10.18.2020

Politicienii au naufragiat lamentabil

 


Când oceanul s-a revărsat pe întreaga noastră planetă, s-a zis cu Englitera, cu Francia, cu Far West, cu Siberia și cu Japonia. China s-a dus și ea la fund, la fel Australia, Noua Zeelandă, Columbia și Nigeria. N-a mai rămas nimic deasupra apelor. Noe s-a preumblat o vreme pe ape dar arca lui s-a dus la fund după ce s-a ciocnit cu un submarin sovietic ce naviga cu motoarele turate pe jumătate prin fundurile oceanului încă din Epoca de Aur.

Căpitanul submarinului avea o patalama în toată regula, semnată de Brejnev, și cu ea se tot scuza în dreapta și-n stânga dacă se lovea careva de coca submersibilului lui. Eu călătoream în cele zări cu un barcaz șparlit din Sfântu Gheorghe, Rechinul, se chema barcazul.

Era un barcaz micuț dar viteaz. Cândva, după 1990, nu știu care casă de filme a făcut un film cu pirați împopoțonând barcazul cu o provă piraterească, sculptată din polistiren de un localnic. Navigând, am zărit niște flăcări ciudate în adâncuri. Am întrebat alți navigatori dar nimeni n-a știut să-mi spună ce este. Ieri dimineață, am dat peste o platformă petrolieră, smulsă din Marea Neagră de valurile uriașe.

Pe platformă își duceau zilele niște pesediști, niște useriști, niște peneliști, era acolo și Viorel Cataramă, și Călin Popescu Tăriceanu, Cătălin Preda, Emil Boc, Victor Ponta, mă rog mulți alți fruntași de-ai noștri. Aproape să nu-i recunosc! Le crescuse barba, erau în zdrențe și se înghesuiau pe după balustrada ruginită a platformei petroliere să pescuiască și să harponeze tot felul de pești mai mari sau mai mici. I-am salutat frenetic și am stat cu ei la taclale.

Pachebotul lor luxos, comandat în America și sponsorizat de Bill Gates, a venit la țanc, tocmai când valurile uriașe ale oceanului au năvălit peste Palatul Parlamentului și peste Guvern, peste Cotroceni și peste Ministerul Apărării. Dar marinarii s-au răzvrătit și au naufragiat pachebotul într-o maree de peturi luându-și lumea în cap, bine mersi. Victor Ponta m-a întrebat dacă nu găsește un loc pe barcazul meu. Haida de! Gigi Becali m-a întrebat dacă nu l-am văzut pe CTP, să-i zică vreo două în răspăr. Habar n-aveam pe unde naviga CTP, prin ce ape tulburi.

Pretutindeni era un talmeș-balmeș de neînchipuit. Unde să-l zărești pe CTP?! Am mai rupt o vorbă cu Traian Băsescu, cu Klaus Iohannis, cu Ludovic Orban, cu Olguța Vasilescu, cu Marian Oprea încă sictirit pe Ciolacu pentru pricini de-ale lor, pesediste. Nici ei nu știau ce-i cu flăcările din adâncuri și nici nu-și prea băteau capul.

Erau preocupați de supraviețuirea lor, așa naufragiați cum erau. O fregată spaniolă trecuse pe lângă platforma petroliera în urmă cu câteva zile. De pe fregată, naufragiații noștri au fost salutați de Papa Francisc, de Regina Elisabeta, de Donald Trump, de Emmanuel Macron și de mulți alți politicieni europeni de vază. Fregata n-a oprit nici măcar un minut. Naufragiații noștri au primit un butoi cu apă potabilă aruncat cu măiestrie de un matroz roșcat, bine sprijinit de un container plin cu aur, aflat pe puntea fregatei spaniole.

În cele din urmă, niște pescari din Ialomița, veseli și cam chercheliți, mi-au spus că un balaur cu șapte capete tot arunca flăcări prin adâncuri și că nu peste multă vreme avea să se ridice la suprafață să dea iama printre navigatori. Cam astea-ar fi ultimele știri din largul oceanului ca se întinde burduhănos peste întreaga noastră planetă.

sursa:https://www.cotidianul.ro/flacari-in-adancuri-politicienii-au-naufragiat-lamentabil/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu