9.28.2021

Dan Chitic : ”Adevărata Revoluție începe !” LEGEA SUVERANITĂȚII este OFICIALĂ

 


Acum puțin timp, demersul suveranist al avocatului Dan Chitic a dobândit recunoaștere oficială – un pas esențial către un deziderat național

Cel mai consecvent actant al suveranismului românesc, avocatul Dan Chitic face un anunț extrem de important :

”Legea Suveranității a fost publicată în Monitorul Oficial 925/28.IX.2021”, scrie Dan Chitic, arătând că forma finală poate fi citită începând de la pagina 8 în Partea 1 a Monitorului Oficial respectiv.

Odată cu această procedură se poate trece la faza următoare: ”De azi începe strângerea de semnături pentru Legea noastră, Legea poporului !”

În acest sens, Dan Chitic anunță că formularul de strângere de semnături poate fi găsit doar pe pagina https://vremsuveranitate.ro/ , unde cei dornici să ajute la strângerea de semnături se pot înscrie ca voluntari în ”Armata Suveranității”.

”Adevărata Revoluție începe !”, scrie în final Dan Chitic, asigurându-i pe numeroșii săi susținători că nu se va opri ”până la capăt !”.

Carmen Avram, despre PNRR : ”Nu l-a văzut nimeni ! Mi-a sărit în ochi declarația Ursulei von der Leyen

 


Europarlamentarul Carmen Avram a comentat, în exclusivitate pentru DC News, modul în care s-a văzut de la Bruxelles vizita Ursulei von der Leyen, președinta Comisiei Europene, la București, acolo unde a ținut o conferință de presă alături de premierul Florin Cîțu și președintele Klaus Iohannis.

Luni, 27 septembrie 2021, Ursula von der Leyen, președinta Comisiei Europene, s-a aflat în vizită la București pentru a aproba Planul Național de Redresare și Reziliență. Aceasta a participat la o conferință de presă alături de președintele Klaus Iohannis și de premierul Florin Cîțu.

„Acest Plan este rezultatul unui dialog intens cu Comisia Europeană din ultimele luni, dar și al unui efort colectiv instituțional fără precedent. A fost un proces extrem de laborios, care a presupus o muncă extraordinară, sub presiunea timpului, și le mulțumesc tuturor celor care au contribuit la elaborarea cu succes a acestui Plan“, a precizat președintele Klaus Iohannis în conferința de presă.

Carmen Avram, reacție de la Bruxelles

Europarlamentarul Carmen Avram a vorbit, în exclusivitate pentru DC News, despre transparența acestui Plan și despre domeniile deosebit de importante care au fost tratate cu lejeritate de către cei care l-au conceput:

„Planul Național de redresare și Reziliență nu l-a văzut nimeni. Eu nu l-am văzut. Înțeleg că e în continuare secretizat și nu poți spune dacă e un PNRR bun, un PNRR rău. Nu știi cine l-a făcut, cu cine a lucrat, cine sunt „specialiștii“ care au redactat documentul acesta, care trebuia făcut în colaborare cu reprezentanți din tot spectrul românesc, indiferent de domeniu. În PNRR trebuiau implicați oameni din agricultură, dar aceștia au lipsit cu desăvârșire. Noi ne-am asumat și am dat mai departe un document despre care românii nu știu absolut nimic, deși e un document făcut pentru români. Că nu construim pentru domnul Ghinea sau pentru domnul Cîțu.

Proiectul mai are o lună până la aprobare. În primul rând, în perioada următoare trebuie să treacă de consiliul Ministerului de Finanțe care trebuie să se uite pe el și abia ulterior va fi aprobat definitiv.“, a precizat europarlamentarul Carmen Avram.

Agricultura, în impas

„Mi-a sărit în ochi declarația președintei Comisiei Europene referitoare la irigații. Ea confirmă tot ce am suspectat noi pe traseu, anume faptul că acești oameni au fost de-a dreptul incapabili să treacă irigațiile în PNRR. Asta dacă nu a fost un plan premeditat. Președinta Ursula von der Leyen a spus clar noi am cerut dovezi că aceste irigații, pentru care s-au cerut 2 miliarde de euro, nu vor afecta mediul, iar autoritățile române nu au fost în stare să ne dea aceste dovezi.

Or, când scrii un document în care știi exact ce ai de scris, pentru că există niște coordonate, niște date de la Comisia Europeană în care ni se spune că trebuie oferite explicații, cu atât mai mult acum când se pune accent pe protejarea mediului, pe lupta împotriva schimbărilor climatice, iar tu nu ești în stare să dai un consum de apă și să explici cum vei proteja sursele de apă și cum vei proteja pământul, ori e incompetență, ori e un plan bine pus la punct pentru ca agricultura să moară. De când e domnul Oros la Ministerul Agriculturii vedem că moare agricultura.

În rest, domnii aceștia își fac campanie electorală în continuare, nu știm exact pentru ce, însă se împăunează cu un document pe care l-au depus printre ultimii din Uniunea Europeană“, a mai spus europarlamentarul român.

PNRR-ul României, în primele 5 cele mai finanțate, potrivit lui Florin Cîțu

„Banii nu se dau pe merite, ci se dau pe populație și pe cât a fost afectată țara respectivă. Să te lauzi că ești printre cel mai bine finanțate în condițiile în care înțelegi că această finanțare vine pentru că ai o populație numeroasă și că țara ta a fost afectată grav de COVID-19, mi se pare inadecvat.

Noi suntem finanțați mai mult pentru că avem o populație mai mare decât alte state din UE (Ungaria, Slovacia, Slovenia, Bulgaria). Doar Italia, în afară de noi, a cerut împrumuturile care îi sunt alocate pentru că se zbate într-o criză cumplită.

Diferența dintre noi și Italia e că în vârful guvernului italian este un om care e o somitate internațională și care știe ce să facă și să rezolve situațiile. Noi îl avem pe acest băiat despre care știm foarte puține lucruri și acelea nu foarte bune. Toate celelalte state, 25 la număr, nu au luat împrumuturi, cu excepția câtorva țări care au luat până la 2-3 miliarde. Noi luăm 16, mai mult decât Polonia, mai mult decât Germania, care din câte știu eu are 0 împrumuturi, iar în aceste condiții, luând împrumuturi de 16 miliarde, da, suntem foarte bine finanțați. Banii aceștia îi vom da înapoi, pe lângă cele 55 de miliarde pe care le-a luat domnul Cîțu până acum“, a conchis Carmen Avram.

A trecut de Senat proiectul de lege ce vizează direct pensionarii

 


Un proiect de lege care prevede pensionarea opţională la 70 de ani şi interzicerea cumulării pensiei cu salariul pentru bugetari a fost aprobat luni de Senat cu 71 de voturi ”pentru” şi 58 ”împotrivă”, arată alba24.ro. Pentru a intra în vigoare, proiectul trebuie adoptat și de Camera Deputaţilor, apoi promulgat de preşedintele ţării şi publicat în Monitorul Oficial.

Bugetarii au de ales

Potrivit proiectului de lege, atunci când vor îndeplini condiţiile de pensionare, bugetarii vor fi nevoiţi să aleagă dacă rămân în câmpul muncii până la 70 de ani sau ies la pensie. Cei care beneficiază deja de cele două venituri vor fi obligaţi ca în termen de 30 de zile să decidă pe care dintre acestea le vor păstra.

Cumul de pensie-salariu, doar la privat, cu acordul angajatorului

În ceea ce-i priveşte angajaţii din mediul privat, şi aceştia pot opta pentru pensionarea la 70 de ani, putând însă alege şi să se pensioneze la limita de vârstă actuală (65 de ani pentru bărbaţi şi aproape 62 de ani pentru femei) şi să cumuleze pensia cu salariul din mediul privat, dacă angajatorul este de acord: ”Persoanele care îşi desfăşoară activitatea în baza unui contract individual de muncă, a unui raport de serviciu sau a unui act de numire în funcţie, după caz, şi care îndeplinesc condiţiile de pensionare pot continua activitatea, cu acordul anual al unităţii angajatoare, până la împlinirea vârstei de 70 de ani”. 

Cerere depun toți, fie că lucrează la stat, fie că sunt la privat

Ambele categorii de angajaţi, atât bugetarii cât şi cei din mediul privat vor depune cererea privind continuarea activităţii la unitatea angajatoare, cu cel puţin 30 de zile calendaristice înainte de împlinirea vârstei legale de pensionare, respectiv cu cel puţin 30 de zile calendaristice înainte de expirarea acordului anual al unităţii angajatoare.

Se pot răzgândi oricând și pot alege pensia

În proiectul de lege adoptat luni de Senat se precizează că şi în cazul în care au ales să muncească până la vârsta de 70 de ani, salariaţii pot cere oricând să iasă la pensie, cererea urmând să fie depusă cu aproximativ 2 luni înainte de pensionare.

Angajaţii din sectorul public care beneficiază și de pensie şi de salariul de la stat au la dispoziţie 30 de zile de la intrarea în vigoare a legii pentru a opta în scris pentru pensie sau pentru salariu. Dacă bugetarii optează pentru continuarea activităţii, plata pensiei se va suspenda începând cu luna de după cea în care şi-au exprimat opţiunea. Evident, cei care sunt pensionari vor putea să renunţe temporar la pensie şi să se reangajeze până la 70 de ani.

Pe de altă parte, bugetarii care nu vor opta între pensie şi salariu vor rămâne doar cu pensia, proiectul de lege stipulând în mod clar că „neîndeplinirea obligaţiei (de a alege între salariu şi pensie – n. r.) constituie cauză de încetare de drept a contractului individual de muncă, a raportului de serviciu sau a actului de numire, după caz”, mai arată sursa citată. 

Zi crucială pentru Florin Cîţu şi guvern. CCR dă azi verdictul privind constituţionalitatea moţiunii depuse de AUR şi susţinută de USR-PLUS

 


Curtea Constituţională a României (CCR) discută, astăzi, marţi, sesizarea premierului Florin Cîţu privind existenţa unui conflict juridic între Parlament şi Guvern pe tema moţiunii de cenzură depuse de USR PLUS şi AUR.

CCR a terminat deliberările, urmează să anunţe verdictul 

Vă reamintim : 

Pe 8 septembrie, Florin Cîţu a depus la Curtea Constituţională (CCR) o sesizare cu privire la existenţa unui conflict juridic de natură constituţională dintre Parlament şi Guvern în care se invocă o conduită „neconstituţională, deopotrivă neloială şi abuzivă, faţă de autoritatea executivă”, întrucât moţiunea de cenzură a fost iniţiată, depusă şi comunicată cu „încălcarea dispoziţiilor constituţionale ale articolului 113 alineat (2) din Constituţie”.

Judecătorii constituţionali au decis însă să dezbată această sesizare după Congresul PNL, care a avut loc sâmbătă şi unde Florin Cîţu a fost ales noul preşedinte al partidului.

„În opinia noastră, există un conflict în sensul articolului 146 litera e) din Constituţie, întrucât Parlamentul României, prin preşedintele Camerei Deputaţilor, a transmis Guvernului României o moţiune de cenzură iniţiată, depusă şi comunicată cu încălcarea dispoziţiilor constituţionale ale articolului 113 alineat (2) din Constituţie, ceea ce se constituie într-o conduită neconstituţională, deopotrivă neloială şi abuzivă, faţă de autoritatea executivă şi care a generat o situaţie conflictuală a cărei origine rezultă chiar din textul constituţional. Astfel, în prezenta cerere, solicităm instanţei de contencios constituţional să constate existenţa unui conflict juridic de natură constituţională între Parlamentul României, pe de o parte, şi Guvernul României, pe de altă parte, născut din încălcarea dispoziţiilor constituţionale cu privire la modul în care a fost iniţiată şi depusă moţiunea de cenzură, respectiv din încălcarea dispoziţiilor constituţionale cu privire la modul în care moţiunea de cenzură iniţiată şi depusă contrar Constituţiei a fost comunicată ulterior Guvernului”, se explică în sesizarea premierului depusă la CCR.

Potrivit documentului, „Parlamentul României, prin preşedintele Camerei Deputaţilor, a încălcat dispoziţiile constituţionale cu privire la obligaţia comunicării moţiunii de cenzură către Guvern în aceeaşi zi cu depunerea acesteia, în speţă în data de 3 septembrie 2021. De asemenea, Parlamentul României, prin preşedintele Camerei Deputaţilor, cu încălcarea Constituţiei şi a prevederilor regulamentare, a comunicat o moţiune de cenzură iniţiată şi depusă cu nerespectarea condiţiilor constituţionale privind numărul minim de semnături valide care să reflecte manifestarea de voinţă a unei pătrimi din numărul parlamentarilor la data iniţierii respectivei moţiuni de cenzură”.

Aceste aspecte sunt de natură să creeze o situaţie juridică conflictuală generată de modul neconstituţional în care Parlamentul a înţeles să declanşeze controlul parlamentar prin moţiune de cenzură, cu consecinţe „grave” asupra bunei desfăşurări a activităţii Guvernului în planul politicii interne şi externe a ţării, respectiv a bunei funcţionări a administraţiei publice, susţine Executivul.

Guvernul, în sesizarea către CCR: „Parlamentul a adoptat o conduită neconstituţională, care are ca efect vicierea etapelor ulterioare”

„Într-un stat de drept în care principiul separaţiei puterilor în stat este respectat, controlul parlamentar prin moţiune de cenzură angajează un raport juridic între Parlament (puterea legislativă) şi Guvern (puterea executivă), control care trebuie însă subsumat principiului conformităţii derulării procedurilor parlamentare cu Legea fundamentală. În ceea ce priveşte situaţia litigioasă supusă judecăţii Curţii Constituţionale, aceasta are un caracter juridic, întrucât vizează aspectele procedurale de rang constituţional privind iniţierea, depunerea şi comunicarea moţiunii de cenzură. Astfel, în opinia noastră, în derularea procedurilor prevăzute de articolul 113 din Constituţie, Parlamentul a adoptat o conduită neconstituţională, care nesocoteşte condiţiile de validitate necesar a fi întrunite pentru iniţierea, depunerea şi comunicarea unei moţiuni de cenzură, ceea ce are ca efect afectarea, vicierea etapelor ulterioare: a prezentării, dezbaterii şi, eventual, adoptării respectivei moţiuni de cenzură”, se mai explică în sesizarea către CCR, potrivit Agerpres.

De asemenea, se adaugă în document, situaţia juridică litigioasă are natură constituţională având în vedere că moţiunea de cenzură ţine de domeniul dreptului constituţional şi reprezintă un instrument constituţional de realizare a controlului parlamentar asupra activităţii Guvernului, iar sesizarea vizează „interpretarea articolului 113 alineat (2) din Constituţie prin raportare la actele şi faptele realizate de Parlamentul României, care, dacă se constată a fi contrare normelor constituţionale, au generat şi un blocaj constituţional din perspectiva deplinei şi bunei desfăşurări a activităţii Guvernului”.

„Totodată, prin raportare la rolul Curţii Constituţionale de garant al supremaţiei Constituţiei şi în considerarea atribuţiei sale constituţionale de a soluţiona conflicte juridice de natură constituţională între autorităţile statului, exclusiv cu privire la procedura controlului parlamentar prin moţiune de cenzură, învederăm instanţei de contencios constituţional că singura soluţie constituţională pentru înlăturarea consecinţelor juridice ale unei moţiuni de cenzură iniţiate, depuse şi comunicate cu încălcarea Constituţiei este admiterea prezentei cereri”, a transmis Guvernul.

Ţintele şi jaloanele PNRR

 


Comisia Europeană a adoptat luni o evaluare pozitivă a Planului de redresare şi rezilienţă al României, prin care se acordă României granturi în valoare de 14,2 miliarde EUR şi împrumuturi în valoare de 14,9 miliarde EUR în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă. Banii nu sunt acordaţi pur şi simplu, sunt enorm de multe condiţionări pentru România.

PNRR aduce României, direct şi prin împrumuturi, 29 de miliarde de lei. România are însă un istoric extrem de prost în ceea ce priveşte absorbţia de fonduri europene, iar orice pas greşit pe porice palier poate bloca toate fondurile din PNRR.

Cristian Ghinea, fostul ministru al Investițiilor și Proiectelor Europene, care a gestionat elaborarea PNRR, a anunțat încă o dată că nu se va întoarce în guvern decât dacă USR PLUS revine la guvernare, deşi Florin Cîţu i-a oferit acest post. El a mai anunțat că PNRR-ul României a primit din partea Comisiei Europene calificativul maxim, la fel ca Franța și Germania.

Într-o postare pe Facebook, Ghinea a mai spus că România are de atins 507 jaloane și ținte din PNRR legate de reformele asumate și la fiecare șase luni se poate bloca întreg programul dacă nu livrăm aceste jaloane.

El a anunțat că 21 astfel de jaloane trebuie atinse până la finalul acestui an. Printre ele – semnarea acordurilor cu BEI, FEI și BERD pentru cele 1,3 miliarde euro care să vină ca injecție rapidă în economie prin instrumente financiare, sistemul informatic al MIPE dedicat PNRR și legiferarea întregului mecanism financiar.

Fostul ministru a mai spus că va înființa un think-tank care să monitorizeze și să asiste implementarea PNRR. ”Vom lucra cu fapte și informații, fără patimă politică. Vom urmări jaloanele din PNRR și vom veni cu propuneri despre cum ar trebui să arate viitoarea lege ca să respecte textul negociat cu Comisia. Vom fi aici să depunem mărturii dacă vom fi întrebați și să strigăm dacă nu vom fi întrebați, dar vedem că lucrurile nu se mișcă. Va fi o organizație politică ? Doar prin persoana mea. Care am încercat și voi continua să nu politizez PNRR-ul. Am început să contactez mediul de afaceri, experți, oameni care au lucrat la PNRR și nu mai sunt acolo pentru a organiza acest network de suport”, a scris Ghinea pe Facebook.

Principalele ținte ale PNRR, prezentate de Ghinea:

Apă și canalizare:

1600 km rețele de apă construite – în localități cu peste 2000 locuitori

2500 km rețele de canalizare în localități peste 2000 locuitori; 400 rețele de canalizare în cele cu mai puțin de 2000 de locuitor

88.400 gospodării conectate prin programul național `Prima conectare la apă și canalizare`

Păduri:

Programul Național de împădurire: 56.700 de hectare noi de pădure plantate

3 150 000 m2 noi suprafețe de păduri urbane create

Deșeuri: 13.700 insule ecologice digitalizate pentru colectarea selectivă a deșeurilor

Transport:

420 de kilometri de autostradă nou construiți

45% din punctele negre eliminate, acolo unde sunt cele mai multe accidente rutiere (de la aplicarea unui nou sistem de taxare, pentru traficul greu din România, conform principiului „poluatorul plătește”, inclusiv posibile stimulente pentru cei care dețin vehicule cu emisii zero/reduse;

2 851 km cale ferată construiți/modernizați, între care: 315 km de cale ferată modernizată și cu sistem inteligent de management al traficului instalat; 110 km de cale ferată electrificată

12.7 km de rețea nouă de metrou (București și Cluj): 5,2 km în București și 7,5 km în Cluj

Valul Renovării:

Renovarea energetică moderată/aprofundată a cca 4,3 milioane metri pătrați de blocuri de locuințe (circa 1.000 – 1500 blocuri) și respectiv 2,3 mil. mp de clădiri publice (circa 2.000 de clădiri).

Energie:

Instalarea și conectarea la reţea a cel puţin unei capacităţi suplimentare de 3000 MW de energie din surse regenerabile (eoliană și solară)

Rețeaua de distribuție a gazelor regenerabile din regiunea Oltenia trebuie să fie finalizată și funcțională și va transporta cel puțin 20% gaz regenerabil atunci când va fi pus în funcțiune complet. Rețeaua va transporta gaze 100% regenerabile și decarbonizate în 2030.

Instalarea a cel puțin 240 MW (480MWh) de capacitate de stocare a energiei electrice.

Transformare digitală:

8,5 milioane cetățeni vor avea cartea de identitate electronică

Cel puțin 60 de instituții de sănătate publică digitalizate și 200 de facilități de sănătate publică vor beneficia de sisteme IT și infrastructură digitală

REFORMA ANAF. Rezultate așteptate:

60% dintre toate serviciile pentru persoanele juridice plătitoare de taxe disponibile la sfârșitul anului 2024 vor fi accesibile online. În prezent, doar 45% din aceste servicii sunt disponibile online.

Ponderea veniturilor colectate raportat la PIB crește cu cel puțin 2.5 puncte procentuale;

Reducerea decalajului TVA cu 5 puncte procentuale în 2026 comparativ cu valoarea medie din 2019 și 2020 combinate

600.000 case marcat conectate la sistemul IT ANAF

500.000 de contribuabili înrolați suplimentar în SPV

Reforma pensiilor. Rezultate așteptate:

Intrarea în vigoare a legislației necesare pentru a asigura sustenabilitatea pilonului II de pensii

Reforma legislației pentru pensii pentru a face sustenabilă și mai echitabilă; reforma pensiilor speciale.

Mediul de afaceri și cercetare:

5400 de contracte de finanțare prin Schema de minimis pentru digitalizarea IMM-urilor

280 de contracte de finanțare prin Schema de minimis pentru ajutarea firmelor din România în procesul de listare la bursa

Microelectronică – finanțare, 500 milioane euro – Participarea a cel puțin 3 entități românești la consorții internaționale

Fondul local. Rezultate așteptate:

4.418 locuințe pentru tineri din comunități/grupuri vulnerabile

1.104 locuințe pentru specialiști în sănătate și educație

Vor fi achiziționate și recepționate până în Trim. II, 2026, – 1135 vehicule noi nepoluante cu zero emisii gaze de eșapament (200 buc. – autobuze electrice/hidrogen 12-18m, 515 buc. – autobuze electrice/hidrogen 10m, 50 buc. – tramvaie, 50 buc. -– troleibuze cu baterii 12-18m, 320 buc – microbuze electrice/hidrogen).

13.200 puncte de încărcare funcționale, pentru vehicule electrice. Mai sunt prevăzute alte puncte de încărcare pe componenta Valul renovării și pe Transport; în total, în 2026, vor fi 20.000 la nivel național.

Turism:

12 rute (trasee) culturale dezvoltate și marcate

Finanțarea, pentru prima oară în România, de muzee și memoriale ale opresiunii: Muzeul Holocaustului și muzee ale opresiunii comuniste.

3.000 de km de trasee velo naționale

40 de IMM active în domeniul producției și distribuției de filme finanțate pentru a dezvolta conținut digital

Sănătate:

200 de centre comunitare construite sau renovate, care au dotări noi și personal.

3.000 cabinete ale medicilor de familie sau asociații de cabinete echipate sau renovate, acordând prioritate cabinetelor situate în regiuni și zone mai puțin dezvoltate.

300 comunități slab deservite, inclusiv comunitatea romă, vor avea acces la asistență medicală comunitară

25 unități de terapie intensivă pentru nou-născuti echipate, inclusiv cu ambulanțe pentru nou-născuți (pentru centrele regionale)

25 unități sanitare publice/spitale publice care beneficiază de infrastructură nouă

30 facilități nou construite/renovate și dotate care furnizează asistență medicală ambulatorie

Social:

Rețea de centre de zi: 150 de servicii comunitare pentru copiii în situații de risc: (menținerea a 4.500 de copii în familie)

150 de servicii comunitare pentru persoanele cu dizabilități (1.600 de persoane cu dizabilități, pe an)

Introducerea Venitului Minim de Incluziune:

adoptarea modificărilor legislative necesare; Beneficiarii direcți vor fi cel puțin 30% din actualii beneficiari de Venit minim garantat (VMG) și Alocație pentru susținerea familiei (ASF). 56.700 –beneficiari eligibili ai Venitului Minim de Incluziune, în plus față de beneficiarii eligibili actuali de venit minim garantat / alocatie de sustinere a familiei.

Tichete de muncă: Cel puțin 30 000 beneficiari (care vor angaja lucrători casnici) prin intermediul tichetelor de muncă; Cel puțin 60 000 de lucrători casnici/prestatori care vor presta servicii prin intermediul tichetelor de muncă.

50 servicii comunitare modernizate pentru persoane cu dizabilități.

55 noi servicii comunitare pentru persoanele cu dizabilități.

Reforma administrației:

Un sistem de recrutare pilot pe modelul EPSO european pentru administrația centrală, în 2022, urmat de replicarea la nivel național pe baza lecțiilor învățate, începând cu 2023

Un sistem nou multi-anual de planificare pentru nevoile de recrutare din sectorul public

Introducerea unui sistem de recrutare nou pentru înalții funcționari publici care interzice politizarea funcțiilor

Educație:

110 de creșe înființate și operaționalizate și 412 servicii complementare (în localitățile izolate, dezavantajate)

2500 de școli incluse în programul de abandon vor fi complet digitalizate prin achiziționarea echipamentului necesar (tablete, imprimante, routere). Creșterea cu cel puțin 60% a numărului de studenți înscriși in ruta completa de invatamant dual.

Cel puțin 5.200 de școli dotate cu resurse tehnologice noi pentru laboratoarele IT

Cel puțin 3.600 de școli dotate cu infrastructură și echipamente tehnologice noi

3 consorții școlare rurale create pentru a consolida mediul educațional rural.

TOTUL ARATĂ BINE PE HÂRTIE !

ÎNTREB, NU DAU CU PARUL : Cine va plăti aceste datorii care vor împovăra și mai tare populația țării. Unde se vor depozita energiile eoliană și solară, precum și alte energii regenerabile. După câte știu, iarna nu va fi mare scofală de soare, iar vântul va bate când va vrea el, ploaia la fel. SAU AVEȚI ÎN PLAN și MANIPULAREA VREMII, așa cum ați făcut-o și până acum ?

9.27.2021

Deficitul de gaze naturale poate obliga europenii să revină la cărbune

 


Creșterea prețurilor la gaz va obliga țările europene să își restrângă ambițiile de a elimina treptat cărbunele și combustibilii fosili, potrivit lui Simonas Vileikis, expert pe piețele energetice din UE

„Unitățile de depozitare care nu sunt umplute continuă să mărească prețul gazului. Dacă instalațiile nu sunt reumplute acum, iar iarna se dovedește a fi destul de severă, națiunile UE ar putea fi obligate să reactiveze centralele termice care funcționează pe alte tipuri de combustibil, inclusiv cărbune, pentru a compensa lipsa de energie electrică", a declarat Vileikis, conform RT.

Prețurile europene la gaz au atins un maxim de aproape 970 dolari la 1.000 de metri cubi, prelungind raliul fără precedent văzut în ultimele săptămâni. Creșterea prețurilor se preconizează că va declanșa întreruperi de curent în UE în timpul iernii.

Prețurile abrupte ale gazelor ar putea deveni un factor determinant în ridicarea prețurilor la cărbune și să înregistreze și alte maxime. Printre ceilalți factori care contribuie la costuri mai mari ale energiei, potrivit analiștilor, se numără generarea eoliană scăzută și indisponibilitatea centralelor nucleare pe întregul continent.

O federație renumită din România se împotrivește vaccinării obligatorii

 


Federația PUBLISIND, formată din specialiști în negocieri, procese intentate și acțiuni comune, a publicat un comunicat intitulat „Vaccinare obligatorie în sectorul de asistență socială ?”, prin care aduce la cunoștință, printre altele, poziția Avocatului Poporului care a apreciat că măsura condiționării prezenței angajatului la locul de muncă de existența unui rezultat al testului PCR contravine legii și este excesivă.

„Până în momentul de față, din cei aproximativ 45.000 de angajați din centrele sociale, doar 10.000 s-au vaccinat”, a transmis federația.

Iată și comunicatul: 

„Cu toate că subiectul vaccinării obligatorii a fost pus pe tapet deja de ceva timp, chiar frumos ambalat cu diferite tertipuri care să pună presiune pe angajați (teste obligatorii contracost), ministrul muncii, Raluca Turcan a solicitat punctul de vedere al Federației PUBLISIND cu privire la intenția promovării unei Ordonanțe de Urgență prin care angajații din centrele rezidențiale să fie obligați să se vaccineze, în caz contrar aceștia să prezinte teste PCR, pe care să le achite prin contribuția proprie, pentru a fi lăsați să-și exercite atribuțiile de serviciu. Mai mult, ministrul muncii vorbea și de intenția de a prevedea sancțiuni în cazul în care angajații nu se vor supune acestor măsuri.

Reprezentanții Federației PUBLISIND, au transmis poziția fermă a liderilor locali din sectorul de asistență socială, care se opun oricăror presiuni sau constrângeri asupra membrilor de sindicat cu privire la determinarea vaccinării. Mai mult, secretarul general al Federației PUBLISIND, a propus ca această măsură să nu fie unilaterală, ci bilaterală. Dacă tot se pune problema determinării angajaților să se vaccineze pentru a proteja beneficiarii, de ce să nu vorbim și despre obligativitatea vaccinării beneficiarilor, iar în caz contrar, dreptul la servicii sociale să fie suspendat.

Practic, vedem că Ministerului Muncii nu-i pasă în realitate de angajații din asistență socială, pe care dorește să îi determine să se vaccineze, ci îi pasă doar de beneficiari, fără să ia în considerare că un procent semnificativ dintre aceștia nu sunt vaccinați. Răspunsul ministrului muncii cu privire la această propunere a fost mai mult decât surprinzător, deoarece a invocat dreptul constituțional al beneficiarilor, fie ei vârstnici sau copiii, de a refuza vaccinarea.

În completarea criticilor pe care reprezentanții Federației PUBLISIND le-au adus acestei măsuri, a fost și poziția Avocatului Poporului care, în urma unei sesizări din oficiu, a apreciat că măsura condiționării prezenței angajatului la locul de muncă de existența unui rezultat al testului PCR contravine legii și este excesivă.

Mai mult, reprezentanții Federației PUBLISIND au solicitat ca în cazul în care Guvernul va promova acest OUG abuziv și neconstituțional, cel puțin să ofere posibilitatea angajaților care optează să nu se vaccineze, să lucreze pe o perioadă determinată în alte structuri ale direcțiilor generale de asistență socială care nu implică interacțiunea cu beneficiarii.

De asemenea, vicepreședintele pe domeniul asistenței sociale a criticat faptul că nici până în momentul de față, Ministerul Muncii și Protecției Sociale nu s-a asigurat ca stimulentul de risc să fie plătit angajaților care pe durata stării de urgență au fost închiși în centre câte 14 zile, la fel ca deținuții, în condiții improprii. În răspuns, ministrul muncii a precizat că a semnat Ordinul de ministru la finalul lunii august 2021 pentru ca fondurile să fie alocate administrațiilor publice locale și urmează ca în cel mai scurt timp, banii să ajungă la angajați, după mai mult de 1 ani de la momentul stării de urgență.

De menționat că Federația Columna, a transmis că „înțelege necesitatea acestor măsuri” și că va „încuraja angajații să se vaccineze”. Ne întrebăm astfel, oare interesele cui reprezintă această organizație sindicală, ale angajaților sau lucrează la comanda politicului. Mai jos aveți adresa acestei organizații către liderii și membri lor.

Până în momentul de față, din cei aproximativ 45.000 de angajați din centrele sociale, doar 10.000 s-au vaccinat.

În cazul în care acest proiect de OUG va fi adoptat de Guvern, Federația PUBLISIND  va organiza ample proteste de stradă împotriva presiunilor neconstituționale exercitate asupra angajaților pentru a se vaccina și implicit pentru a contribui la targetul politic asumat de premierul Câțu, care este departe de a fi îndeplinit”.

Echipa Federației PUBLISIND http://publisind.ro/vaccinare-obligatorie-in-sectorul-de-asistenta-sociala/#





De ce s-au scumpit gazele și curentul ? Un răspuns oficial

 


Akos Derszi, secretar de stat în Ministerul Energiei, susține, într-un document oficial, că scumpirea gazelor și a energiei electrice din ultimele luni este o caracteristică a întregii Europe întrucât economiile își revin după perioada pandemică. În plus, la energie electrică, există pentru țara noastră anumite aspecte care contribuie la saltul prețurilor, precum : alinierea tuturor producătorilor la prețul celui mai scump generator de electricitate, lipsa de investiții în centrale mari, impredictibilitatea surselor alternative de curent.

Conform oficialului de la Ministerul Energiei, creșterea costurilor de gaze naturale a apărut ca urmare a dezechilibrului dintre cerere și ofertă în special din cauza :

– creșterii cererii de gaze naturale generată de redresarea economică post-pandemică și de nevoile de înmagazinare de gaze naturale din această vară pentru a acoperi necesarul de consum din timpul iernii

– presiunii asupra ofertei de gaze naturale disponibile în Europa și în România și alinierii prețurilor burselor naționale la prețurile din piețele regionale.

Similar cu situația gazelor naturale, odată cu reluarea activităților economice după perioada de pandemie, și prețurile la energie electrică au început să se majoreze, pe fondul unei cereri din ce în ce mai crescute, nu numai în România, ci în toată Europa.

Situația actuală pe piața energiei este mai complicată deoarece prețurile tuturor combustibililor fosili utilizați pentru producerea energiei electrice, respectiv cărbune, gaze naturale, petrol, s-au majorat pe toate piețele eurpene, influențând astfel costul final de producție. Mai mult, în contextul angajamentului clar al UE pentru decarbonare, prețul certificatelor CO2 (care trebuie achiziționate de toți producătorii de electricitate care utilizează combustibili fosili și generează emisii poluante) a atins valori care nu erau așteptate, în jur de 55 euro/tonă (comparativ cu un preț de 21 euro/tonă în iunie 2020), iar, pentru viitor, se estimează tot o tendință de creștere. În aceste condiții, prețurile din România au urmat tendința europeană de creștere, piața noastră funcționând cuplat cu celelalte piețe comunitare.

În perioada iulie-august 2021 s-a înregistrat un consum de energie electrică în creștere, o situație similară înregistrându-se și în celelalte state din Europa de sud-est, aceasta fiind o perioadă cu condiții meteorologice de vară extreme (temperaturi caniculare, precipitații reduse etc.).

Conform informațiilor puse la dispoziție de operatorul pieței de energie electrică, OPCOM, pe fondul acestei evoluții a consumului și a producției de energie electrică, s-a înregistrat o creștere a prețului spot care a condus la o creștere a prețului mediu pentru această perioadă (medie iulie-august) până la cele mai mari valori în România, precum și în celelalte state din Europa de sud-est. La această situație înregistrată la nivel european, se adaugă și efectul unor particularități ale pieței interne de electricitate, dintre care :

– dată fiind structura monocombustibil a companiilor energetice producătoare din România și obligativitatea tranzacționării centralizate, prețurile de vânzare a energiei electrice se aliniază la prețul marginal din piață, respectiv la prețul cel mai mare de vânzare din piață. Acesta este prețul CE Oltenia. Astfel, toți producătorii, chiar dacă au preț de cost mai mic decât CE Oltenia (precum Hidroelectrica, Nuclearelectrica), își vor alinia ofertele prin comparație cu prețul producătorului pe bază de cărbune (care include și prețul certificatului de CO2), ceea ce conduce la creștere a prețurilor în piață.

– lipsa de investiții în capacități de producție în ultimii ani. Cu excepția producției în domeniul resurselor regenerabile, cele mai importante investiții în domeniul producției de energie electrică au fost realizate de OMV la Brazi și de Hidroelectrica în câteva centrale hidroelectrice mici, cu aport redus în ceea ce privește capacitatea de producție. În lipsa unor investiții importante în ultimii 30 de ani, capacitățile de producție din România în principal cele din cadrul companiilor de stat, sunt vechi și funcționează cu eficiență redusă, ceea ce se translatează în costuri de producție din ce în ce mai mari.

– impredictibilitatea surselor regenerabile de energie electrică. Lipsa sau abundența acestor resurse în piață se traduce prin prețuri mai mari sau mai mici la energie electrică, România fiind – funcție de intensivitatea vântului sau gradul de însorire – exportator sau importator de electricitate. Această tendință se înregistrează la nivelul majorității statelor UE care au puteri mari instalate în RES și nu au instalate capacități de stocare pentru acest tip de energie, cum este și țara noastră.

ȘI TOTUȘI, GERMANIA și alte MARI ”PUTERI” din U.E. DE CE NU AU RENUNȚAT LA CĂRBUNE ? NUMAI ȚĂRILE SLAB DEZVOLTATE TREBUIE SĂ RENUNȚE LA CĂRBUNE ? 

Noi restricţii de luni în BUCUREȘTI

 


Rata de incidenţă în Capitală a ajuns la 4.95, anunţă DSP Bucureşti. Noul prag nu impune alte restricţii, şcolile urmând să treacă în online de la rata de incidenţă 6, când şi activităţile economice se opresc la ora 18.00 în zilele de weekend.

Masca rămâne obligatorie în Bucureşti în ”spaţii publice  ca pieţe, târguri, bâlciuri, talciocuri, staţii pentru transportul în comun, spaţiile comerciale, mijloacele de transport  în comun şi la locul de muncă”, începând de luni, de la ora 0:00, potrivit unui comunicat al Prefecturii.

Direcţia de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti a precizat că obligativitatea purtării măştii se referă strict la spaţiile enumerate.

”Pentru o interpretare corectă, în vederea respectării şi aplicării corecte o normelor (Hotărâri CMBSU) Instituţia Prefectului Municipiul Bucureşti  va comunica clarificări”, a transmis ulterior Prefectura Capitalei.

De asemenea, activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfăşoară activitatea în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness este permisă fără a depăşi 50% din capacitatea maximă a spaţiului  cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană. Participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

STB SA va monitoriza permanent gradul de încărcare a mijloacelor de transport pe care le deserveşte, în scopul diminuării aglomeraţiei din vehicule şi staţii, mai ales la orele de vârf.

Se va respecta circuitul de urcare/coborâre în mijloacele de transport, după cum urmează:

– în autobuze şi troleibuze, accesul pasagerilor se va efectua prin uşa din faţă, iar coborârea pe celelalte uşi;

– în tramvaie, accesul pasagerilor se va efectua prin uşa din mijloc, iar coborârea pe celelalte uşi.

STB SA va informa călătorii cu privire la obligativitatea purtării corecte a măştii de protecţie şi a evitării consumului de produse alimentare în mijloacele de transport în comun, prin mijloace audio-video şi prin afişare în mijloacele de transport în comun.

Metrorex SA va informa şi îndruma publicul călător prin instalaţiile de sonorizare despre situaţiile de aglomerare apărute şi îl va informa asupra obligativităţii de a păstra distanţarea fizică şi de a purta corect masca de protecţie.

”Menţionăm că regimul contravenţional aplicabil pentru nerespectarea măsurilor dispuse este cel stabilit la art. 64 – 70 din Legea nr.55/2020. Totodată,  în funcţie de evoluţia situaţiei epidemiologice la nivelul Municipiului Bucureşti se vor putea institui măsuri suplimentare, cu respectarea normelor legale în vigoare”, menţionează decizia Comitetului Municipal Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă.

Dacian Cioloş exclude reîntoarcerea USR PLUS în guvernarea Cîţu. „Revenim doar cu un alt premier”

 


Dacian Cioloş, câștigătorul primului tur al alegerilor interne pentru președinția USR PLUS, spune că partidul se va întoarce la guvernare doar în condițiile expuse deja : un alt premier în locul lui Florin Cîţu și calendar ferm de reforme.

„Nu am discutat nimic cu Florin Cîțu sau cu cineva din conducerea PNL după congresul lor. Nu ne întoarcem la guvernare decât în condițiile deja expuse : alt premier și calendar clar de reforme. Consider declarațiile liberalilor o încercare ridicolă de influențare a alegerilor din USR PLUS”, a scris duminică seara, pe Facebook, Dacian Cioloș.

Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a făcut duminică referire la refacerea coaliţiei de guvernare cu USR PLUS. „Noi avem nevoie de unitate în PNL să putem, zilele următoare, să vorbim cu USR să vedem ce au de gând, să vină înapoi să facem coaliţia de dreapta. Eu sper să se termine la noi problemele şi supărările. După care mâine vine preşedinta Comisiei Europene”, a spus acesta.

Întrebat despre o posibilă guvernare minoritară sprijinită de PSD, Flutur a declarat că aceasta ar fi o greşeală. „Este un fel de guvernare pe sârmă şi cu nişte costuri uriaşe care te face să nu ai curaj să iei nişte măsuri care sunt aşteptate de populaţie. Deci noi trebuie să îi chemăm pe cei din USR PLUS şi să facem o analiză să vedem ce nu a funcţionat. Acum nu mai avem premier şi preşedinte două persoane, este una singură. Autoritatea premierului când este preşedinte de partid va fi alta”, a mai afirmat Gheorghe Flutur.

Veşti proaste pentru Florin Cîţu : PSD nu va susţine un guvern minoritar al PNL

 


Florin Cîţu a obţinut o victorie detaşată în alegerile interne ale PNL, dar ar putea pierde şefia Guvernului la moţiunea de cenzură.

Vasile Dîncu a declarat duminică, la Digi 24, că PSD nu va susţine un guvern minoritar al PNL. Preşedintele Consiliului Naţional al Partidului Social Democrat, Vasile Dîncu, a anunţat că Guvernul Florin Cîţu va cădea deoarece PSD nu îşi permite să facă niciun fel de înţelegere “nici pe faţă, nici pe la spate” cu Partidul Naţional Liberal.

“În niciun caz noi nu vom susţine un guvern minoritar pentru că nu va fi eficient nici pentru România, suntem într-o situaţie de criză, în care mai bine resetăm, cred eu, chiar dacă cu nişte costuri, viaţa politică în acest moment prin alegeri anticipate – nici noi nu ne dorim alegeri anticipate neapărat. Domnul Iohannis este actorul principal în această criză chiar dacă stă în spate, în viitor îi va veni direct domniei sale din nou ocazia să acţioneze. Va trebui să aleagă din nou după ce va cădea Guvernul Cîţu. Acest Guvern va cădea, PSD nu îşi poate permite în acest moment să facă niciun fel de înţelegere nici pe faţă, nici pe la spate cu PNL”, a afirmat Vasile Dîncu.

Prim-ministrul Florin Cîţu afirmă că va discuta, în vederea obţinerii unei susţineri pentru Guvern, cu toţi parlamentarii care nu doresc o criză politică iarna aceasta. „Pe de o parte avem USR care negociază cu PSD şi AUR şi atunci noi ce să facem, să nu negociem cu nimeni? afirmă Cîţu, întrebat dacă este dispus să primească susţinerea PSD.

Primul ministru a afirmat, duminică, la o zi de la alegerea sa ca preşedinte al PNL, că dacă USR PLUS nu revine în Guvern, el va avea discuții cu toate partidele pentru susţinerea Guvernului.

„Vom discuta cu toţi aceia care în Parlamentul României vor să susţină un guvern şi nu vor o criză politică din România. Cu toate partidele Pe de o parte avem USR care negociază cu PSD şi AUR şi atunci noi ce să facem, să nu negociem cu nimeni?”, a afirmat Florin Cîţu.

Întrebat dacă se va simţi confortabil în funcţia de prim-ministru ştiind că are susţinerea PSD, Florin Cîţu a răspuns:„ Aveţi foarte multe scenarii, mie îmi place să discut de lucruri concrete”.

El a adăugat că „preferinţa” sa şi varianta cu cele mai multe şanse rămâne refacerea coaliţiei cu USR PLUS.

9.26.2021

Ambasador Jiang Yu : ”China nu va uita NICIODATĂ rolul istoric al României”

 


Adevăruri istorice, evoluții contemporane – aceștia sunt parametrii în care trebuie să se dezvolte relațiile româno-chineze. O manifestare de excepție, la care au contribuit minți luminate ale diplomației române și chineze

O manifestare de excepție a avut loc cu participarea Ambasadorului R.P. Chineze la București, Excelența Sa Jiang Yu : webinarul cu tema „50 de ani de la restabilirea drepturilor R.P. Chineză la ONU”.

Evenimentul a fost organizat de Fundația EURISC și think-tank-ul Middle East Political and Economic Institute (MEPEI) din România, coordonatori fiind dr. Liviu Mureșan (EURISC) și Flavius Caba-Maria (MEPEI).

Motivele și tematica evenimentului au avut în centrul relația China – România, atât ca istorie – realizând o valoroasă trecere în revistă a contribuției diplomației românești la realizarea evenimentului din 25 Octombrie 1971 (restabilirea drepturilor R.P. Chineză la ONU) – dar și ca prezent și viitor, în contextul provocărilor internaționale actuale.

Manifestarea a beneficiat de distinsa participare a mai multor personalități ale diplomației române și chineze – și a fost relatată de cel cunoscutul jurnalist român de la Radio China International, Daniel Tomozei Dimian, din al cărui articol de pe blogul personal reproducem mai multe fragmente importante.

În primul rând este de subliniat că, în mesajul său, Ambasadorul Chinei la București, E.S. Jiang Yu, a arătat că ”structura internațională actuală cunoaște o schimbare profundă, ONU trebuind să ridice cu adevărat drapelul multilateralismului, pentru securitatea universală, pentru o decizie comună privind viitorul lumii, pentru o ordine internațională stabilă”.

”China își propune să promoveze o comunitate umană cu destin comun, cu o dezvoltare reciproc avantajoasă, care să corespundă interesului fundamental al țărilor”, a arătat E.S. Jiang Yu.

În cazul României, țară aflată actualmente sub influența evidentă a unor forțe externe, situația relațiilor cu China trece prin momente cel puțin ciudate, cu exprimări regretabile din partea unor demnitari din zona puterii.

“Să lăsăm lumina înțelepciunii istorice să lumineze relația actuală, să prețuim prietenia tradițională și parteneriatul amplu de prietenie bilaterală”, a declarat E.S. Jiang Yu, subliniind ”China și poporul chinez nu vor uita niciodată că România a jucat un rol istoric în restaurarea rolului Chinei în cadrul ONU”.

Redăm în continuare mai multe luări de poziție ale participanților, așa cum au fost relatate de jurnalistul Dan Tomozei Dimian.

Amb. Viorel Isticioaia-Budura : ”China vrea să schimbe ONU, e platforma unde dorește să își deruleze transparent proiectele”

Fostul ambasador în China (2002 – 2010) și director general al Departamentului Asia Pacific din cadrul Serviciului European de Acțiuni Externe (SEAE) al UE, Viorel Isticioaia Budura a declarat că ”circumstațele globale actuale sunt favorabile multilateralismului, de creștere a rolulului ONU și al Chinei, după o perioadă în care societatea internațională și organizațiile internaționale au fost marcate de fragmentare și atomizare în soluționarea problemelor cu care se confruntă lumea”.

”Lumea are nevoie de revigorarea virtuților diplomației și fragmentării deciziilor, existând o sumă de elemente care confirmă accentuarea rolului Chinei în cadrul ONU”, a spus ambasadorul, subliniind că eforturile Chinei în menținerea păcii în lume ”și-au dovedit influența, credibilitatea și pregătirea”.

Printr-o interesantă paralelă cu SUA și UE, ambasadorul român a reflectat asupra afirmației ”China nu are experiență de război !”.

”Prefer să cred că China are experiență în menținerea păcii, în susținerea unor națiuni care au traversat perioade de criză”, spune Isticioaia Budura, arătând că ”SUA tind să subevalueze ONU și multilateralismul, în timp ce UE supralicitează ONU”.

În schimb, China ”vrea să schimbe ONU - ONU este o platformă unde China dorește să își deruleze transparent proiectele”, a declarat ambasadorul Viorel Isticioaia-Budura.

Amb. Nicolae Ecobescu: ”fără China la ONU nu pot fi găsite soluții viabile pentru problemele comunității internaționale”

Fostul ministru adjunct al Afacerilor Externe și locțiitor al șefului delegației României la cea de-a 26-a sesiune a Adunării Generale a ONU, omagiată astăzi, ambasadorul Nicolae Ecobescu, a arătat că cei 50 de ani de la restabilirea drepturilor legitime ale Republicii Populare Chineze în cadrul ONU, ”marchează un moment și un act de realism, luciditate și responsabilitate, în care a fost impus adevărul”.

“În 1971, declaram că fără China la ONU, în întreaga viață internațională, nu pot fi găsite soluții viabile pentru problemele comunității internaționale. Declarația rămâne valabilă astăzi și în viitor”, a declarat Ambasadorul Ecobescu.

Prof.dr. Adrian Severin: ”Fără China nu se poate asigura ordinea, pacea și prosperitatea lumii”

Fostul ministru de Externe, europarlamentar și președinte al Adunării Parlamentare a OSCE a subliniat că restabilirea drepturilor legitime Chinei în cadrul ONU a fost ”un moment important în istoria contemporană, cu semnificații profunde în relația China-România și cu multiple învățăminte pentru politica României de astăzi”.

Severin a atras atenția că rolul important pe care România l-a avut ”în procesul care a condus la evenimentul din 1971, obligă România să arate o viziune cu aceeași valoare, consecințe, câtă vreme trăim vremuri în care realitățile sunt negate”.

Ori, subliniază Severin, “China este o realitate. Fără China nu se poate asigura ordinea, pacea și prosperitatea lumii, acea solidaritate internațională de care avem nevoie pentru a asigura pacea, securitatea și prosperitatea. De aceea, trebuie să pornim de la realități, nu de la ficțiuni, trebuie să ne bazăm pe realități”.

“Dacă acum 50 de ani România a pus o piatră de temelie strategică la baza recunoașterilor depline ale Chinei în cadrul ONU, această valoare strategică trebuie apărată, pentru că și-a dovedit valabilitatea și autenticitatea”, spune Severin.

De asemenea, Severin punctează un mare adevăr: ”Cine confundă China de azi cu China de altă dată, cade pradă jocului prejudecăților”.

”China nu este doar o singură entitate politică, ci și o singură istorie, este o continuitate istorică și trebuie să vedem că politica noastră trebuie să fie realistă, înțeleaptă, încât să ajute o ordine mondială dominată de pace, ordine”, a declarat Adrian Severin.

Amb. Teodor Meleșcanu: ”Trebuie ca relația România – China să revină la prietenie, cooperare și dialog”

Fostul ministrul de Externe și director al SIE, ambasadorul Teodor Meleșcanu, a rememorat câteva momente importante ale evenimentului din octombrie 1971, când România a fost unul dintre vectorii principali ai restabilirii drepturilor legitime ale Chinei în cadrul ONU.

Meleșcanu a povestit, ca martor al acelor evenimente, cum ministrul de Externe de atunci, Corneliu Mănescu, ”a atacat cu fermitate nespecifică diplomaților, o problemă de realitate”.

Astfel, într-o discuție cu tonuri ”acute” cu austriacul Kurt Waldheim – ales în 1971 Secretar General al ONU – Mănescu a declarat că R.P. Chineză ”trebuie să fie stat membru al organizației și al Consiliului de Securitate”.

De asemenea, Teodor Meleșcanu a povestit cum diplomații din cadrul misiunii permanente a României la ONU au ajutat China să găsească un sediu. ”După ce a fost identificat un motel, acesta a fost transformat și a devenit sediul inițial al R.P. Chineze la ONU din New York”, a povestit Meleșcanu.

”Trebuie ca relația România – China să revină la prietenie, cooperare și dialog, trebuie să fim în continuare țări care să se respecte și ajute reciproc”, a conchis Teodor Meleșcanu.

Senator dr. Andrei Dîrlău: “O misiune ortodoxă în China ar avea un mare succes”

Senatorul AUR, Andrei Dîrlău, scriitor, doctor în teologie (cu teza Religiile Chinei și creștinismul), a avut o intervenție interesantă, în care a făcut o asociere între forța Chinei de astăzi în plan tehnologic, care a schimbat configurația lumii, și ”argumente care au o profundă conotație cultural-istorică dar și religioasă”.

Senatorul a evidențiat o abordare cât mai atentă a realităților chineze contemporane, formulând chiar o ipoteză originală: ”O misiune ortodoxă în China ar avea un mare succes - există mari asemănări în percepția ideografică a realității, tipică pentru chinezi, și reprezentările vizuale, concrete, ale învățăturii ortodoxe, prezente în icoane, ritualul slujbelor, pildele din Pateric”.

Evenimentul din 1971, în câteva repere

Prin Rezoluția 2758, adoptată la 25 Octombrie 1971, Republica Populară Chineză a fost recunoscută ca „singurul reprezentant legitim al Chinei la Organizația Națiunilor Unite”, reprezentată până la acel moment, prin influența SUA, de reprezentanții Chiang Kai-shek din Insula Taiwan.

Rezoluția inițiată de Albania, cunoscută sub Rezoluția 2758 – Restabilirea drepturilor legale ale Republicii Populare Chineze la Națiunile Unite - a primit 76 de voturi pentru, 35 împotrivă și 17 abțineri.

China a început să fie reprezentată oficial la ONU din data de 15 Noiembrie 1971.

Pe 23 Noiembrie, delegații Chinei au fost numiți în Consiliul de Securitate, când a fost marcată și prima reuniune oficială la care au participat delegații conducerii de la Beijing.

Radio Europa Liberă : ”Iohannis și serviciile au distrus partidul (PNL)”

 


Dacă pe scena Congresului și în declarațiile către presă Ludovic Orban s-a manifestat critic, dar reținut la adresa lui Iohannis, în spatele scenei lucrurile au LUAT FOC !

Este poate cea mai tare dezvăluire de la congresul PNL – și pune serios în discuție ipoteza unei scindări a liberalilor.

Radio Europa Liberă dezvăluie o declarație pe care Ludovic Orban ar fi făcut-o după ieșirea din pavilionul unde a avut loc Congresul. O declarație care aduce o acuzație gravă președintelui Iohannis, cu atât mai mult cu cât vine din partea postului finanțat de Congresul SUA !

Concret, jurnalistul de la REL afirmă că,” după ce a ieșit din hala unde s-a desfășurat Congresul”, Ludovic Orban s-ar fi întâlnit cu susținătorii săi ”aflați lângă un cort de lângă pavilionul central al Romexpo”.

Ei bine, Orban ar fi făcut în fața susținătorilor săi următoarea afirmație extrem de gravă :

”Iohannis și serviciile au distrus partidul”, ar fi spus ”textual” Orban, adăugând ”Nimic nu e definitiv, fiți tari, lacrimile vă ajută să vă descărcați energia negativă, nu m-a bătut Cîțu”.

Deci, conform Europei Libere, președintele Camerei Deputaților îl acuză pe președintele statului de implicarea (distructivă în partid), deci încălcarea Constituției, dar și de complicitate cu ”serviciile” în acest demers ilegal !

Fiind vorba de postul finanțat de Congresul SUA, parte a unei rețele mediatice, e foarte probabil ca informația/acuzația să se răspândească la nivel internațional. Suntem curioși dacă Iohannis și PNL vor acuza REL de ”manipulare”, ”război informațional” sau ”fake news” ?

Pe de altă parte, dacă Orban a făcut aceste afirmații se pune clar problema unei schisme sau chiar a unei plecări din partid. Mai ales că, în dialogul cu susținătorii săi, Orban le-ar mai fi spus și următoarele :

”Haideți să fim serioși, nu luăm decizii la cald ! Mâine veniți să ne susținem candidații. Trebuie să acceptăm rezultatul”, le-ar mai fi spus Ludovic Orban susținătorilor săi, conform Radio Europa Liberă.

Deci Orban își calmează oamenii – sau le spune să mai aștepte până să facă un pas decisiv ? Vom vedea zilele următoare.

Până una alta remarcăm acuzația dezvăluită de Radio Europa Liberă, una dintre cele mai incendiare din ultima vreme !

George Simion : ”Un partid autentic de dreapta trebuie să lupte pentru libertatea individuală”

 


Preşedintele AUR George Simion susţine că nu va face niciodată o alianţă politică cu USR-PLUS, dar recunoaşte că momentan ambele formaţiuni sunt unite de dorinţa de a debarca guvernul Cîţu.

George Simion a explicat parteneriatul de conjunctură în care AUR se află cu USR-PLUS, deşi membrii ambelor partide s-au atacat reciproc din prima zi de după alegerile parlamentare, liderii USR-PLUS susţinând chiar, în repetate rânduri, că AUR ar trebui izolat complet pe scena politică, pentru că este o formaţiune de extremă dreaptă.

„Din prima zi ne-am propus să dărâmmm guvernul Citu. Ne-am adresat celorlalte partide, PSD a avut oscilatii, USR au avut probleme in coalitie si au marsat la initiativa noastra, speram sa nu faca o intoarcere la 180 de grade. Noi suntem unici, nu mai exista un partid patriotic in Parlament de foarte mult timp. Ma refer la felul in care anul trecut, de exemplu, in timpul pandemiei, s-au raportat la inchiderea bisericilor. Un partid autentic de dreapta trebuie sa lupte pentru libertatea individuala. Nu cred ca PNL e altceva decat un fratior mai mic si de multe ori mai prost al PSD.

Noi nu am facut o alianta si nu o sa facem niciodata o alianta cu USR. Cu siguranta noi vom prelua puterea in Romania, speram chiar in 2024. Am vazut ce au facut Nasui, Vlad Voiculescu, absolut dezastruos.”, a spus Simion la Prima TV.

În ce priveşte poziţionarea partidului AUR pe scena politică şi doctrina sa, George Simion a explicat că formaţiunea pe care o conduce este, în primul rând, una anti-sistem.

„In momentul asta este o lupta la nivel international intre globalisti si patrioti. In Romania incă e o lupta intre partidele sistemului, ale serviciilor de informatii si partidul nostru. Cred că suntem de acord cu totii că in acest moment nu exista control parlamentar asupra serviciilor de informatii. Toti cei cu care vorbesc pe holurile Parlamentului sunt speriati de servicii. Eu nu sunt, nu am nimic de ascuns si nu cred că sunt atotputernice.”, a declarat preşedintele AUR.

George Simion a comentat afirmaţiile premierului Cîţu, care l-a acuzat că ar fi „omul Rusiei”, ba chiar a afirmat că liderul AUR ar fi plătit de Ambasada Rusiei.

„Exclus. Florin Citu spune multe aberatii in goana lui de a deveni cel mai important om in stat dupa Iohannis. Noi ne-am luptat cu Federatia Rusa si cu propaganda ei, noi vrem sa recuperam Basarabia si consideram Federatia Rusa cel mai mare dusman al Romaniei in ultimii 200 de ani. Trebuie sa apartinem Uniunii Europene, unei Europe unite. Criticam globalismul fara sens, politica verde a UE, dar vrem sa fim intr-o Uniune a statelor. Nu ne dorim sa cedam suveranitatea statului catre Bruxelles. Intre Germania si Rusia sunt legaturi puternice, au fost prieteni, dupa aia s-au certat, iar cand s-au certat am avut de suferit noi, Polonia etc. Nu cred ca politica noastra de obedienta fata de Berlin si Bruxelles este in favoarea noastra.”, a adăugat George Simion.

Preşedintele AUR a precizat că nu are simpatii legionare, răspunzând astfel acizaţiilor conform cărora AUR ar fi un partid de extremă dreaptă.

„Nu am simpatii legionare, nu suntem un partid de extrema dreapta. Suntem un partid conservator clasic. Din ce am vazut, a fost un grup de intelectuali care sustineau ca noi trebuie sa fim izolati, ori asta nu e democratic.”, crede Simion

Referitor la moţiunea de cenzură contra guvernului Cîţu, depusă de AUR şi susţinută de USR-PLUS, aflată momentan la CCR, Simion asigură că partidul său nu a făcut nicio greşeală în redactarea acesteia şi nici nu sunt probleme cu semnăturile, astfel încât se aşteaptă ca CCR să o declare constituţională.

„Normal ar fi ca motiunea sa treaca de CCR. Citu ii acuza pe cei de la USR ca au blocat campania de vaccinare, spune multe gogomanii. Eu il intrebam de padurile pe care le are familia sa, iar el imi spunea ca sunt platit de Ambasada Rusiei, ori oficiosul Rusiei. Daca semnaturile pentru motiune nu erau reale, ar fi iesit cineva si ar fi spus ca nu a semnat si apare pe lista. Noi am facut toate procedurile pentru motiune ca la carte. Daca nu trece, votam orice demers care are ca finalitate demiterea intregului cabinet Citu, nu doar pe Florin Citu, cum spunea propaganda.

Nu e bine pentru tara nici refacerea aliantei, nici sustinerea unui guvern minoritar de catre PSD. Noi ne dorim un guvern de uniune nationala sau, daca Iohannis se incapataneaza sa numeasca doar pe cine vrea el, alegeri anticipate. Nu cred ca AUR e acum doar la 15%, cum arata sondajele de opinie, sunt sigur ca avem mai mult. Am vazut niste cercetari, doar 40% dintre oamenii care au fost la vot stiau de optiunea AUR.

Noi am aratat si ca ne tinem de promisiuni. Nu am ridicat banii de la Autoritatea Electorala. Am strans banii in cont, vrem sa construim un spital. Au fost voci in partid care au sustinut ca ar trebui sa-i incasam, ca sa crestem mai repede. Am depus si doua proiecte de lege: unul pentru a putea construi spitale din acesti bani si al doilea pentru renuntarea la aceste subventii pentru partide, care sunt enorme. Daca noi avem doua milioane de euro, PSD si PNL au cate zece milioane. Ponta este angajat la partidul sau pe 5.000 de euro pe luna si a cumparat doua masini Tesla pentru partid, de 100.000 de euro fiecare.”, a mai spus George Simion.

George Simion: „Nu sunt anti-vaccinist, sunt realist. 70% dintre români nu sunt nişte idioţi”

Liderul AUR a reafirmat intenţia de a-l suspenda pe preşedintele Iohannis, dacă se va găsi o majoritate parlamentară care să susţină acest demers, arătând cu degetul spre PSD, despre care spune că are „o atitudine prietenoasă” faţă de preşedinte.

„Noi ne dorim suspendarea presedintelui Iohannis, pentru ca ar trebui sa fie mediator, in schimb el face postari despre PSD si AUR, ne-a numit extremisti. Nu cred ca are voie sa trateze astfel un partid parlamentar, de aceea cred ca ar trebui suspendat. In momentul in care gasim sustinerea parlamentara, cu siguranta vom face acest demers. Poate o sa existe dorinta din partea PSD sa renunte la aceasta atitudine prietenoasa cu PNL si sa mearga la razboi.

In momentul asta nu iau in calcul o candidatura la presedintia Romaniei, dar in viitor, da. Este scopul meu politic, daca nu se vor gasi oameni dispusi sa intre in aceasta lupta.

Dianei multi i-au soptit ca ea va fi noul presedinte al Romaniei, s-ar putea sa fie acolo. Eu nu cred in viabilitatea unei astfel de idei, dar fiecare s-ar putea lasa convins de ideile celor din jur.”, declară Simion pentru sursa citată.

În sfârşit, George Simion a răspuns întrebării dacă s-a vaccinat anti-Covid sau nu şi şi-a explicat opţiunea.

„Nu m-am vaccinat si nu ma voi vaccina. In prima faza nu am facut-o pentru ca erau persoane vulnerabile care asteptau ca pe o salvare. Eu am 35 de ani, sunt tanar si sanatos. Initial erau niste promisiuni legate de acest vaccin, care s-au schimbat. Specialistii joaca pe un teren necunoscut si nu vreau sa risc. Acum am vazut ca trebuie sa te vaccinezi o data la 6 luni si nu as vrea sa trec prin asta. Totodata, de boala am vazut ca te protejeaza mai mult anticorpii naturali. Vad ca sunt discriminati cei care s-au vindecat. Am din ce in ce mai mare ezitare cand vad promisiunile care s-au facut si acum se apasa din ce in ce mai tare pedala pe drepturile celor vaccinati, spre deosebire de cei nevaccinati. Se iau decizii nefundamentate, de care nu suntem siguri.

Sunt multi specialisti care spun ca aceasta pandemie va muri, exact cum a murit si gripa spaniola. S-ar putea sa moara multi oameni si prin folosirea repetitiva a vaccinului. Odata ce repeti vaccinul, am prieteni cercetatori care mi-au spus ca poate deveni foarte periculos. Si putem sta sub umbrela acestei amenintari multi ani, cand ciclul unui astfel de virus este undeva la 2-3 ani. Momentan, mai marii lumii au decis ca aceasta e singura cale de urmat, vaccinarea.

Sunt de acord ca sunt un model, dar nu am indemnat pe nimeni sa nu se vaccineze. Nu sunt antivaccinist, sunt realist cu privire la aceste vaccinuri. 70% dintre romani nu sunt niste idioti. Unii au boli care ii impiedica, unii sunt speriati, unii nu vor sa-si vaccineze copiii, pentru ca acolo au fost gasite mai multe efecte nocive, fata de adulti.”, a conchis George Simion.