Primul frigider românesc revine pe piată. FRAM va fi relansat de către compania Network One Distribution (NOD) și este elementul în jurul căruia se construiește o nouă linie de produse electrocasnice. Planurile pe termen mediu pentru noul FRAM includ obținerea unei cote de piață de 10%.
Emblema frigiderului romanesc prezent în casele românilor pentru mai bine de 30 de ani, FRAM, revine pe piață. De data aceasta, însă, frigiderul nu vine ca produs singular, ci face parte dintr-o întreagă linie de produse electrocasnice.
Vara aceasta FRAM va prezenta publicului român peste 30 de produse, electrocasnice mari (frigidere, mașini de spălat rufe, mașini de spălat vase, hote, aragazuri) și mici (espressoare, cafetiere, friteuze, fierbătoare, prăjitoare de pâine, tocătoare), integrate în 4 game diferite și declinările lor (retro, clasic, color si modern) sub sloganul “Din trecut, în prezent”.
Noua linie se adresează deopotrivă generațiilor nostalgice, cât și generației Z, dornică să se raporteze deopotrivă la rădăcini și la aspirații contemporane.
“Cand spui FRAM, spui retro-future. Spui design ergonomic și tușe elegante. Spui melanjul dintre trecut și prezent, dar și viitor care știe să valorizeze trecutul, fără să-și piardă gustul pentru inovație și pentru mâine. Când dorința de regăsire a identității naționale este un trend imposibil de ignorat, e important să încurajăm brandurile valoroase și design-ul local, să demonstrăm că România este în continuare capabilă să creeze, să distribuie și să comercializeze produse de calitate”, explică Iuliana Stănculescu, Division Manager NOD | Divizia Electrocasnice.
Lansarea din 2021 confirmă rezonanța brandului la esteticul funcțional. În categoria retro se regăsesc celebrele linii rotunjite la colțuri, forme integrative și armonice. Paleta de culori migrează de la pastelurile anilor ‘60 la roșu, nuanțe metalice și mate, de brun și gri și, evident, clasicele alb / negru. În rol de star pentru culoarea identitară a brandului FRAM – turcoise inspirat de agata albastră, simbol al rezistenței, optimismului și frumuseții fără vârstă.
Născut în inima Romaniei, niciodată străin de trendurile globale, FRAM își propune să depășească așteptarile locale, următorul pas fiind abordarea pieței internaționale.
“Dacă e o constantă în cei peste 65 de ani de existență tumultuoasă a lui Fram, aceasta este design-ul. Formele rotunjite, culorile pastel și sistemul de deschidere ce anticipa, în anii 60, slăbiciunea pentru industrial, l-au plasat în lumea bună a electrocasnicelor. Astăzi Fram este frigiderul pentru cei care, deși înconjurați de o mulțime de opțiuni, aleg în continuare designul cool și valorile aduse de un brand 100% românesc”, declară Andrei Militaru, CEO Network One Distribution.
Network One Distribution, companie cu acționariat 100% românesc și afaceri de peste 360 milioane euro în 2020, este cel mai mare distribuitor de tehnologie din România, cu o experiență de 19 ani pe piața de distribuție, o echipă formată din peste 450 de profesioniști, o rețea națională de parteneri specializați și peste 130 de branduri în portofoliu.
Misiunea NOD, prin ecosistemul său de parteneri, este de a contribui la dezvoltarea societății și a economiei locale, punând la dispoziția mediului de business public și privat un portofoliu complet de soluții, know-how și competențe pentru o gestionare integrată a proceselor de modernizare prin tehnologie.
NOD contribuie la revitalizarea brandurilor românești consacrate, completând portofoliul cu noua linie de electrocasnice Fram, pe lângă Diamant și Pegas, și pariază și pe crearea și dezvoltarea de noi branduri românești, având în portofoliul său branduri proprii – Heinner – linii de electrocasnice, gătire, servire, confortul casei și grădină care acoperă nevoile ce țin de universul casei; Horizon – LCD TV & sisteme de home entertainment; Serioux – periferice pentru o experientă simplă și interesantă în lumea digitală; U-Grow – gamă de produse pentru universul bebelușului.