2.05.2022

Putin se va întâlni la Moscova cu Macron și Scholz

 


Președintele Franței, Emmanuel Macron, și cancelarul Germaniei, Olaf Scholz, vor purta negocieri cu Vladimir Putin la Moscova, pe 7, respectiv, 15 februarie.

Președintele Rusiei, Vladimir Putin, va avea luni, 7 februarie, o întrevedere la Moscova cu președintele Franței, Emmanuel Macron, iar pe 15 februarie este planificată o întrevedere cu Olaf Scholz în capitala rusă, a anunțat purtătorul de cuvânt al Kremlinului, Dmitri Peskov.

“Da, într-adevăr, Putin și Macron au convenit că Macron va fi prezent luni la Moscova, luni vor avea loc negocieri ruso-franceze, va fi susținută o conferință de presă comună”, a spus Peskov.

În cadrul negocierilor, șefii celor două state vor discuta la Moscova, în primul rând, subiectul garanțiilor de securitate.

“Există mai multe subiecte pe agenda de discuții, în primul rând, desigur, e vorba de situația legată de garanțiile de securitate”, a spus Peskov.

Vladimir Putin va expune lui Emmanuel Macron îngrijorările sale și viziunile față de răspunsurile SUA și NATO la inițiativele cu privire la garanțiile de securitate, potrivit reprezentantului Kremlinului.

“Putin va propune omologului său francez continuarea acelei discuții, inițiate în cadrul conversațiilor telefonice, care au avut loc în ultimele zile, își va expune îngrijorările și viziunea și înțelegerea noastră asupra răspunsurilor obținute din partea SUA și NATO”, a declarat Peskov.

De asemenea, oficialul rus a menționat că aceste negocieri vor fi un bun prilej de a “spune câteva cuvinte în privința relațiilor bilaterale, care sunt foarte importante pentru noi”.

Ulterior, pe 15 februarie, la Moscova va avea loc și o întrevedere între cancelarul Germaniei, Olaf Scholz, și președintel Vladimir Putin, a mai informat Peskov.

“Da, într-adevăr, s-a convenit asupra acestei vizite a domnului Scholz la Moscova pe 15 februarie, care vor fi, la fel, niște negocieri bilaterale substanțiale, urmate de o conferință de presă comună”, a spus Peskov.

https://ro.sputnik.md/20220204/putin-se-va-intalni-la-moscova-cu-macron-si-scholz-48594824.html

Germania surprinsă și furioasă : Rusia a închis „Deutsche Welle”

 


“Unda Germană” (Deutsche Welle, DW), instituția de stat din Germania și-a început transmisiunea în URSS în 1962.

În perioada sovietică, semnalul radio cu unde scurte ba era bruiat, ba nu, iar în epoca post-sovietică, emisia prin vechile tehnologii a încetat, fiind înlocuită de internet și satelit.

Astăzi, la cea de-a 60-a aniversare, șeful reprezentanței de la Moscova a “Undei Germane” a primit din partea MAE al Rusiei o notificare oficială prin care urmează să închidă biroul până vineri, ora 09:00 și să returneze acreditările jurnaliștilor.

Se pare că hotărârea părții care a oferit acreditare pentru angajații germani (de fapt, majoritatea sunt ruși) ai DW a fost o surpriză. “Autoritățile ruse nu vor îndrăzni să ne închidă”. Însă, miercuri, MAE al Rusiei a publicat un comunicat care nu lasă loc de iluzii. În replică la interzicerea în Germania a postului de televiziune RT DE, partea rusă a anunțat următoarele:

1.Închiderea biroului DW;1.

2.Retragerea acreditărilor pentru toți colaboratorii biroului DW;2.

3.Încetarea transmisiunilor prin satelit și alte mijloace a DW pe teritoriul Rusiei;3.

4.Inițierea procedurii de recunoaștere a DW în calitate de presă străină, care îndeplinește funcțiile de agent străin;4.

5.Lansarea procesului de formare a unei liste care nu este destinată publicării în spațiul public a reprezentanților structurilor de stat și publice din Germania, care au fost implicați în restricționarea emisiei RT DE, cărora li se va interzice intrarea pe teritoriul Rusiei.5.

Acest gest nu poate fi considerat un atac prin surprindere. Pe 18 ianuarie a acestui an, în timpul vizitei ministrului Afacerilor Externe al Germaniei, Annalena Baerbock, la Moscova, i s-a comunicat că măsurile vor fi simetrice – așa cum veți proceda cu RT DE, vom proceda și noi cu DW. Pentru a soluționa această problemă, au avut la dispoziție două săptămâni, după care partea rusă și-a realizat promisiunile.

Probabil, frau Baerbock a calificat avertizările lui Serghei Lavrov ca cea de-a 257-a avertizare chineză. “Moscova își exprimă îngrijorarea și chiar nemulțumirea de închiderea RT DE – așa ea își exprimă îngrijorarea cu diverse ocazii, însă mai departe de vorbe goale nu va merge, deci îi putem ignora”.

Însă ieri s-a dovedit că vorbele nu au fost deloc goale. Arta diplomației constă anume în capacitatea de a aprecia seriozitatea îngrijorărilor pe care le exprimă partenerul și dorința lui de a recurge la acțiuni hotărâte. Una este să dai dovadă de o hotărâre neclintită pe fundalul unor avertizări clare, altceva este incapacitatea de a aprecia corect îngrijorările interlocutorului. În cel din urmă caz, avem de a face cu o necorespundere cu funcția ocupată.

În plus, nu este vorba dacă este sau nu pe plac această înăsprire a politicii rusești. Probabil, ei sunt extrem de nemulțumiți. Însă această înăsprire are loc de un an. În ianuarie anul trecut Alexei Navalnîi la fel presupunea că nu vor îndrăzni – și împreună cu susținătorii săi a fost extrem de dezamăgit, când au îndrăznit să respecte normele Codului Penal. Să presupunem că acum nu este vorba de norme scrise, ci despre norme “bazate pe reciprocitate”. Însă reciprocitatea în relațiile internaționale (uneori este numită și legea talionului “ochi pentru ochi, dinte pentru dinte”) este o regulă veche. Și dacă nu există suficiente forțe și se dorește vulnerabilizarea partenerilor (cum ar fi, să i se închidă gura), nu trebuie să uităm că și partenerul îți poate închide gura.

Desigur, există o inocență extraordinară din seria “Ce aveți cu noi?”, când directorul general al DW, Peter Limbourg, consideră că “măsurile întreprinse de autoritățile ruse nu sunt de înțeles și reprezintă o reacție exagerată” (însă, chiar dacă reacția este exagerată, nu este deloc de neînțeles), iar Uniunea Jurnaliștilor din Germania (DJV) îndeamnă guvernul Germaniei “să protesteze vocal împotriva acestui act de cenzură” (de ce nu au protestat vocal și în cazul actului de cenzură împotriva RT DE?), astfel de declarații demonstrează o necunoaștere totală a modului în care funcționează instituțiile diplomatice în cazul unor măsuri în oglindă.

Cutumele diplomatice nu au fost inventate de niște oameni proști, iar dacă actualii jurnaliști și politicieni nici nu au auzit de ele – atunci să urmeze îndemnul liderului proletariatului mondial “Învățați, învățați și încă odată învățați!”.

2.03.2022

Nicoleta Pantea, asistentă medicală din Pitești, triplu vaccinată, moare pe mâna colegilor ei, care au pasat-o între secții fără a-i oferi tratamentul adecvat

 


Nicoleta Pantea, o asistentă în vârstă de 58 de ani, care lucra la secția Cardiologie a Spitalului Județean Pitești, a murit după ce a căzut în casă și s-a lovit la spate. 

Nicoleta s-a dus la serviciu cu dureri și, când n-a mai putut să le suporte, a încercat să obțină consult de specialitate și analize în cadrul spitalului în care lucra. Ea a fost pasată între mai multe secții ale unității medicale, starea agravându-i-se pe fondul neglijenței și a tergiversărilor, până când și-a dat duhul pe masa tomografului. 

Surse ActiveNews au confirmat că era triplu vaccinată, lucru care ar fi putut contribui la subitul leșin dinaintea căzăturii care i-a provocat lanțul de suferințe ce au culminat cu decesul prematur din motive de TROMBOZE, cunoscute deja ca un efect „secundar” și „rar” al serurilor experimentale Covid. S-a stins la câteva zile după doza „booster”, afirmă sursele Antena 3. 

Totul a început acasă, cu o cădere și o lovitură la spate. Asistenta a mers la lucru timp de două zile și o noapte deși se simțea rău. Când a ieșit dimineața din tură, femeia s-a prezentat la secția de Neurochirurgie, gândindu-se că ar fi putut avea ceva la coloană din cauza căzăturii. 

Pentru că la secția de Neurochirurgie a spitalului nu a primit îngrijiri de specialitate, a ajuns apoi la Urgențe cu dureri puternice, unde ar fi așteptat aproximativ șase ore fără ca medicii să o consulte. Ulterior, asistenta a fost mutată pe secția de Cardiologie, dar starea acesteia se înrăutățise semnificativ. Femeia ar fi murit pe masa tomografului, relevă Antena3 și Gândul.

Asistenta medicală avea 58 de ani și lucra în secția de Cardiologie a SJU Pitești de peste 30 de ani. O prietenă de-a ei ne-a istorisit în privat înlănțuirea de evenimente care au condus la decesul prematur:

„Nicoleta a murit din incompetenta medicilor si lipsa lor de omenie. A cazut acasa pe scara, s-a  lovit la coccis. A fost la serviciu 2 zile si o tura de noapte. Durerile s-au agravat, a mers la neurochirurgie, medicul  nu a vrut s-o vada, a trimis-o la serviciul Urgenta. A stat acolo 6 ore, i-au indicat CT particular. Au internat-o la neurochrurgie, i-au pus corset gipsat. Starea s-a inrautatit. In  final, cei din cardiologie au luat-o la ei in sectie. De aici au transportat-o la CT din interiorul spitalului. A facut stop cardio-respirator pe masa. Concluzia: embolie pulmonara madiva, ocluzie intestinala. Au mai adaugat si pozitiv covid, desi avea vaccin trei doze si facuse si boala”, ne-a declarat prietena defunctei.

Spitalul piteștean a transmis condoleanțe familiei îndurerate și a informat că o anchetă internă este în curs. Cât despre practica de a atribui teste Covid pozitive unor muribunzi de cu totul alte boli - practică întâlnită și prin alte spitale, a se vedea cazul celui de la Sibiu -, unitatea medicală nu a suflat nici o vorbă.

„Urmare a decesului colegei noastre, care a survenit la sfârșitul săptămânii trecute, conducerea Spitalului Județean de Urgență Pitești a dispus efectuarea unei anchete administrative privind îndeplinirea obligațiilor personalului în sensul respectării circuitului pacientului.

De asemenea, în vederea stabilirii existenței unui eventual incident de etică medicală, a fost solicitată analizarea tuturor aspectelor care au legătură cu acest caz, în cadrul Consiliului Etic. Conducerea Spitalului Județean transmite sincere condoleanțe familiei greu încercate”, a transmis purtătoarea de cuvânt a SJU Pitești, Cristina Cazacu.

Și Ordinul Asistenților Medicali din Argeș a postat un mesaj emoționant privind moartea colegei de breaslă, dar omițând să enumere cauzele care au condus la aceasta:

„Rămas bun, NICOLETA PANTEA! Acolo unde asistenții medicali argeșeni se luptă pentru fiecare bătaie de inimă, o inimă dragă a încetat să bată”.

"Discret, Nicoleta Pantea, asistent medical în Secția de Cardiologie a Spitalului Județean Pitești, a plecat în călătoria spre îngeri, iar plecarea sa lasă în urmă multe inimi îndurerate. Colegă, prietenă, om minunat și profesionist desăvârșit, Nicoleta a pornit, la doar 58 de ani, pe drumul veșniciei. Îi vom prețui amintirea. Întregul colectiv al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România filiala Argeș este alături de familia îndoliată în această grea încercare și transmite sincere condoleanțe. Lacrimi, rugăciuni și flori pentru tine, draga noastră! Ne vei lipsi tuturor! Dumnezeu să-ți odihnească sufletul în pace”, este mesajul postat luni de Ordinul Asistenților Medicali Argeș pe Facebook, citat de Ziarul Argeșul. 

E clar că despre morți nu se poate vorbi decât de bine, dar și despre „eroi”, tot la fel. Așteptăm cu interes rezultatele anchetei interne a Spitalului Județean din Pitești și ce măsuri s-au luat pentru ca să nu mai moară cu zile și alți angajați sau pacienți, ca la GALAȚI sau ARAD și SIBIU.

https://www.activenews.ro/stiri/MOARTEA-D-NEI-%E2%80%9ELAZARESCU-.-Nicoleta-Pantea-asistenta-medicala-din-Pitesti-triplu-vaccinata-moare-pe-mana-colegilor-ei-care-au-pasat-o-intre-sectii-fara-a-i-oferi-tratamentul-adecvat-pentru-TROMBOZELE-care-i-au-cauzat-moartea-intr-un-final-172438

Curtea Constituțională a Austriei se pregătește să dea lovitura finală pandemiei, dar și guvernului austriac

 


Curtea Constituțională a Austriei (CCA) se pregătește să dea lovitura finală pandemiei, dar, probabil, și guvernului austriac.

Curtea Constituțională i-a trimis, pe 26 ianuarie 2022, un dosar cu întrebări ministrului sănătății din Austria.

În mare, este vorba acum oficial despre ceea ce “conspiraționiștii” toacă zilnic de doi ani încoace. Să fie Curtea Constituțională a Austriei o medievală neîncrezătoare in știință, o analfabetă funcțional, o șoșocară ?

Până pe 18 februarie 2022, ministrul sănătății austriac trebuie să explice următoarele:

1. Decese cu corona sau de corona? CCA dorește să știe în câte cazuri de decese corona a fost cauza morții și în câte cazuri cei decedați aveau altă cauză a morții, dar un irelevant test pozitiv.

2. CCA vrea să știe ce documente și studii stau la baza obligativității purtării măștii. Din ce studii rezultă eficiența purtării sale.

3. CCA a calculat riscul de deces din cauza corona la 0,15%(!!!!!). De aceea, CCA întreabă care este este reducerea absolută și cea relativă a riscului de deces prin vaccinare. CCA dorește informații precise referitoare la reducerea absolută a riscului după una, două, respectiv trei doze.

4. CCA vrea să știe exact în ce măsură vaccinul scade riscurile de infectare, transmitere și îmbolnăvire (oficial se cam pune punct minciunii ordinare cu “pandemia nevaccinatilor”)

5. CCA vrea să afle cât de mare este riscul de spitalizare după vaccinare și după trecerea prin boală.

6. CCA vrea să se cunoască detaliat efectele secundare și decesele cauzate de vaccin.

7.CCA vrea detalii legate de mortalitatea in creștere în Austria. În 2021 s-au înregistrat mult mai puține decese trecute la korona, cu toate acestea mortalitatea în Austria a crescut săptămânal.

https://gandeste.org/analize-si-opinii/curtea-constitutionala-a-austriei-se-pregateste-sa-dea-lovitura-finala-pandemiei-dar-si-guvernului-austriac/123308/?fbclid=IwAR2N5OrNVh22ZgDxjJjVRF-dYBrKWpaaHvPrHb3M1fyVTqlLuqx9-PWhvUw


2.02.2022

VLADIMIR PUTIN, despre promisiunea NATO Rusiei și implicarea României

 


Președintele Putin a spus că Rusia a fost înșelată în promisiunea de a nu extinde NATO spre Est

Președintele rus Vladimir Putin a reamintit de promisiunea de a nu extinde NATO spre Est : au spus una, au făcut alta, pur și simplu ne-au mințit.

"După cum știți, ni s-a promis că nu vor muta infrastructura blocului NATO la Est, nici măcar un centimetru. Toată lumea știe bine acest lucru. Astăzi vedem unde se află NATO - Polonia, România, țările baltice", a spus Putin, la o conferință de presă în urma negocierilor cu premierul ungar Viktor Orban.

"Au spus una, au făcut alta. După cum spun oamenii, ne-au înșelat, ei bine, ne-au mințit", a adăugat președintele rus.

Ce spune Putin despre aderarea Ucrainei la NATO

Fiind întrebat despre subiectul aderării Ucrainei la NATO, președintele Rusiei, Vladimir Putin, a propus să ne imaginăm cum Ucraina, înarmată până în dinți, având calitatea de membru al Alianței, va lansa o operațiune în Crimeea.

“În documentele doctrinare ale Ucrainei este stipulată intenția de a realipi Crimeea, inclusiv pe cale militară. Nu e vorba de ceea ce declară în public, e indicat în documente. Să ne imaginăm că Ucraina este membru NATO, înarmată până în dinți, că acolo se află sisteme de arme ofensive, precum cele din Polonia și România – cine îi va împiedica? Vor demara o operațiune în Crimeea, nu vorbesc nici măcar de Donbas”, a declarat Putin în cadrul unei conferințe de presă, susținută după negocierile ruso-ungare.

Liderul rus a menționat că peninsula Crimeea este un teritoriu suveran al Rusiei, iar în această privință nu pot exista niciun fel de discuții.

“E un teritoriu suveran al Rusiei. În această privință nu există niciun loc de discuții. Să ne imaginăm că Ucraina devine membru NATO și declanșează astfel de operațiuni militare. Să declanșăm un război cu blocul NATO? S-a gândit cineva la acest lucru? Probabil, nu”, a adăugat Putin.

https://ro.sputnik.md/20220202/putin-despre-promisiunea-nato-rusiei-si-implicarea-romaniei-48505343.html

Poliţiştii protestează, astăzi, 2 februarie, în faţa Guvernului.

 


Poliţiştii protestează, astăzi, în faţa Guvernului. Aceştia îşi cer drepturile cuvenite şi eficientizarea serviciului poliţienesc derulat în slujba cetăţenilor.

Sindicaliştii din Poliţie reclamă că solicitările adresate Guvernului, în cadrul şedinţelor de dialog social sindical, dar şi în scris, pe parcursul anului trecut, dar şi în prezent, nu au fost puse în aplicare.

Protestul urmează să înceapă de la ora 10.30. Revoltați din cauza salariilor și a pensiilor, angajații din Poliţie ies în stradă și vor picheta Guvernul, Ministerul de Interne și Parlamentul.

”Protestele noastre vizează nu doar drepturile cuvenite, ci şi eficientizarea serviciului poliţienesc derulat în slujba cetăţenilor”, au transmis sindicaliştii.

Iată care sunt principalele revendicări ale poliţiştilor:

1. aplicarea integrală a Legii-cadru a salarizării nr. 153/2017, în ceea ce priveşte Anexele VI şi VIII, care fac referire la poliţiştii, militarii şi personalul contractual din familia ocupaţională Apărare, Ordine Publică şi Securitate Naţională;

2. indexarea pensiilor militare de stat, cu rata inflaţiei, conform legii, pentru anul 2019 (nu doar pentru anul 2020) şi asigurarea asistenţei medicale de calitate în condiţiile în care suntem plătitori de CASS;

3. majorarea sporului de suprasolicitare neuropsihică, în cuantumul maxim prevăzut de lege, pentru a  eficientiza activitatea Poliţiei judiciare şi a celorlalţi poliţişti care desfăşoară activităţi în dosarele de urmărire penală sau în alte domenii complexe ale muncii operative;

4. diminuarea deficitului de personal poliţienesc, pentru a ne putea îndeplini misiunile de ordine şi siguranţă publică, în interesul comunităţii şi al statului, la standardele prevăzute de lege, dar şi pentru a evita suprasolicitarea continuă a personalului operativ, prin efectuarea de misiuni şi sarcini suplimentare, zi de zi;

5. dotarea logistică a poliţiştilor, cu mijloace de mobilitate, dar şi cu echipamente de intervenţie şi de protecţie fizică adecvate îndeplinirii misiunilor;

6. impunerea forţată a unor sarcini cu specific medico-sanitar, pentru care nu avem pregătirea necesară, în toată perioada stării de urgenţă şi a stărilor succesive de alertă, declarate de Guvern, pe timpul pandemiei, începând cu 15 martie 2020;

7. eficientizarea dialogului social cu Guvernul şi MAI, în ceea ce priveşte drepturile/interesele poliţiştilor şi ale personalului contractual.

2.01.2022

Ursula, fugi ! Dar mai înainte scoate contractul cu Pfeizer, corupto !

 


Amploarea fenomenului canadian, care l-a facut pe Justin Trudeau, premierul Canadei, sa se ascunda cu lașitate in spatele Covid-19, fugind de raspundere, are ecou acum și-n Europa și Israel.

„European Freedom Convoy 2022″ (Convoiul european al libertății 2022) al vehiculelor grele de marfă a postat un pliant pe care se precizează clar “14 februarie 2022 – Toate convoaiele vor ajunge la Bruxelles pentru a cere încetarea regulilor tiranice”.

“Nu este vorba despre Vax sau anti-Vax, este vorba despre dreptul oamenilor de a alege. Nu este vorba de politică, este vorba despre libertatea rasei umane. Este vorba despre acțiuni pașnice pentru a obține rezultate specifice, și anume ‘sfârșitul legii marțiale’. Fără îndoială, aceste cuvinte se referă ‘la starea de urgență, la închidere și la starea de asediu’.

Oamenii au dreptul să călătorească liber și să aibă propria decizie în materie de sănătate, dreptul să vorbească liber, să facă afaceri în mod liber, fiecare om are suveranitatea individuală, demnitatea umană”, se scrie pe grupul transportatorilor.

„MACRON, FUGI ȘI TU CA TRUDEAU!”

În Franța, ca și în alte țări europene, camionagiii vor să pregătească și ei „Convoiul Libertății” prin intermediul rețelelor sociale. Nu se știe încă dacă la această operațiune intenționează să participe și lucrătorii din domeniul sănătății, pompierii și alte categorii de personal afectate de constrângeri sanitare, se specifica in cateva grupuri de pe retelele sociale, insa informatiile separate converg catre faptul ca va avea loc un protest national al camionagiilor francezi la care se vor alatura si celebrele „veste galbene”. 

MISCAREA DEVINE GLOBALĂ, APARE ȘI „ISRAEL FREEDOM CONVOY”

Michael Ganoe e un jurnalist care a stat 9 ani in Israel și acum e in Romania, la Cluj. El tine legatura cu cei din Israel prin retelele sociale. Vorbeste despre protestul “Freedom Convoy” din Israel. Acolo presa este cenzurata total, desi grupul transportatorilor in care se relateaza despre protest si despre organizarea acestuia are deja 22.000 de membri. Cei din grup fac apel la ziarele din intreaga lume sa le sprijine protestul si sa relateze despre el. (apud ziuanews. ro)

Ursula, fugi ! Dar mai înainte scoate contractul cu Pfeizer, corupto ! Macroane, ascunde-te, ca Trudeau ! Bag-o p-aia că ai Covid !

Autor: Angelo Davidescu

https://gandeste.org/analize-si-opinii/ursula-fugi-dar-mai-inainte-scoate-contractul-cu-pfeizer-corupto-macroane-ascunde-te-ca-trudeau/123298/

Gheorghe Piperea : „Șandramaua covidiană se destramă pe oră ce trece.”

 



”Au început televiziunile să vorbească despre malpraxisul din spitalele din „linia întâi”. E sfârșitul începutului. 

Așa cum spuneam cândva, acum se separă grâul de neghină și tot acum se stabilesc țapii ispășitori.
 
Reamintesc că politicienii, tehnocrații, birocrații și influencerii pot scăpa de răspundere, dar numai cu o condiție – lumea să rămână inactivă, inertă, comodă, tăcută, ca un mahmur trezit din anestezie.

Șandramaua covidiană se destramă pe oră ce trece. Cei mai penibili covidieni, în această ordine, sunt:

– Trudeau, care fuge din calea camionagiilor mai speriat ca o curcă ceaușistă;

– Macron, care fuge de dezbaterile electorale la prezidențialele din aprilie mai ceva ca Werner cel educat și ne-ghinionist;

– Biden, care pică în sondaje mai rău decât pe treptele avionului;

– Arafat, care este terifiat că se termină plandemia și vine vremea țapilor ispășitori.

În rest, hai Liberare !”


1.31.2022

Ce restricţii se ridică de la 1 februarie DOCUMENT

 


Comitetul Național pentru Situații de Urgență anunţă ridicarea restricțiilor aplicate pe teritoriul României, iar ca urmare a schimbărilor, certificatul verde va mai fi util în special în străinătate.

Şedinţă de urgenţă a CNSU, s-a decis ridicarea de restricţii, deşi numărul cazurilor creşte cu fiecare bilanţ. Comitetul Național pentru Situații de Urgență a adoptat în ședința de astăzi, 31.01.2022, Hotărârea nr. 6.

Principalele prevederi ale CNSU:

– Instituirea măsurii carantinei cu o durată de 5 zile pentru persoanele care sosesc în România și nu prezintă certificatul digital al UE privind COVID-19 care să ateste vaccinarea, trecerea prin boală în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară sau testarea negativă RT-PCR pentru COVID-19 efectuată cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării/intrării în România;

– Modificarea excepțiilor de la măsura carantinei pentru anumite categorii de persoane care sosesc pe teritoriul României;

– Instituirea măsurii carantinei pentru o durată de 5 zile pentru contacții direcți ai unei persoane confirmate pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2;

– Exceptarea de la măsura carantinei pentru contacții direcți, dacă se află în perioada de 90 de zile ulterioare izolării ca urmare a confirmării pozitive pentru virusul SARS-CoV-2;

– Abrogarea HCNSU nr. 2 din 07.01.2022.

– Dacă sunteți contact direct al unei persoane depistate pozitiv, dar  ați făcut boala în ultimele 90 de zile nu se mai stă în carantină, informează Romania TV.

Redăm textul integral al documentului:

HOTĂRÂREA nr. 6 din 31.01.2022

privind procedura de aprobare a regulilor de aplicare a măsurii carantinei asupra persoanelor.

Având în vedere propunerile Institutului Naţional de Sănătate Publică referitoare la regulile de aplicare a măsurii carantinei asupra persoanelor, precum şi propunerile formulate în cadrul şedinţei de lucru organizate în data de 29.01.2022 la nivelul Guvernului României,

În scopul actualizării normelor legale aplicabile în materia instituirii carantinei cu privire la persoanele care sosesc în România precum şi cu privire la contacţii direcţi ai persoanelor confirmate pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2,

în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2005, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 3 lit. a), art. 4, art. 7 alin. (1) lit. a), art. 11 alin. (1) şi art. 15 alin. (4) din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 20 lit. l) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2005, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 2 şi 4 din Hotărârea Guvernului nr. 94/2014 privind organizarea, funcţionarea şi componenţa Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă, cu modificările şi completările ulterioare,

Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă adoptă prezenta

HOTĂRÂRE:

Art.1 – Se instituie măsura carantinei cu o durată de 5 zile pentru persoanele care sosesc în România şi nu prezintă certificatului digital al UE privind COVID-19 sau, în cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorităţi nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 ori documente compatibile cu aceste certificate, dovada pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete, trecerea prin boală în ultimele 180 de zile anterioare intrării în ţară sau testarea negativă RT-PCR pentru COVID-19 efectuată cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul naţional (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

Art.2 – Sunt exceptate de la măsura carantinei instituită în condiţiile art. 1 următoarele categorii de persoane care sosesc pe teritoriul României:

a) copiii cu vârsta mai mică sau egală de 12 ani;

b) persoanele aflate în tranzit, dacă părăsesc România în cel mult 24 de ore de la intrarea pe teritoriul ţării;

c) lucrătorii transfrontalieri care intră în România, precum şi cetăţenii români angajaţi ai operatorilor economici, care la intrarea în ţară fac dovada raporturilor contractuale cu operatorii economici respectivi;

d) elevii/studenţii, cetăţeni români sau cetăţenii cu domiciliul sau reşedinţa în afara României, care frecventează cursurile unor instituţii de învăţământ din România sau din afara ţării, fac naveta zilnic către acestea şi prezintă documente doveditoare;

e) conducătorii autovehiculelor cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care asigură transportul de marfă, precum şi conducătorii autovehiculelor prevăzute cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului, care asigură transport de persoane şi se deplasează în interes profesional;

f) persoanele predate autorităţilor române în baza acordurilor de readmisie, returnate în procedură accelerată;

g) membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, ai altor reprezentanţe diplomatice acreditate la Bucureşti şi posesori de paşapoarte diplomatice, pe bază de reciprocitate, personalul asimilat personalului diplomatic, membrii Corpului Diplomatic şi Consular al României şi posesorii de paşapoarte diplomatice şi de serviciu;

h) piloţii de aeronave şi personalul navigant al acestora, precum şi mecanicii de locomotivă şi personalul feroviar;

i) personalul navigant care debarcă de la bordul navelor de navigaţie interioară cât şi de la bordul navelor şi elicopterelor de transport persoane sau de suport evacuare medicală precum şi de la bordul celor care operează în zona economică exclusivă a

României, care arborează pavilion român sau pavilion străin, dar aflat în managementul unui operator român, într-un port românesc, cu condiţia asigurării echipamentelor individuale de protecţie împotriva COVID-19;

j) personalul navigant maritim român care se repatriază prin orice mijloc de transport şi cel care efectuează schimbul de echipaj la bordurile navelor aflate în porturile româneşti, indiferent de pavilionul pe care îl arborează, la intrarea în ţară, precum şi la îmbarcarea/debarcarea de pe navă;

k) personalul tehnic care lucrează pe platformele fixe şi mobile de extracţie petrol şi gaze în zona exclusivă economică a României;

l) angajaţii sistemului naţional de apărare, ordine publică şi securitate naţională care se întorc în România de la activităţi desfăşurate în interes profesional în afara ţării.

Art.3 – (1) Se instituie măsura carantinei pentru o durată de 5 zile pentru contacţii direcţi ai unei persoane confirmate pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2.

(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) măsura carantinei instituită cu privire la contacţii direcţi ai unei persoane confirmate pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2, nu se aplică persoanelor aflate în perioada de 90 de zile ulterioare izolării ca urmare a confirmării pozitive pentru virusul SARS-CoV-2.

Art.4 – (1) Dovada administrării vaccinului, inclusiv data finalizării schemei complete de vaccinare, necesară pentru aplicarea excepţiilor prevăzute în prezenta hotărâre, se realizează prin intermediul certificatului digital al UE privind COVID-19, sau

în cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorităţi nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 sau documente compatibile cu aceste certificate, dovada se realizează prin intermediul unui document, pe suport hârtie sau în format electronic, care să ateste vaccinarea, prezentat în limba ţării unde a fost administrat vaccinul şi în limba engleză.

(2) Dovada confirmării pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2, necesară în vederea aplicării excepţiilor prevăzute în prezenta hotărâre, se realizează prin intermediul certificatului digital al UE privind COVID-19, sau în cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorităţi nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID19 sau documente compatibile cu aceste certificate, dovada se realizează prin intermediul unui document, pe suport hârtie sau în format electronic care să ateste rezultatul pozitiv al testului RT-PCR, prezentat în limba ţării unde a fost efectuat testul şi în limba engleză.

(3) Dovada testării pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2, necesară în vederea aplicării excepţiilor prevăzute în prezenta hotărâre, se realizează prin intermediul certificatului digital al UE privind COVID-19, sau în cazul persoanelor fizice provenite din state ale căror autorităţi nu emit certificate digitale ale Uniunii Europene privind COVID19 sau documente compatibile cu aceste certificate, dovada se realizează prin intermediul unui document, pe suport hârtie sau în format electronic care să ateste rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul naţional (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii) şi prezentat în limba ţării unde a fost efectuat testul şi în limba engleză.

Art.5 – (1) Pentru situaţii deosebite care vizează participarea la evenimente familiale legate de naştere, căsătorie sau deces, deplasări pentru intervenţii/tratamente medicale în cazuri care nu suportă amânare cum ar fi afecţiuni oncologice, insuficienţă renală cronică în program de hemodializă, fără a se limita la acestea, preschimbare documente de identitate, părăsirea ţării, prezentarea la centrul de vaccinare conform programării în vederea vaccinării ş.a., poate fi analizată suspendarea temporară a măsurii de carantină, pe baza documentelor justificative.

(2) Analiza situaţiilor prevăzute la alin. (1) este realizată la nivelul centrelor judeţene de coordonare şi conducere a intervenţiei iar, cazurile considerate ca justificate, pot face obiectul suspendării temporare a măsurii de carantină, prin decizie cu caracter individual, emisă de Direcţia de Sănătate Publică.

(3) În decizia de suspendare se vor menţiona, în mod obligatoriu, intervalul de timp pentru care aceasta se aplică şi măsurile de prevenire a răspândirii noului coronavirus SARS-CoV-2.

Art.6 – (1) Prezenta hotărâre intră în vigoare începând cu data de 01.02.2022, ora 00.00.(2) La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Hotărârea Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 2/2022 privind procedura de aprobare a listei cu încadrarea ţărilor/teritoriilor în zonele de risc epidemiologic, criteriilor pe baza cărora se stabileşte încadrarea acestora şi a regulilor de aplicare a măsurii carantinei asupra persoanelor precum şi aprobarea Listei cu clasificarea ţărilor/teritoriilor în funcţie de rata de incidenţă cumulată, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 24 din 7 ianuarie 2022, se abrogă.

Art.7 – Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României Partea I şi se comunică tuturor componentelor Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, pentru punere în aplicare prin ordine şi acte administrative ale conducătorilor acestora.

Începând cu data de 1 februarie, certificatul verde va expira pentru o parte dintre românii care nu au făcut și doza booster.

Este vorba despre certificatele verzi emise până în luna mai 2021, asta pentru că la nivelul UE s-a decis ca documentul să fie valabil doar 270 de zile, adică 9 luni de la vaccinarea cu schema completă.

România nu va adera la noua reglementare, însă cei care vor dori să călătorească în Uniunea Europeană vor fi nevoiţi să se supună noii măsuri şi să se vaccineze şi cu doza booster.

Rafila anunță că acesta ar putea fi ULTIMUL VAL. Când se dă LIBER la nunți

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, crede că nunțile vor putea fi reluate în condiții normale începând din luna mai. Este posibil să se impună, totuși, distanțarea sau folosirea măștilor.

Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, a fost întrebat în cea mai recentă conferinţă de presă dacă a avut discuţii cu cei din industria nunţilor şi când ar putea românii să îşi programeze acest eveniment.

”Am avut discuţii nu numai cu cei din industria nunţilor, am avut foarte multe discuţii în ultima perioadă cu reprezentanţi ai diversele industrii, fie că discutăm de HoReCa, de organizatorii de evenimente, mă gândesc că nu sunt doar nunţi evenimentele la care asistăm, din HoReCa, din marii retaileri, din industria alimentară şi cred că în luna martie putem avea o discuţie aplicată despre un calendar pe termen mediu măcar, încât să existe predictibilitate”, a declarat ministrul Sănătăţii.   Totuși, ministrul Rafila anunță că, cel mai probabil, din luna mai vor fi reluate nunțile și alte evenimente asemănătoare.

”Toată lumea îşi doreşte predictibilitate, nu îşi doreşte o măsură pe care o luăm de azi pe mâine şi cred că în luna martie, când vom avea elemente concrete în ceea ce priveşte evoluţia pandemiei, putem să stabilim împreună programul. Cred că începând din luna mai aceste tipuri de evenimente se pot relua, probabil cu anumite limitări, nu ştiu dacă se referă neapărat la număr, dar trebuie păstrate elemente de siguranţă care înseamnă o oarecare distanţare sau în cazul unor evenimente publice, nu neapărat nunţi, utilizarea măştii la tulpina Omicron este cel mai important element pentru că este o barieră mecanică care previne transmiterea”, a mai afirmat Alexandru Rafila.

Ministrul spune că important este să trecem de acest val, despre care crede că va fi ultimul important din punctul de vedere al sănătății publice. „Mă bucur ca la nivelul CNCAV s-a luat decizia de schimbare a strategiei de vaccinare cu încercarea de a ajunge la categorii vulnerabile, era bine să se întâmple cu mult timp în urmă, dar e bine că se întâmplă şi acum. Important e să trecem de acest val despre care cred eu ca este ultimul important al acestei pandemii”, a declarat ministrul Sănătății.

Zero TVA la alimente în România - ÎN ANUL URMĂTOR, dar nimeni NU e obligat să și aplice 😅


România va avea posibilitatea să reducă TVA la alimente la 0% cel târziu anul viitor. În prezent, legislaţia comunitară permite utilizarea cotelor reduse de TVA faţă de cota standard, dar fără a fi mai mici de 5%, pentru o listă de produse şi servicii.

Daniel Anghel, Partener şi Lider al Departamentului de Consultanţă Fiscală şi Juridică, PwC Romania, informează că normele UE privind TVA urmează să fie actualizate în prima parte din 2022, având în vedere că modificările au fost adoptate de Consiliul miniştrilor de finanţe ECOFIN şi urmează să fie adoptate de Parlamentul European.

Legislaţia comunitară permite în prezent utilizarea cotelor reduse de TVA faţă de cota standard, dar fără a fi mai mici de 5%, pentru o listă de produse şi servicii prevăzute în anexele directivei comunitare de TVA. Prin procesul legislativ de actualizare a listei, intenţia este să li se ofere guvernelor mai multă flexibilitate în aplicarea cotelor de TVA, precum şi oportunitatea de a recupera mai bine pierderile economice generate de pandemie şi de a investi mai mult în transformarea verde şi digitală, potrivit Mediafax. 

În total, propunerea de modificare a directivei de TVA vizează 24 de categorii de produse din domeniile mediului, digitalizării şi sănătăţii. O rată sub 5 % va putea fi aplicată pentru 7 dintre aceste 24 de produse şi servicii: livrarea de alimente, apa, produse farmaceutice, echipamente medicale, transportul de persoane şi bagaje, livrarea de carti, reviste, ziare şi livrarea de panouri solare.

În prezent, în România, cotele aplicabile livrării produselor alimentare sunt de 9%, respectiv 5% dacă acestea sunt livrate ca parte a unui serviciu de restaurant / catering şi dacă sunt produse de înaltă valoare calitativă, respectiv produse montane, eco, tradiţionale certificate corespunzător.

De îndată ce Parlamentul UE va emite avizul cu privire la propunerea de modificare a directivei de TVA, Consiliul o va adopta în mod oficial şi statele membre vor avea obligaţia de a o transpune în legislaţia naţională.

La momentul adoptării oficiale a directivei de către Consiliul UE, România va avea obligaţia de a transpune noile prevederi în legislaţia naţională, care ne aşteptam sa aibă loc în decursul anului 2022 – începutul anului 2023. Având în vedere că noile reguli oferă posibilitatea statelor membre de a aplica cota 0% pentru anumite bunuri / servicii (printre care se numără şi alimentele), România poate opta pentru aplicarea cotei 0% pentru cele 5 categorii de bunuri prevăzute, inclusiv alimentele, aşa cum s-a discutat public recent în contextul creşterii ratei inflaţiei la un nivel fără precedent în ultimii zece ani.

Deşi această măsură poate fi o gură de oxigen pentru consumatori, companiile nu sunt obligate să îşi reducă preţul odată cu reducerea TVA, neexistând garanţia că efectele vor fi resimtite direct de consumatori. La scăderile anterioare ale cotelor de TVA, transmisia lor în preţuri a fost de 70-80%, conform evaluărilor Băncii Naţionale. Totuşi, acest efect este limitat în timp, putând apărea alţi factori care să contribuie la majorarea preţurilor.

De aceea, este necesar ca legiuitorul să analizeze atent şi prin raportare la rezultatul măsurilor fiscale similare adoptate în trecut, dacă astfel de reguli ce prevăd adoptarea cotei 0% TVA pot sau nu sa fie benefice pentru economia naţională.

Reducerea TVA la 0% pentru alimente poate reprezenta doar o soluţie temporară care vizează o reducere „artificială” a inflaţiei şi, prin urmare, ar trebui însoţită de alte politici. De exemplu, Fondul Monetar Internaţional (FMI) recomandă acţiuni mai concentrate şi direcţionate, cum ar fi ajutorul pentru gospodăriile care sunt împinse în sărăcie.

Chiar şi în scenariul în care o astfel de măsură ar putea avea un impact pozitiv in lupta cu inflaţia, implementarea acesteia va genera o reducere de venituri la bugetul de stat, în condiţiile în care România ocupă locul fruntaş în ce priveşte decalajul de TVA înregistrat în anul 2019 (ultimele date disponibile). În acelaşi timp, România se află în procedura de deficit excesiv (din cauza depăşirii plafonului de deficit maxim admis prin tratatul de aderare, de 3% din PIB) şi va trebui să îl readucă sub acest prag până în 2024. De asemenea, atunci când au avut loc scăderi ale cotelor de TVA, nu s-a observat o diminuare semnificativă a evaziunii şi fraudei şi, implicit, o îmbunătăţire a veniturilor bugetare.

În funcţie de programul de guvernare, de politica fiscală stabilită şi de situaţia bugetară la acel moment, rămâne de analizat, atunci când directiva va fi transpusă, dacă o astfel de măsură de reducere a TVA la alimente ar putea sprijini politica antiinflaţionistă şi ar putea contribui pozitiv la conformarea voluntară a contribuabililor.

1.29.2022

Închisoare pe viață pentru pedofilii recidiviști în Rusia

 


Președintele rus Vladimir Putin a semnat legea care prevede închisoare pe viață pentru pedofilii recidiviști.

Președintele Federației Ruse a semnat legea care prevede detenția pe viață pentru pedofilii recidiviști. Documentul a fost publicat pe portalul oficial de informații juridice, comunică RIA Novosti.

Astfel, acum detenția pe viață se aplică în cazul :

pedofililor recidiviști care au abuzat copii sub 18 ani (anterior era până la 14);

cazurile când victime au fost doi și mai mulți copii;

situațiile când acest lucru este asociat cu săvârșirea unei alte crime grave sau deosebit de grave.

În Articolele 131 („Viol”) și 132 („Acțiuni violente cu caracter sexual”) din Codul Penal al Rusiei vor fi efectuate modificările respective.

Cercetarea prealabilă a acestor infracțiuni va fi de competența angajaților Comitetului de Anchetă.

Inițiativa cu privire la înăsprirea pedepsei a fost depusă în Duma de Stat în septembrie, după tragedia de la Kiselevsk, regiunea Kemerovo, unde Viktor Pesternikov, în vârstă de 41 de ani, condamnat anterior pentru pedofilie, a violat și ucis două eleve de zece ani.

Acest caz este unul dintre multele. Ultimul caz de rezonanță a avut loc la Kostroma. Pe 4 ianuarie, o fetiță de cinci ani a ieșit să se plimbe afară, de unde a fost răpită de doi bărbați. Suspecții au fost găsiți într-un cămin din localitate, tot acolo era și cadavrul copilului. Indivizii au recunoscut că au violat și au omorât. Ambii au fost condamnați anterior, unul dintre ei pentru agresiune sexuală și pornografie.

https://ro.sputnik.md/20220128/inchisoare-pe-viata-pentru-pedofilii-recidivisti-in-rusia-putin-a-semnat-legea-48414927.html?fbclid=IwAR2M-ugQgsDhtbLrWcwOTB3CnfEUXfb-2Hm36coXC8mT_d1yDguEkwGiDCI

ALIANTA celor trei ?

 



ALIANTA  celor trei ? 

Nu este EDITORIAL ! 

Sunt lucruri pe care le văd, le simt si le intuiesc pe baza unor informatii la care am acces in virtutea meseriei.

Vrem nu vrem, credem nu credem, lumea de azi evolueaza catre blocuri politico- militare adverse. 

Tindem sa vedem doar tensiunile de la granita ruso-ucraineana si sa le "analizam" mai mult prin prisma a ceea ce ne-am dori si nu pe baza a ceea ce reprezinta acestea de fapt. Si reprezinta doar varful unui aisberg !

Cand astfel de lucruri se vad deja public, sa fiti convinsi ca acestea sunt rezultatul unor evolutii indelungate si a unor jocuri de culise profunde. 

Perturbati fiind de mai multe crize suprapuse - PANDEMIA, criza economica, facturile uriase la energie dar si criza mediului ( cu nuante propagandistice uneori desantate !) nu vedem ceea ce se stabileste chiar acum sub nasul nostru ! 

Iran, China si Rusia par a merge in directia unei aliante cu o evidenta componenta economica ce nu exclude o viitoare componenta militara. 

Presedintele Iranului a vizitat recent Moscova, China Iran si Rusia au organizat exercitii militare comune, dar Iran a mai facut un pas interesant : a aderat la Organizatia pentru Cooperare de la Shangai, condusa de Rusia si China.

Ce ar putea insemna insa o alianta politico - economico - militara a celor trei state? Ar angrena o populatie de aproape 2 miliarde de oameni si o forta armata considerabila. 

Spre asta evolueaza lucrurile iar un asemena BLOC ar putea zgudui din temelii politica adversarilor lor, bazata se pare pe principiul  "sa ne ocupam pe rand de zonele ostile noua pana le rezolvam !" 

Cu un asemenea BLOC in curs de realizare este mult mai greu sa-ti scoti din joc rand pe rand inamicii !

Subiectiv cu Razvan Dumitrescu



1.28.2022

România va intra în OCDE. Cu ce preț ?

 


După 10 ani de la depunerea candidaturii la Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, România a intrat în linie dreaptă pentru aderarea la organizație. Să vedem cu ce costuri pentru români.

La începutul anului, conducerea OCDE a dat undă verde pentru aderarea României, Bulgariei, Croației și Argentinei.

De asemenea, într-o vizită a secretarului general al organizației, domnul Mathias Cormann, OCDE a prezentat guvernului României rezultatele unei ample anchete și a unor recomandări economice.

Evenimentul, desfășurat la palatul Victoria, a oscilat între festivism, din partea autorităților românești, foarte încântate de eveniment, și tonul de rechizitoriu al anchetei făcute de experții OCDE.

Analiza a fost departe de a fi flatantă pentru autoritățile române și aduce aminte cu retorica superior-inchizitorială cu care oficiali europeni tratau România anii trecuți.

OCDE a criticat România pentru politica sa fiscală, pentru sistemul său de pensii, pentru lipsa investițiilor. De asemenea a sugerat creșterea impozitelor pe proprietate, pentru echilibrarea bugetului.

De asemenea a avertizat asupra clivajului dintre câteva orașe mari și puternice economic și restul României. Creșterea gradului de sărăcie este un semnal de alarmă pe care OCDE îl trage.

O altă provocare în opinia OCDE este sistemul de pensii. OCDE presupune creșterea vârstei de pensionare ca soluție dar sugerează și o amânare sine die a creșterii pensiilor, prin criticarea legii pensiilor, din 2019.

Calitatea serviciilor de sănătate, problema ratei de vaccinare, dar și situația din învățământ, au fost iar puncte negative din perspectiva analiștilor OCDE.

O altă provocare este cea cu privire la mediu. Analiștii OCDE consideră că România, deși a făcut pași în domeniu, nu tratează cu seriozitate suficientă chestiunile de mediu.

Un alt punct a fost legat de lupta anti-corupție. Aici, OCDE a venit cu retorica pe care o consideram depășită a invocării luptei anti-corupție și transformării DNA dintr-un parchet supus legii, într-o suprastructură. OCDE a menționat necesitatea desființării ”secției speciale” menite să ancheteze abuzurile comise de procurori și judecători.

https://ro.sputnik.md/20220128/romania-va-intra-in-ocde-cu-ce-pret-48397371.html

Serghei Lavrov : ”Consolidarea securității unui stat nu se poate face din contul securității altora”

 


Serghei Lavrov a comentat răspunsul SUA la garanțiile de securitate propuse anterior de Federația Rusă.

Ministrul rus de Externe a declarat că va face astăzi un demers oficial către colegii săi din alte țări prin care va solicita să se explice cum are de gând fiecare să implementeze dispozițiile OSCE privind securitatea.

„Occidentul are doar un slogan - „orice țară are dreptul să-și aleagă aliați”. Dar consolidarea securității unui stat nu se poate face din contul securității altor state. Voi face astăzi o solicitare oficială ca să explice cum au de gând să îndeplinească obligațiunile sub care au semnat țările lor. (...) Dorim să vedem cum Occidentul se va eschiva de această dată. Dar vreau să știu ce au de gând să facă sincer”, a spus Serghei Lavrov.

SUA și NATO au transmis miercuri răspunsurile la propunerile cu privire la garanțiile de securitate. Mai devreme, ministrul rus de Externe, Serghei Lavrov, a declarat că în cazul în care SUA vor solicita nedivulgarea răspunsului la propunerile rusești, Moscova va respecta această condiție.

Totodată, ministrul a adăugat că esența reacției Washingtonului, desigur, ar merita să fie cunoscută de opinia publică din Rusia și din alte țări.

La sfârșitul anului 2021 Rusia a dat publicității proiectele de tratate cu SUA și NATO cu privire la garanții de securitate. Moscova, în special, cere partenerilor occidentali garanții juridice a angajamentului de a nu extinde NATO spre Est, de a nu accepta Ucraina în blocul militar și de renunța la crearea bazelor militare în statele post-sovietice.

De asemenea, propunerea conține un punct cu privire la desfășurarea armelor ofensive ale NATO la frontierele Rusiei și retragerea forțelor alianței din Europa de Est la pozițiile de până la 1997.

Potrivit secretarului de stat al SUA, Antony Blinken, documentul reflectă îngrijorările SUA cu privire la acțiunile Rusiei în sfera securității și propunerile în acele domenii, unde statele ar putea identifica puncte de tangență. Potrivit lui, în răspunsul oferit există “multe aspecte pozitive”, SUA sunt gata să avanseze în sfere unde poate exista o cooperare cu Rusia, sunt gata să discute despre securitatea colectivă, însă nu vor renunța la principiul “porților deschise” a NATO.

https://ro.sputnik.md/20220128/lavrov-consolidarea-securitatii-unui-stat-nu-se-poate-face-din-contul-securitatii-altora-48399518.html

1.27.2022

SUA sau UE ? O dilemă din care România va trebui să iasă

 


O polemică de Facebook, între ministrul român al Apărării Naţionale şi un lider important din PNL, citită în contextul evoluţiilor regionale, ne arată dilema şi conflictul real în care se găsesc liderii României în acest moment de criză internaţională.

Ministrul român al Apărării Naţionale a ţinut să citeze pe preşedintele Franţei atunci când a trebuit să îşi formuleze opinia cu privire la evoluţia relaţiilor dintre Uniunea Europeană şi Federaţia Rusă: „Trebuie să revenim la valorile de acum 30 de ani, în momentul în care gândeam securitatea alături de Rusia, nu împotriva Rusiei.”




Acest mesaj a fost criticat pe Facebook de către liderul PNL, Alina Gorghiu, care l-a acuzat pe Vasile Dîncu că a vorbit înainte să îşi fi băut cafeaua.

Replica ministrului Dîncu nu a întârziat. Acesta i-a atras atenţia Alinei Gorghiu că e vorba de o declaraţie a lui Macron, preşedintele Franţei nu vreo declaraţie „suspectă”, dar şi că atacul venit din partea unui lider PNL nu este conform cu normele ce ar trebui să permită funcţionarea coaliţiei de guvernare.

Aceste contre politice de Facebook, ar putea să pară simple conflicte în interiorul coaliţiei de guvernare, dacă ar fi citite în contextul mai larg al evenimentelor ce se desfăşoară în jurul României.

Marţi, Croaţia a adoptat o poziţie fermă în contextul crizei din Ucraina, anunţând pe canale oficiale că nu se va implica în această criză, dar şi că nu susţine aderarea Ucrainei la NATO, criticând cu cuvinte puternice politica externă a Statelor Unite.

Astăzi, pe surse diplomatice, radioul naţional bulgar dădea informaţia că Bulgaria nu va fi de acord cu suplimentarea prezenţei militare americane pe teritoriul său, dar că ar fi dispus să accepte prezenţa unor trupe franceze, potrivit Flux24.

La fel şi Slovacia a blocat un tratat care ar fi permis mărirea prezenţei militare americane pe teritoriul său încă de la sfârşitul anului trecut.

Toate aceste semnale indică schimbări importante în ceea ce priveşte viziunea geopolitică a statelor din regiune şi anunţă posibile evoluţii cel puţin interesante. Acestea presupun, după anunţul Parisului de la început de an, o mai mare implicare a Franţei în regiune, dar şi o distanţare a statelor din zonă de politica americană.

În acest context, putem citi şi schimbul de replici dintre liderii importanţi ai celor două partide ce alcătuiesc coaliţia de guvernare din România: un PSD ce este mai sensibil faţă de Uniunea Europeană şi interesele sale, şi un PNL ce este mai degrabă subordonat intereselor americane.

Căci oricât de uzuală ar fi în limba de lemn oficială expresia „euro-atlantic”, există diferenţe tot mai importante între interesele şi valorile europene şi interesele şi valorile americane. Ori Europa, aşa cum foarte corect spunea şi preşedintele Macron, citat de Vasile Dîncu, nu se poate gândi contra Rusiei ci alături de Rusia.

https://ro.sputnik.md/20220126/sua-sau-ue-o-dilema-din-care-romania-va-trebui-sa-iasa-48338044.html

Federaţia Rusă ar putea inspecta baza de la Deveselu

 


NATO a transmis, în paralel cu Statele Unite, răspunsuri scrise la îngrijorările transmise de către Federaţia Rusă cu privire la lipsa unor garanţii de securitate suficiente.

Între propunerile făcute de NATO, Rusiei, există şi măsuri reciproce cu privire la controlul armamentului. Astfel, NATO propune Rusiei posibilitatea de a controla bazele militare NATO din Polonia şi România, în schimbul unor inspecţii NATO la facilităţile militare ruseşti din regiunea Kaliningrad.

Baza de la Deveselu, din România, a fost subiectul mai multor îngrijorări exprimate de-a lungul timpului din partea Federaţiei Ruse.

În ciuda asigurărilor date de către NATO, SUA şi de către autorităţile româneşti cu privire la caracterul strict defensiv al bazei de la Deveselu, Rusia a atras atenţia asupra riscului că aceste capacităţi declarate defensive să fie transformate relativ repede în sistem militar ofensiv care ar putea ameninţa teritoriul naţional al Federaţiei Ruse.

De altfel, acum 4 ani, ministrul Apărării Naţionale din România, Mihai Fifor, a declarat despre existenţa rachetelor balistice la Deveselu. Ulterior a retractat această „scăpare”.