Peste 22 de mii de persoane şi-au amânat ratele în aceste an, după ce guvernul a extins măsura de anul trecut până în martie anul acesta. Totul vine însă cu un cost suplimentar pentru cei care au ales să îşi amânate ratele la casă sau cele de consum.
"În momentul în care avem vreo problema, s-au redus veniturile, s-a separat familia și nu mai avem aceleași venituri, primul lucru este să mergem la banca și să vedem ce soluție se poate găsi." a explicat, la Antena 3, Irina Chiţu, analist economic.
"Există refinanțare, scadențare, reeșalonare. Și băncile își doresc să își recupereze banii până la sfârșit și atunci oferă, ori o perioadă de grație, ori aceste reeșalonări de credite, în așa fel încât să se păstreze relația contractuală.
Dacă ne ducem către bancă, să ne ducem cu această cerere în scris sau pe email, pentru că banca este obligată în 30 de zile să ne răspundă.
Dacă nu ne răspunde, sau dacă ne-a răspuns și nu am fost mulțumiți cu această soluție, sau nu avem încredere, consumatorii pot merge la Centrul de Soluționarea Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB). Acolo există o cerere ușor de completat online, cu problema pe care o au." a mai explicat analistul.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu