6.28.2021

Marcel Ciolacu se bazează pe Orban la moţiunea de cenzură

 


Preşedintele PSD anunţă că Guvernul Cîţu ar putea să pice în urma moţiunii de cenzură, deşi vineri mai era nevoie de cel puţin 29 de voturi, în condiţiile în care nu ar fi niciun absent de la PSD.

Marcel Ciolacu afirmă că parlamentarii PSD, cu excepţia unuia care suferă de o boală incurabilă, vor fi prezenţi la votul moţiunii de cenzură marţi, el arătând că demersul PSD va fi susţinut şi de deputaţi şi senatori din afara partidului. „Este posibil ca marţi să treacă această moţiune de cenzură”, susţine liderul social-democrat.

„Noi avem o posibilă singură lipsă – un deputat care are o boală incurabilă într-o fază foarte avansată – dar şi el încearcă să ajungă la vot. Am înţeles de la colegii de la AUR sunt cu toţii prezenţi. Categoric, deja au anunţat cei neafiliaţi că vor susţine moţiunea, vor fi voturi şi de la grupul minorităţilor şi ne mai trebuiesc voturi din zona actuală a acestei puteri. Ţinând cont că 70% dintre români consideră că suntem într-o direcţie greşită, sunt ferm convins că există şi parlamentari din actuala putere care consideră că suntem în direcţia greşită şi sperăm că voteze această moţiune. Poate domnul Orban ne face surpriză şi îndeamnă anumiţi colegi să voteze această moţiune, nu neapărat ţinând cont de lupta lor politică internă. Poate face un act patriotic şi scapă această ţară de…”, a afirmat Marcel Ciolacu, la Antena 3.

El susţine că a avut discuţii cu parlamentari din coaliţia aflată la guvernare, arătând că a discutat deja în acest sens.

„Am avut astfel de discuţii, vom vedea marţi ce se va întâmpla. Cred că vor face o presiune fantastică să nu se deplaseze la vot, ca nu cumva să voteze din greşeală”, a adăugat liderul PSD.

În opinia liderului PSD, preşedintele Iohannis „ţine cu domnul Cîţu şi atuncea are tot interesul să nu treacă această moţiune de cenzură”.

„Este posibil ca marţi să treacă această moţiune de cenzură. Eu am spus că are 50% şanse să treacă. (…) Este nevoie de anumite voturi din actualul arc guvernamental”, mai susţine Marcel Ciolacu.

Premierul Florin Cîţu afirmă că nu se aşteaptă ca vreun parlametar al coaliţiei să voteze moţiunea de cenzură, cu atât mai puţin dintre colegii săi de partid. ”În momentul în care votezi cu PSD sau cu AUR nu mai eşti membru PNL”, afirmă Cîţu.

Florin Cîţu a fost întrebat, recent, la TVR 1, dacă crede că din cauza situaţiei actuale din PNL vor exista parlamentari ai partidului care să voteze moţiunea de cenzură anunţată de PSD şi a răspuns: ”Nu ar avea cum. Ştiţi foarte bine că, la aceste moţiuni, membrii coaliţiei, Guvernului nu vor vota, noi stăm în bancă şi nu mă aştept să fie cineva care să voteze cu PSD. În momentul în care votezi cu PSD sau cu AUR nu mai eşti membru PNL”.

Preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, i-a răspuns ironic şi ministrului Cristian Ghinea, care a scris pe Facebook că „Ciolacu s-a văzut pe hol cu un comisar european şi aduce iar veşti catastrofale legate de PNRR, a vorbit prin semne, că nu ştie boabă de limbi străine”. „Cred că domnul prim-ministru al Spaniei şi domnul Timmermans, auzind că am întâlniri cu ei, au învăţat repede româneşte ca să mă pot înţelege cu domniile lor”, a răspuns Ciolacu ironiilor ministrului Fondurilor Europene.

„Fiecare comisar european – eu m-am văzut cu domnul Gentiloni, nu m-am văzut pe holuri, m-am văzut la sediul şi al democraţilor germani, unde am fost invitat şi eu şi domnia sa, unde l-am şi întrebat dacă pot spune public acest lucru – unde mi-a declarat foarte clar că Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă al României e foarte departe până când va termina analiza şi va fi aprobat de către Comisie. Până acuma, se pare sunt 10 state care au trecut, primele două state fiind Portugalia şi Spania, amândouă cu prim-miniştri social-democraţi. Cu domnul Sanchez chiar am stat de vorbă. Ca să terminăm şi asta cu limbile străine: cred că domnul prim-ministru al Spaniei şi domnul Timmermans, auzind că am întâlniri cu ei, au învăţat repede româneşte ca să mă pot înţelege cu domniile sale. Doomnul Sanchez, eu l-am felicitat pentru faptul că a fost al doilea Plan de Redresare şi Rezilienţă, cel al Spaniei aprobat, deja Spania a primit avansul ceva zeci de miliarde, pe care începe deja să le implementeze în reformele din Spania. L-am felicitat, dar l-am şi compătimit, mă uitam la dânsul nici nu ştiam, să-i spun, să nu-i spun, Dom-le, vezi că te-ai cam păcălit, aşa am aflat eu, de la Iohannis, te-ai ca păcălit că te-ai grăbit. Cum poţi să ieşi tu, preşedintele României, să spui ”E bine să întârzie”?”, a afirmat Marcel Ciolacu duminică seară.

Preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, a reacţionat, duminică seară, şi la dezvăluirile lui Ludovic Orban care a reclamat că inspectorul şcolar general al judeţului Brăila a fost schimbat din funcţie pe motiv că îl susţine pe el pentru funcţia de preşedinte al PNL. „Vă daţi seama unde a ajuns această cretinitate în Partidul Naţional Liberal! Noi nu mai vorbim acuma că au venit şi-i schimbă pe PSD-işti. Se schimbă între ei”, a afirmat Ciolacu în acest context.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu