Primarul Gabriela Firea anunţă deschiderea traficului pe podul Ciurel.
"Sâmbătă deschidem Podul Ciurel, cea mai mare lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani în Capitală. Azi am facut ultimele verificari iar maine e zi doar de retusuri. Proiectul, început acum 14 ani, a stat aproape 10 ani în tribunale, o pierdere pentru bucureșteni care se traduce financiar în 10 milioane de euro plătiți în plus. 90% dintre lucrări au fost realizate în acești 4 ani de mandat.
Vă anunț cu mare bucurie, asadar, că am finalizat Podul Ciurel - Nod Virtuții, pe care se va putea circula începând sâmbătă, 19 septembrie. Nodul Virtuții nu este un simplu pod, ci este o construcție de infrastructura extrem de complexă, formată dintr-un pod hobanat peste Dâmbovița, două pasaje supraterane peste Șoseaua Virtuții și un pod la nivelul solului peste Râul Dâmbovița, plus 9 bretele rutiere", anunţă primarul Gabriela Firea.
Care este etapa a doua a proiectului
Proiectul finalizat – Nod Virtuții - este componentă a unei lucrări de amploare, care va continua cu un drum expres până la Bd. Uverturii și apoi până la Șos. de Centură.
Așadar, nu este o lucrare care nu duce nicăieri, ci face legătura cu autostrada, continuăm proiectul și rezolvăm probleme importante de trafic în zonă.
Marius Coaje, consilier al Primarului General: „Pentru continuarea lucrărilor, avem deja semnat contractul de proiectare și execuție. Am încheiat prima etapă – acest pod hobanat peste Dâmbovița de la Ciurel-Nod Virtuții – urmează alte două care fac legătura de la Nod Virtuții până la Centura Capitalei și apoi de la Centura Capitalei până la Autostrada A1.
Noul coridor de expropriere este stabilit, a fost votat în Consiliul General, avem avizul OCPI și proiectul tehnic.
Coridorul de expropriere este modificat față de cel inițial, care prevedea demolarea foarte multor clădiri din zonă și restrângerea activității multor societăți din zonă: am venit cu un coridor de expropriere minim invaziv, consemnăm banii necesari și mergem mai departe.”
Date tehnice
Nod Virtuții:
Lungime totală – aproximativ 1 kilometru (de trei ori cat Podul Basarab)
Lungime pod hobanat – circa 235 de metri
Înălțime pilon central – 68,2 metri
Număr de structuri – 12 pasaje rutiere și un pod hobanat
Număr de hobane – 24 perechi de hobane
Pentru realizarea proiectului au fost folosite:
- 66.000 metri cubi de pământ pentru terasamente
- 20.000 metri cubi de balast stabilizat
- 11.000 tone de asfalt
- 40.000 metri cubi de beton
- 5.150 tone tablier și armătură metalică
- 310 tone oțel pentru hobane
- 13 kilometri de bordură
- 7.5 kilometri de parapete
Se lucrează la proiectul tehnic pentru etapa a doua
În ceea ce privește cea de-a doua etapă, Nod Virtuții – Bd. Uverturii, se lucrează deja la proiectul tehnic, documentația fiind aproape de final. De asemenea, a fost redefinit coridorul de expropriere pentru această etapa. În proiectul initial, erau afectate 200 de clădiri, iar noul proiect prevede aproximativ 20 de imobile ce urmează a fi expropriate.
Astfel, ne ușurăm munca și realizăm economii importante de timp și resurse financiare. Constructorul se află deja în șantier și se așteaptă doar ordinul de începere al lucrărilor. Drumul până la Bd. Uverturii va avea aproximativ 3 kilometri.
Proiectul tehnic și construcția Nodului Virtuții au fost realizate de asocierea JV Max Boegl – Astaldi Spa– Euroconstruct Trading 98, iar dirigenția de șantier asigurată de Compania Municipală Dezvoltare Durabilă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu