10.07.2021

Dacian Cioloş, atac necruţător la adresa lui Florin Cîţu

 


Dacian Cioloş, noul preşedinte al USR, l-a criticat în termeni duri pe premierul Florin Cîţu despre care a afirmat că nu a avut ca priorităţi reformele din programul de guvernare, ci banii pentru primarii liberali în aşa fel încât să câştige alegerile interne la Congresul PNL.

Dacian Cioloş a vorbit despre cauzele care au generat criza din coaliţie. „Noi, USR PLUS, am fost clari de la început. Am fost parteneri într-un Guvern de coaliţie care trebuia să lucreze ca un Guvern de coaliţie, nu unul al PNL.

Am fost împinşi pe scări din comportamentul premierului Cîţu. Nu doar că a dat afară doi miniştri fără consultări cu noi, dar a şi adoptat forţat pe agenda Guvernului acte importante care angajează România – 10 miliarde de euro în următorii cinci ani, fără criterii, fără transparenţă şi fără să ţină cont de observaţiile noastre. Să ne ducă la concluzia că nu mai e un Guvern de coaliţie, că dacă ne place cum decide el, rămânem, dacă nu, nu avem decât să plecăm”, a declarat Dacian Cioloş, la Digi24.

Europarlamentarul a răspuns şi acuzaţiilor preşedintelui Klaus Iohannis care a afirmat că politicienii doar s-au dat drept reformişti.

„Am intrat în Guvern ca să facem reforme şi nu avem nicio mască de reformişti. Chiar pe bune dorim reformele pe care le-am angajat că le vom susţine în programul de guvernare care nu au fost priorităţi pentru premierul Cîţu, dar bani pentru primarii PNL au fost priorităţi ca să-şi câştige postul în partid.

Am depus o moţiune de cenzură împotriva lui Florin Cîţu după ce în coaliţie am spus că dacă avem un alt premier, putem să rămânem. PNL nici nu a vrut să discute”, a explicat Cioloş.

Mai mult, liderul USR a explicat de ce doreşte revenirea într-o coaliţie condusă de un alt premier deoarece Florin Cîţu nu a respectat de mai multe ori protocolul de coaliţie.

„După ce Vlad Voiculescu a fost dat afară, a fost foarte clar că protocolul de coaliţie nu a fost respectat atunci.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu