5.13.2021

Premierul României, Florin Cîțu, a prezentat reformele pe care le va face în baza Planului Național de Redresare și Reziliență, agreate de Comisia Europeană.

 


„Am fost la Bruxelles pentru a mă asigura că vom avea cel mai bun PNRR. Am dat asigurări că România poate folosi toți banii alocați pentru investiții și reforme: infrastructură, sănătate, educație, digitalizare, energie verde.

Câteva dintre reforme: reforma pensiilor, care are rolul de a asigura sustenabilitatea sistemului de pensii în România.

Reforma fiscală care să asigure creșterea veniturilor și o optimizare a cheltuielilor în anii următori. Obiectivul meu clar este de a nu introduce și de a nu crește taxe. Am arătat că se poate în perioada de criză. Reforma salarizării, obiectivul este de a avea o legătură între performanță și venit. Reforma administrației publice sau reforma pentru trecerea la energie verde. Le-am spus miniștrilor implicați în proiecte că trebuie să lucreze 24 din 24 de ore pentru un succes”, a scris Cîțu pe pagina sa de Facebook.

Reforma pensiilor, a administrației publice și a companiilor de stat. Companiile nerentabile vor fi închise

Ministrul Investițiilor Europene, Cristian Ghinea, a afirmat că „fără reforme substanțiale nu va trece acest plan”.

„Trebuie să clarificăm nivelul de ambiție al reformelor. Ca să fie și mai clare am scris un document care trece în revistă reformele majore, pe care l-am trimis Comisiei Europene. A fost baza de discuție pentru toate întâlnirile pe care le-am avut. Este o chestiune pe care eu am mai subliniat-o în mai multe rânduri. PNRR este un instrument de reforme. Fără reforme substanțiale nu va trece acest plan și eu cred că această chestiune sensibilă a fost rezolvată”, a declarat ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene.

Comisia Europeană a sugerat României să nu depună acum cererile pentru împrumut, în condițiile în care din PNRR sunt alocate 13 miliarde de euro granturi și 16 miliarde de euro împrumuturi, iar România se află deja în procedură de deficit excesiv.

„Sunt doar două țări care vor folosi toate împrumuturile din PNRR: România și Italia. Nenorocul face să fim singura țară din UE care se află în procedură de deficit bugetar. Asta face să ne fie greu să tragem împrumuturile, pentru că ele vor atârna în balanța deficitului bugetar. A fost o sugestie, dacă nu chiar o recomandare din partea Comisiei să nu depunem acum cererile pentru împrumut. Am fost foarte clari că vom depune cereri pentru toate cele 29.2 miliarde de euro”, a precizat ministrul.

Cristian Ghinea le-a transmis oficialilor europeni că România este pregătită să își asume o reformă reală a sistemului de pensii, a administrației publice și a companiilor de stat.

„Reforma pensiilor – elemente care presupun o indexare a pensiilor clară, pe decizii statistice și reducerea pensiilor speciale.

Reforma companiilor de stat – vom avea un proces de audit la toate companiile de stat. Vom elimina acele excepții băgate de PSD ALDE. Vor fi supravegheate de către un departament special de la SGG care va face politica statului. România nu are o politică clară și o entitate care să se ocupe de companiile de stat.

Vom crea această entitatea care va avea indicatori de performanță și un plan de reformă, închiderea acolo unde este cazul și legare a salariilor din conducerea companiilor de stat de obiective de performanță. Trebuie să facem o sursă de a aduce bani la buget, nu o sursă de a se scurge bogăție din averea publică.

Reforma administrației publice – vom avea sporuri limitate și legate de obiective, nu vom mai crește anvelopa salarială la stat.

Pe partea de administrație publică avem prins în PNRR un sistem național de examinare a funcționarilor publici pe modelul Comisiei Europene

Pe partea de justiție, rămânem la obiectivele din MCV și vom adăuga câteva puncte, o nouă strategie anticorupție și o creștere clară a bunurilor confiscate din infracțiuni”, a declarat ministrul Ghinea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu