Pandemia a lovit puternic economia globală, în special în ceea ce priveşte comerțul, care este parțial redus sau chiar suspendat de câteva luni. În prima jumătate a anului 2020, comerțul dintre Rusia și Franța s-a ridicat la 6,5 miliarde de dolari, însemnând o scădere cu 3,9% față de anul precedent. Comerțul Rusiei în ansamblu a scăzut cu aproape 17%.
Veronika Nikichina, Director General al Centrului de Export din Rusia, a prezentat pentru Sputnik situația actuală a relaţiilor comerciale dintre Rusia și Franța.
Importurile rusești din Franța sunt reprezentate în principal de avioane, parfumuri și produse cosmetice, produse farmaceutice, echipamente industriale și componente auto. De asemenea, deloc surprinzător, principalele bunuri rusești exportate către Franța sunt combustibili.
„Principalele exporturi rusești către Franța sunt combustibilii: petrol, produse petroliere și gaze naturale. Elemente importante sunt metalele neferoase și feroase, piese și componente de echipamente aerospațiale, îngrășăminte, produse din lemn”, a precizat Nikichina.
Potrivit directorului Centrului de Export din Rusia, în ultimii cinci ani, produse precum lămpile fluorescente, sticla securizată, făina de soia, drojdia, spray-urile, filmele polimer, carbura etc. au apărut în exporturile rusești către Franța sau s-a înregistrat o creştere semnificativă a cantităţii acestora.
Produse rusești în valoare de 15 la 17 miliarde de dolari exportate în Franța
Franța este în mod regulat unul dintre principalii parteneri comerciali ai Rusiei. În ultimii trei ani, cifra comercială de afaceri a celei din urmă a fost de 15-17 miliarde de dolari, pe locul 12, și pentru o cotă de 2 până la 2,5%. Franța este una dintre puținele țări în cazul cărora Rusia are o balanță comercială externă negativă stabilă, importurile depășind exporturile în medie de 1,5 ori, în principal datorită logisticii, a explicat Veronica Nikichina.
„Mult mai multe produse rusești sunt livrate către Franţa, iar volumele exporturilor și importurilor sunt aproximativ egale, lucru care se datorează utilizării în mare măsură a țărilor intermediare în aprovizionarea cu bunuri și resurse rusești, ţări unde există companii comerciale (Olanda, Elveția, Italia etc.) sau companii de transbordare (Țările de Jos, Finlanda, statele baltice)”, a subliniat aceasta.
Schimbările aduse de Covid-19
Principalul impact al pandemiei de coronavirus asupra exporturilor rusești către Franța s-a manifestat printr-o scădere a ofertei de mai multe bunuri, având în vedere că măsurile de izolare pe termen lung au dus la o reducere semnificativă a cererii, în principal în sectoarele energetic și industrial, vizate în principal de exporturile rusești. În plus, parametrii privind costurile au fost afectați negativ de scăderea prețurilor la energie, cauzată, printre altele, de pandemie.
Exporturi de produse non-energetice către Franța
Exporturile de produse ruseşti non-energetice către Franța sunt relativ stabile: în ultimii șase ani, acestea s-au ridicat de regulă la aproximativ 1 miliard de dolari pe an. Însă statisticile s-au modificat considerabil în ultimele șase luni, explică directorul general al Centrului de Export din Rusia.
„În prima jumătate a anului 2020, din motive evidente, acestea au scăzut cu 20% (până la 358 milioane de dolari), iar până la sfârșitul anului, cel mai probabil, vor fi în jur de 0,8 miliarde de dolari. În ciuda acestui fapt, în unele sectoare, dar nu foarte importante, au existat puncte de creștere în condiții atât de dificile: de exemplu, transporturile de prăjituri și făină au crescut cu peste 80%, cele de produsele de mobilier, piese auto și drojdie au crescut de mai mult de două ori, iar de pungi textile, cu 45% etc.”, a mai spus Nikichina.
Piese auto Renault fabricate în Rusia
De la sediul industrial Renault Rusia din Moscova – unde, de la sfârșitul anului 2016, a fost lansată o nouă producție de componente auto, cu investiții din partea Franţei – au fost furnizate caroserii pentru asamblarea mașinilor Renault în Algeria. Centrul rus de Export a sprijinit, de asemenea, acest proiect, a adăugat Veronica Nikichina.
„În acest timp, au fost deja exportate peste 60.000 de caroserii (deși acum, din cauza crizei din industria auto în întreaga lume, livrările au fost suspendate)”, a precizat aceasta.
Reactor termonuclear în Franța și alte colaborări
Rusia participă la construcția unui reactor experimental termonuclear internațional (ITER), aflat în dezvoltare în Franța, furnizând o gamă largă de instrumente și materiale. De asemenea, Caterpillar și Liebherr furnizează piese de excavator de la sediile lor rusești (Tosno, regiunea Leningrad și respectiv Nijni Novgorod) către fabricile lor din Franța.
„Echipamentul finit este destinat nu numai pieței franceze, ci și pentru export (inclusiv către Rusia). În industria aeronautică se întâmplă același lucru, deoarece Airbus folosește materiale (în principal titan) și o serie de componente rusești”, a subliniat Nikichina.
Partener exclusiv al VirtualExpo
Fondatorii VirtualExpo, care a fost fondată în anii 1990, au dezvoltat instrumente pentru a găsi cu ușurință echipamente și componente industriale. Prima expoziție online - DirectIndustry - a fost deschisă în 2000, fiind urmată de încă cinci expoziții specializate.
Compania rusească Zonsmart LLC a devenit partenerul exclusiv al VirtualExpo în Rusia în ianuarie 2020. Pe parcursul a șase luni de muncă în calitate de parteneri prin intermediul Zonesmart, au fost înregistrate 15 companii, relatează șeful Centrului de Export din Rusia.
„Unul dintre exemplele de succes ale plasării pe site-urile VE este TD VET-TsZDOR. Compania se ocupă cu producția de echipamente veterinare. Compania realizează 80% din vânzările la export prin MedicalExpo. Principalele destinații de export sunt America Latină (Brazilia, Paraguay, Ecuador etc.) și Europa de Vest (Franța, Marea Britanie, Olanda etc.)”, a precizat Veronica Nikichina.
sursa:https://ro.sputnik.md/economics/20200909/31607034/Ce-export-Rusia-n-Frana-n-fiecare-an-pentru-un-total-de-15-17-miliarde---Exclusiv.html
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu