2.16.2018

ÎMI ESTE DOR DE PRIMĂVARĂ ! VOUĂ VĂ ESTE DOR ?





CHINA ESTE O ȚARĂ CU MARI AMBIȚII, ”NU-ȘI FURĂ SINGURĂ CĂCIULA”, AȘA CUM FACE ROMÂNIA






Aşa arată o gară pentru trenuri în China


Pare ireal, dar realitatea aceasta este. La ora actuală, China are cel mai dezvoltat și mai rapid transport cu trenul, este pe primul loc în lume. Aceste trenuri sunt confortabile, încăpătoare și circulă cu  viteze uimitoare -  350 și 400 km/oră. 

De ce este posibil ca populația din China să beneficieze de un astfel de transport iar populația din România nici măcar nu îndrăznește să viseze la așa ceva ? Pentru că în China, la cârma țării sunt politicieni adevărați, patrioți, iar chinezul de rând este harnic, priceput și foarte rapid în tot ceea ce face. Spre deosebire de China, în România ”Doreii” stau în fruntea țării, dar ei se închină la străini nu în fața românilor, fură sau înstrăinează bogățiile țării și apoi tot ei strigă ”penalii-penalii”, dorm sau se îmbată când ar trebui să muncească, doar concediile lor sunt singurele lucruri pe care le fac cu multă seriozitate... (n.m.)

Din septembrie 2017, în China circulă și trenuri cu viteza de 400 km/oră.

Trenurile parcurg in patru ore si jumatate distanta de 1.300 km dintre Beijing si Shanghai, iar un bilet de clasa a doua costă echivalentul a 83 de dolari.





Trenuri lungi, confortabile și foarte rapide


Trenurile dispun de un sistem care permite oprirea automată a garniturii in caz că este detectat un obstacol pe linie sau daca sunt conditii meteo vitrege. Un tren ce ruleaza cu 350 km/h are nevoie de cativa kilometri pentru a opri.

China a construit 20.000 de kilometri de cale ferată pentru trenurile de mare viteză şi intenţionează să adauge acestui număr încă 10.000 de km până în 2020.





Gara din Shanghai





 


Așa arată interiorul unui tren care circulă în China




În China transportul cu trenul este considerat mai confortabil și mai rapid decât cel cu avionul. Deja, o parte din cursele pe distanțe mai scurte, cu avionul, au fost suspendate.






Fantasticele trenuri din China



Sursa: South China Morning Post