Știrea anului 2020 în domeniul infrastructurii este inaugurarea Autostrăzii Moldovei. Cel puțin așa a fost prezentată în perioada electorală inaugurarea centurii ocolitoare a orașului Bacău, parte componentă a autostrăzii care va lega Bucureștiul de nordul Moldovei. De remarcat este că obiectivul a fost inaugurat cu un an înainte de termenul de finalizare ceea ce reprezintă o premieră în privința marii infrastructuri. Totuși, sunt doar 16 kilometri de drum care îi ajută pe cei care trec prin zona Bacău și care au aprins imaginația politicienilor.
În timpul ceremoniei de la Bacău, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a zis că tot în regiunea Moldovei, pentru primele patru secţiuni din A7, de la Ploieşti la Paşcani, va fi demarată procedura de licitaţie pentru execuţie, iar pentru ultimele două sectoare, de la Paşcani la Siret, au fost semnate contracte pentru întocmirea documentaţiilor tehnice. De asemenea, demnitarul a precizat că, în luna mai, a fost semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru A13.
În vâltoarea electorală au trecut aproape neobservate știrile potrivit cărora mai mulți șoferi și-au distrus cauciucurile după ce au trecut pe porțiunea de autostradă proaspăt inaugurată. Rosturile de dilatație dintre sensurile de mers nu erau gata astfel că mai multe cauciucuri au fost tăiate de resturile rămase pe șosea.
Autostrăzile din Moldova sunt ca fata morgana. Dispar când par mai apropiate ca niciodată. Dispar în special după alegeri și reapar ulterior la instituțiile care analizează zecile de contestații de după licitații. De vină nu este doar corupția, ci și proasta pregătire a autorităților care nu întocmesc în mod profesionist proiectele de la stadiul de redactare până la licitație și implementare.
În ultimii 30 de ani harta Moldovei a fost brăzdată de autostrăzi și drumuri expres de la nord la sud și de la est la vest. Moldovenilor li s-au promis drumuri moderne carea să-i lege de București, de Ardeal, de Dobrogea și de Republica Moldova. Totuși, cu excepția evenimentului provocat de omul de afaceri Ștefan Mandachi, pe teren nu s-a construit nimic, iar în Moldova sunt în continuare cele mai aglomerate și periculoase șosele din țară.
Speranța moare ultima. Liberalii promit că o parte din banii care vor ajunge în România de la Uniunea Europeană în următorii șapte ani vor fi folosiți pentru modernizarea infrastructurii rutiere. Primele pe listă sunt trei autostrăzi și mai multe drumuri expres. Este vorba despre A8 Târgu Mureș-Ungheni (311 km, 36 miliarde de lei, apare în Master Planul de transporturi), A7 Ploiești-Suceava-Siret (421 km, 8,2 miliarde de lei) și A13 Brașov-Bacău (160 km 8,8 miliarde de lei, plus Sibiu-Brașov – 125 km 7,1 miliarde de lei).
Pe listă mai apar drumurile expres care ar trebui să lege Moldova de Dobrogea și Muntenia. Proiectele, care cuprind și porțiuni din Muntenia și Dobrogea, au valoare de 11 miliarde de lei și sunt următoarele: Buzău-Brăila, Focșani-Brăila, Brăila-Tulcea, Constanța-Tulcea.
sursa:https://www.cotidianul.ro/promisiuni-de-care-s-a-ales-praful-30-de-ani/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu