8.19.2020

Obrăznicia lui Zuckerman pune România în pericol ! Un interes personal (material) ?

 

”Dragă Adrian, noroc că nu au cum să te dea chinezii în judecată, pentru că nu ai așa ceva” - i-ar fi replicat Corneliu Vadim Tudor.

Așa zisul ambasador al SUA în România, Adrian Zuckerman, a semnat un ”editorial”  în care cere imperativ României să nu colaboreze cu marea companie chineză Huawei! De ce? Pentru că… ”Huawei rămâne alegerea greșită”.

Și, dacă mai întrebăm odată ”De ce?”, un puhoi de acuzații se revarsă din pana ambasadorului. De când îi este permis asta unui ambasador? De… nicicând! Zuckerman își încalcă grav statutul – dar dacă nimeni nu reacționează decât cu lingușeli penibile (vezi cazul Ciolacu), ambasadorul perseverează!

”Națiunile nu trebuie să încredințeze securitatea cetățenilor lor unei companii inculpate pentru furt de proprietate intelectuală, conspirații, fraudă cibernetică, fraudă bancară, afaceri necinstite sau pentru că a ajutat Iranul să evite sancțiunile menite să oprească țara de la finanțarea terorismului”, ne spune Zuckerman, în condițiile în care în niciunul dintre aceste cazuri compania în cauză NU a fost condamnată!

Ambasadorul afirmă că Huawei ”a fost implicată în infracțiuni și comportament infracțional (?!) din Republica Cehă până în Sierra Leone și în nenumărate țări aflate între ele”. O fi vorba de aceeași Sierra Leone de unde veneau sclavi pe plantațiile din SUA? Întreb, pentru că BLM !

OK, atunci ce facem, dăm afară toate companiile străine care ”au fost implicate în infracțiuni și comportament infracțional”? Păi dacă e așa… rămâne vreo companie americană în picioare?! Nici măcar alea care au lucrat la Deveselu!

Auzi afirmație de om cu probleme: ”Mă simt confortabil ca telefonul meu inteligent să vorbească mașinii mele, dar refuz să îl las să comunice cu comuniștii chinezi și cu statul lor care supraveghează tot”.

Dragă Adrian, noroc că nu au cum să te dea chinezii în judecată, că nu ai așa ceva - ți-ar fi replicat Corneliu Vadim Tudor.

”România trebuie să ia o decizie și trebuie să țină cont de securitatea sa, de alianțele sale, de istoria sa și cu cine vrea să facă afaceri”, spune Zuckerman – chestiune cu care suntem de acord – numai, el, ipocritul, nu e! Da, România ar trebui să facă afaceri cu cine vor românii, nu cu cine dictează SUA!

Dacă vorbim de istorie… păi când ne-au asigurat SUA ”securitatea”?! Când ne-au bombardat Capitala sau sondele de petrol? Când NU au recunoscut România Mare? Când plăteau posturi de dezinformare ca să producă destabilizare și false iluzii de ”libertate”? Sau poate când soldatul lor îl ucidea pe artistul Teo Peter și românilor nu le era permis să judece? Sau când americanii făceau sex cu minore, dar ancheta se oprea? Sau când arestau români care îndrăzneau să se bage și ei, legal, în comerțul cu arme? Sau… multe altele!

De cealaltă parte, China a fost alături de România, ajutându-ne de câteva ori la greu! China este cel mai mare investitor mondial, pe când SUA au însemnat pentru noi doar o grupare de profitori, care ne pun pe masă facturi uriașe sub pretextul ”vă apărăm”. Ne apărați… de ce  și de cine?

De traficanții de droguri care vă urmează oriunde pătrundeți? Sau de teroriștii care răsar ca ciupercile după „democrațiile” instalate de voi?! Hai sic… transit gloria mundi, cum ar zice  Erdogan, în momentele lui de supărare…

Auzi aici blasfemie: ”Sub conducerea Președintelui Trump, Statele Unite și alte democrații din întreaga lume au ales libertatea. România a ales și ea libertatea, alături de țări asemănătoare, care cred în transparență, stat de drept și securitate. România, ca alte state curate care folosesc tehnologia 5G, ar trebui să accepte doar cele mai înalte standarde de securitate”.

Adică poți compara sacrul concept al libertății cu bazaconia de 5G?! În mintea lui Zuckerman, da – iar probabil că Liberty Bell e vreun produs din Silicon Valley!

Culmea, Zuckerman amestecă Revoluția culturală maoistă  sau ”Comportamentul Chinei în Tibet” cu Huawei, apoi bagă și o tocăniță de uiguri și niște drepturi ale omului din Hong Kong!

Păi de ce nu amesteci Apple cu masacrul indienilor, viețile africanilor BLM sau antisemitismul diverselor perioade americane? Ar trebui să nu mai lucrăm cu compania Ford, fondată de un mare antisemit?! Sau să-i ocolim pe petroliștii americani cu finanțările trimise de branșa respectivă lui Adolf Hitler, la începuturile sale? Finanțări fără de care poate șerpișorul nu se transforma în balaur?...

Bineînțeles că Zuckerman, imparțial ca toți ambasadorii americani, radicalizează românii și pe criterii politice, lăudând închipuite ”Eforturi” ale lui Iohannis ”de a încheia munca începută acum 30 de ani și de a curăța România de ultimii baroni roșii și moștenirea lor coruptă sunt lăudabile”.

Adică spune concret, la ce te referi? Pe cine vrei să „curețe” Iohannis? Ce-i asta, îndemn la ostracizare… la exterminare?

Apoi, ca să fie tacâmul aproape complet, laudă și gașca Orban: ”Din fericire pentru România, guvernul Orban a făcut din memorandumul bilateral 5G un pilon de susținere a platformei de securitate cibernetică”.

Mă rog, trec peste restul gogomăniilor și obrăzniciilor acestui personaj, nu pot să-l numesc ambasador, l-aș jigni pe Hans Klemm, de exemplu, și stai să mă întreb: oare nu cumva în spatele insistențelor cu Huawei și 5G există un interes privat?

Nu cumva Zuckerman, la fel ca Gittenstein - sau ca Joe Biden - are un interes personal și vrea să se bage într-o mare afacere în România? O afacere pe care să o preia, nu să o construiască, evident.

Și mi-am adus aminte cum un amic râdea după întâlnirea cu Predoiu, fix în ziua în care se împlinea un an de la izbucnirea scandalului Caracal, iar eu scrisesem cum Zuckerman îl acoperă pe ministrul Justiției în fața celei mai rușinoase pagini din istoria recentă a procuraturii.

Amicul îmi spune – ”de fapt, Zahărel (așa îi spune amicul meu ambasadorului), are un mare interes – digitalizarea a tot ce înseamnă Justiție și Interne. Toate să se facă prin cei pe care îi reprezintă”. 

Ce-ar însemna asta? Date personale, baze infirmative din sistemul judiciar și penitenciar, multe, multe… N-am dat mare importanță atunci – când, ce să vezi, Adrian Severin publică negru pe alb cam ce spunea amicul.

Iată câteva pasaje dintr-un recent text al informatului fost ministru de Externe și vicepreședinte la Parlamentului European.

- ”Unul dintre marii finanțatori ai campaniei lui Donald Trump a fost și rămâne Commercial & Industrial Security Corporation (CISCO), conglomerat multinațional și lider mondial în domeniul IT, specializat în realizarea rețelelor de securitate cibernetică. Jared Kushner, consilierul și totodată ginerele Președintelui american, este cel care ține legătura dintre administrație și donatorii săi și care a susținut candidatura lui Adrian Zuckerman (Zaharescu) pentru funcția de ambasador al SUA în România”.

- ”Descoperirea meritelor liderilor PSD de către ambasadorul Zuckerman (…) Evident, ambasadorul are nevoie de majoritatea parlamentară pesedistă pentru a trece legislația de care are nevoie CISCO”.

- ”Reducerea forțată a concurenței pe piața românească duce la creșterea costurilor de construcție a rețelei 5G. Dacă măsura ar viza și contractele în curs de executare, firmele lezate vor cere despăgubiri care vor fi, până la urmă, plătite din buzunarul contribuabilului. Dacă se va pune problema înlocuirii imediate a echipamentelor deja achiziționate, dincolo de întârzierile în construcția rețelei, prețurile realizării ei vor spori enorm”.

Deci, ”Zăhărel” e doar obraznic și calcă în picioare obligația diplomaților din statele membri ONU de a nu se amesteca în treburile interne ale statului în care sunt acreditați?  Sau are sau reprezintă și un mare interes financiar?

Cunoscutul jurnalist Bogdan Tiberiu Iacob a sărit pe ”Zăhărel” amintindu-i, după o obrăznicie specifică așa zisului ambasador, că, în iulie 1968, ”România a ratificat Convenția de la Viena din 1961, privind statutul agenţilor diplomatici, prin expresia „agent diplomatic” înțelegîndu-se şeful misiunii sau un membru al personalului diplomatic al misiunii”.

Conform art.41 din Convenție, agenții diplomatici ”au datoria de a respecta legile şi regulamentele statului acreditar”. Ei au, de asemenea, ”datoria de a nu se amesteca în treburile interne ale acestui stat”.

Să mai amintim că, în finalul articolului său,  Zuckerman spune că ”Mult prea mult din trecutul acestei țări a fost furat în secolul 20 de comuniști – străini și locali – și de către supravegherea continuă”.

Îi amintesc că respectivii comuniști s-au instalat aici cu acordul SUA. Apoi, în final, comuniștii români nu au furat România, și nici cei ruși – ci dezastru au produs unii care au domnit o perioadă de vreo 10 ani, fiind apoi zburați de patrioții Gheorghiu Dej și Nicolae Ceaușescu. Apropo – poate ne spune ambasadorul cu ce se ocupa familia sa în România anilor 50? Că am înțeles că, ulterior, au devenit prieteni cu Ion Iliescu. Țărănist, desigur!...

Nu, dragă ambasadorule, comuniștii lui Ceaușescu au lăsat o țară bogată, pe care acum au pus mâna americanii – pe CNE Cernavodă și pe multe altele.

În final voi vorbi pereților – adică Opoziției. Oare nu există nimeni în politica mare care să ia atitudine contra acestui individ – de fapt, a demersurilor sale dincolo de orice limită a tupeului, a obrăzniciei?

Reamintesc, totuși, că atacurile la adresa Chinei – nu doar contra unei firme fanion, de stat – se comit pe teritoriu României. Deci, permițând așa ceva, România este părtașă la asemenea gesturi grave, care pot afecta iremediabil relațiile sino-române. Oare suntem chiar nebuni să-i permitem personajului să ne strice relațiile cu cel mai puternic investitor mondial al momentului – și cu un partener de nădejde, vreme de peste 70 de ani?!

sursa:https://ro.sputnik.md/analytics/20200819/31360347/Obrznicia-lui-Zuckerman-pune-Romania-in-pericol-Are-si-un-interes-personal-material.html

Știrea zilei: Congresul PSD e MĂSLUIT !

 

Surse interne din PSD ne-au dezvăluit că așa zisul Congres  Extraordinar al PSD” din 22 august este o făcătură! Și iată proba principală – eliminarea din start a lui Eugen Teodorovici.

Concret, principala problemă pentru Ciolacu și ”echipa” sa, candidatura lui Eugen Teodorovici, este deja rezolvată – mai exact, decizia de respingere a candidaturii sale este DEJA SCRISĂ.

Astfel, în Raportul Comisiei de propuneri, se constată:

”candidatura individuală a domnului Eugen Orlando Teodorovici, depusă pentru ocuparea funcției de Președinte sau Președinte Executiv al PSD nu întrunește condițiile prevăzute de REGULAMENTUL privind depunerea candidaturilor prin MOȚIUNE, întrucât:

•Candidatura individuală nu este prevăzută în regulament

•Dosarul de candidatură depus de domnul Eugen Orlando Teodorovici nu conține documentele prevăzute de Regulament, respectiv:

-Program politic

-Susținerea candidaturii domnului Teodorovici de către Organizația Județeană al cărui membru este

-Echipa de conducere națională, respectiv propuneri de candidați și documente privind susținerea candidaturilor pentru funcțiile de prim-vicepreședinte, vicepreședinte pe domeniu de activitate, vicepreședinte regional și secretar general”.

Evident, în cazul lui Ciolacu, s-a constatat că toate acestea există… deși statul nu prevede!

Ei bine, în aceste condiții, nici buletinul de vot pentru alegerea conducerii PSD nu cuprinde decât ”o singură moțiune”, pentru care delegații vor opta: vot PENTRU sau vot ÎMPOTRIVĂ.

De asemenea, odată cu alegerea conducerii naționale a PSD se consideră adoptat și Programul politic al partidului.


Precizăm că și Statutul  se preconizează a fi fost deja modificat în prealabil – lui Florin Iordache revenindu-i rolul de a citi ”Raportul Comisiei de modificare și completare a Statutului PSD”, în calitate de președinte al Comisiei respective. Problema este să statutul mai trebuie depus oficial și înscris – așa că nu pot fi valabile evoluții și decizii care nu au legătură cu statutul existent – ci cu ceva ce Ciolacu și ai lui vor să înscrie cândva! 

De menționat că, din informațiile noastre, Ciolacu și Stănescu au insistat să se pună la punct tot, în cel mai mic detaliu – fiecare vorbitor cât să vorbească, unde să se așeze – totul pentru a controla în întregime Congresul.


Lăsând la o parte că o asemenea făcătură NU are cum să fie legală – deci nici validată - întrebarea este de ce a făcut ”echipa Ciolacu” așa ceva? Se teme în așa hal de Teodorovici? Sau de nemulțumirea propriilor membri?


Vom reveni cu alte detalii despre ce pune la cale Marcel Ciolacu pentru Congresul de sâmbătă.

sursa:https://ro.sputnik.md/politics/20200819/31357146/Congresul-PSD-e-aranjata-Decizia-eliminarii-lui-Teodorovici-e-deja-scrisa.html

VOT pentru creșterea alocațiilor. S-a decis în Camera Deputaților

 

Camera Deputaţilor a respins, miercuri, solicitarea grupului PNL de retrimitere, pentru două săptămâni, la Comisia de muncă a Ordonanţei de urgenţă privind majorarea etapizată a alocaţiilor pentru copii.  

S-au înregistrat 78 de voturi 'pentru', 127 - 'împotrivă' şi cinci abţineri.

În favoarea propunerii s-au exprimat deputaţi PNL şi USR şi împotriva retrimiterii la comisie s-au pronunţat deputaţii PSD şi UDMR.

Deputatul PNL Pavel Popescu a explicat că ordonanţa vizează creşterea 'alocaţiilor în mod progresiv, sustenabil şi responsabil'. Liderul grupului PSD din Camera Deputaţilor, Alfred Simonis, a explicat că PSD vrea dublarea alocaţiilor şi nu 'diminuarea acestora cu 80%'.

La rândul său, deputatul USR Cătălin Drulă s-a pronunţat pentru retrimiterea ordonanţei la comisie pentru a se discuta încă o dată un amendament al USR respins de Comisia de muncă referitor la susţinerea familiilor monoparentale.

Deputatul Marton Arpad a explicat că UDMR e consecvent cu dublarea alocaţiilor şi este împotriva retrimiterii la comisie a ordonanţei.

 

Potrivit OUG 123/2020, majorarea graduală a cuantumului alocaţiei pentru copii ar avea loc astfel:

 

„Majorarea cu câte 20% din diferenţa dintre cuantumul prevăzut de Legea nr 14/2020 şi cuantumul acordat în iulie 2020, respectiv dintre 300 lei şi 156 lei pentru copiii cu vârsta între 2 şi 18 ani şi dintre 600 de lei şi 311 lei pentru copiii cu handicap cu vârsta între 2 şi 18 ani, precum şi pentru copiii cu vârsta de până la 2 ani; majorarea se aplică începând cu drepturile lunii august 2020, iar pentru perioada 2021 - 2022 de două ori pe an, de la 1 ianuarie şi de la 1 iulie a fiecărui an; din 2023 se propune continuarea procesului de majorare a cuantumului alocaţiei cu rata medie a inflaţiei anuale”.

sursa:https://www.dcnews.ro/vot-pentru-cresterea-alocatiilor-s-a-decis-in-camera-deputatilor_766125.html

PROTEST în toată țara. „PRIMUL GUVERN CARE NE SCOATE ÎN STRADĂ”

 

Angajații HoReCa din marile orașe ale țării au început un protest pașnic față de deciziile autorităților.

Reprezentanții restaurantelor și ai hotelurilor au ieșit în stradă și și-au încetat activitatea timp de o oră, între 17:00 și 18:00. În Centrul Vechi al Capitalei a răsunat imnul național, iar clienții au fost informați că nu vor fi serviți în intervalul protestului.

„Este primul guvern care reușește să ne scoată în stradă, este primul guvern care nu ne respectă. Este prima oară când ne confruntăm cu astfel de probleme”, a spus un patron din Mamaia Nord, la Antena 3.


Protestul fusese anunțat și are loc în marile orașe ale țării

 

Reprezentanţii Organizaţiei Patronale HORA au anunțat încă de ieri organizarea unui protest paşnic, prin suspendarea activităţii. Protestul a avut loc miercuri, între orele 17.00- 18.00, şi vor participa toţi cei care lucrează în această industrie, cât şi partenerii.

„Urmare a crizei datorată pandemiei și a măsurilor restrictive instaurate de autorități, industria noastră este în prezent cea mai afectată, înregistrând un declin brusc care a dus astăzi la scăderea cifrei de afaceri cu aproximativ 70% față de primele șase luni ale anului trecut și a determinat suspendarea activității în cazul a peste 40% dintre operatori”, se arată în comunicat.

sursa:https://www.dcnews.ro/protest-in-toata-tara-primul-guvern-care-ne-scoate-in-strada_766136.html

Preşedintele Klaus Iohannis a fost întrebat, în conferinţa de presă de miercuri seara, "de ce a girat racolările de primari PSD de către liberali". Iată răspunsul lui Klaus Iohannis:

 

"Puteţi repeta ultima parte din întrebare, aia cu giroscopul? (...) Nu le-am girat, ba dimpotrivă. Şi săptămâna trecută m-am exprimat clar, franc, împotriva traseismului politic. Nu vă supăraţi, acea parte din întrebare mi se pare extrem de tendenţioasă şi probabil chiar greşit formulată. Eu nu am girat niciodată un traseism politic, nici nu am de gând să o fac şi nici nu cred că cineva bănuieşte că am făcut.

Eu sunt împotriva traseismului politic. Iar acei primari sau parlamentari sau consilieri care au trecut de la un partid la altul nu trebuie să-mi explice mie de ce au făcut-o fiindcă eu nu am nicio autoritate să spun unui politician ce să facă. Fiecare dintre ei va trebui să explice propriului electorat de ce a trecut dintr-o parte in alta. Dar pe mine, altă dată, vă rog să mă întrebaţi într-o formulare corectă care nu se constituie într-o supoziţie total eronată".

 sursa:https://www.dcnews.ro/iohannis-nu-am-girat-asa-ceva-intrebarea-mi-se-pare-tendentioasa_766157.html


UE votează împotriva lui Lukaşenko: „Nu recunoaştem rezultatele”

 

Uniunea Europeană este solidară cu cetăţenii din Belarus şi îndeamnă Administraţia Aleksandr Lukaşenko să înceteze acţiunile de reprimare, a declarat Charles Michel, preşedintele Consiliului European, după summitul extraordinar desfăşurat prin videoconferinţă.

„Uniunea Europeană este solidară cu poporul belarus. Nu acceptăm un climat de impunitate. Alegerile din Belarus nu au fost nici libere, nici corecte, nu au îndeplinit standardele internaţionale. Nu recunoaştem rezultatele prezentate de autorităţile din Belarus. Cetăţenii Belarusului merită o situaţie mai bună, merită dreptul de a-şi alege liderii şi de a-şi configura viitorul”, a declarat Charles Michel în conferinţa de presă organizată la finalul reuniunii extraordinare a Consiliului European.

„Violenţele împotriva protestatarilor paşnici au fost şocante şi inacceptabile. Condamnăm aceste brutalităţi şi aşteptăm o investigaţie completă şi transparentă. Orice formă de violenţă trebuie evitată, inclusiv orice act de reprimare sau violenţă împotriva celor care încearcă să participe la eforturile de dialog naţional”, a subliniat preşedintele Consiliului European.

„Suţinem ferm dreptul poporului din Belarus de a-şi stabili propriul destin, iar UE va impune în scurt timp sancţiuni asupra unui număr semnificativ de persoane responsabile de violenţe, acţiuni de reprimare şi fraude electorale”, a precizat Charles Michel.

sursa:https://draft.blogger.com/blog/post/edit/1171217212499779951/8998634674135028613

Ce-a mai observat Tătaru când stătea și se uita la coronavirus 😜😜😜

 

Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, a declarat, miercuri, că în ultima perioadă se observă o scădere a mediei de vârstă a persoanelor infectate cu noul coronavirus, precum şi o creştere a numărului de cazuri grave la persoane relativ tinere.


Totodată, ministrul a mai zis: „Suntem în cea de-a doua fază sau a doua cocoaşă a primului val pandemic. După cum aţi putut vedea, în ultima săptămână, se încearcă o stabilizare a numărului de cazuri având acel platou în fierăstrău. Nu ţine doar de noi ca şi sistem medical, iar această pandemie nu se tranşează în spital. Această pandemie se tranşează în prespital. (…) Respectarea unor reguli va duce la scăderea transmiterii în comunitate şi la scăderea numărului de cazuri. În ultima perioadă, avem o scădere a mediei de vârstă a cazurilor infectate, după cum avem şi o creştere a  numărului de cazuri grave la persoane relativ tinere”.

sursa:https://www.cotidianul.ro/ce-a-mai-observat-tataru-cand-statea-si-se-uita-la-coronavirus/

Recuperarea banilor de la ”prietenii lui Ceaușescu”

 

Creanțele României provenitE din operațiunile de export, cooperare economică internaţională şi alte acţiuni externe, derulate înainte de 31 decembrie 1989 erau la finele anului trecut de 658.579.463,61 dolari SUA pe relaţia devize convertibile și de 1.556.653.696,50 ruble transferabile pe relaţia ruble transferabile şi alte sume în diverse valute. Acţiunile în urma cărora au rezultat sumele menţionate s-au desfăşurat în baza unor acorduri comerciale şi guvernamentale de credit pe termen mediu şi lung, încheiate de statul român cu alte state, în principal din Africa, Asia şi America Latină înainte de 31 decembrie 1989. Din suma totală de 658,6 milioane dolari SUA pe relaţia devize convertibile: 417,3 milioane dolari SUA (63,36%) reprezintă creanţe soluţionate şi reglementate prin semnarea unor acorduri la nivel guvernamental, aprobate prin Hotărâri ale Guvernului şi care se află în diferite stadii de încasare (Irak, R.D. Congo, R.P.D. Coreeană, Guineea, Mozambic); 241,3 milioane USD (36,64%) reprezintă creanţe care nu au fost soluţionate până în prezent (Sudan, Libia, Nigeria, R. Centrafricană, Somalia şi Tanzania).


România recuperează foarte greu banii din cauza dificultăţilor majore de ordin economic, financiar şi valutar cu care se
confruntă unele ţări africane, ale căror debite către România însumează 183,2 milioane dolari SUA (75,92% din totalul creanţelor nereglementate în prezent), calificate ca eligibile pentru a primi asistenţă conform iniţiativei HIPC (ţări cu grad înalt de îndatorare, cele mai sărace din lume): Sudan, R. Centrafricană, Somalia, Tanzania. De asemenea, sunt probleme cu apartenenţa unor ţări debitoare, care fac parte deja din programul HIPC, la categoriile de „ţări afectate de conflicte” şi „ţări post conflicte”, care urmează să primească sprijin financiar suplimentar din partea organismelor internaţionale: R. Centrafricană, Somalia, Sudan. Pe relaţia ruble transferabile, România se confruntă cu refuzul categoric al autorităţilor cubaneze de a accepta începerea negocierilor pentru convenirea coeficientului de conversie rublă transferabilă/dolar SUA şi pentru stabilirea unor modalităţi de rambursare a obligaţiilor sale valutare.

Irak are să ne dea 404.728.062 de dolari. Sumele, rezultate din activitatea de comerţ exterior şi alte activităţi externe derulate înainte de 31.12.1989, au fost reglementate prin Hotărârea Guvernului nr. 260/22.02.2006 pentru aprobarea Acordului bilateral între Guvernul României, acţionând prin Ministerul Finanţelor Publice, şi Republica Irak, acţionând prin Ministerul Finanţelor, semnat la Amman la 18 august 2005. Ca urmare, statul român va încasa până la 31.03.2028, suma de 977,1 milioane dolari SUA, având în vedere că Republica Irak beneficiază de toate cele trei etape de reducere a datoriei externe, în cuantum total de 80%, conform Minutei de înţelegere semnată în noiembrie 2004 cu statele creditoare membre ale Clubului de la Paris; ultima etapă de reducere a datoriei de 20% a fost condiţionată de îndeplinirea de către statul irakian a prevederilor Aranjamentului Stand-By încheiat de Irak cu Fondul Monetar Internaţional, etapă realizată de autorităţile irakiene la data de 17 decembrie 2008. Până la această dată, în baza Acordului bilateral, a fost încasată suma de 600 milioane dolari SUA reprezentând primele douăzeci și trei de tranşe din dobânda datorată de partea irakiană şi șaptesprezece rate de capital.

Libia este datoare cu 45.568.327,63 dolari. Negocierile pentru reglementarea obligaţiilor valutare datorate de Libia României, amânate în repetate rânduri după sesiunea Comitetului financiar mixt din anul 1997, s-au caracterizat, începând cu anul 2005, atât prin poziţiile divergente ale celor două părţi, cât şi prin nerespectarea de către partea libiană a unor documente bilaterale şi a principiului de tratament comparabil în procesul de convenire a drepturilor şi obligaţiilor financiare reciproce. Reglementarea creanţelor României din Libia a înregistrat practic o stagnare, cu toate că în perioada 2005-2008 au avut loc mai multe runde de negocieri, cele două părţi nereuşind să ajungă la nici un rezultat concret în această problemă datorită poziţiei rigide abordate de partea libiană. Mai mult, la ultimele negocieri, partea libiană a revendicat unele pretenţii nereale, care ar fi condus la diminuarea creanţelor statului român sau chiar la transformarea acestuia din creditor în debitor. Singura propunere avansată de partea libiană, în urma insistenţelor părţii române, în luna martie 2010, prin intermediul Ambasadei României la Tripoli, a fost de reglementare a datoriei sale către România prin plata a 7 milioane dolari SUA, propunere respinsă de Comisia interdepartamentală constituită în baza Hotărârii Guvernului nr. 362/1994, în contextul în care majoritatea ţărilor care şi-au încasat creanţele pe Libia au obţinut procente de recuperare superioare, iar Libia acorda ea însăşi asistenţă financiară nerambursabilă.

În aceste condiţii, Comisia a decis supunerea spre aprobarea Guvernului a propunerii de valorificare a atitudinii de deschidere a autorităţilor libiene, în sensul transmiterii disponibilităţii părţii române pentru o abordare politică. În acest sens, s-a propus organizarea unei noi runde de negocieri a Comitetului mixt financiar româno-libian, ţinta propusă fiind obţinerea unui procent superior de recuperare, comparabil cu modul de reglementare al altor ţări creditoare şi cu posibilităţile financiare ale Libiei.
Datorită desfăşurării evenimentelor interne din Libia această propunere nu sa mai concretizat. Problema datoriei Libiei faţă de România a fost abordată şi de ministrul afacerilor externe cu şeful diplomaţiei libiene cu ocazia Summit-ului UE – Africa
desfăşurat la sfârşitul lunii noiembrie 2010 la Tripoli, care a subliniat dorinţa părţii române ca ea să-şi găsească o soluţie rapidă.
Dialogul politico-diplomatic al României cu Libia a cunoscut o fază de stagnare în ultimii ani, fiind revigorat în cursul anului 2018. Astfel, după o serie de întrevederi în marja unor reuniuni internaționale (AG ONU – 2011 și 2016), a avut loc, la 15 februarie 2018, vizita ministrului libian al afacerilor externe Mohamed Taher Siala la București și, la 18 aprilie 2018, vizita oficială la Tripoli a ministrului afacerilor externe român Teodor Meleșcanu. Tema creanțelor a făcut subiectul demersurilor diplomatice, fiind abordată inclusiv cu prilejul menționatei vizite a ministrului român de externe la Tripoli. Cu această ocazie, au fost primite asigurări privind deschiderea guvernului libian pentru reglementarea situației creanțelor Libiei față de România, la solicitarea părții române. De asemenea, partea libiană a propusorganizarea unei reuniuni la nivel de experți pe această speță și a manifestat disponibilitate pentru plata unei prime tranșe în valoare de 5 milioane de euro, care nu a fost urmată de propuneri concrete de implementare din partea Ambasadei Libiei la București. Ca urmare a dialogului politico-diplomatic româno-libian de la Tripoli, Ambasada Libiei la București a transmis, la 2 iulie 2018, o Notă Verbală prin care propunea organizarea celei de-a 6-a runde de consultări a Comitetului Financiar la București, în perioada 1-8 august 2018.

România urma să încaseze din R.P.D. Coreeană creanţe în valoare de 546.952,61 dolari SUA, prin export de mărfuri coreene în perioada 2007-2011, în baza Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Populare Democrate Coreene privind reglementarea datoriei Republicii Populare Democrate Coreene către România, semnat la Bucureşti la 20 septembrie 2002.
Până în prezent, autorităţile nord coreene nu au respectat prevederile Acordului, deşi partea română a abordat în mod constant problema datoriei coreene în cadrul mai multor consultări politico-diplomatice de la Phenian, prilej cu care a arătat că lichidarea acestei datorii ar putea crea oportunităţi pentru dezvoltarea relaţiilor şi schimburilor economice bilaterale pe termen mediu şi lung. Cu toate că la una dintre întâlnirile bilaterale din anul 2010, delegaţia nord coreeană a exprimat hotărârea autorităţilor de a plăti datoria faţă de România şi de a prezenta o listă de mărfuri coreene pentru export în contul acestei datorii, precum şi o listă de proiecte concrete de cooperare economică, aceste intenţii nu s-au materializat.

Ca urmare, partea română a continuat demersurile pe canale diplomatice pentru deblocarea situaţiei şi prezentarea listei de mărfuri coreene. Deşi se convenise de către cele două părţi organizarea în anul 2013 a unei întâlniri la nivel de experţi din ministerele abilitate pentru soluţionarea datoriei R.P.D. Coreeană faţă de România, partea nord coreeană a comunicat că va propune o nouă perioadă pentru desfăşurarea întâlnirii. Între Ministerele Afacerilor Externe ale celor două ţări au avut loc consultări politico-diplomatice, la nivel de director şi director general, la Phenian (februarie 2010, septembrie 2012 și august 2015) şi la Bucureşti (decembrie 2010, octombrie 2012), în contextul exercitării de către România a mandatului de Reprezentare
Locală a Uniunii Europene în R.P.D. Coreeană. Schimburile comerciale cu R.P.D. Coreeană dintre cele două ţări sunt extrem de reduse din cauza dificultăţilor cu care se confruntă economia nord-coreeană şi a regimului de sancţiuni impus de ONU.
La ultimele consultări diplomatice în care a fost abordată și problema datoriei R.P.D. Coreene față de România, directorul Direcției Relații Externe din Ministerul Finanțelor nord-coreean și-a exprimat regretul față de neplata datoriei către România, dar a motivat că această situație a fost determinată de dificultățile din economia nord-coreeană, apărute ca urmare a inundațiilor și secetei din ultimii ani, precum și a sancțiunilor impuse de SUA împotriva Coreei de Nord. De asemenea, a promis că va transmite Ministerului Finanțelor Publice din România propunerea de a fi organizată o reuniune la nivel de experți pentru identificarea modalităților de rambursare a datoriei. Coreea de Nord se confruntă cu o profundă criză economică, în special în domeniul securității alimentare a populației, context în care beneficiază de asistență umanitară internațională.

În urma demersurilor întreprinse de partea română în vederea reglementării datoriei Cubei față de statul român, de 1. 556.653.696,50 ruble, atât prin întâlniri cu autoritățile cubaneze, cât și prin scrisori oficiale, poziția guvernului cubanez a fost de anulare 100% atâta timp cât rubla transferabilă a încetat să mai existe după desființarea CAER. La 12 decembrie 2015, Cuba a ajuns la un acord cu 141 din cele 20 de țări creditoare ale Clubului de la Paris cu privire la datoria restantă în sumă de 11,1 miliarde dolari SUA, prin care creditorii au fost de acord să anuleze o parte din datorie (90%), dobânzile aferente și penalitățile de întârziere și reeșalonarea datoriei rămase pe o perioadă de 18 ani, după transformarea unei părți considerabile în fonduri de dezvoltare locală.

Deși România a solicitat Clubului de la Paris includerea României, alături de țările membre, la negocierile care au avut loc între Clubul de la Paris și partea cubaneză, din discuțiile care s-au purtat cu reprezentanții Clubului a reieșit că procesul negocierilor cu partea cubaneză a fost foarte rapid, astfel încât nu s-a formulat o întrebare la nivel oficial privind participarea României ca observator la reuniunile Grupului Creditorilor Cubei din cadrul Clubului de la Paris. În cazul datoriilor în ruble transferabile, este necesar ca țările care au datorie în această monedă să stabilească înainte, la nivel bilateral, rata de conversie într-o valută convertibilă și nivelul datoriei. Din informațiile obținute de la partea cubaneza datoria în ruble transferabile a Germaniei, Rusia, Mongoliei, Vietnamului și Slovaciei s-a soluționat prin ștergere. Singura țară fostă fostă membră CAER care a reușit soluționarea creanțelor în Cuba este Slovacia, însă numai pentru valuta forte aflată în conturile din Cuba, înainte de 1990. Poziția oficială a părții cubaneze, exprimată atât prin scrisorile din octombrie 2014 și octombrie 2017 ale lui Ricardo Cabrisas Ruiz, Vicepreședintele Consiliului de Miniștri și Ministrul Economiei și Planificării din Cuba cât și cu ocazia vizitei ministrului finanțelor publice al României din decembrie 2018 este că politica oficială a Cubei este de ștergere totală a datoriilor în ruble transferabile și că partea cubaneză dorește să se mențină linia de separație între problema datoriei Cubei față de România și cooperarea bilaterală.

Deşi autorităţile române au întreprins în mod insistent demersuri pentru organizarea negocierilor de soluţionare a drepturilor valutare ale statului român, inclusiv cu prilejul unor vizite oficiale de nivel înalt, autorităţile sudaneze au amânat în mod constant începerea negocierilor sau nu au manifestat nicio reacţie la propunerile părţii române. Până în prezent, statul sudanez şi-a exprimat oficial poziţia de reglementare a datoriei sale externe la nivel global, pentru toţi creditorii, sub auspiciile organismelor financiare internaţionale, invocând prezenţa Sudanului pe lista celor mai îndatorate ţări sărace şi atitudinea unor ţări, precum Cehia, de ştergere a datoriei. În anul 2011, Sudanul s-a separat în Sudanul de Nord şi Sudanul de Sud, iar oficialităţile au decis ca Nordul (Republica Sudan) să gestioneze datoria sa externă, iar Sudul să facă lobby pentru reducerea datoriilor. Au avut loc discuții la nivelul instituțiilor internaționale abilitate, dar nu s-a stabilit nimic până în prezent. Sudanul de Sud are, însă, alte priorități, deoarece se confruntă, încă din anul 2013, cu un război civil între guvern și rebeli. Ca urmare a situației conflictuale, inter-tribale, cu motivația politică a luptei pentru putere, au avut loc ciocniri armate care au afectat grav situația de securitate din țară, numeroasele acordurile de încetare a focului nefiind respectate.

Cu ocazia reuniunii Clubului de la Paris, din iunie 2011, reprezentantul Fondului Monetar Internaţional a menţionat existenţa unui grup de lucru condus de FMI şi BM, având ca obiectiv soluţionarea problemei datoriei sudaneze în contextul actual, aflat încă în evoluţie. România s-a înregistrat pe lista ţărilor creditoare care au transmis solicitarea de plată a datoriei sudaneze.
Problema datoriei Sudanului către România a fost ridicată de partea română în octombrie 2016, cu prilejul vizitei la București a subsecretarului de stat din MAE sudanez, solicitând sprijinul autorităților sudaneze pentru clarificarea problemei, intervenție care a rămas fără urmări. Cu ocazia consultărilor politice care au avut loc la Khartoum în luna februarie 2018, Ministerul Finanțelor Publice a considerat oportun ca în cadrul discuțiilor pe care partea română le va purta cu oficialitățile sudaneze să se transmită dorința părții române de începere a negocierilor pentru reglementarea datoriei Sudanului față de România, precum și să se înainteze părții sudaneze situația la zi a soldurilor conturilor din care provine datoria Sudanului față de România, respectiv copia scrisorii pe care Banca Comercială Română a transmis-o băncii corespondente în luna ianuarie 2018 și la care partea română încă nu a primit nicio reacție. În noiembrie 2018, la Khartoum, MAE a ridicat din nou această problemă cu prilejul consultărilor politico-diplomatice la nivel de director general/subsecretar de stat, punând la dispoziția delegației sudaneze prezentă la discuții o copie a scrisorii Băncii Comerciale Române. Discuția purtată a scos în evidență faptul că Ministerul Afacerilor Externe din Sudan nu avea în atenție acest subiect, considerând problema tranșată deja la nivel internațional, în sensul că, urmare divizării țării în Sudanul de Sud și Sudanul de Nord, s-a stabilit anularea datoriilor față de toți creditorii, ceea ce nu corespunde realității. În acest moment, din punct de vedere politic, Republica Sudan parcurge o etapă de instabilitate după înlăturarea, printr-o lovitură militară de stat, la 11 aprilie 2019, a fostului președinte Bashir.

Prin Hotărârea Guvernului nr. 253/07.03.2007 a fost aprobat Acordul între Guvernul României şi Guvernul Republicii Guineea privind reglementarea datoriei Republicii Guineea faţă de România, semnat la Bucureşti la 1 noiembrie 2006. În urma notificării celor două părţi cu privire la realizarea procedurilor legale interne de ratificare, Acordul a intrat în vigoare la 11.07.2007.
Până în prezent, statul român a încasat 2 rate şi dobânzile aferente în valoare totală de 716.961,40 dolari SUA, ambele scadente în anul 2008, rămânând neplătite un număr de 4 rate şi dobânzile aferente care au fost scadente în perioada 2009-2010, în sumă de 1.393.020,96 dolari SUA. În perioada de încetare a plăţilor s-au întreprins demersuri constante pentru deblocarea plăţilor atât prin intermediul reprezentanţei diplomatice din Senegal (România nu are Ambasadă rezidentă în R. Guineea), cât şi printr-o întâlnire la sediul Ministerului Finanţelor Publice cu Consulul onorific din această ţară. În luna august 2017, Ministerul Finanțelor Publice a solicitat din nou, prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe, sprijinul reprezentanței diplomatice în teritoriu în scopul achitării obligațiilor restante de către partea guineeză. Aceeași solicitare s-a transmis și în anul 2018 dar și în lunile mai și octombrie 2019. Până în prezent, nu s-a primit răspuns de la autoritățile guineeze. Începând cu februarie 2018, când alegerile locale au fost marcate de fraudă, Guineea a fost martoră a instabilității și tensiunilor socio-politice prelungite. Demonstrațiile frecvente, uneori violente, au fost reprimate puternic de forțele de securitate, cu victime de ambele părți. La 28 februarie 2020 a fost publicată, în numele UE si SM UE, o declarație privind situația politică din R. Guineea, la care au fost invitate să se alăture și alte state, prin care s-a atras atenția asupra lipsei de inclusivitate și de transparență privind apropiatele alegeri și s-a adresat președintelui Conde îndemnul de a restabili un climat de încredere și calm social în vederea bunei desfășurări a scrutinului electoral din 2020.

Creanțele României din Somalia provin din livrări de echipamente pentru operațiuni de cooperare în agricultură. Plata livrărilor pe credit a fost garantată prin mai multe scrisori de garanție emise de Ministerul Finanțelor din R.D. Somalia în anul 1980. Recuperarea creanțelor României din această țară nu a fost posibilă datorită îndelungatului conflict civil care a început în anul 1991 și a durat mai bine de 20 de ani, cu consecințe dezastruoase pentru economia statului somalez. Somalia se număra, în anul 2014, printre primele trei cel mai puțin dezvoltate țări, conform Human Development Index. Banca Comercială Română a intervenit în mai multe rânduri la Banca Centrală a Somaliei pentru confirmarea sumelor datorate de statul somalez, însă
demersurile nu au fost urmate de nicio reacție oficială. Întrucât evoluțiile interne din Somalia nu au permis contactarea
reprezentanților oficiali ai autorităților somaleze, demersurile părții române au fost transmise către Misiunea Permanentă a României la ONU care le-a înaintat Misiunii Permanente a Somaliei la ONU, de asemenea fără a exista vreo reacție oficială.

De la instalarea sa în anul 2012, Guvernul Federal al Somaliei s-a angajat cu partenerii de dezvoltare să clarifice situația datoriei sale, prin crearea unui grup tehnic de lucru, în septembrie 2013, care să trateze problemele datoriilor în vederea pregătirii ștergerii restanțelor și a accesului la inițiativa HIPC. Datorită lipsei bazei de date și a acumulării restanțelor la serviciul datoriei pe perioada celor 20 de ani de conflicte, Ministerul Finanțelor și Planificării din Somalia s-a creat o unitate de management a datoriei externe. În urma solicitării Secretariatul Clubului de la Paris de a centraliza drepturile creditorilor, guvernul somalez a cerut tuturor țărilor creditoare să transmită date detaliate privind împrumuturile. În scrisoarea oficialului somalez se stipulează că acest lucru va permite confirmarea datoriei și va pregăti fondul pentru reconcilierea cu creditorii asupra soldurilor restante. Ministerul Finanțelor Publice a transmis guvernului somalez în cursul anului 2014 datele solicitate. În luna iulie 2015, la solicitarea autorităților somaleze, au fost retransmise datele privind datoria față de România. Aceeași solicitare a guvernului somalez a fost transmisă și în septembrie 2017, iar prin scrisoarea din luna iunie 2018, ministrul finanțelor din Guvernul Federal al Somaliei a solicitat reconfirmarea datoriei Somaliei față de România pentru perioada 2013-2017 și transmiterea contractelor de împrumut care stau la baza datoriei. De asemenea, Guvernul Federal al Somaliei a solicitat Ministerului Finanțelor Publice, în lunile februarie respectiv mai 2019, confirmarea datoriei și la data de 31 decembrie 2018 iar în luna noiembrie 2019 la data de 31.12.2019. Ministerul Finanțelor Publice a confirmat Guvernului Federal al Somaliei, datoria Somaliei față de România și la data de 31 decembrie 2018 precum și la data de 31.12.2019.

În luna martie 2020 Fondul Monetar Internațional (FMI) a acordat un pachet de finanțare pentru lichidarea arieratelor și scutirea datoriilor Somaliei, prin contribuția statelor membre în sumă de 242 milioane DST. Prin scrisoarea nr. MOF/OM/102/20/2020, adresată ministrului finanțelor din România, ministrul finanțelor din Somalia a informat despre progresele înregistrate de Somalia în procedurile pentru acordarea unei reduceri de datorie în cadrul inițiativei “Țări sărace mult îndatorate“(HIPC). În acest context, ministrul finanțelor somalez apreciază că pasul următor va fi negocierea unui acord cu creditorii săi membri ai Clubului de la Paris care să se contureze prin termenii minimi ai acestei inițiative. Odată ce acest aranjament va intra în vigoare, următorul pas va fi solicitarea tuturor creditorilor bilaterali, inclusiv României, reducerea datoriei în termeni comparabili sau mai favorabili decât cei conveniți cu creditorii Clubului de la Paris. În încheiere, având în vedere situația actuală din Somalia și povara datoriei, se solicită României ștergerea integrală a datoriei. Potrivit cadrului legal în vigoare, propunerea ministrului somalez al finanțelor va fi analizată în cadrul Comisiei interdepartamentale constituită în baza Hotărârii Guvernului nr. 362/1994 privind constituirea Comisiei interdepartamentale pentru avizarea modalităților de încasare a creanțelor României din activitatea de comerț exterior și alte activități externe, derulate în baza acordurilor guvernamentale și comerciale înainte de 31 decembrie 1989 și va face obiectul unui Memorandum care va fi supus spre aprobare Guvernului României.

Creanțele României din R. Centrafricană provin din participarea statului român la capitalul social al societăților mixte Lorombois și Carombois și din livrări de echipamente pentru fabricile de exploatare și prelucrare a lemnului din cadrul societăților mixte.
Au fost obținute din partea autorităților centrafricane documente care atestă că societatea mixtă Lorombois a fost declarată în stare de faliment la data de 28 iunie 1985 prin Ordinul nr. 95/180/MFB/CAB, potrivit procedurilor legale centrafricane, care au fost finalizate la data de 24.06.1995 prin lichidarea societăţii în cauză. În ceea ce priveşte societatea mixtă Carombois, prin Decizia Tribunalului de mare instanţă Bangui investită cu formulă executorie în data de 23 august 1995, în urma cererii formulate în data de 19 iunie 1995 de Oficiul centrafrican pentru securitate socială, a fost declarată starea de faliment a acesteia. Procedura falimentului declanşată potrivit legislaţiei centrafricane a fost definitivată prin lichidarea şi radierea societăţii în cauză, fapt atestat de către ministrul finanţelor din statul debitor. În urma lichidării celor două societăţi, creanţele părţii române nu au fost acoperite datorită situaţiei patrimoniale negative, totodată nefiind antrenată răspunderea organelor de conducere, direcţie şi control ale societăţilor în cauză. Țara traversează o perioadă de gravă insecuritate – jumătate din cele 4,6 milioane de locuitori fiind dependenți de asistență umanitară – și se confruntă cu diverse epidemii.

sursa:https://www.cotidianul.ro/misiune-imposibila-recuperarea-banilor-de-la-prietenii-lui-ceausescu/

„Guvernul Orban a devenit o amenințare la adresa românilor! Educația nu este cârciuma lui Orban, profesorii nu sunt subordonații lui Anisie, iar copiii României nu sunt cobaii lui Tătaru!

 

Social-democrații susțin că regulile impuse prin Ordinul Ministrului Sănătății cu privire la începerea școlii arată că singura preocupare a guvernanților a fost fuga de răspundere și că PNL transmite tuturor că au doar obligații.

„Regulile impuse prin Ordinul Ministrului Sănătății cu privire la începerea școlii arată că singura preocupare a guvernanților a fost fuga de răspundere. Practic, PNL transmite tuturor că au doar obligații: copiii, părinții și cadrele didactice să poarte mască, să nu stea la mai mult de un metru unul de celălalt, să folosească dezinfectanți, iar directorii de școli trebuie să asigure triaj epidemiologic, mai multe săli de clasă, separatoare pentru bănci, program diferit de la o clasă la alta. Asta în condițiile în care PNL nu a fost în stare să ofere nici măcar măștile promise persoanelor defavorizate”, se arată într-o postare pe pagina de Facebook a PSD.

Social-democrații mai acuză că „România educată a PNL este România în care copiii din familiile defavorizate nu contează, prin urmare sutele de mii de familii care nu au bani pentru măști de protecție nu au dreptul să își trimită copiii la școală” și este cea în care salariile cadrelor didactice sunt considerate de premierul Orban ,,bani de cârciumă’’, prin urmare profesorii nu merită majorarea salariilor prevăzută de lege.

„Guvernul Orban a devenit o amenințare la adresa românilor! Educația nu este cârciuma lui Orban, profesorii nu sunt subordonații lui Anisie, iar copiii României nu sunt cobaii lui Tătaru! Votarea moțiunii de cenzură pentru demiterea celui mai nociv guvern din istoria recentă a României este mai mult decât o necesitate, este o datorie pentru viitorul acestei țări”, mai susțin social-democrații.

sursa:https://www.cotidianul.ro/educatia-nu-este-carciuma-lui-orban/

Armata intră în posesia primului sistem Patriot

 


O parte din echipamentele principale din compunerea primului sistem PATRIOT de rachete sol-aer cu bătaie mare care va intra în dotarea Forțelor Aeriene Române au început să sosească în România.

MApN anunță că echipamentele și materialele aferente vor fi transportate la Centrul Național de Instruire pentru Apărare Antiaeriană „General de brigadă Ion Bungescu” de la Capul Midia, județul Constanța, unde se va desfășura testarea și recepția a primului sistem de rachete.

Testarea de acceptanță se va finaliza în a doua parte a lunii octombrie, fiind urmată de etapa de instruire a personalului din Regimentul 74 PATRIOT pe configurația specifică echipamentelor livrate României.

Pe parcursul anului 2021 va continua instruirea colectivă a echipajelor, cu asistență din partea militarilor SUA, în vederea formării deprinderilor de operare și mentenanță, respectiv perfecționării tehnicilor, tacticilor și procedurilor necesare utilizării sistemului.

Prin intrarea în dotare a sistemelor de rachete sol-aer cu bătaie mare PATRIOT, Armata României își va crește capacitatea defensivă și de descurajare, asigurându-se o mai bună apărare a spațiului aerian național, parte a spațiului aerian al NATO.
Aceste echipamente au fost precedate de transporturi terestre, aeriene și maritime ale unor echipamente de sprijin logistic, comunicații, echipamente și dispozitive de testare, precum și echipamente de instruire prin simulare din cadrul sistemului PATRIOT.

Achiziționarea sistemelor PATRIOT a fost stabilită prin Legea nr. 222/2017 pentru realizarea „Capabilității de apărare aeriană cu baza la sol”, aferentă programului de înzestrare esențial „Sistem de rachete sol-aer cu bătaie mare (HSAM)”.

Documentul prevedea atribuirea contractelor Guvernului Statelor Unite ale Americii pentru achiziționarea a șapte sisteme de rachete sol-aer PATRIOT configurația 3+, din producția curentă (noi), respectiv a echipamentelor majore, mijloacelor de transport, materialelor, pieselor, echipamentelor de mentenanță, muniției necesare, pachetului de suport logistic inițial și a serviciului de instruire, echipamentelor criptografice și cu regim special.

Promulgarea legii a fost precedată de obținerea aprobării prealabile a Parlamentului României privind inițierea achiziției, dată fiind valoarea estimată mai mare de 100 milioane de euro, și obținerea aprobării Departamentului de Stat al SUA privind posibila vânzare către România a unor sisteme PATRIOT.

Contractorii principali ai pachetului de echipamente și servicii aferente sistemelor PATRIOT sunt companiile americane Raytheon și Lockheed-Martin.

România a achiziționat o configurație modernă hardware și software de sisteme PATRIOT aflate în serviciu, testată în luptă, capabilă să angajeze toate tipurile de amenințări aeriene actuale.

sursa:https://www.cotidianul.ro/armata-intra-in-posesia-primului-sistem-de-rachete-patriot/

Mediocrii și lichelele conduc România. ”CV-urile tinerilor PNL și PSD sunt sinistre. Celelalte sunt, în zdrobitoarea lor majoritate, niște mizerii”.

 


Citez dintr-un articol din Libertatea, semnat de Valeriu Niolae, cel care a aruncat o privire peste biografiile unor parlamentari:
Am trecut atent prin peste 80 de CV-uri de deputați de la PNL și PSD. O parte dintre ei sunt tineri sau au intrat de tineri în politica mare, deputați înainte de 30 de ani. Nu am găsit încă un singur CV acceptabil.  CV-urile tinerilor PNL și PSD sunt sinistre. Celelalte sunt, în zdrobitoarea lor majoritate, niște mizerii”.

Valeriu Nicolae publică mereu cîte o analiză de CV. Cînd dintr-o tabără, cînd din cealaltă.

Sunt destule cazurile în care tinerele speranțe, în timp ce sunt directori generali la firme private, consilieri locali, șefi de organizație locală de tineret, directori de ONG-uri și membri în diferite AGA mai fac și o facultate, cursuri de leadership și cel puțin un master. Toate în același timp. Liderul PSD Simonis: de la director de bar la director al Aeroportului Timișoara, Alfred Simonis. Șeful din Parlament al PSD, domnul Simonis, a trecut de la poziția de director la un bar, funcție pe care o deține din primul an de facultate, firmă cu zero angajați, la poziția de director la Aeroportul Timișoara. La nici 27 de ani”.

Ce să mai zici despre competența, profesionalismul și condiția morală a lui Alfred Simonis, șef de grup PSD în Camera Deputaților! Ce să zici despre Glad Aurel Varga de la PNL?

Perioada de tranziție până ajung în Parlament este o vânătoare ilară de diplome, cursuri, funcții și titluri care de care mai pompoase, tâmpite sau dubioase. Singura lui calificare a fost liceul de sport și o bombă de universitate la Drept. Varga, PNL, ajunge în șapte consilii de administrație. Înainte de a ajunge în Parlament la 30 de ani, domnul Glad Aurel Varga de la PNL înființează nouă ONG-uri toate finanțate de stat și este în șapte consilii de administrație. A absolvit o batjocură de universitate” (Valeriu Nicolae).

Pe site-ul său www.nutotei.ro,Valeriu Nicolae a aruncat o privire și pe CV-ul lui Marcel Vela, subinginer în sudură și lucrător în asigurări prin Banat:
CV-ul domnului Vela ar provoca sughițuri de râs sau niște scuipături în sân oricărui șef de resurse umane. Impostor, tupeist, agramat, plin de el, legat de o mulțime de scandaluri de corupție, decorat de Constantinescu în 2000 și de BOR în 2010 obține în 2016 și un certificat de revoluționar căci CV-ul e mult prea subțirel pentru o poziție ministerială. Este acum ministrul liberal al MAI. Un cumpănaș”.

Ce să facem? Să stăm cu ochii pe el sau să săpăm adînc în afacerile imobiliare ale lui Marcel Vela de pe vremea cînd era primar la Caransebeș? Nenorocirea este că ne aflăm în fața unui fenomen care copleșete țara și viața politică. O invazie de impostori, de șarlatani și șmecheri, de descurcăreți și de panglicari, de înfometați de putere, dar fără școală, de bișnițari de bulevard, inclusiv valutiști și de odrasle de nomenclaturiști călărește țara, controlează politica și parlamentul și învîrte afacerile cu terenuri și restituirile de bunuri confiscate de comuniști. Elita Romaniei pentru următoarele decenii este alcătuită din gunoaie, șantajiști, lepre și aventurieri norocoși. Nu mai avem oameni care să conducă domenii după ce au performat într-o carieră, sau, dacă mai există, îi marginalizăm. Caracterul și reperele morale sunt fleacuri. Profesionalismul este mai rar decît ursulețul panda, iar răpitorul politic este omniprezent și domină parlamentul, guvernul și partidele politice. Ca să supraviețuiască, micul funcționar copiază rețeta succesului.

Trecerea la prostocrație

Răul României de azi vine de la preluarea treburilor publice de către aventurieri, proști, nepricepuți hulpavi și odrasle de generali și mahări comuniști. Prostocrația cu ifose, bine definită de Andrei Marga într-o analiză șoc, și-a creat eroii ei, regulile sale și are epoca ei. Ratații și mediocrii conduc guvernul și tot ei și-au trimis oameni la președinție! Între Marcel Vela și Klaus Iohannis, Glad Aurel Varga sau Marcel Ciolacu nu este decît o diferență de scaun. Adică de funcție. Sunt la fel de păguboși pentru țară!

sursa:https://www.cotidianul.ro/mediocrii-si-lichelele-conduc-romania/