Dacia se află într-un an greu, dar și memorabil, fiindcă vânzările europene au scăzut cu 40%, dar compania a anunțat și că va lansa un model electric. Acum, Dacia lansează oficial și noile generații ale modelelor Logan, Sandero și Sandero Stepway, iar momentul este unul special. Mașinile utilizează o platformă tehnică mai modernă din grupul Renault, dispar din gamă motorizările diesel la aceste modele, designul este ameliorat și Dacia speră să atragă și clienți mai tineri. Mașinile vor ajunge în showroom-uri cel târziu în noiembrie.
În 2004, când se lansa Logan, Dacia vindea sub 70.000 de mașini, în 2008, anul lansării Sandero, vânzările depășeau 100.000 în Europa, iar pragul de 250.000 era depășit în 2020, anul lansării Duster. Anul acesta vânzările europene vor ajunge în cel mai bun caz probabil undeva pe la 450.000 de mașini.
Vestea bună pentru Dacia este că noul CEO Renault, Luca de Meo, este foarte interesat de marca Dacia, vede un potențial uriaș de dezvoltare și îi dă în cadrul grupului o autonomie cum nu a avut niciodată.De Meo vrea ca Dacia să aibă o imagine mai cool, dar nu vrea să se depărteze de filozofia mărcii.
Dacia a avut succes fiindcă mașinile sale sunt cu câteva mii de euro mai ieftine decât concurența, au doar dotările esențiale în versiunile de bază și marca nu a avut probleme de fiabilitate. Și prețurile au crescut cu timpul: spre exemplu, acum în multe țări cel mai ieftin Sandero este în jur de 8.300 de euro, iar cea mai scumpă variantă de Duster trece de 20.000 de euro (TCe 150 4X4 cu maxime dotări). S-a abandonat de mult timp ideea mașinii de 5.000 de euro, fiindcă în Europa a astfel de mașină nu ar putea respecta normele de poluare și de siguranță.
Dacia mai are un obiectiv cu aceste mașini: să atragă în medie clienți mai tineri, dar clar că nu va fi ușor.
Cea mai mare schimbare pentru noile Logan și Sandero ține de faptul că se renunță la vechea platformă B0 (care este deja învechită din punct de vedere tehnic) și s-a trecut la cea numită CMF-B utilizată deja pe Clio și Captur.
Cei de la Dacia spun că noua platformă aduce un șasiu mai rigid, un vehicul mai silențios și o direcție asistată electric, pe gama actuală fiind o direcție asistată hidraulic. Compania spune că folosirea acestei platforme tehnice a alianței permite adăugarea unui nivel de echipare modern (evident, în versiunile de top). Și la interior se schimbă multe: arhitectura planșei de bord este cu totul diferită. Ecranul sistemul multimedia este de sine stătător și amplasat pe partea superioară a planșei de bord, pentru a fi mai ușor de urmărit de către șofer.
Un alt semn că lucrurile s-au schimbat mult este și că berlina Logan NU va mai fi vândută în Europa de Vest, în afară de Spania, fiindcă acolo nu este cerere pentru ea. Logan berlină rămâne însă cel mai vândut model nou în România și rămâne bine vândută în țări precum Maroc sau Turcia. Trebuie spus că, dacă primul Logan a fost asemănat cu un dulap, Logan 3 este clar mai modern și mult mai puțin ”pătrățos”.
Vânzările Logan au totalizat 61.000 de unități în Europa anul trecut și, în timp ce Sandero și Duster au avut un an record de vânzări, Logan a fost departe de cel mai bun an din istoria sa (2009 când s-au vândut peste 100.000 de unități).
Un lucru important este că dispare diesel-ul din gamă. De ce? ”Am decis să renunțăm la diesel, cred că nu este o surpriză pentru nimeni. Tendințele europene în segmentul B sunt cât se poate de clare și dieselul a ajuns să aibă o pondere de sub 10%”, spune Ionuț Gheorghe directorul de marketing al Dacia. La Duster vor fi menținute însă versiunile diesel, existând cerere. Pe de altă parte, Dacia este foarte mulțumită de cum merg vânzările de mașini pe GPL în Europa, mai ales în sud, un exemplu fiind Duster pe GPL în Italia.
- o nouă arhitectură electronică ce permite integrarea la bord a unor noi echipamente de siguranță și asistență pentru condus
- mașina dispune de frânarea automată în caz de urgență, radar de parcare față + radar spate (și cameră de marșarier), detectorul de unghi ”mort” (prezent pe Duster) și apelul automat în caz de urgență.
- La capitolul siguranță pasivă a crescut numărul de airbag-uri, de la 4, la 6 (șofer pasageri, laterale torace și laterale de tip cortină față spate)
- Vor fi în oferta trei sisteme multimedia, două dintre ele cu ecran tactil de 8 inci (mărimea a crescut de la 7 inci). MediaNav va permite o replicare a telefonului via WiFi.
- cartela ”mâini libere”
- pornirea automată a farurilor și a ștergătoarelor
- frână de mână electrică
Designul
Noul Logan este mai lung, are o ”siluetă complet redesenată. O serie de elemente estetice ale noului Logan se regăsesc și pe noile Sandero și Sandero Stepway, printre acestea figurând ”semnătura luminoasă” în formă de Y, ecartul redus între roți și pasajele acestora, precum și noul design al mânerelor de uși”.
”Linia ușor descendentă a pavilionului, cu antena radio amplasată în partea din spate a acestuia, precum și efectul generat de îngustarea graduală a geamurilor laterale conferă vehiculului un aspect dinamic”, spune Dacia despre Logan 3.
Beneficiind de o gardă la sol cu 17 mm mai mare decât la Sandero, Sandero Stepway este descris de Dacia ca fiind ”model recreațional polivalent”. Din punct de vedere vizual, diferențele față de noul Sandero sunt de acum mult mai ușor de remarcat. Alături de ornamentele specifice dispuse deasupra proiectoarelor de ceață, noul Sandero Stepway beneficiază de o capotă a motorului cu bosaje proeminente, denumirea modelului fiind vizibilă sub forma unei monograme cromate amplasate în partea de jos a calandrului.
”Interiorul face un mare salt înainte pe toate planurile. Cele trei modele dispun de o planșă de bord care oferă o ergonomie mai bună și beneficiază de materiale noi și de calitate. Ambianța generală este mai modernă iar gradul de confort înregistrează un net progres datorită noului profil al scaunelor și posibilităților de ajustare a poziției la volan. Dacia propune, totodată, un nou sistem Media Control care permite utilizarea radio-ului și a navigației direct pe smartphone-ul instalat într-un locaș aflat în partea superioară a planșei de bord. Acest sistem este completat pe versiunile superioare de sistemele Media Display și Media Nav, care dispun de un ecran specific pe consola centrală”.
sursa:https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-24315570-cum-arata-noile-modele-dacia-logan-sandero.htm