6.11.2022

Raport asupra banalităţii răului - Femei în securitate

 

Oamenii de știință au dezvăluit SECRETUL FERICIRII și al SĂNĂTĂȚII

 



”NU E TIMP - ATÂT DE SCURTĂ E VIAȚA - PENTRU CERTURI, 
SCUZE, GELOZIE, REPROȘURI.
E TIMP DOAR PENTRU IUBIRE, ȘI NICI PENTRU EA 
NU E DECÂT O CLIPĂ...”

Mark Twain

Ce misiune ar fi avut, de fapt, avionul misterios care a survolat fără autorizaţie România şi ţările vecine

 


Un avion de tip Beechcraft a plecat fără autorizaţie din Ungaria, a traversat România, a trecut prin Serbia şi a aterizat în Bulgaria, cu şase avioane de vânătoare după el şi fără să răspundă apelurilor piloţilor militari. 

Experţii militari spun că ruşii au testat capacitatea de reacţie a NATO.

Misterul continuă să învăluie incidentul aerian în timpul căruia un avion privat decolat din Ungaria a traversat timp de mai bine de o oră România, a „ciupit” puţin din Serbia, după care s-a „topit” în Bulgaria. Totul după ce pe urmele lui au fost succesiv trei grupări de câte două avioane ale NATO. 

În ciuda eforturilor repetate ale militarilor, pilotul misterios nu a răspuns interogărilor radio şi nici semnalelor vizuale transmise de aeronavele interceptoare.   Conform datelor de până acum, aeronava bimotor de mici dimensiuni, de tip Beechcraft, la bordul căreia se aflau două persoane, a decolat miercuri din Ungaria, din zona Debreţin, în jurul orei 17.30, fără a avea un plan de zbor aprobat şi fără a avea pornite mijloacele electronice de identificare de tip transponder. 

Aeronava a fost interceptată rapid în spaţiul aerian al Ungariei de două aeronave militare ale Forţelor Aeriene Ungare, de tip JAS 39 Gripen, la ora 17.38, dar nu a răspuns interogărilor piloţilor maghiari. 

„În jurul orei 17.49, aeronava a intrat în spaţiul aerian al României, în zona Oradea, fiind însoţită de cele două aeronave militare maghiare, în baza acordului cross-border dintre România şi Ungaria. 

La ora 17.58, aeronavele maghiare s-au întors către bază, ţinta fiind preluată de două aeronave F-16 Fighting Falcon ale Forţelor Aeriene ale SUA, dislocate pe Baza 86 Aeriană Feteşti, care se aflau în misiune de patrulare în spaţiul aerian al României. 

Misiunea celor două aeronave americane a fost similară, de interogare radio, identificare vizuală şi escortare a aeronavei-ţintă. Nici apelurile piloţilor americani nu au avut succes”, a transmis Ministerul Apărării Naţionale (MApN) într-un comunicat în care a mai precizat că avionul misterios a circulat în România pe traiectul Oradea - Caransebeş - Drobeta Turnu Severin. 

La ora 18.36, aeronavele americane au solicitat aprobarea de revenire pe Baza 86 Aeriană, misiunea de poliţie aeriană fiind preluată de două aeronave F-16 Fighting Falcon ale Forţelor Aeriene Române, decolate de pe aceeaşi bază aeriană, care au continuat demersurile de interogare, dar tot fără succes. 

Mai mult, avionul Beechcraft a intersectat, în jurul orei 19.00, pentru un interval de aproximativ două minute, şi spaţiul aerian al Serbiei, într-o zonă aflată între Drobeta-Turnu Severin şi Korbovo, iar la ora 19.09, a traversat în spaţiul aerian al Bulgariei. 

Ulterior, MApN a anunţat că autorităţile bulgare investighează, la sol, „zona ultimei poziţii cunoscute a ţintei, pentru identificarea aeronavei şi stabilirea detaliilor”.

După ceva timp, Ministerul ungar al Apărării a comunicat că „miercuri după-amiază, 8 iunie, Centrul Comun de Operaţii Aeriene al NATO a ordonat decolarea avioanelor de luptă maghiare (...) din cauza unei aeronave mici cu însemne lituaniene care zbura din Slovacia în România”.   „Avionul a aterizat în zona Hajdúszoboszló pentru realimentare, dar a decolat la scurt timp după aterizare. 

Două avioane au escortat mica aeronavă până când un avion de luptă american a preluat misiunea în spaţiul aerian românesc. 

Avioanele de luptă maghiare s-au întors ulterior la baza Kecskemét”, a precizat Ministerul ungar al Apărării.   

Ulterior, din verificările autorităţilor maghiare a rezultat că avionul lituanian a aterizat ieri după-amiază la baza Aero-Clubului Hajdúszoboszló de lângă Debreţin fără permisiune, iar două persoane au coborât şi cel mai probabil au realimentat aparatul din canistrele pe care le aveau la bord. 

„Poliţia a sosit la aeroport şi a încercat să-l împiedice să decoleze din nou. Nu a reuşit însă, iar după 10 -15 minute avionul s-a ridicat din nou în aer”, a declarat managerul bazei, István Juhos.   

În cursul zilei de joi, Ministerul bulgar al Apărării a reacţionat şi el, dar a adâncit şi mai mult misterul. „Pe 8 iunie, în jurul orei 19.09, un avion de mici dimensiuni a intrat în spaţiul aerian al Bulgariei când au şi fost activate Forţele Aeriene. S-a stabilit că avionul a aterizat în ţara noastră şi cu asistenţa Ministerului de Interne a fost localizat locul de aterizare. Cazul este în curs de anchetă”, a precizat.

Ce spune legea  

Toate cele şase avioane militare ale Magyar Légierő, US Air Force şi ale Forţelor Aeriene Române au respectat procedurile NATO pentru intervenţia în astfel de cazuri. MApN a precizat chiar din primul comunicat că aeronava intrată ilegal pe teritoriul României „nu a manifestat un comportament ostil sau periculos”.   Totuşi, Costin Georgescu, fost director al SRI, susţine că procedurile de intervenţie pentru astfel de cazuri sunt prea laxe şi devin chiar şi periculoase, mai ales în contextul războiului din Ucraina. „Ar fi de râs dacă nu este de plâns, ca să spun aşa. Parcă suntem de pe altă planetă.   E ca şi când prinzi hoţul în curtea ta şi te limitezi să-l întrebi ce face, dar îl laşi să plece liniştit Costin Georgescu fost director SRI.   

Cum să laşi un avion să-şi facă de cap în spaţiul tău aerian? Un avion se poate transforma oricând într-o armă teribilă. Ca să nu mai spun de spionaj. Trebuia somat şi folosit focul de avertisment. Nu cred că în acest caz nu se supunea. E ca şi când prinzi hoţul în curtea ta şi te limitezi să-l întrebi ce face, dar îl laşi să plece liniştit”, a precizat Costin Georgescu.    

La rândul lui, expertul militar Aurel Cazacu este categoric atunci când spune că în acest caz avem parte de o testare a capacităţii de răspuns a NATO. „Ruşii au vrut să vadă în cât timp şi cum reacţionează poliţia aeriană a NATO. 

Ruşii au vrut să vadă în cât timp şi cum reacţionează poliţia aeriană a NATO. Şi am demonstrat că funcţionează Aurel Cazacu expert militar   Şi am demonstrat că funcţionează, dar sunt de părere că avionul agresor trebuia obligat să vină la sol. Şi nici măcar nu trebuia tras în el. Avionul de vânătoare se putea plasa în faţa lui, iar aeronava agresoare intra în jetul motorului şi era obligată să aterizeze. Oricum, nu trebuia să fie lăsat să-şi facă de cap”, a subliniat Aurel Cazacu.


DEPOZITAREA CORECTĂ A UNOR ALIMENTE și LEGUME care se pot ALTERA RAPID

 




Alimentele trebuie păstrate în condiţii adecvate, pentru a nu se altera mai devreme decât ar trebui şi pentru a nu ajunge să le consumăm fără să ştim că au devenit dăunătoare.

Carnea care s-a dezgheţat parţial nu trebuie să mai fie recongelată. Carnea decongelată se alterează rapid, deci trebuie imediat preparată. Carnea crudă de porc sau de vacă trebuie aşezată pe raftul cu temperatura cea mai scăzută. Carnea roşie rezistă jumătate de an în congelator, în timp ce carnea de pasăre se poate păstra trei luni. Carnea frecată cu sare sau zahăr tos se va păstra proaspată un timp mai îndelungat. 

Peştele crud şi carnea tocată îşi păstrează prospeţimea cel mult o zi, în congelator, timp de o lună. 

Conservele de carne şi peşte trebuie consumate, mai ales vara, în ziua când se deschid ambalajele metalice. 

Kaizerul, şunca, salamul trebuie păstrate în ambalajul original, iar după deschidere, trebuie consumate în 2-3 zile. 

Afumăturile se vor păstra mai bine într-o încăpere uscată, bine aerisită. 

Legumele şi fructele se păstrează în locurile uscate, reci şi întunecate ale frigiderului care, de altfel este prevăzut cu compartimente speciale pentru zarzavaturi în partea de jos. Legumele şi fructele se depozitează bine spălate, însă şi bine şterse, deoarece apa favorizează apariţia mucegaiului. Unele gospodine spun că legumele nu trebuie spălate deloc, pentru a rezista mai mult şi pentru a nu-şi pierde calităţile nutritive. 

Legumele cu consistenţă moale nu trebuie să fie păstrate mai mult de 2-3 zile la frigider, iar în afara lui, trebuie să stea în locuri uscate, întunecoase şi bine aerisite.

Bananele se păstrează la frigider înfăşurându-le codiţa în folie, după ce s-a decupat o mică parte din ea şi a fost umezită cu apă. 

O jumătate de lămâie rămasă o pui cu partea tăiată pe sare şi aşa o poţi conserva zile întregi. 

Într-o sticlă începută de untdelemn pui puţină sare să nu râncezească. 

Portocalele rămân proaspete un timp îndelungat, dacă se ung cu ulei vegetal şi se pun în pungi de celofan sau într-un vas acoperit ţinut la răcoare. 

Strugurii se conservă foarte bine dacă sunt ţinuţi în cutii de carton, pe fundul cărora se presară un strat de rumeguş de lemn. 

Ţelina, broccoli sau salata verde se păstrează în frigider, după ce au fost ambalate în folie. 

Verdeţurile se păstrează făcute buchet, învelite şi puse în frigider, după ce au fost ţinute o vreme în apă, ca florile în vază. Astfel, pot rezista chiar şi trei săptămîni.

Legumele verzi trebuie ferite de soare. Trebuie ţinute în întuneric, într-un loc bine aerat învelite într-o cârpă umedă. 

Roşiile cel mai bine stau la întuneric, la temperatura camerei. 

Ceapa nu are ce căuta în frigider. Se păstrează în pungi de hârtie sau în plasele cu găuri în care este ambalată. 

Usturoiul trebuie păstrat la temperatura camerei şi în niciun caz în frigider. Usturoiul nu se strică şi poate fi păstrat cel puţin două-trei luni fără probleme. Ţinut la rece se usucă, se stafideşte şi îşi pierde aroma. 

Ciupercile se păstrează numai în pungi de hârtie şi în niciun caz în folie. Ca să nu se înnegrească până la preparare, se ţin în soluţie diluată de apă cu oţet”, spune Maria Pătraşcu, o gospodină din Drobeta Turnu Severin. 

Castraveţii în oţet sau legumele puse în borcane de metal sau de sticlă şi din care s-a luat o parte trebuie acoperite cu puţin alcool curat, ceea ce împiedică mucegaiul sau acritul. 

Untul proaspăt se păstrează mai mult timp proaspăt înfăşurându-l într-o cârpă de olandă muiată în apă sărată. Tot acelaşi lucru faci pentru bucăţi de brânzeturi tari.

Cele mai expuse a se strica sunt vinurile umplute în sticlă, mai ales vinurile albe odată deschise, cu toate că sunt bine astupate, se acresc. Aceasta se împiedică, punând sticlele începute şi bine astupate într-o ladă cu nisip în pivniţă sau într-un loc  răcoros cu gâtul în jos. Prin acest procedeu se elimină aerul din sticlă şi vinul rămâne curat şi bun.

6.10.2022

România, țara distrusă cu bună știință

 


Domnule general, aţi conceput strategii privind apărarea naţională şi aţi identificat potenţialele pericole şi agresiuni care ne pândesc. În ce moment al existenţei noastre ne aflăm?

General de brigadă (r), dr. Gheorghe Văduva:

– Din 1989 încoace s-au întâmplat lucruri îngrozitoare. Unele dintre ele au şi explicaţii. Ştim că societatea capitalistă este una concurenţială, bătălia economică fiind cumplită, este fără cruţare, nu se menajează nimeni în această bătălie pentru pieţe şi resurse. Asistăm la reconfigurări geopolitice şi geostrategice semnificative, reţeaua amplificând practic acest conflict. Aşa au apărut ameninţări cu totul şi cu totul noi, care nu existaseră până acum. Gradul de interdependenţă a crescut, s-a „spart” bipolaritatea, iar lumea a intrat într-un fel de haos în vederea unei noi organizări. Noi am trecut puţin de această etapă, însă n-am depăşit-o, fiind destul de departe de ceea ce înseamnă noua organizare.

– Suntem deosebit de vulnerabili…

– România este o ţară care practic a fost distrusă. Cauzele sunt multiple. Putem da vina pe cei „de-afară” care ne-au făcut tot soiul de şicane, care au intervenit brutal în organizarea noastră, însă nu cred că acesta este răspunsul. Nu era posibil acest lucru fără complicităţi din interior, fără interese personale, sau fără o mare doză de prostie. E adevărat că economia socialistă era una uriaşă cu „picioare de lut”, centralizată, cu planificare, dar funcţiona. România avea o piaţă, oamenii aveau loc de muncă, salarii…

Problema e că, după reconfigurare, am dat de o piaţă europeană extrem de eficientă, concurenţială, dură. Nu poţi să intri în ea oricum şi cu orice. Faptul că dintr-odată s-a declanşat agresiunea asupra acestui tip de economie socialistă a dus, în primul rând, la distrugerea sistemului bancar, concomitent cu privatizarea întreprinderilor – practic distrugerea acestora – în toate marile oraşe ale ţării. Nu spun că acele combinate gigantice erau nemaipomenite, însă unele, precum cel de la Călăraşi, deţineau tehnologie de ultimă oră, utilajele importate din Germania fiind încă sigilate în momentul distrugerii acelor coloşi. Totul a fost dat la fier vechi. Ba mai mult, statul român şi-a asumat şi ecologizarea zonei respective. Sunt lucruri cutremurătoare, n-am învăţat nimic din lecţia Argentinei.

https://stirileromanilor.ro/dr-gheorghe-vaduva-romania-tara-distrusa-cu-buna-stiinta/?fbclid=IwAR2lcXHnzt67IIuZDroD8vFh-86xoKPP7jC5094VzkMX1KsdOYZo0pumjHw

6.08.2022

”BĂILE HERCULANE” în anul 2022

 

România eșuată și o jumătate de țară de analfabeți

 

”Manipulare imensă, pentru că “șefii la lume” știu că nu citiți nimic, și deci nu aveți cum să înțelegeți nimic...”

 


Sfârșitul războiului

06/06/2022 

Finalizarea acordului “genial” de la Bruxelles care vizeaza blocarea livrarilor de petrol din Rusia a fost sarbatorita de toate canalele media progresiste. Perfect. Putin este la zid, sau cel putin asa vor sa creada majoritatea jurnalistilor suficient de prosti ca sa aplaude orice vine la rand. Adevarul? Exact la polul opus. Povestea “conductei prieteniei” (conducta Druzhba) este elocventa pentru intelegerea realitatii.

Acest proiect a fost demarat in anii ‘60 pentru conectarea fluxurilor de petrol intre Rusia si Centrul Europei. Lucrarile au durat patru ani, dupa anii ‘70 realizandu-se niste segmente suplimentare la conducta deja existenta. Druzhba este cea mai lunga conducta de petrol din lume la acest moment. Petrolul, ca multe alte resurse necesare in procesele tehnologice, are anumite caracteristici pe care sunt mapate instalatiile de procesare din rafinarii. Pentru stiinta ta, majoritatea rafinariilor din Europa sunt calibrate si construite pentru a procesa petrolul rusesc din Urali, a carui raport calitate-pret este foarte bun. Punct.

De exemplu, rafinaria Schwedt care livreaza produse prelucrate catre aproape toate benzinariile din Berlin si parte din vestul Poloniei este proiectata pentru a prelucra exclusiv petrol de calitate superioara, precum cel din Urali. Orice incercare de a substitui acest petrol trebuie sa se realizeze in aceleasi conditii de volum si calitate. Cu alte cuvinte trebuie sa importam aceleasi volume, cu aceleasi caracteristici, din alte zone ale lumii. Acest lucru este imposibil in piata globala a petrolului de azi. Punct.

Chiar daca ipotetic, acest petrol poate fi adus in terminalele de petrol existente in Marea Baltica, la acest moment nu exista niciun furnizor global care sa poate asigura aceleasi volume, in conditiile similare de calitate superioara. In fapt, daca va aduceti aminte a fost o criza acum cateva saptamani in America legata de produsele prelucrate pe diesel care aveau nevoie de specificatiile caracteristice petrolului rusesc. Un alt efect economic care isi trage seva din acelasi izvor principal - calitatea petrolului din Urali.

Chiar daca cantitativ poti reusi sa impui un astfel de embargo incercand sa gasesti resurse alternative, din punct de vedere al calitatii acest lucru este imposibil. Europa nu a incercat niciodata asta pana acum. Si de aceea, Merkel nu se oboseste sa le raspunda unor hashtagi prosti care nu inteleg nimic. Pentru procesarea altor tipuri de petrol, cu atribute de calitate inferioara, este nevoie de modificarea instalatiilor de prelucrare la multe rafinarii din Europa. Marii lideri europeni vor sa ne spuna noua, ca la niste sugari, ca noi vom modifica componente si vom construi instalatii suplimentare care sa proceseze aceasta resursa de calitati inferioare in decurs de 6 luni. Este drept ca aceasta traducere v-o ofer eu, ei nu va zic mai nimic, doar va recita tâmp diverse lozinci si manipulari pe banda rulanta. Si atunci, cum poate UE sa faca aceste declaratii victorioase, in conditiile in care se condamna singura la o criza profunda? Gandind logic, nu vad decat doua ipoteze de lucru.

Prima ipoteza in care toti stiu ca “marele razboi” se va termina rapid, in urmatorele luni, si sanctiunile vor fi ridicate instant ca argument de negociere, caz in care tot ceea ce vedeti la TV este doar nutret pentru prosti. Exista si a doua ipoteza de lucru, in care niste baieti destepti vor aduce pe rute alternative acelasi petrol din Urali, sub sigla altor companii globale si la un pret mai ridicat. Asta daca nu cumva credeti, ca vom modifica zeci de rafinarii europene in timpul acestei veri, pentru a procesa resurse de calitati inferioare de peste tot de pe glob. Sa ne revenim si nu fim prosti ca este pacat.

Personal, cred ca ne apropiem de sfarsitul razboiului si de epuizarea primului val al “tulpinii de razboi”. Urmeaza sa ne mutam cu arme, fundatii/ong-uri de salvare si care de televiziune in alt loc de pe glob. Cel mai probabil in Taiwan sau vreo alta tara mare din Orientul Mijlociu/Africa. In concluzie, tot ceea ce vedeti este o manipulare imensa, pentru ca “sefii la lume” stiu ca nu cititi nimic, si deci nu aveti cum sa intelegeti nimic. V-au luat de prosti doi ani de zile, cu ocazia primului sezon de tulpini, asa ca acum doar continua sa va trateze la fel. Nimic nou sub soare.

Aurelian L.