7.28.2021

Rusia construiește noile avioane ale ”Apocalipsei” : particularitățile generației a treia

 


Ministerul rus al Apărării va primi în curând un punct aerian de comandă de generația a treia, în baza Il-96-400M. Asamblarea a două noi aeronave ale “Apocalipsei” a început la uzina din Voronej, în cadrul proiectului „Zveno-S”.

Punctul aerian de comandă (PAC) va permite Comandantului Suprem și Statului Major al Forțelor Armate ale Rusiei să dirijeze eficient toate tipurile de trupe, forțele strategice nucleare în cazul unui conflict armat global (război nuclear), chiar dacă inamicul va distruge toate punctele de comandă terestre. Doar două țări își pot permite un complex aerian de asemenea nivel tehnologic – Rusia și SUA.

Noul punct aerian rusesc de comandă se deosebește de analogul american prin faptul că este conceput pentru mai multe “Apocalipse” și asigură inevitabilitatea unui răspuns oricărui agresor.

Detectarea și distrugerea noului PAC rusesc va fi dificilă. Nivelul înalt de autonomie, mijloacele moderne de luptă radioelectronică, tehnologiile invizibilității pentru sateliții și radarele inamicului, protecția de radiația nucleară, viteza, zborul pe distanțe lungi și plafonul practic îi oferă PAC avantaje semnificative în raport cu punctele de comandă terestre, subterane și submarine.

Aeronava se poate afla în aer, cu realimentare, zile întregi. Probabil, doborârea unui PAC ar fi o idee periculoasă: într-o astfel de situație ipotetică, în cele 2-3 minute de prăbușire, grupul operativ al Statului Major va reuși să șteargă de pe fața pământului câteva zeci de state inamice.

Război modern nu este un film de acțiune, un schimb simetric de lovituri, părțile în conflict pot schimba în mod flexibil scenariile în toate mediile de luptă. O semnificație majoră o au starea generală a Forțelor Armate rusești, sistemul de planificare și comunicare, algoritmii de aplicare a armelor nucleare, voința politică a șefului statului și a Comandantului Suprem. Realizarea unui PAC de generația a treia demonstrează seriozitatea amenințărilor militare externe.

Avionul rusesc al “Apocalipsei” prin simpla sa existență poate potoli mințile înfierbântate de la Pentagon și NATO, amânând pentru o perioadă nedeterminat de lungă un conflict armat global.

Punct de comandă pentru al treilea război mondial

Trupele rusești sunt dotate cu sisteme automatizate de control tot mai avansate, arme cu elemente de inteligență artificială. Sunt înnoite activ forțele strategice nucleare. Se dezvoltă mijloacele de comunicare și recunoaștere spațiale. PAC trebuie să corespundă cerințelor vremii.

Sistemul de comunicare radio la bordul avionului “Apocalipsei” permite transmiterea comenzilor și ordinelor de luptă trupelor, inclusiv echipajelor de aviație strategică, submarinelor purtătoare de arme strategice nucleare, unităților lansatoarelor de rachetă mobile și în siloz în rază de 6000 de kilometri.

PAC de generația a treia se deosebește prin caracteristici unice, funcționalitate înaltă, perioadă lungă de exploatare și consum econom de energie. La bord sunt condiții confortabile pentru o activitate îndelungată a comandamentului superior al Forțelor Armate rusești, a grupului operativ al ofițerilor Statului Major și specialiștilor grupului tehnic. În situația unui conflict global, principalul punct de comandă al Rusiei va putea zbura timp de câteva zile cu realimentare.

Avionul Il-96-400 reprezintă o versiune modificată a Il-96-300, cunoscut prin forța și siguranța înaltă. Materialele moderne au permis diminuarea masei avionului, asigurarea unei marje înalte de siguranță și eficiență. Modificațiile speciale ale Il-96-300 sunt utilizate în calitate de ”bord nr.1” ale președintelui Federației Ruse și sunt adaptate pentru îndeplinirea funcțiilor de Comandant Suprem al Forțelor Armate.

Aeronava Il-96-400 cu motorul PS-90A1 și o sarcină utilă înaltă, reprezintă o bază sigură pentru un complex de bord capabil să lucreze cu toate sistemele automatizate existente de control al luptei și cu cele din viitor. Versiunea civilă a Il-96-400M este conceput pentru transportarea a până la 370 de pasageri. Dintre toate navele industriei aeronautice rusești, Il-96 poate străbate cele mai lungi distanțe, având nevoie cu toate acestea de aerodromuri de rezervă în punctele îndepărtate ale Rusiei și obiecte de infrastructură aferente.

În timp ce specialiștii Statului Major al Forțelor Armate ale Rusiei simulează scenarii strategice (computerizate) ale unui conflict militar de proporții, câteva avioane ale “Apocalipsei” își așteaptă în liniște momentul la aerodromul de bază. Actualul punct aerian de control a fost creat în baza avionului Il-86 și se numește Il-80. În total au fost construite patru unități ale unor astfel de sisteme de generația a doua. Decizia construcției unui PAC de generația a treia a coincis cu modernizarea generației a doua în 2019.

Versiunile similare americane

Forțele aeriene ale SUA dispun de patru puncte moderne pentru conducere supremă a SUA, construite în baza avionului de cursă lungă de pasageri Boeing 747-200. Aeronavele urmează să fie utilizate conform destinației lor în cazul distrugerii sistemelor de control terestre în urma unui război nuclear.

În versiunea civilă, Boeing 747-200 are o masă de decolare de 374,8 tone, o viteză de până la 895 kilometri pe oră, o altitudine maximă de 13759 de metri, o distanță de zbor de până la 10670 de kilometri. Numărul de locuri pentru pasageri – 490. În compartimentul de încărcături a Boeing 747-200F pot fi transportate până la 113 tone de încărcături.

Capacitățile tehnologice ale sistemelor americane pot fi apreciate în baza a câteva exemple.

Punctul aerian de control strategic al SUA în baza Boeing C-32 este destinat realizării unei game largi de sarcini în cadrul desfășurării operative a trupelor în condițiile lipsei unei infrastructuri terestre sau după distrugerea de către inamic a punctelor de control terestre, nodurilor și liniilor de comunicație. Precum și în calitate de punct mobil de control al Agenției Federale de gestionare a situațiilor de urgență FEMA.

С-32А este dotat cu cele mai noi echipamente, sisteme de navigare și mijloace de comunicație. Compartimentul pentru pasageri este împărțit în câteva secții: un cabinet de lucru al conducerii militare, camere pentru ședințe, spațiu pentru grupul operativ, un nod de comunicații și o cameră de odihnă (probabil, PAC are o structură similară a secțiilor).

Primul avion a fost construit la uzina Boeing din Seattle pe 19 iunie 1998. În total, au fost fabricate patru aeronave, fiecare dintre care poate îndeplini funcțiile de punct de comandă aerian al Comandamentului Operativ Strategic și punct de control al lansării rachetei balistice intercontinentale “Minuteman”.

Avionul E-6B Mercury a fost construit în baza avionului Boeing 707-320 cu patru motoare turboreactive F108-CF-100, produse de General Electric. Masa maximă la decolare este de 155 de tone. Viteza de zbor – până la 972 de kilometri pe oră, la o altitudine de 12 000 metri. Altitudinea maximă este de 12810. În timpul îndeplinirii misiunilor, distanța de zbor fără realimentare în aer constituie 12400 de kilometri. Perioada maximă de zbor cu realimentare este de 72 de ore. Echipajul de zbor este alcătuit din 14 persoane, grupul operativ al Comandamentului Operativ Strategic la bord este de opt specialiști.

Primele puncte de comandă aeriene au apărut în SUA în anul 1965, fiind dotate cu mijloace speciale ale avioanelor de realimentare KC-135A. Acestea îndeplineau funcția de aeronave ale comandamentului suprem al Forțelor Armate ale SUA și acționau din baza aeriană Andrews (Maryland), fiind înlocuite ulterior cu trei avioane Boeing E-4A. Au existat și versiuni aparte pentru teatrele de acțiuni militare europene și pacifice.

Cursa strategică a tehnologiilor avansate între Rusia și SUA continuă.

Un tânăr a fost mușcat de un șobolan în centrul Capitalei. Șobolanii au ros cablurile de la un semafor din Capitală

 


„Am simțit ceva pe picior, o mușcătură foarte, foarte dură ! Șobolanul nu a fugit, nu a avut nicio reacție să fugă. Am sunat imediat la 112. Mi s-a zis să nu mai aștept ambulanța, având în vedere că sângerez, și să iau un Uber. S-au organizat imediat când au văzut exact despre ce este vorba. M-au întrebat dacă am fost mușcat la țară, le-am zis că în centrul Bucureștiului s-a întâmplat tot”, a spus tânărul mușcat de șobolan.

Daniel Tudorache, primarul Sectorului 1 până în 2020 și actual deputat din partea PSD, a scris despre tânărul mușcat de șobolan:

„Tandemul Clotilde Armand - Nicușor Dan dăunează grav sănătății.

Aseară, șobolănimea aciuată în centrul Bucureștiului a făcut deja prima victimă: un tânăr a fost mușcat de picior, în fața reședinței sale din zona Piața Romană, și a fost nevoit să meargă la spitalul de boli infecțioase Colentina. Medicii au început deja tratamentul cu antirabic.

Nu e de mirare, având în vedere ritmul în care se înmulțesc, în condițiile în care Nicușor Dan îi ocrotește (serviciul de deratizare al PMB este pe butuci), iar Madam Armand îi hrănește de luni bune cu gunoi de calitate în Sectorul 1.“

Șobolanii au ros cablurile de la un semafor din Capitală

Antena 3 transmite că șobolanii au ros cablurile aferente semaforizării de la intersecția Bulevardului Unirii cu Strada Nerva Traian din Sectorul 3.

Corespondentul Andrei Grigore a informat, citând Compania Municipală a Managementului Traficului din București, că 'situația s-a petrecut ieri, în jurul orei 14.'

Atunci, la intersecția Bulevardului Unirii cu Strada Nerva Traian 's-a constatat că defecțiunea s-a produs din cauza rozătoarelor care au adus pagube cablajului aferent semaforizării.'

'După acțiunea echipei, undeva în jurul orei 15:30, problema s-a rezolvat. A fost igienizată zona, iar cablurile au fost refăcute', a mai transmis Compania Municipală a Managementului Traficului din București, potrivit corespondentului Antena 3 

„Cei care ar trebui să controleze sunt cei care autorizează otrăvirea oamenilor”

 


O lagună din sudul Argentinei și-a schimbat culoarea din cauza unui fenomen alarmant.

O lagună din Patagonia, în sudul Argentinei, a căpătat culoarea roz intens din cauza unui fenomen alarmant, experții și activiștii afirmând că de vină este poluarea cu o substanță chimică folosită pentru conservarea creveților pentru export.

Apa a devenit de culoare roz din cauza sulfitului de sodiu (E 221), un conservant alimentar antibacterian utilizat în fabricile de pește. Activiștii afirmă că deșeuri cu sulfit de sodiu au contaminat râul Chubut care alimentează laguna Corfo și alte surse de apă din regiune.

Locuitorii s-au plâns de mirosurile urâte și alte probleme de mediu care au apărut în jurul râului și al lagunei.

„Cei care ar trebui să controleze sunt cei care autorizează otrăvirea oamenilor”, a declarat activistul de mediu Pablo Lada.

Laguna a devenit roz săptămâna trecută și a avut timp de câteva zile culoarea anormală, a spus Lada, care locuiește în orașul Trelew, nu departe de lagună și la aproximativ 1.400 de kilometri sud de Buenos Aires.

Federico Restrepo, inginer de mediu și virolog, a afirmat că apa a devenit roz din cauza sulfitului de sodiu din deșeurile de pește, care, prin lege, ar trebui tratate înainte de a fi aruncate.

În lagună, care nu este folosită pentru recreere, sunt deversate scurgeri din parcul industrial Trelew și a mai fost colorată în fuchsia și în trecut.

Locuitorii din zonă sunt însă sătui din cauza poluărilor repetate. În ultimele săptămâni, locuitorii din Rawson, în vecinătatea Trelew, au blocat drumurile pe care circulă camioanele care transportă deșeuri de pește către stațiile de epurare de la periferia orașului.

„Primim zilnic zeci de camioane, locuitorii sunt sătui”, a spus Lada.

Din cauza protestului, autoritățile provinciale au acordat autorizația ca fabricile să își arunce deșeurile în laguna Corfo.

„Culoarea roșiatică nu provoacă daune și va dispărea în câteva zile”, a declarat șeful gărzii de mediu din provincia Chubut, Juan Micheloud, potrivit Science Alert.

Afirmațiile lui au fost contrazise de Sebastian de la Vallina, secretar de planificare pentru orașul Trelew: „Nu este posibil să minimizăm ceva atât de grav”.

Fabricile care procesează pește pentru export, în principal creveți și merluciu, generează mii de locuri de muncă pentru provincia Chubut, unde locuiesc aproximativ 600.000 de oameni.

Zeci de companii de pescuit străine operează în zonă în apele aflate sub jurisdicția Argentinei.

„Procesarea peștelui generează locuri de muncă … este adevărat. Dar acestea sunt companii cu profituri de milioane de dolari care nu doresc să plătească transportul de marfă pentru a duce deșeurile la o stație de tratare care există deja în Puerto Madryn, la 56 de kilometri distanță, sau pentru a construi o fabrică mai apropiată”, a mai spus Lada, potrivit Descopera.

Un ȘOIM flămând a atacat o DRONĂ aflată la 700 de metri altitudine

 


Un șoim atacă o dronă şi o aduce în gheare la nivelul solului. După ce a analizat-o, pasărea și-a luat zborul. Imaginile atacului au fost captate de camera de luat vederi de pe dronă, potrivit Digi 24.

S-a întâmplat în peninsula Kamchatka din estul Rusiei, în septembrie 2020. Proprietarul dronei, Ilia B, a postat imaginile pe rețelele sociale.

Această specie de șoim trăiește în zonele deșertice și forestiere din estul Europei și Asia Centrală. Păsările de pradă au între 45 și 57 cm lungime și o anvergură a aripilor de până la 126 cm.





Simona Radiș și Ancuța Bodnar, AUR în proba de dublu vâsle la JO 2020. Record olimpic !

 


Simona Radiș (22 de ani) și Ancuța Bodnar (23 de ani) au câștigat, miercuri dimineaţă, medaliile de aur în proba de dublu vâsle de la JO 2020! Româncele s-au impus clar în cursa de 2.000 de metri, stabilind un nou record olimpic !

Simona Radiș și Ancuța Bodnar, vicecampioane mondiale și campioane europene, au dominat auroritar proba de dublu vâsle. Pe culoarul 4, al favoritelor, româncele au adus primul aur pentru România la Tokyo 2020.

Radiș și Bodnar au fost la un nivel uriaș, au avut un ritm perfect și au condus cursa încă de la început, distanțându-se constant de rivale pe durata celor 2.000 de metri! Noua Zeelandă a terminat pe locul 2, la peste 3 secunde de România, în timp ce Olanda a luat medalia de bronz. Favoritele probei,  Radiș și Bodnar au terminat cursa cu un timp de 6:41.03, stabilind un nou record olimpic!

Aceasta este a 90-a medalie de aur pe care România o câștigă în istoria Jocurilor Olimpice! Primul aur a fost obținut la JO 1952, ținute la Helsinki, de tiristul Iosif Sîrbu, care a câștigat medalia supremă în proba de armă liberă, calibru redus, 40 de focuri, poziție culcat.

307 medalii au cucerit sportivii români până acum în participările la Jocurile Olimpice de vară

90 de titluri olimpice are România în toată istoria, 95 de distincții de argint și 122 de bronz

România, pe locul 3 în finala B la 4 rame feminin

În finala B a probei de patru rame feminin (W4-), Mădălina Hegheș, Roxana Anghel, Elena Logofătu și Cristina Popescu au terminat pe locul 3. Astfel, la general, româncele au încheiat proba pe locul 9. Barca României a început bine cursa, luptând pentru prima poziție cu Statele Unite. După 1500 de metri, „tricolorele” erau pe 2, însă au pierdut ritmul pe final și au fost depășite de daneze.

România, pe locul 3 în finala B la dublu vâsle masculin

În finala B a probei de dublu vâsle masculin, Ionuț Prundeanu și Marian Enache au terminat pe locul 3. Astfel, aceștia se clasează la general pe locul 9. Cei doi români au avut un start slab, dar au terminat în forță și au ocupat locul 3, la doar trei sutimi de secundă față de Irlanda, care a venit pe 4. Rusia a câștigat finala, iar Noua Zeelandă a terminat pe 2. Sportivi români au o zi plină la Jocurile Olimpice. „Tricolorii” intră în competiție la canotaj, box, înot, fotbal și tir cu arcul.