12.23.2020

Președintele REAL al Românei, de 31 de ani, este George Soros !”

 


”Președintele REAL al României” - o declarație fulminantă a unui celebru avocat și om politic – un strigăt de revoltă într-o zi în care ar fi trebui să vedem o altă Românie.
Ieșire mai puțin obișnuită a celebrului avocat și om politic Aurelian Pavelescu, președinte al PNȚCD – sau, așa cum scrie el ”UN GÂND TERIBIL DE 22 DECEMBRIE, LA 31 DE ANI...”.
Gândul teribil al acestui intelectual matur și idealist este cumplit: de fapt, de 31 de ani,  Președintele REAL al României este George Soros.
”Am participat la Revoluția din decembrie 1989 cu tot entuziasmul vârstei, asumându-mi responsabilități totale, punându-mi în primejdie viața”, își aduce aminte Pavelescu.
Și după această amintire, vine un gând amar, ”acum, după 31 de ani de la fuga lui Ceaușescu”:
”L-am dat jos pe Ceaușescu pentru a fi înscăunat George Soros, singurul Președinte real al României de 31 de ani!”, scrie, aparent resemnat, președintele partidului martirilor, PNȚCD:
Sunt necesare explicații ? Nu… ”Restul e tăcere !”, încheie shakespearian Aurelian Pavelescu.
Da, de explicații nu e nevoie – pentru că vedem ce se petrece în jurul nostru. Și tăcem, pentru că… altfel NU se mai poate.

sursa:https://ro.sputnik.md/politics/20201223/32995702/Celebru-avocat-Soros-presedintele-REAL-de-31-de-ani.html


Ciolacu desființează programul coaliției: „Minciuni”-privatizarea celor mai profitabile companii de stat în plină pandemie-

 


Programul de guvernare al „noului CDR” reprezintă ”minciuni, haos și promisiuni electorale aruncate la gunoi”, afirmă liderul PSD, Marcel Ciolacu.

„Programul de Guvernare al #nouluiCDR arată adevărata față a celor care conduc România: minciuni, haos și promisiuni electorale aruncate la gunoi! Marile priorități ale Dreptei rămân aceleași ca în timpul crizei din 2010: austeritate pentru români, profituri grase pentru clientela partidelor de guvernare”, opinează Marcel Ciolacu.

El acuză că se reia în viteză maximă privatizarea celor mai profitabile companii de stat în plină pandemie, „fiindcă sponsorilor de partid le e foame mare”.

„Se bagă din nou pe gât românilor #privatizareaSănătății, prin reducerea fondurilor alocate serviciilor de stat și bani mai mulți pentru asigurări private. Se privatizează chiar și încasarea taxelor și impozitelor de către USR-PLUS vor să le dea unor firme prietene. SD se va opune în Parlament unor asemenea decizii scandaloase care vor transforma într-un coșmar viața țării! Gașca Pierzătorilor se transformă acum în #CoalițiaVânzătorilordețară care vrea să le fure cu totul viitorul românilor”, conchide social-democratul.

Programul de Guvernare al Cabinetului Cîțu promite că datoria publică nu va depăși pragul de 60% din PIB, creșterea colectării veniturilor din accize, TVA și taxe vamale, reforma ANAF, reformarea sistemului fiscal-bugetar și modernizarea infrastructurii.

sursa:https://www.cotidianul.ro/ciolacu-desfiinteaza-programul-coalitiei-minciuni/


Vai de capul liberalilor ! Sunt la mîna unui partid isteric-USR și la mîna proiectelor UDMR.

 


PNL trăiește o grabă nebună de a scăpa de toate formalitățile din Parlament. Să fie parte dintr-o majoritate în Parlament și să aibă guvern.

Felul în care au tratat totul pe fugă arată că procedurile au decăzut de tot. Au rămas doar niște formalități plicticoase. Le bagă în buzunar și le citesc acasă. Liberalii nu-și dau seama că de mîine s-au băgat cu capul într-un laț de oțel. Sunt pierduți pe termen lung. În afară de dirijarea unor contracte în ministerele pe care le conduc, nu mai pot face nimic. Nu pot face nimic pentru țară. E drept că actuala echipă nici nu poate. Este lipsită de oameni cu minte și anvergură politică. Cu un așa președinte și cu compania celor de la USR și UDMR, sunt legați de mîini și de picioare. Ba, din cauza președintelui partidului, sunt legați și la ochi. Căci, de cap, nu poate fi vorba! Sunt la mîna unui partid isteric și la mîna proiectelor UDMR.

Ca să nu piardă repede guvernarea, liberalii vor fi siliți să cedeze în toate dosarele mai complicate. Înainte de a începe să guverneze, ei sunt deja responsabili de aducerea la guvernare a USR-PLUS. Ei și Klaus Iohannis! La orice majoritate necesară unei legi, vor trebui să-i întrebe pe piețarii de la USR. Vă dați seama ce chin de comunicare și negociere îi așteaptă! Ce se va alege de domeniul Justiției, cu o așa armată de croitori isterici, aplecați cu foarfece pe domeniul legilor și al Constituției României!? Rezultatul final este greu de prevăzut. Enormitățile din capul lor pot produce dezastre Constituționale ireparabile. Incapacitatea lor de a accede la nuanțe de Drept și la pericolul unor modifiări legislative pentru statul român ar fi trebuit să ne sperie, încă, înainte de a le da acest minister în gestiune.

Desființarea SIIJ este tot o enormitate crescută ca o ciupercă pe scăfîrliile celor din PNL și USR. Desființarea unei insituții independente, creată pentru a cerceta abuzurile magistraților, nu este parte dintr-o normalizare (reparare, cum zice Klaus Iohannis), ci o modalitate de a reveni la controlul total asupra procurorilor și judecătorilor. În fapt, Klaus Iohannis și ceata sa de plecăcioși s-au speriat de existența SIIJ pentru simplul fapt că nu o mai controlează. Iar procurorii și judecătorii obedienți, din „completele morții”, nu mai execută comenzile. Dacă activitatea SIIJ se întoarce la DNA, judecătorii și procurorii sentințelor dirijate se întorc la „trai nineacă”! Printr-o simplă comandă de la Cotroceni, de la conducerea DNA sau de la SRI, li se închide orice dosar și se îngroapă orice plîngere. Klaus Iohannis și Laura Codruța Kovesi s-au temut de moarte de existența SIIJ! O activitate intensă a Secției ar fi scos la iveală toate nenorocirile executate la ordin. Cu o Secție dotată și mobilată cu profesioniști și caractere, statul paralel ar fi pierdut definitiv controlul asupra justiției de comandă. Nu întîmplător, și funcționarii de la Bruxelles au pus umărul și s-au alăturat corului cu ”Moarte SIIJ!”. Ca și în cazul ”Moarte PSD”! Procurorii și judecătorii care protejeau sau agresau multinaționalele scăpau de sub control și puteau construi dosare periculoase. Așa, nu! Toată comanda revine la DNA și la președintele României. Vă imaginați un procuror care să cerceteze serios firme ca Astaldi sau Siemens?

Simplu! Repararea legilor justiției înseamnă în mintea prședintelui, a liberalilor și a USR o recuperare a controlului asupra faptelor comise de magistrați aflați sub comandă.
La ce să ne așteptăm de la un premier, deja, vizibil rebegit de problemele de la Finanțe? Ce politică Externă vom avea cu Bogdan Aurescu, preferatul în tăceri și absență al președintelui Iohannis? Cu două nule la politica externă, vom avea o prestație internațională, în cel mai rău caz, turistică. Ce vor face liberalii cu Raluca Turcan la ministerul Muncii? Ce concesii vor fi obligați să facă UDMR-rului dacă Tanczos Barna a jurat deja pentru Ținutul Secuiesc?

Post scriptum:
Dispariția din guvern a lui Ion Ștefan, zis Grindă, a lui Marcel Vela și a Monicăi Anisie ține doar de o igienă intelectuală, nu de o performanță politică!

sursa:https://www.cotidianul.ro/vai-de-capul-liberalilor-2/


Cu UDMR în componență, Parlamentul României, și Guvernul se află într-un deficit de legalitate.

 


Există o temă care ar trebui să devină obligatoriu recurentă până la soluționarea ei, impusă de normele democratice și legale.
UDMR, deși nu este partid politic, participă la guvernare ca partid politic, nu ca minoritate etnică, în componența specifică.
Pe de altă parte, ideii tot mai șoptite că etnicii maghiari sunt mai capabili decât reprezentanții altor minorități, și decât cei ai majoritatății, nu i se poate găsi sub nici o formă un cadru de interpretare, fiind de reținut doar afacerile fabuloase derulate de cei care s-au folosit de prestigiul și inteligența unor excepționali intelectuali maghiari care au fost la începutul anilor 90 în UDMR.
Nu poate fi exclusă deloc teza cum că Guvernul de la Budapesta, în componența căruia nu se regăsește minoritatea română din Ungaria, este parte din Guvernul de la București, dacă nu cumva este un supervizor al acestuia așa cum a fost cel al URSS în anii 50.
Constituirea Guvernului actual se bazează pe o majoritate asigurată nelegal de UDMR. Și nu de azi de ieri. O asociație culturală al cărei obiect de activitate este conservarea specificului etnic, nu poate participa sub nici un aspect la conturarea unui Parlament democratic, format din structuri politice sau alte reprezentări stabilite prin lege.
Răul făcut prin admiterea UDMR în Parlamentul României este unul imens. Urmare acestei situații toate majoritățile au devenit toxice, nereprezentative interesului național, electoral și contra reformelor. Știindu-și vulnerabilitățile absolute, UDMR nu poate avea principii, fiind o simplă platformă utilă derapajului politic generalizat. UDMR se află oriunde se prefigurează o majoritate, stabilind false legitimități care au prăbușit România.
Fără actori ca UDMR peisajul politic românesc s-ar fi aflat într-o frământare care ar fi dus la unele soluții. Așa, principalul obiectiv al majorității guvernamentale a fost o stabilitate în esența ei dovedit antireformistă. UDMR reprezintă unul dintre punctele mortale pentru societatea românească, comunitatea maghiară fiind folosită, prin manipulare, simbolic într-o veritabilă alchimie a sistemului politic mafiot.
UDMR conduce România pentru că ea se află acolo unde firul legitimității se întrerupe, vine acest ONG și rezolvă lucrurile.
Cu UDMR în componență, și Parlamentul României, și Guvernul se află într-un deficit de legalitate.

sursa:https://www.cotidianul.ro/udmr-conduce-romania/


Tanczos Barna, ministru al Mediului - A votat pentru vânătoarea urșilor și a cormoranilor și are o atitudine relaxată în ceea ce privește protecția pădurilor

 


Tanczos Barna este propunerea UDMR pentru funcția de ministru al Mediului. Are 44 de ani, este economist, este senator din 2012 și a fost președinte al Federaţiei Române de Hochei pe Gheaţă în perioada 2008-2013. Tanczos Barna a atras atenția prin declarațiile sale în ceea ce privește vânătoarea urșilor. "Nu putem transforma România în grădina zoologică a Europei", spunea el. A votat pentru vânătoarea cormoranilor și are o atitudine relaxată în ceea ce privește protecția pădurilor, orientată spre dezvoltarea economică.

În cele două mandate de senator, Tanczos Barna s-a pronunțat în mai multe rînduri pentru controlul populației de urs, specie protejată, prin vânătoare. El provine din Harghita, care, alături de județul Covasna, are mari probleme în gestionarea acestei probleme.

În 2015, Tanczos Barna, a organizat o conferință de presă prin care anunța că va depune la Ministerul Mediului o petiție prin care cere reanalizarea sistemului de protecție a carnivorelor mari (n.r. - urși) deoarece țara noastră are prea multe exemplare și nu se poate transforma ”în grădina zoologică a Europei”.

"Nu putem transforma România în grădina zoologică a Europei, nu ne putem asuma mai mult decât trebuie în protejarea unor specii de animale sălbatice. Populația de urs creşte, a depăşit deja 10.000 de exemplare în România, iar ţara noastră şi-a asumat, printr-un angajament faţă de UE, că va păstra un efectiv de aproximativ 6.000 de urşi", declara senatorul Tanczos într-o conferinţă de presă susținută la Miercurea Ciuc, potrivit Mediafax.

El spunea la vremea respectivă că numărul urşilor din România creşte anual cu "sute, poate mii de exemplare", atingând în prezent cifra de 10.400 şi că aceste animale sălbatice şi-au depăşit habitatul natural şi reprezintă un real pericol atât la adresa oamenilor, cât şi pentru alte specii.

"Nu există, cred, în UE o ţară unde să fie atâtea pagube, atâtea atacuri ale urşilor, nu putem noi să ducem în cârcă dezideratele întregii Uniuni la nivel de populaţie de urşi, ei să aibă producţii de 10.000 de tone de porumb la hectar, de zece ori mai multe bovine pe hectar şi noi să nu putem creşte efectivele şi să pierdem cotele de lapte pentru că noi trebuie să păstrăm natura intactă, speciile protejate. (...) Este inadmisibil să tratăm acest subiect strict din punctul de vedere al protejării unui animal sălbatic", mai afirma Tanczos Barna.

În 2019, Barna Tánczos alături de grupul UDMR din Senat a făcut un amendament la proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Legii vânătorii şi a protecţiei fondului cinegetic nr.407/2006. Potrivit acestuia, pentru o perioadă de 5 ani, ursul să fie trecut din lista de animale protejate cuprinse în Anexa II a legii, pe lista de animale libere pentru vânat în perioadele stipulate de lege. Proiectul de lege a fost aprobat în această formă de Senat și a ajuns la Camera Deputaților, generând un adevărat scandal la vremea respectivă.

"Pentru o perioadă de 5 ani, ursul a fost trecut în altă anexă, care permite emiterea unor autorizaţii prin care populaţia de urs poate fi optimizată. Prin reducerea în ultimii ani a intervenţiei oamenilor, populaţia de urs a scăpat practic de sub control. Dacă ne uităm la alte state UE, vedem că folosesc acest drept de derogare de la Directiva UE şi intervin în mod profesionist şi hotărât pentru reglementarea şi optimizarea populaţiei. Asta dorim şi noi de la Ministerul Mediului - să găsească în această perioadă o soluţie să negocieze cu Comisia Europeană un program de derogări prin care să se intervină, alături de asociaţiile de vânătoare, pentru optimizarea populaţiei de urs din România", declara atunci senatorul UDMR Tanczos Barna.

El a explicat la acea vreme că în prezent "nu există vânătoare, ci doar intervenţie în cazul urşilor care au generat deja pagube sau au atacat oameni".

În 2019, Tánczos a votat și pentru modificarea și completarea Legii nr.407/2006 a vânătorii și a protecției fondului cinegetic

și completarea Ordonanței de urgență nr.57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice p

Atitudinea lui Tanczos Barna în ceea ce privește protecția mediului poate fi observată într-o declarație făcută în plen, pe 26. 02.2018, pe Propunerea legislativă de reglementare modificarea Legii nr. 46/2008 – Codul silvic, republicată și care viza scoaterea din fondul forestier național a unor suprafețe de teren, fără compensare, cu achitarea taxelor prevăzute de lege penytru lucrări miniere de interes național și declarate de utilitate publică pentru exploatarea zăcămintelor de lignit.

”Am ascultat cu multă atenție discursul antevorbitorului meu. Este bine-venit acest discurs, chiar și vehement, chiar și foarte, foarte convins de acele principii de dezvoltare durabilă, de amprentă de carbon și așa mai departe, dar trebuie să lăsăm discursul verde, câteodată, poate „habotnic”, la ușa Parlamentului, odată ce trecem de la mișcările de stradă, de la ONG-uri, în calitatea de senatori. Și aici trebuie să avem o atitudine multidisciplinară, dacă pot să folosesc această sintagmă, pentru că am văzut ce înseamnă autostrăzi blocate din cauza vehemenței unora care, poate, câteodată, pe bună dreptate, încearcă să protejeze o specie de fluturi, de șopârle, de alte ființe pe cale de dispariție, ce înseamnă blocarea unor comunități în beznă și fără infrastructură de secol XXI, odată ce anumite proiecte rămân blocate din cauza prevederilor legii pe Natura 2000, ce înseamnă să nu ai autostradă între Târgu-Mureș și Iași, pentru că nu se poate trece muntele. Peste tot în Europa se poate construi autostradă oriunde, numai în România nu se poate trece muntele din cauza prevederilor privind protecția mediului. Dacă nu avem o atitudine multidisciplinară, dacă nu încercăm să căutăm echilibrul, dacă nu susținem, câteodată, industria și nu facem concesii, poate pentru 30 de ani, pentru o anumită zonă, riscăm să ne blocăm în acest discurs, riscăm să nu ne dezvoltăm, cum s-a dezvoltat întreaga Europă, care – în ghilimele sau în paranteză fie spus – a inventat aceste proceduri foarte stricte de protejare a mediului înconjurător după ce au eliminat specii de animale, cum este ursul, de exemplu, au eliminat foarte multe zone care ar trebui să fie protejate acum, nu mai au păduri virgine. Numai România rămâne să fie grădina zoologică a Europei, o pată verde frumoasă pe harta europeană, fără infrastructură, fără autostrăzi, fără cariere și fără alte dezvoltări. Niciuna dintre abordările extremiste, așa cum am spus și în intervenția mea anterioară, nu este bună, dar nici nu putem să nu avem o atitudine multidisciplinară și să nu lăsăm acest discurs caracteristic ONG-urilor la ușa Parlamentului”, declara în parlament Tanczos Barna pe 26. 02.2018. El a votat pentru modificarea Codului Silvic.


Cine este Tánczos Barna

Tánczos Barna are 44 de ani, este economist, absolvent al Academiei de Studii Economice din București.
În perioada 2005-2007 a fost președinte al Agenției Domeniilor Statului (ADS). Pe vremea când era la ADS, Tanczos Barna a fost înjunghiat cu o baionetă, în propriul sau birou.

Între 2007 și 2012 a fost secretar de stat în ministerele Transporturilor, Dezvoltării Regionale și Agriculturii. Din 2012 este senator. În această calitate a fost membru al Comisiei pentru agricultură, industrie alimentară și dezvoltare rurală.

Din 2008 până în septembrie 2013 a fost președinte al Federaţiei Române de Hochei pe Gheaţă.

Conform declarației sale de avere, Tanczos Barna deține la Sincrăieni, județul Harghita, două terenuri forestiere (de 549 metri pătrați, respectiv 346 metri pătrați) și trei terenuri agricole (4.000 de metri pătrați, 24.500 de metri pătrați și 20.900 de metri pătrați). În aceeași comună, Tanczos Barna deține o casă de locuit de 283 metri pătrați.

sursa:https://www.hotnews.ro/stiri-mediu-24501891-cine-este-tanczos-barna-propus-ministru-mediului-declaratii-avut-timp-despre-vanatoarea-ursilor-cormoranilor-protectia-padurilor.htm


Liviu Dragnea va intra în refuz de hrană dacă autoritățile vor decide mutarea sa la un penitenciar

 


Liviu Dragnea va intra în refuz de hrană dacă autoritățile vor decide mutarea sa la un penitenciar din Ploiești sau Timișoara. Anunțul a fost făcut de logodnica sa, Irina Tănase, într-o intervenţie la România TV, la emisiunea lui Victor Ciutacu. 

După ce a povestit că Liviu Dragnea acuză că s-ar fi discutat mutarea sa de la Rahova la penitenciarul din Ploieşti sau Timişoara, Irina Tănase a transmis un mesaj din partea fostului lider PSD.

„Am să vă transmit un mesaj din partea lui. A spus că este sătul de cât l-au chinuit în ultimele luni şi de cât şi-au bătut joc de viaţa şi de sănătatea lui şi că dacă vor decide mutarea lui la unul dintre aceste penitenciare cu încălcarea legii, el va intra în refuz de hrană”, a povestit Irina Tănase. 

 La mijlocul lunii decembrie, Liviu Dragnea a fost diagnosticat cu SARS CoV 2, în urma unui test PCR făcut la Spitalul Penitenciar Jilava.

Marți, Administrația Națională a Penitenciarelor a anunțat că deținuții din Penitenciarul-spital București-Jilava, bolnavi de COVID-19, care nu mai au risc de contagiune, sunt mutați în penitenciarele din Ploiești și Timișoara.

„Având în vedere evoluția situației epidemiologice pe plan național și evaluarea modalității optime de gestionare a cazurilor de infectare cu virusul SARS-CoV-2 în rândul persoanelor custodiate, pentru creșterea capacității Penitenciarului- Spital București-Jilava, în urma analizei efectuate de Administrația Națională a Penitenciarelor, în temeiul Ordinului C.N.C.C.I. nr. 4649288/09.11.2020 și a art. 15 din Legea nr. 254/2013, Penitenciarele Ploiești și Timișoara vor asigura custodierea persoanelor private de libertate care nu mai prezintă risc de contagiune după perioada de 14 zile de spitalizare în penitenciar-spital”, anunță ANP.

Potrivit ANP, stabilirea unităţii de detenţie pentru perioada de monitorizare post-tratament presupune analizarea criteriului proximităţii faţă de penitenciarul care asigura executarea pedepsei privative de libertate, fiind vizat interesul superior al persoanelor condamnate.

„Subliniem că nicio persoană privată de libertate pentru care Penitenciarul-Spital Bucureşti-Jilava asigură protocolul de tratament COVID-19 nu prezintă alterări ale stării de sănătate sau modificări de natură a necesita intervenţii medicale externe sistemului penitenciar”, mai arată ANP.

sursa:https://www.cotidianul.ro/liviu-dragnea-vorbeste-despre-decizii-drastice/


”Treimea infernală”: ce a salvat Moscova de la un atac nuclear

 


Apariția noilor rachete balistice intercontinentale în Uniunea Sovietică a temperat ”capetele înfierbântate” de peste ocean.

Aceste ”trabucuri” nucleare asigurau securitatea URSS în cea mai fierbinte perioadă a Războiului Rece: exact acum 40 de ani, la 17 decembrie 1980, forțele armate au fost dotate simultan cu trei rachete balistice intercontinentale îmbunătățite –  RS-16B, RS-18B și RS-20B. În acei ani, ”șoimul” Ronald Reagan a venit la putere în Statele Unite și a stabilit un curs de confruntare directă cu Moscova. Însă apariția noilor ICBM-uri în Uniunea Sovietică a temperat ”capetele înfierbântate” de peste ocean. Despre caracteristicile acestei arme relatează Andrei Koț în materialul RIA Novosti.

Distrugerea oricărui oraș

Cea mai masivă rachetă balistică intercontinentală din istoria Forțelor de Rachete Strategice Ruse (RVSN) este RS-10, care a ajuns în dotare la sfârșitul anilor 1960. Ea putea arunca un focos ușor (0,5 megatone TNT) sau greu (1,1 megatone TNT) la 10,5 și 5 mii de kilometri respectiv, dar Statele Unite aveau deja sisteme de apărare antirachetă capabile să intercepteze focoasele unice. A devenit clar faptul că racheta trebuia să aibă mai multe focoase.

Prima rachetă ”cu mai multe capuri” a fost RS-16A. Ca dimensiune, era aproape ca și R-10, respectiv nu a fost necesară construirea unor noi silozuri. Unitatea de luptă a fost echipată cu patru focoase, cu o capacitate de la 0,5 până la 0,75 megatone TNT fiecare. Astfel, cu o singură lansare, Forțele de Rachete Strategice Sovietice îi puteau aranja inamicului 200 ”de Hiroshima”. Raza de acțiune era de 10-11 mii de kilometri. RS-16A putea ajunge în orice oraș american. Însă au existat și neajunsuri – în special, o precizie nu prea mare.

Modernizarea modelului R-16B, prin îmbunătățirea caracteristicilor tehnice, a început în 1976. La exterior nu era prea diferit de predecesorul său, dar avea o superioritate de o dată și jumătate până la două ori în ceea ce privește capacitățile. Precizia s-a dublat, noi focoase și un complex de înmulțire a acestora din urmă. Sistemul de control a devenit unul inerțial autonom, capabil să fie reorientat în timpul pregătirii înainte de lansare.

R-16B a fost echipat cu un sistem autonom de vizare ”Meridian”, care permitea rachetei, odată lansată, să intre pe traiectorie chiar și după o explozie nucleară în apropierea locului de lansare. Acest lucru a crescut foarte mult capacitatea de supraviețuire a ICBM-urilor în cazul unui prim-atac din partea inamicului. Un total de 150 de complexe RS-16, de ambele modificări, au fost construite în anii '80.

Purtătorul ”Avangardei”

Primele regimente echipate cu ICBM-urile RS-18A și-au început serviciul de luptă la mijlocul anilor '70. Racheta purta deja șase focoase cu o capacitate de 750 kilotone TNT fiecare, precum și un complex de mijloace pentru a depăși apărarea antirachetă a inamicului. Raza de acțiune era de zece mii de kilometri. Chiar și o rachetă RS-18, care reușea să străpungă liniile de apărare inamice, putea provoca daune colosale. Pentagonul considera acest lucru ca fiind una dintre principalele amenințări la adresa securității SUA.

Modificarea rachetei RS-18B a constat într-o simplificație constructivă: a primit motoare mai fiabile, sisteme de control îmbunătățite și echipamente de luptă. RVSN au reînceput înarmarea cu ele în 1980, însă doar un total de 360 ​​de rachete au fost puse în serviciu.

Ceea ce este interesant – această armă este încă de actualitate. Anume RS-18B este cel care transportă cele mai noi focoase hipersonice ”Avangard”. Potrivit Ministerului Apărării, unul dintre regimentele de rachete a fost deja complet echipat cu aceste focoase.

"Acest complex este pe bună dreptate primul în avangarda creării de noi tipuri de arme, deschizând era armelor strategice hipersonice ", a declarat recent comandantul RVSN, Serghei Karakaev, într-un interviu acordat gazetei ”Krasnaya Zvezda”.

Argumentul solid

Racheta grea cu două trepte și cu combustibil lichid RS-20A a intrat în funcțiune în decembrie 1975. Ea este mai bine cunoscută publicului larg ca ”Satana” – în terminologia NATO. A fost cea mai puternică rachetă balistică intercontinentală din lume.

Rachetele au fost concepute pentru a distruge toate tipurile de ținte protejate de sistemele moderne de apărare antirachetă și au fost produse în trei variante: cu un focos ce avea o capacitate de opt megatone TNT și o rază de zbor de 16 mii de kilometri, cu un focos de 20 de megatone TNT și o rază de acțiune de 11 mii de kilometri, precum și cu focoase multiple (opt focoase cu o capacitate de 1,3 megatone TNT fiecare).

În pofida puterii deja excesive a noii rachete, în scurt timp au început lucrările la versiunea îmbunătățită. RS-20B putea transporta deja zece focoase, cu o capacitate de o megatonă TNT fiecare, și putea distruge ținte mici rezistente, de exemplu, buncărele subterane protejate și posturile de comandă și control. Versiunea modernizată a ieșit mai precisă, mai fiabilă și mai ușor de fabricat. Se deosebea de predecesoarea sa printr-o nouă etapă de înmulțire a focoaselor, care a făcut posibilă acoperirea unei suprafețe mult mai mari.



În mod particular, merită remarcată metoda de bazare și lansare a rachetei.  Aceasta din urmă era plasată în siloz, unde era alimentată, fiind gata de lansare. Timpul de pregătire necesar pentru lansare era de puțin peste un minut. Din siloz, RS-20B arunca acumulatorul de presiune sub formă de pulbere – un fel deexpulsie. Motorul pornea deja în aer.

Dezvoltarea ulterioară a "modelului douăzeci" a fost RS-20V. Această rachetă este mai precisă, are o suprafață pentru înmulțirea focoaselor mai mare și un timp de pregătire pentru lansare mai mic. RS-20V sunt încă în funcțiune. Acestea urmează să fie înlocuite cu rachetele grele promițătoare RS-28 ”Sarmat”, care se așteaptă să fie livrate armatei anul viitor.

sursa:https://ro.sputnik.md/analytics/20201218/32935602/treimea-infernala-moscova-salvat-atac-nuclear.html