12.18.2021

Formularul digital la intrarea în ţară va înlocui declaraţia epidemiologică

 


Toate persoanele care vin în România începând de luni, 20 decembrie, au obligaţia de a completa electronic, în termen de 24 de ore, formularul digital de intrare în ţară, prin aplicaţia plf.gov.ro. De asemenea, cetățenii care intră în România nu vor mai trebui să completeze declarația epidemiologică, întrucât toate datele pe care aceasta le conţinea se regăsesc în formularul digital.

Formularul digital de intrare în România va scurta timpul de așteptare în punctele de trecere a frontierei prin faptul că cetățenii vor avea de trecut un singur filtru, nu două ca până în prezent, verificarea datelor fiind făcută automatizat.

Nerespectarea acestei obligaţii este sancţionată cu amendă de la 2.000 la 3.000 lei, au anunţat, sâmbătă, reprezentanţii Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră şi Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, citaţi de Agerpres.

Formularul, dezvoltat de STS pe baza cerințelor operaționale stabilite de autoritățile medicale, nu trebuie tipărit pentru că în momentul trecerii punctelor de frontieră, la scanarea cărții de identitate/pașaport, va permite afișarea datelor din formular în aplicația informatică a Poliției de Frontieră. Datele trebuie introduse corect pentru că sistemul informatic este interconectat cu DEPABD și Poliția de Frontieră pentru validarea datelor de identitate și Corona-forms, aplicația unde se regăsesc persoanele infectate cu SARS-CoV-2, izolate sau carantinate.

„Formularul digital de intrare în România va putea fi completat doar electronic din aplicaţia plf.gov.ro dezvoltată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, pe baza cerinţelor operaţionale stabilite de autorităţile medicale. Aplicaţia va deveni operaţională începând de mâine, 19 decembrie, astfel încât cei care vor intra în ţară în data de 20 decembrie să aibă timpul necesar să completeze formularul„, a precizat Cătălin Chirca, purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.

Potrivit acestuia, STS realizează ultimele testări de securitate şi de performanţă, iar începând de duminică aplicaţia va putea fi accesată de pe orice telefon, tabletă sau calculator, cu conexiune la internet.

„Formularul cuprinde câmpuri obligatorii cu privire la identitatea persoanei, mijlocul de transport cu care intră în ţară, istoricul de călătorie din ultimele 14 zile, adresa de destinaţie şi, dacă este cazul, datele minorilor care o însoţesc„, a spus Chirca.

El a atras atenţia că este necesar ca datele să fie completate corect deoarece aplicaţia este conectată cu bazele de date ale statului şi va semnala orice greşeală.

„Formularul digital este un instrument foarte util, simplu de utilizat de toate persoanele, însă în spate are o serie de interconectări complexe cu sistemul informatic al Poliţiei de Frontieră, cu aplicaţia Coronaforms care realizează managementul persoanelor infectate, dar şi cu evidenţa persoanelor. Din acest motiv, le recomandăm oamenilor şi le reamintim să completeze toate câmpurile într-un mod cât mai corect pentru că aplicaţia face validări cu bazele de date ale statului şi va semnala orice greşeală.

Practic, înainte de a sosi în ţară, înainte cu câteva ore sau cu câteva minute, se accesează aplicaţia şi se introduce o adresă de e-mail, mai departe accesăm adresa de e-mail, deschidem mesajul şi intrăm în link-ul de accesare. Se completează similar cu aplicaţia de certificate digitale şi va putea fi folosită foarte uşor de orice persoană. Introducem toate câmpurile obligatorii, iar, ulterior, salvăm documentul, odată salvat acesta nu mai poate fi editat. Dacă dorim să actualizăm datele, va trebui să completăm un nou formular„, a explicat Chirca.

Care va fi procedura de control la frontieră

Comisarul-şef Fabian Bădilă, purtător de cuvânt al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră, a explicat cum va decurge controlul documentelor la frontieră.

„Din punct de vedere practic, la controlul de frontieră va fi următoarea procedură: în momentul în care persoana se prezintă în punctul de trecere, poliţistul de frontieră efectuează formalităţile de control prin verificarea automată a paşaportului sau a cărţii de identitate pentru a stabili dacă sunt îndeplinite condiţiile de intrare în ţară. De asemenea, poliţistul de frontieră va verifica autenticitatea şi valabilitatea certificatului verde. După citirea automată a acestor date, în aplicaţia Poliţiei de Frontieră, în intervalul de câteva secunde, poliţistul primeşte confirmarea existenţei sau inexistenţei formularului digital de intrare în România. În funcţie de rezultatul verificării, datele sunt trimise către Direcţia de Sănătate Publică în vederea luării măsurilor ce se impun„, a spus comisarul-şef Fabian Bădilă, purtător de cuvânt al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră.

El a menţionat şi situaţiile care apar în momentul controlului: „Dacă persoana a completat plf şi nu se impune carantina, aceasta trece prin punctul de frontieră fără alte măsuri, dacă persoana a completat plf şi se impune carantina, în funcţie de zona sau ţara din care vine, Direcţia de Sănătate Publică dispune măsura carantinării. Măsura se comunică judeţului în care se duce la îndeplinire măsura carantinării, iar locaţia se va verifica de către structurile de ordine publică„.

Pe de altă parte, dacă persoana nu a completat formularul şi se impune carantina, în funcţie de zona sau ţara în care vine, DSP dispune măsura carantinării, iar persoana are obligaţia legală de a completa în termen de maxim 24 de ore de la data trecerii prin frontieră, în caz contrar, DSP va dispune sancţionarea contravenţională.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu