ACASĂ
Etichete
6.17.2020
Monica Tatoiu este blocată pe o insulă de câteva luni și se teme că va ajunge la închisoare, dacă revine acasă.
Aproape 7 ani de inchisoare cu executare. Asta pe langa pierderea altor privilegii.
Guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), Mugur Isarescu, risca aproape 7 ani de inchisoare cu executare. Asta pe langa pierderea altor privilegii.
Efectele deciziei Consiliului National pentru Studierea Arhivelor Securitatii (CNSAS), care a stabilit ca Mugur Isarescu (foto) ar fi avut calitate de colaborator al Securitatii si care a cerut Curtii de Apel Bucuresti sa constate acelasi lucru, pot fi devastatoare pentru actualul guvernator BNR. Vesnicul guvernator BNR, am putea spune, avand in vedere faptul ca detine recordul mondial privind durata mandatului.
Astfel, daca se va stabili in instanta ca a colaborat cu Securitatea, dar ca a mintit in declaratiile oficiale pe care le-a depus de-a lungul anilor, sustinand ca nu a avut legaturi cu politia politica a regimului comunist, Mugur Isarescu ar putea fi pus sub acuzare si apoi trimis in judecata pentru doua infractiuni: fals in declaratii si uz de fals. Infractiuni pentru care Codul penal prevede pedepse de pana la 2 ani inchisoare, dupa cum urmeaza:
Art. 326 – Falsul in declaratii
“Declararea necorespunzatoare a adevarului, facuta unei persoane dintre cele prevazute in art. 175 sau unei unitati in care aceasta isi desfasoara activitatea in vederea producerii unei consecinte juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci cand, potrivit legii ori imprejurarilor, declaratia făcuta serveste la producerea acelei consecinte, se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda”.
Art. 323 – Uzul de fals
“Folosirea unui inscris oficial ori sub semnatura privata, cunoscand ca este fals, in vederea producerii unei consecinte juridice, se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 3 ani sau cu amenda, cand inscrisul este oficial, si cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda, cand inscrisul este sub semnatura privata”.
6 ani si 8 luni de inchisoare
Asadar, in cazul in care va fi acuzat, trimis in judecata si apoi condamnat pentru fals in declaratii si uz de fals, Mugur Isarescu ar putea primi 2 ani de inchisoare (pedepsele se contopesc, urmand ca inculpatul sa execute pedeapsa cea mai grea). Se adauga insa un spor de o treime din cealalta pedeapsa.
Sa facem urmatorul exercitiu:
Scenariul 1: Mugur Isarescu este condamnat la pedeapsa maxima de 2 ani inchisoare pentru fals in declaratii si 2 ani inchisoare pentru uz de fals
-Pedepsele se contopesc, Mugur Isarescu va primi pedeapsa cea mai grea de 2 ani, la care se adauga sporul de o treime din cealalta pedeapsa, tot de 2 ani, adica 8 luni (2 ani inseamna 24 de luni, o treime din 24 de luni reprezinta 8 luni);
-Pedeapsa finala rezultata va fi de 2 ani si 8 luni inchisoare (cele 8 luni reprezinta o treime din cea de-a doua pedeapsa de 2 ani inchisoare).
Afirmam insa la inceputul articolului ca Isarescu risca aproape 7 ani de inchisoare. Asta intrucat guvernatorul BNR ar putea fi acuzat nu doar de fals in declaratii si uz de fals, ci de fals in declaratii si uz de fals in forma continuata. Desigur, latura agravanta este determinata de folosirea respectivelor declaratiilor false pe o perioada indelungata si in mod repetat. Or, pentru o infractiune in forma continuata pedeapsa se poate majora cu cel mult trei ani.
Art. 36 – Pedeapsa pentru infractiunea continuata si infractiunea complexa
“Infractiunea continuata se sanctioneaza cu pedeapsa prevazuta de lege pentru infractiunea savarsita, al carei maxim se poate majora cu cel mult 3 ani in cazul pedepsei inchisorii, respectiv cu cel mult o treime in cazul pedepsei amenzii”.
Lucrurile se scghimba semnificativ in acest caz. In rau, caci exista posibilitatea ca la pedeapsa maxima de 2 ani sa fie aplicata majorarea maxima, de 3 ani. Situatia ar putea arata in felul urmator:
Scenariul 2: Mugur Isarescu este condamnat la pedeapsa maxima de 5 ani inchisoare pentru fals in declaratii in forma continuata si 5 ani inchisoare pentru uz de fals in forma continuata
-Pedepsele se contopesc, Mugur Isarescu va primi pedeapsa cea mai grea de 5 ani, la care se adauga o treime din cealalta pedeapsa, tot de 5 ani, adica 1 an si 8 luni (5 ani inseamna 60 de luni, o treime din 60 de luni reprezinta 20 de luni);
-Pedeapsa finala rezultata va fi de 6 ani si 8 luni inchisoare.
”Măsurile Guvernului au fost haotice, intempestive si nu au tinut cont de nevoile economiei.Cum poti sa ai incredere, ca om de afaceri, intr-un Executiv care nu e in stare sa numere ?
Liderul nou-infiintatului Partid Republican din Romania, Alexandru Coita, atacă dur masurile aplicate de catre Guvernul Romaniei pe intreaga perioada a starii de urgenta, respectiv a starii de alerta.
Intr-un interviu acordat ”Lumea Banilor”, Coita critica lipsa unui program fezabil si a unor politici publice pentru restartarea economiei romanesti.
Presedinte al unei formatiuni a carei misiune este sprijinirea capitalului autohton si a mediului de afaceri romanesc, Alexandru Coita sustine ca autoritatile au reactionat cu intarziere, masurile adoptate bagand practic in coma economia. “Masurile Guvernului au fost haotice, intempestive si nu au tinut cont de nevoile economiei”, acuză Coita.
In ceea ce priveste o eventuala legatura cu Partidul Republican din SUA, Alexandru Coita neagă o asemenea relatie, insa recunoaste ca doreste ca formatiunea sa politica sa fie racordata la America. Asta nu inseamna insa ca vor fi adoptate modele copy-paste.
Prezentam interviul cu presedintele Partidului Republican din Romania, Alexandru Coita:
“Cum ati perceput si simtit toate aceste perioade de “stare de urgenta”, “stare de alerta”, distantare sociala si telemunca, in calitate de antreprenor si in ce masura v-au afectat masurile de restrictie impuse de catre autoritatile romane ?
Aceasta pandemie ne-a dat peste cap toate planurile pe 2020. Ca antreprenor, am fost dezamagit sa vad ca Guvernul era mereu cu un pas in spate fata de evenimente. Au reactionat cu intarziere la semnalele de alarma venite din mediul international. Apoi au instituit reguli extrem de stricte care practic au bagat in coma economia, au bulversat mediul de afaceri cu o comunicare haotica si foarte prost coordonata.
In final, cand a venit vorba de a da o mana de ajutor mediului de afaceri, mediul privat s-a lovit de aroganta guvernantilor care au vorbit mult si au facut putin spre deloc. Programul IMM Invest, ca sa dau cel mai relevant exemplu, s-a dovedit a fi o mare bataie de joc la adresa firmelor romanesti, daca ne uitam la numarul urias de cereri respinse, pe criterii netransparente.
Va spun sincer ca acum singura speranta ca antreprenor mi-o pun in fondurile care ar trebui sa vina de la UE, in jur de 33 de miliarde de euro, doar că si acolo am un mare semn de intrebare pentru că Guvernul nu da semne ca pregateste propuneri serioase pentru a primi acesti bani, care se dau doar in baza unor proiecte bine conturate.
Noi am inceput deja consultarile cu mediul de afaceri, ma refer aici la Partidul Republican din Romania, si in foarte scurt timp vom prezenta public un Plan pentru Romania prin care sa dam o voce mediului de afaceri. Aici ma refer in primul rand la IMM-uri, la capitalul autohton, sute de mii de oameni care platesc taxe si creeaza locuri de munca si care sunt efectiv ignorati, ca sa nu spun umiliti, de statul roman.
Considerati ca Guvernul Romaniei a luat masurile necesare si corecte din punct de vedere economic, prin impunerea Ordonantelor Militare privind masurile de prevenire a raspandirii COVID-19, dintre care enumeram: inchiderea componentei HORECA, a mall-urilor, suspendarea activitatii cabinetelor stomatologice, a centrelor de infrumusetare, suspendarea unor zboruri etc. ?
Asa cum spuneam mai sus, masurile Guvernului au fost haotice, intempestive si nu au tinut cont de nevoile economiei. Cum poti sa ai incredere, ca om de afaceri, intr-un Executiv care nu e in stare sa numere? Ma refer aici la faimoasele trei zile de vid legislativ intre starea de urgenta si cea de alerta.
Apoi, avem tot felul de inventii originale, cum ar fi aceasta stare de alerta, de piedici puse mediului de afaceri. Guvernantii trebuie sa inteleaga ca degeaba luptam cu virusul daca omoram economia: consecintele pe termen lung ar putea fi catastrofale! Orice gandire trebuie sa aiba in vedere un echilibru intre nevoia de a evita suprasolicitarea sistemului de sanatate si absoluta obligatie de a sprijini business-ul autohton. Altfel, vorbim de o situatie de genul „operatia a reusit, pacientul e mort.” Si nu cred ca ne dorim asta!
De ce Partidul Republican din Romania ? Cum a luat nastere si ce aduce nou pe scena politica ? Ce va propuneti mai concret pe termen mediu si lung, pentru a fi o alternativa solida la partidele traditionale ?
Pentru ca doctrina Republicana inseamna pragmatism si atasament fata de valorile democratice. Practic vorbim aici de chintesenta modelului de societate pe care ni-l dorim: deschis, in care toti oamenii sa aiba o sansa sa se afirme, care sa sprijine antreprenorii, dar sa intinda si o mana celor nevoiasi.
Acesta este un aspect foarte important pe care multi il uita: nu putem avea o tara moderna, prospera si civilizata cu 5 milioane de oameni care se zbat in saracie ! Acesta nu e un model european, e un model de tara subdezvoltata. Oamenii nevoiasi trebuie ajutati si trebuie sa intelegem ca atunci cand le oferim o sansa ne facem si noua un bine.
Avem mai multe proiecte pe care le vom dezvalui in acest sens, inclusiv crearea unor adevarate paradisuri pentru investitii in zonele cu grad ridicat de saracie. Sunt modele bune aplicate cu succes in China de zeci de ani, iar mai nou si in tari membre UE ca Italia! Veti vedea ca in scurt timp vom veni cu o noua gandire economica si de dezvoltare, de care Romania are nevoie urgenta pentru ca acum din pacate suntem prinsi intre socialismul invechit si o gandire de dreapta care efectiv ignora oamenii. Noua ne pasa de oameni si intelegem ca doar generand noi surse de venit putem sa-i ajutam pe cei aflati in dificultate.
Cat despre legatura cu Partidul Republican din SUA, pentru ca banuiesc ca exista aici un interes pentru cititori, va pot spune ca nu suntem o filiala a acestuia. Avem evident multi prieteni peste Ocean, atat romani cat si americani, eu insumi locuind in America peste 5 ani. Vrem evident sa fim racordati la America, dar asta nu inseamna ca aplicam modele copy-paste asa cum s-a facut in trecut. Orice propunere tine cont in primul si in primul rand de specificul nostru ca tara si de nevoile acestui popor! Altfel nu se poate.
Cum v-ati propus sa reganditi Romania, astfel incat sa devina un Silicon Valley al Europei, si cum sprijiniti capitalul autohton, implicit pe tinerii antreprenori ?
Vom dezvalui foarte curand un set de masuri absolut radicale, in sensul bun. Adica gandim de la zero proiecte, pornind de la nevoile oamenilor si nu de la sabloane invatate pe de rost. Va voi dezvalui cateva detalii, in avanpremiera.
In primul rand, componenta de digitalizare, pentru ca aici este o miza uriasa pentru Romania. Planul nostru include doua fronturi: in primul rand efectiv vorbim de mutarea online a statului, astfel incat orice roman, oricat de izolat ar fi din punct de vedere geografic, sa poata sa interactioneze cu statul printr-un simplu dispozitiv. Vorbim aici de sistemul de taxe si de impozite, dar si de sistemul medical si educational, de exemplu !
Pentru asta, fiecare roman trebuie sa primeasca in folosinta o tableta cu titlu gratuit prin care sa poata accesa toate serviciile statului.
Evident, asta trebuie facut in strans parteneriat cu sectorul IT romanesc, care a fost grav afectat in ultimii ani. Avem datoria sa reinviem acest domeniu, sa atragem experti romani din afara, sa facilitam contracte pentru firmele romanesti, care produc soft, dar si hardware. Nu in ultimul rand, vom prezenta un plan pentru crearea unor mega-parcuri tehnologice, cate una in fiecare provincie istorica, prin care trebuie sa incubam la foc automat start-up-uri IT. Trebuie sa gandim la scara mare, altfel nu se poate. Tehnologia este pasaportul Romaniei spre zona statelor dezvoltate si trebuie sa fructificam acum aceasta oportunitate!
Cat despre domeniul IMM-urilor in sens larg, va mai dau o informatie in exclusivitate: vom dezvalui foarte curand un program cu o tinta foarte clara – sa ducem Romania in top 3 forte antreprenoriale din Europa. Si asta pana in 2025! Pentru a ajunge acolo, trebuie un efort national urias, asta insemnand minim 250.000 de start-up-uri sprijinite cu granturi de la stat si UE, povara fiscala zero pentru primul an in cazul firmelor care investesc in cercetare si dezvoltare, un cadru legislativ care sa ajute firmele romanesti sa castige licitatii publice, dupa modelul european, dar aici sunt si multe alte componente.
Practic, acum dupa pandemie, drumul se bifurca pentru Romania: fie cadem inapoi in zona statelor sarace fie facem saltul spre clubul tarilor dezvoltate.
Noi pariem pe economie, pe antreprenori, pe o societate unita si coeziva si consideram ca nu avem de ales decat sa ne ridicam si sa devenim o forta in Europa si in lume.
Avem potentialul, o meritam, ne mai trebuie doar o clasa politica prin care sa canalizam energia fantastica a acestui popor.
Noi ne-am asumat rolul de a mai „scutura” praful de pe politicienii vechi si noi de a da startul la un dialog pe idei si proiecte. Antreprenorii au nevoie de o voce si misiunea noastra este sa le asiguram reprezentarea politica”.
Parlamentul a decis ce va face cu starea de alertă
Votul pentru starea de alertă nu va mai avea loc în Parlament. Hotărârea nu va mai fi dezbătută. Conducerile celor două Camere au amânat calendarul adoptării prelungirii stării de alertă pe teritoriul României.
PSD va transmite o scrisoare premierului Ludovic Orban pentru clarificarea situației după ce în adresa prin care Guvernul Orban a trimis Hotărârea la Parlament, Orban scrie că este pentru 'informare'. Prin această 'informare' Guvernul a găsit o chichiță procedurală prin care să nu mai ceară vot în Parlament.
Marţi, Guvernul a decis prelungirea stării de alertă cu 30 de zile pe întreg teritoriul ţării, începând cu data de 17 iunie, în baza Hotărârii Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă.
sursa: https://www.dcnews.ro/scandal-pe-starea-de-alerta-in-parlament-se-amana-tot_754383.html
ROMÂNIA INUNDATĂ DE APE !
Pentru înlăturarea efectelor, pompierii au acţionat pentru evacuarea apei din 34 de locuinţe, 80 de curţi, 41 de beciuri/subsoluri şi 8 străzi. Totodată, din cauza vântului puternic, 4 copaci au căzut pe carosabil sau autoturisme şi a fost nevoie de intervenţia salvatorilor pentru degajarea acestora.
Precipitaţiile abundente au produs efecte semnificative în judeţul Cluj, unde pompierii au acţionat la nivelul a 8 localităţi, pentru evacuarea apei cu motopompe. Totodată, pe drumul naţional DN 1R, între localităţile Călăţele şi Dealul Negru traficul rutier este oprit din cauza surpării părţii carosabile în urma unei viituri.
Alte judeţe unde aversele torenţiale au produs situaţii deosebite au fost Argeş, Gorj, Ialomiţa şi Teleorman, colegii noştri acţionând pentru evacuarea apei acumulate în peste 70 de gospodării, informează IGSU.
Care a fost situaţia în Bucureşti
În Capitală au fost înregistrate situaţii izolate în care a fost nevoie de intervenţia pompierilor pentru degajarea a 2 copaci şi evacuarea apei dintr-o parcare şi 3 curţi.
Traficul rutier a fost temporar afectat pe 1 drum naţional (DN 15/MS), 2 drumuri judeţene (DJ 108C/CJ şi DJ 242H/GL) şi este oprit pe 2 drumuri naţionale (DN 57B/CS şi DN 1R/CJ), respectiv pe 1 drum judeţean (DJ 108F/SJ).
Pentru dispunerea măsurilor de autoprotecţie de către cetăţeni, în contextul emiterii avertizărilor meteorologice/hidrologice, au fost emise 9 mesaje de avertizare prin sistemul RO-ALERT la nivelul judeţelor Cluj, Galaţi, Sălaj, Suceava şi Tulcea.
La acest moment, se intervine în judeţul Dâmboviţa pentru evacuarea apei de pe 1 stradă şi în judeţul Giurgiu pentru evacuarea apei din 1 curte.
Pentru prevenirea evenimentelor deosebite generate de vremea rea, recomandăm populaţiei să ia măsuri pentru curăţarea şanţurilor şi rigolelor de scurgere pentru facilitarea evacuării normale a apei. De asemenea, în cazul creşterii debitelor pe anumite cursuri de apă, facem apel la cetăţeni să nu traverseze râurile prin apă şi să nu se apropie de malurile acestora.
În situaţia manifestării vântului puternic, recomandăm populaţiei să rămână în spaţii închise care le asigură protecţia şi să evite deplasarea în zone cu copaci, panouri publicitare sau stâlpi de electricitate care ar putea fi doborâţi, transmite IGSU.
sursa: https://www.dcnews.ro/zeci-de-localitati-afectate-de-vremea-rea-interventii-de-urgenta_754376.html
CONFRUNTĂRI FIZICE între INDIA și CHINA
Cel puţin 20 de militari indieni au murit în urma confruntărilor cu trupe din China, într-o zonă de frontieră situată în Himalaya, potrivit unui nou bilanţ anunţat de armata indiană, informează BBC News.
India anunţase iniţial moartea a trei militari. Marţi seară, armata indiană a anunţat un nou bilanţ, de 20 de morţi, precizând că au murit 17 militari care erau răniţi.
Primul incident mortal. Confruntări fizice şi atacuri cu pietre
Potrivit oficialilor militari indieni, nu a existat niciun schimb de focuri între cele două părţi, ci confruntări fizice şi atacuri cu pietre.
"Au avut loc confruntări fizice în Valea Galwan. (...) Oficiali militari de rang înalt din ambele părţi se întâlnesc acum pentru reducerea tensiunilor", a comunicat armata indiană.
Potrivit unor surse militare citate de postul Sky News, în confruntări au murit şi cinci militari chinezi. Beijingul nu a oferit niciun bilanţ al victimelor. Administraţia Chinei a acuzat militarii indieni că au comis "atacuri provocatoare" la frontiera comună, citează Mediafax.
Este vorba de primul incident mortal produs la frontiera dintre India şi China în ultimii 45 de ani. Confruntările s-au produs pe un segment de frontieră disputat, în zona Văii Galwan (Ladakh).
6.16.2020
CCR : ”Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi instanței de judecată care a sesizat...”
"În ziua de 16 iunie 2020, Plenul Curții Constituționale s-a pronunţat asupra
excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. II alin.(4) din Titlul II
al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.184/2002 pentru modificarea şi
completarea Legii nr.l0/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate
în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, precum
şi pentru stabilirea unor măsuri pentru accelerarea aplicării acesteia
şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.94/2000 privind retrocedarea
unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.501/2002, în ceea ce
priveşte sintagma ,,după obţinerea cetăţeniei române de către persoanele
respective,,.
Dispoziţiile art.II alin.(4) au următorul cuprins: „(4) În situaţia cetăţenilor străini
şi apatrizilor care au dobândit un drept de folosinţă special asupra unor
terenuri în condiţiile alin. (1), dreptul de folosinţă astfel dobândit se
converteşte, la cerere, în drept de proprietate, după obţinerea cetăţeniei
române de către persoanele respective.”
În urma deliberărilor, Curtea Constituțională, cu unanimitate de voturi, a
admis excepția de neconstituționalitate și a constatat că sintagma
„după obținerea cetățeniei române de către persoanele respective” din
cuprinsul art. II alin.(4) din titlul II al Ordonanței de urgență a Guvernului
nr.184/2002 este neconstituțională, în măsura în care se aplică
cetățenilor străini și apatrizilor care îndeplinesc condițiile prevăzute de
art.44 alin.(2) fraza a doua din Constituție."
Decizia este definitivă și general obligatorie și se comunică celor două
Camere ale Parlamentului, Guvernului şi instanței de judecată care a
sesizat Curtea Constituțională, respectiv Tribunalul Timiş
Argumentele reținute în motivarea soluției pronunțate de Plenul Curții
Constituționale vor fi prezentate în cuprinsul deciziei, care se va publica
în Monitorul Oficial al României, Partea I, precizează CCR într-un
comunicat de presă.
sursa:https://www.dcnews.ro/ccr-articol-care-ingradeste-accesul-strainilor-la-proprietati-in-romania-
S-a votat ”Legea pentru protejarea intereselor nationale”
Asa cum se cunoaste deja, in ultima perioada au aparut informatii despre intentiile ministrului de Finante Florin Citu si ale reprezentantului Romaniei la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), Lucian Isar, de a incepe vanzarea CEC Bank, planul fiind devoalat de consultantul politic Cozmin Gusa (click aici pentru a citi).
Pe langa CEC, alte trei companii – Hidroelectrica, Romgaz si Transgaz – ar urma de asemenea sa fie privatizate, asa cum a dezvaluit senatorul Radu Preda (click aici pentru a citi).
Nimic insa dintre acestea nu va mai fi posibil. Asa cum nu va fi posibila nicio instrainare a participatiilor statului la companii, banci sau societati.
Gata cu vanzarea companiilor de stat
Concret, Camera Deputatilor, in calitate de for decizional, a adoptat miercuri, 10 iunie 2020, “Legea privind unele masuri pentru protejarea intereselor nationale in activitatea economica”, aceasta urmand sa fie trimisa spre promulgare presedintelui Romaniei Klaus Iohannis. Actul normativ contine prevederi cat se poate de sanatoase, din punctul nostru de vedere.
In acest sens, vanzarea actiunilor detinute de stat la companii si societati nationale, la banci, dar si la orice alta societate va fi interzisa pe o perioada de 2 ani. De asemenea, tot timp de 2 ani, vor fi suspendate operatiunile deja incepute pentru vanzarea participatiilor detinute de stat la companiile si societatile nationale. Nu in ultimul rand, se vor suspenda dispozitiile OUG 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale.
Redam prevederile din “Legea privind unele masuri pentru protejarea intereselor nationale in activitatea economica”, referitoare la interdictia vanzarii participatiilor statului:
“Art. 1. – La data intrarii in vigoare a prezentei legi, se interzice, pentru o perioada de doi ani, instrainarea participatiilor statului la companiile si societatile nationale, la banci, precum si la orice alta societate la care statul are calitatea de actionar, indiferent de cota de participatie detinuta.
Art. 2. – (1) Se suspenda, pentru o perioada de doi ani, orice operatiuni privind instrainarea participatiilor statului la companiile si societatile nationale, precum si la societatile la care statul are calitatea de actionar, incepute anterior intrarii in vigoare a prezentei legi.
(2) Dispozitiile alin. (1) nu se aplica operatiunilor post-privatizare si operatiunilor specifice privatizarii, in cazul in care transferul dreptului de proprietate asupra participatiilor detinute de stat s-a realizat.
Art. 3. – In aplicarea dispozitiilor prevazute la art. 1 si 2, se suspenda, in mod corespunzator, dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, aprobata prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii, cu modificarile si completarile ulterioare”.
Proiectul de lege a fost adoptat cu 199 de voturi “pentru”, 89 “contra” si 3 abtineri.
Ramane de vazut daca presedintele Romaniei Klaus Iohannis va promulga legea. De asemenea, este foarte posibil ca proiectul sa fie atacat la CCR de unul dintre partidele parlamentare care au votat impotriva.
In final, inainte de a prezenta proiectul de lege integral, iata lista cu cei 14 initiatori:
-Bodog Florian;
-Carciumaru Florin;
-Corlatean Titus;
-Cretu Gabriela;
-Dan Carmen;
-Iordache Virginel;
-Iriza Scarlat;
-Mihu Stefan;
-Nicolae Serban;
-Oprea Stefan Radu;
-Pavel Marian;
-Preda Radu-Cosmin;
-Stocheci Cristina-Mariana;
-Valeca Serban Constantin.
S-a decis reluarea slujbelor în biserici
Patriarhia Română consideră că revenirea grabnică la oficierea slujbelor religioase
și în interiorul lăcașurilor de cult este deja deplin justificată și adecvată actualei
realități sociale românești, potrivit unui comunicat de presă remis recent.
Patriarhia subliniază că revenirea la slujbele în incinta lăcașurilor de cult trebuie
să se facă respectând regulile de distanțare fizică, igiena spațiilor liturgice stabilite
de autoritățile competente.
În acest sens, au fost făcute „firești și consistente" demersuri către autorități,
„însoțite de speranța intensă a unui răspuns realist și înțelept".
sursa: https://www.dcnews.ro/rasturnare-de-situatie-cu-slujbele-din-biserici_754183.html
FLORIN CÂȚU și cele 5 întrebări
Senatorul PSD Daniel Zamfir a lansat, pe pagina sa de Facebook, cinci întrebări-acuze în legătură cu activitatea ministrului Finanțelor, Florin Cîțu care, potrivit lui Zamfir, „nu e lăsat” de Ludovic Orban să se prezinte la comisiile parlamentare.
„Imi e tot mai clar ca ascund romanilor multe lucuri. Eu cred ca #RomaniiTrebuieSaStie:
1. De ce a fost nevoie sa imprumute pana acum 8o de miliarde si ce a facut cu banii ?
2. De ce s-a imprumutat cu dobanda de peste 4% ca sa plateasca IN AVANS peste 400 de milioane de lei despagubiri la ANRP ? Cine sunt beneficiarii ?
3. De ce se imprumuta cu dobanzi de peste 4% la BCR si nu pune in aplicare hotararea ICCJ care obliga banca respectiva sa restituie Statului Roman peste 200 de milioane de lei ? Asteapta cumva prescriptia ?
4. De ce vrea ca ministerul de finante sa plateasca in locul unor reasiguratori internationali ai unor multinationale pentru creditele comerciale ?
5. De ce isi tine in continuare banii in off-shore ca sa nu plateasca impozit Statului Roman ?
Sunt doar cateva din intrebari. Va asigur ca nu vom renunta pana nu va da toate explicatiile romanilor.
Indatorarea inconstienta a tarii nu poate fi lasata asa !”, a scris Zamfir pe pagina sa de Facebook.
sursa: https://www.cotidianul.ro/cinci-intrebari-care-il-demoleaza-pe-citu/
Guvernatorul BNR Mugur Isărescu, cunoscut și sub numele de Manole Isărescu, să fie demis de Parlament !
„Colegiul (CNSAS- nr.) a aprobat Nota de Constatare si a dispus introducerea la Sectia de contencios administrativ si fiscal a Curtii de Apel Bucuresti a actiunii in constatare pentru stabilirea calitatii de colaborator al Securitatii, pentru urmatoarea categorie de persoane: – art. 3 lit. q (guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei, presedinte, vicepresedinte de banca si membrii consiliului de administratie din sectorul bancar) – 1 persoana”, se arata in comunicatul dat de institutie dupa sedinta de martea trecuta a Colegiului.
Avocatul Gheorghe Piperea, care a mai scris despre cazul Isărescu, spune că guvernatorul BNR ar trebui să demisioneze sau să fie demis de Parlament.
„Doamne, Dumnezeul meu ! Nu credeam să ajung să trăiesc asta vreodată: Consiliul Național pentru Studierea Arhivelor Securității l-a declarat pe Mugur Isărescu COLABORATOR AL SECURITĂȚII COMUNISTE !
Conform legii, individul trebuie să demisioneze de urgență sau să fie demis de Parlament ! Și să înfunde pușcăria pentru fals în declarații !
Tuturor politicienilor care, timp de 30 de ani, l-au eternizat pe post pe acest securist bătrân le spun : ați fost, sunteți niște cârpe în mâinile acestui faraon fals !
Tuturor banksterilor și influencerilor și simpatizanților de “driapta” care ați făcut sluj și închinare în fața acestui idol fals vă spun : sunteți niște iobagi de mizerie, demni de dispreț !
Tuturor judecătorilor care au luat lumină de la acest falsificator la seminariile de la Sinaia, refuzând dreptatea pentru milioane de debitori faliți și consumatori abuzați, dând câștig de cauză banksterilor, le spun : puneți-vă cenușă în cap ! Celor care au scris cărți de înfierare și teze de doctorat de combatere a mea pentru că m-am opus, timp de 10 ani, lui Manole Isărescu, le spun : reluați doctoratul de la zero, reciclați-vă sub formă de maculatură refolosibilă cărțile de propagandă pro-bancară pe care le-ați scris și renunțați la ideologie, devenind adevărate instrumente ale justiției și dreptății !”, a scris Piperea luni seara pe pagina sa de Facebook.
Informaţia potrivit căreia Mugur Isărescu ar fi fost colaborator al fostei Securităţi, sub numele de cod „Manole”, a mai fost vehiculată în presă în urmă cu câţiva ani.