Cele mai profitabile zece companii din România au adunat anul trecut în conturi profituri nete de peste 10,6 mld. lei, arată o analiză a Ziarului Financiar pe baza datelor de la Registrul Comerţului.
Topul este dominat clar de firme din energie, care reprezintă jumătate din total, cu doi jucători pe podium – OMV Petrom SA şi Hidroelectrica. Urmează mai jos alte două „perle“ ale statului, Romgaz şi Nuclearelectrica, iar clasamentul se încheie cu OMV Petrom Marketing. Astfel, pragul de intrare în acest club select este de aproape 450 mil. lei, cu patru jucători locali care au reuşit să îşi adauge în conturi anul trecut mai bine de 1 mld. lei profit net fiecare.
Ce este interesant de remarcat este că în top zece, pe lângă companiile din energie îşi mai fac loc trei retaileri – Dedeman, Kaufland şi Lidl, producătorul auto Dacia şi JT Internaţional, firmă ce comercializează ţigarete.
Retailerul de bricolaj Dedeman, singura companie antreprenorială din top 10, a urcat o poziţie faţă de anul trecut, direct pe podiumul celor mai profitabile firme din România în 2019 după un salt de 26,6% al câştigului net. Astfel, compania deţinută de fraţii Pavăl a reuşit să spargă trioul energetic – OMV Petrom SA, Hidroelectrica şi Romgaz. Mai mult, Dedeman este din nou cel mai profitabil jucător din retailul local, depăşind giganţi internaţionali precum Kaufland şi Lidl, ambele companii active în comerţul cu dominantă alimentară. Spre comparaţie, Dedeamn activează pe piaţa de bricolaj.
Evoluţia profitabilităţii fiecărui business variază puternic, mai exact la Romgaz şi Hidroelectrica se observă o scădere de peste 20% a câştigului net în 2019 faţă de anul anterior, pe când la Nuclearelectrica plusul e de circa 30%. În total şase firme au reuşit să îşi majoreze câştigul net anul trecut, în timp ce patru au fost pe minus. Totuşi, acestea din urmă – OMV Petrom SA, Hidroelectrica, Romgaz şi Dacia – au tras totalul în jos cu aproape 6%.
Cele zece firme analizate de ZF au un profit de aproape 11 mld. lei la afaceri de 106 de miliarde de lei, ceea ce înseamnă o marjă de puţin peste 10%. Marjele variază şi ele puternic, de la sub 3% în cazul producătorului auto Dacia sau al OMV Petrom Marketing, la peste 30% în cazul Hidroelectrica şi JT Internaţional.
sursa:https://www.cotidianul.ro/cele-mai-profitabile-companii-din-romania/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu