6.04.2020

PSD, lovitură în Parlament !



PSD a transmis un mesaj oficial, după ce grupul ALDE din Camera Deputaților li s-a alăturat.

”Începând din 3 iunie 2020, s-au afiliat grupului parlamentar PSD din Camera Deputaților doamna Steluţa Cătăniciu și domnii Anton Anton, Constantin Avram, Daniel Olteanu, Doru Oprişcan şi Varujan Vosganian.”

”Le urez bun venit colegilor noștri și mă bucur că vor fi alături de noi în lupta împotriva actualei puteri reprezentată de PNL și Klaus Iohannis”, a declarat liderul deputaților PSD, Alfred Simonis.

PSD este partidul care apără interesele celor mulți, interesele României, cetățenii având astăzi nevoie, mai mult decât oricând, de oameni politici care să le poată îmbunătăți viața, care să vrea și să le poată crește calitatea serviciilor de sănătate, care să lupte pentru îmbunătățirea sistemului de educație pentru copiii lor, care să le apere interesele atât în interiorul țării, cât și în afara granițelor.

Ni se alătură în aceste eforturi colegii din ALDE, cei care își vor păstra și vor reprezenta în continuare în societatea românească valorile liberale pe care PNL-ul lui Klaus Iohannis le-a pierdut demult. 

PSD și ALDE au un scop comun: acela ca nimeni din societate să nu fie lăsat în urmă, așa cum se întâmplă de peste 6 luni de zile, de când liberalii guvernează prin ei și pentru ei înșiși.

”Consider că a venit momentul să vorbim răspicat despre oameni și nu despre lupta pentru putere, iar construirea unui front comun alături de colegii din ALDE este vitală dacă vrem să schimbăm în mod democratic atmosfera caracterizată de violență politică fără precedent și starea de tensiune generalizată impusă în această perioadă de Klaus Iohannis și partidul său”, a spus Alfred Simonis.

PSD și ALDE vor construi împreună un climat politic al bunului simț, al dialogului și al ideilor politice cu impact pe termen lung pentru societatea noastră și pentru fiecare cetățean. 

Rupturile sociale profunde generate de guvernarea liberală, dar și groapa economică în care ne afundă zilnic, trebuie stopate.” transmite PSD. 

Vladimir Putin, furios după un incident grav din Rusia



Vladimir Putin, a declarat stare de urgență după ce 20.000 de tone de motorină s-au scurs într-un râu, în Cercul polar arctic, conform BBC.

Scurgerea s-a întâmplat după ce un rezervor cu combustibil al unei centrale electrice a cedat vineri, lângă orașul siberian Norilsk.

Liderul rus a fost enervat de faptul că a aflat despre întâmplare abia la două zile de la incident. 


„De ce agențiile guvernamentale află abia la două zile după întâmplare ?”, l-a întrebat Putin pe șeful centralei electrice, Sergei Lipin. „Vom afla despre situațiile de urgență de pe rețelele de socializare ?”.

Guvernatorul regiunii, Alexander Uss, îi spusese anterior președintelui Putin că a devenit conștient de revărsarea motorinei tocmai duminică, după ce „informații alarmante au apărut pe rețelele de socializare”. 

Putin a ordonat o investigație, iar managerul centralei a fost reținut.

sursa: https://www.dcnews.ro/putin-furios-dupa-un-incident-grav-din-rusia-a-declarat-stare-de-urgenta_752099.html

China a preluat controlul unei părți importante din Portul Constanța


Două mari companii chineze dețin, pe de o parte, cele mai mari silozuri de cereale din Portul Constanța, pe de altă parte, firme de shipping cu un rol strategic în regiunea Mării Negre, scrie Newsweek România.


Politica de expansiune a COSCO poate fi urmărită la lucru și în România, prin intermediul COSCO International România SRL (după cum arată un articol din proiectul „Centura Chinei în jurul Mării Negre” al LINX). 

Firma românească este deținută de către CIL Agri Enterprises BV (anterior, Nidera Agri Enterprises BV) & Concordia Trading BV – ambele fiind subsidiare ale COSCO, compania-mamă chineză.

Cum comerțul cu cereale are nevoie de porți de acces către cele mai eficiente căi de transport, cele maritime, tranzacția dintre COSCO și Nidera a fost foarte utilă pentru chinezi și pentru că venea la pachet cu un operator portuar în Constanța.

Astfel, COSCO International România SRL și COSCO International Netherlands BV dețin integral proprietatea asupra operatorului portuar constănțean United Shipping Agency SRL, companie aflată anterior în portofoliul Nidera.

În 2018, veniturile United Shipping Agency SRL au fost de 61,5 milioane de lei (aproximativ 12,5 milioane de euro) iar profitul net de peste 10 milioane de lei (peste 2,2 milioane de euro) cu 210 angajați. Conform presei locale, operatorul portuar “deţine capacităţi de depozitare pentru cereale de circa 250.000 de tone”.

Ziarul Financiar, însă, menționează o capacitate de stocare de “doar” 228.000 de tone. Chiar și așa, United Shipping Agency SRL este cel mai important operator portuar din Constanța la acest capitol.

COSCO a mai preluat (informal) și controlul asupra operatorului portuar fluvial SCAEP Giurgiu Port SA. 

Conform prezentării de pe propriul site, operatorul portuar fluvial asigură „servicii în porturile: Oltenița, Giurgiu, Zimnicea, Turnu Măgurele, Corabia și Bechet” și “dispune de platforme portuare, magazii pentru depozitare mărfuri, precum și de silozuri pentru depozitarea cerealelor”.

Cum controlează COSCO International România SRL acest operator portuar fluvial ? 
Prin intermediul unui împrumut de 180.000 de euro acordat în 2018, garantat de către SCAEP Giurgiu Port SA cu împingătorul Traian, proprietate a operatorului portuar.

Potrivit unei mențiuni din „Monitorul oficial”, “Împrumutul este necesar pentru îmbunătățirea activității în silozurile de cereale din punctele de lucru ale Societății situate în portul Zimnicea (mărire capacitate de recepție cereale și livrare la barje de la 80 to/h la 200 to/h)”.

Gigantul chinez al transporturilor maritime, COSCO, este prezent în România prin două companii, arată un alt articol din proiectul „Centura Chinei în jurul Mării Negre” al LINX.

Una dintre ele se numește COSCO Romanian Shipping and Trading SRL și are ca unic acționar compania COSCO Europe GmbH Hamburg.

De fapt, numele actual al companiei este COSCO SHIPPING (Europe) GmbH, după cum explică site-ul grupului chinez: „COSCO SHIPPING (Europe) GmbH is the regional management company of the China COSCO SHIPPING Corporation in the European Region.
Cealaltă companie se numește COSCO Shipping Lines (Romania) Co. Ltd. SRL și este deținută de COSCO Shipping Lines (Europe) GmbH & COSCO Shipping Lines (Belgium). 

Conform site-ului companiei, „COSCO SHIPPING Lines (Europe) Company, which is based in Hamburg, Germany, has been established in February 1989 as one business section of COSCO Europe Company. On January 11th, 2017 the Name has been changed to COSCO SHIPPING Lines (Europe) Company”.

Cealaltă companie, tot potrivit aceleiași surse, are o poziție strategică – Antwerp: “COSCO SHIPPING Lines (Belgium) N.V. represents COSCO SHIPPING Lines CO. LTD., Shanghai in Belgium and Luxemburg and has main office in Antwerp and sub office in Zeebrugge.

COSCO Shipping Lines ( Romania) Co. Ltd. SRL are performanțe mul mai bune decât ale surorii COSCO Romanian Shipping and Trading SRL. Astfel, în 2018, a avut încasări de peste 196 milioane lei (peste 43 de milioane de euro) și un profit net de aproape 11 milioane de lei (2,4 milioane de euro) cu 42 de angajați.

Într-un interviu acordat unei reviste de specialitate în 2019, Cătălin Petre, director adjunct al COSCO Shipping Lines România, face o predicție interesantă în contextul afaceriloc chineze în România și în Europa în general: “Costurile pentru transportatorii maritimi vor crește și odată cu aceasta, va crește și navlul (n.red: costul transportului pe apă al mărfurilor), ceea ce va duce, în opinia mea, la reducerea diferenţei de costuri între transportul maritim și cel feroviar.

Transportul maritim va rămâne în continuare mai ieftin decât cel feroviar, dar diferenţa între cele două va fi semnificativ mai mică. În acest context, este posibil ca o parte din volumele transportate acum pe cale maritimă să fie mutate pe cale feroviară, timpul de tranzit fiind mai mic în cazul transportului feroviar, mai ales dacă vorbim de One Belt One Road, unde deja sunt foarte multe trenuri pe cele 2 coridoare (North și Middle Corridor) cu volume în creștere lună de lună, an de an.

Avem mai multe proiecte în derulare. Împreună cu un alt partener intenţionăm să lansăm un nou serviciu prin care vom conecta Marea Neagră – Portul Constanţa de Mediterana de Vest și Nordul Africii. De asemenea, un alt proiect la care lucrăm este lansarea unui tren de containere care să lege portul Pireu de centrul României.”