1.30.2018

"Vom purta lumina lumii" - interviu cu Olena Podluzhnaya Uutai





Olena Podluzhnaya Uutai este un interpret expert pe ”xomus” (sau "khomus"), o harpă tradițională a maxilarului. 


- Când și cum ai venit pentru prima dată în muzică ?

- Când aveam 7 ani, am început să învăț pianul la o academie de muzică. A fost o școală cu internat pentru copiii talentați, unde am trăit și am studiat timp de 13 ani. 
Pasiunea mea pentru harpa maxilarului a început acolo, în hobby-room pentru copii. 
Când am auzit pentru prima dată sunetul de khomus (harpa maxilarului), acest sunet mi s-a părut foarte familiar, ca și sunetul pe care un copil îl aude în pântecul mamei. 
Am început să mă duc în clubul pentru copii în fiecare zi, pentru că am pierdut afecțiunea și căldura mamei mele și am putut să ne vedem părinții doar la sfârșit de săptămână și în timpul vacanței de vară. 
Apoi am început să comparăm sunetul harpului cu sunetele naturii și am realizat că erau sunete foarte apropiate. 
Adesea mă plimb în grădină și în pădure cu harpa mea și repet cântecele păsărilor. 
Anii au trecut, am absolvit Academia cu onoruri și am lucrat ca pianist, dar harpa maxilarului era întotdeauna cu mine. 
Am fost invitată la concursuri pentru tineri muzicieni unde talentul meu a fost remarcat și fascinația mea cu harpa maxilară s-a transformat într-o activitate profesională. 
Am început să merg la festivaluri și competiții în toată Rusia și apoi în străinătate. Mi-am dat seama că harpa maxilarului deschide o cale minunată pentru mine în lume.

- Te joci pe unul dintre cele mai vechi instrumente muzicale. Ce ar trebui să știm despre istoria și utilizarea ei ?


- Profesorul meu mi-a spus că în antichitate harpa maxilarului a fost folosită de vrăjitori și șamani și că harpa poate vindeca oamenii, făcând o persoană mai bună și mai puternică. 
Pentru mine era ca un basm. Am vrut cu adevărat să ating această lume magică și am muncit foarte mult pentru a cânta la harpa maxilarului. 
După ce am citit o mulțime de cărți despre acest instrument vechi, am aflat că aproape toate națiunile de pe Pământ au un astfel de instrument. 
Apoi, mi-am dat seama că khomus este cheia tuturor inimilor, este un simbol al prieteniei și al unității oamenilor, este muzica care poartă memoria strămoșilor. 
Harpa conține multe mistere pe care nu le putem înțelege, dar care se pot simți la un nivel subconștient atunci când cântăm sau ascultăm aceste sunete. 
Oamenii reacționează diferit, cineva strigă, cineva râde, dar toți sunt atât de recunoscători pentru amintirile vii și noile senzații profunde.

- Spune ceva despre Republica Sakha în care trăiești și despre tradițiile Yakuts. Purtați rădăcinile șamanice ale patriei voastre ?

- Cântecul  Khomus este o tradiție veche a poporului lui Sakha (Yakutia). Întotdeauna au cântat la harpa maxilarului - în sărbători, la ritualuri, singure și împreună. Cu sunetele de harpă a maxilarului, ele au restabilit echilibrul în noi și în natură, comunicând cu spiritele naturii - foc, vânt, apă și altele. 
Mama mi-a spus că în familia noastră erau femei-vindecători. Acum, poate harpa de maxilar mă ajută să-mi deschid darul și să creez o legătură cu strămoșii, înțelepciunea și cunoștințele lor.

- Ce înseamnă "psihedelic" pentru tine ?

- Pentru mine înseamnă extinderea conștiinței, să simți și să înțelegi mai mult și mai profund decât putem în fiecare zi. Este o altă lume subtilă a energiilor, pe care o deschid pentru mine și pentru alți oameni cu un khomus-cheie și vibrațiile ei.

- Va fi prima data la Festivalul OZORA. Ați avut experiențe cu astfel de festivaluri de transformare atât de mari ? Care sunt așteptările dvs. de la Ozora ?

- Pentru mine, acest festival va deveni o nouă etapă în dezvoltarea abilităților mele, găsirea unei noi energii și a unei puteri, întâlnirea cu oameni asemănători, împărtășirea experiențelor, ajutorul pentru cineva și cineva care mă ajută. Vom crea un nou canal energetic puternic, care ne va face mai buni și vom purta lumina lumii.






Lady Olena Podluzhnaya





sursa: https://ozorianprophet.eu





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu