10.01.2021

Rafturile supermarketurilor, goale de sărbători

 


Într-o scrisoare deschisă transmisă miercuri către șefii de stat care participă la Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite, Camera Internațională a Transporturilor maritime (ICS) și alte grupuri industriale au avertizat cu privire la „prăbușirea sistemului global de transport” dacă guvernele nu restabilesc libertatea de circulație a lucrătorilor din transport și prioritatea acestora de a primi vaccinuri recunoscute de Organizația Mondială a Sănătății.

Transportatorii atrag atenția că nu mai fac față volumului mare de muncă, mai ales în contextul restricțiilor impuse de fiecare țară în parte din cauza noului val pandemic.

Ei cer să aibă prioritate la vaccinare și să fie eliminate restricțiile care le sunt impuse odată cu valul 4 al pandemiei.

Lanțurile globale de aprovizionare încep să cedeze. Doi ani de presiune asupra transportatorilor încep să-și spună cuvântul, se arată în documentul semnat inclusiv de Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA), Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU) și Federația Internațională a Lucrătorilor din Transport (ITF). Împreună, aceste asociații patronale au 65 de milioane de lucrători din domeniul transporturilor la nivel global.

Toate sectoarele de transport înregistrează o penurie de lucrători și ne așteptăm să plece tot mai mulți, ca urmare a modului în care au fost tratați acești oameni în timpul pandemiei, fapt ce ar pune lanțurile de aprovizionare sub o și mai mare amenințare. Este timpul ca guvernele să răspundă nevoilor acestor angajați, mai transmite grupul respectiv.

Rafturile supermarketurilor, goale de sărbători

Guy Platten, secretar general al ICS, a declarat că lipsa lucrătorilor se va accentua, cel mai probabil, spre sfârșitul anului, deoarece navigatorii nu vor dori să semneze noi contracte având în vedere că există riscul să nu mai poată ajunge acasă pentru Crăciun.

Unele porturi ar putea fi închise, valul 4 epidemic va genera noi restricții de călătorie, iar printre cele mai afectate ar putea fi aprovizionările cu alimente și combustibil, se mai arată în document.

Lanțul global de aprovizionare este foarte fragil și depinde la fel de mult de un navigator, ca și de un șofer. A sosit momentul ca șefii de guvern să ne asculte, a spus Stephen Cotton, secretarul general Forumului internațional al transporturilor ITF).

Unele restricții de călătorie au fost reimpuse ca urmare a variantei coronavirusului Delta, iar angajații din transporturi s-au confruntat cu cerințe multiple de vaccinare și testare, doar pentru a-și onora contractele.

Unii navigatori au fost vaccinați de mai multe ori, deoarece unele țări au aprobat doar anumite vaccinuri. O altă problemă este distribuția inegală a vaccinurilor la nivel global, ceea ce a dus la situația ca doar aproximativ 25% – 30% dintre navigatori să fie complet vaccinați.

Certificatul verde a atenuat o parte din presiune, dar încă sunt diverse restricții și blocaje. Șoferii s-au confruntat cu sute de probleme la punctele de frontieră și cu blocaje în pandemie. Ei, ca și cetățenii și companiile care depind de livrarea de mărfuri, plătesc un preț mare pentru restricțiile Covid aplicate greșit și care se aplică angajaților din transporturi, a declarat Umberto de Pretto, secretarul general al Uniunii Internaționale a Transportatorilor Rutieri, scrie CNN, citat de Evz.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu