6.10.2021

Daniel Simion Suciu, de 53 ani, are pielea ca solzii de peste

 


Zilnic, un iesean traieste un adevarat cosmar, asista la felul in care se transforma. Pentru ca sufera de o boala de piele rara, ieseanul nici nu poate fi supus interventiilor chirurgicale pentru ca pielea nu se prinde la loc.  Daniel Simion Suciu, de 53 ani, are pielea ca solzii de peste. Nu este primit in magazine si a fost alungat si de frizer.  Omul vede zilnic cum se transforma si dintr-un om normal iese la iveala o persoana care ii sperie pe ceilalti.

Traiul intr-o lume normala, dar suferind de o boala care ii face pe toti sa intoarca capul si sa arunce priviri rautacioase sau pline de mirare este un adevarat cosmar. Acest cosmar il traieste zilnic, de ani buni, un iesean. Omul vede zilnic cum se transforma si dintr-un om normal iese la iveala o persoana care ii sperie pe ceilalti. Aspectul fizic, in special al mainilor care sunt vizibile mai usor, il face pe barbat nici sa nu iasa din casa. Din cauza ca pielea sa are un aspect de solzi de peste, care desi cad, cresc altii la loc, nu de putine ori barbatul a fost respins de vanzatorii de la magazine sau a fost refuzat la frizerie. Barbatul sufera de o boala de piele, denumita ihtioza congenitala, pe care a luat-o de la tatal sau, o boala ce se transmite pe linie genetica. Boala de care sufera Daniel Suciu, in varsta de 53 ani, se manifesta de cand acesta avea doar sase luni. Dar boala a inceput sa devina vizibila cand acesta avea in jur de 40 ani. „Solzi de peste este pielea mea si mai nou am si tepi de arici pe picioare. M-am nascut cu o malformatie congenitala, iar in ultimul timp imi iese si in dosul palmei. Am noua biopsii facute si nici medicii nu stiu cum o sa evolueze boala mea. De la sase luni a inceput sa mi se aspreasca pielea, iar de pe la 40 ani boala a inceput sa devina vizibila. Nici la frizerie nu vor sa ma tunda pentru ca am o boala de piele. La unele magazine imi punea marfa pe tejghea si cand imi vedeau mainile nu imi mai lua banii si lua marfa, spunea ca sunt boschetar”, a povestit Suciu. Acum, barbatul incearca sa se fereasca de ochii lumii, desi boala de care sufera nu este deloc molipsitoare. Singura modalitate de transmitere este pe linie genetica.

Barbatul a trecut pe la aproape toti dermatologii din Iasi si din Bucuresti. De curand, acesta a fost internat la Clinica de Dermatologie a Spitalului Sf. Spiridon Iasi. Aici, in data de 4 octombrie a suferit un accident, mai exact a cazut la dus si si-a rupt mana. Barbatul a fost transferat pentru un control de specialitate la Spitalul Sf. Ioan Iasi, apoi a mai stat doua zile la Dermatologie. Barbatul este hotarat sa dea in judecata conducerea Spitalului Sf. Spiridon Iasi pentru conditiile din clinica din Tatarasi si intentioneaza sa ceara daune in valoare de 100.000 lei. „M-am internat la Clinica Dermatologie in Tatarasi pe 2 octombrie. Accidentul s-a intamplat pe data de 4 octombrie. Eu aveam tensiune si asistenta nu a vrut sa imi dea pastila de tensiune pana nu imi fac baie, ca mi-a zis ca miros. Am fost la dus sa fac baie, am ametit si am cazut si mi-am rupt clavicula. De la Dermatologie m-a dus cu ambulanta la Urgente, iar dupa ce m-a examinat m-a trimis inapoi la Dermatologie. Eu invinuiesc conducerea spitalului pentru ca nu are grija de Sectia din Tatarasi. Este un singur dus, care nu are nici o usa, atat pentru barbati, cat si pentru femei. Nu exista gratar de protejare pentru ca e ciment sau macar un pres de cauciuc sa nu alunece omul. E un singur lighean pentru toti pacientii, care au diverse boli de piele. Mancarea e in conditii odioase. Scot vinovata asistenta medicala si medicul de garda de pe data de 4 octombrie ca nu si-au facut datoria. Ma duc in instanta si fara 100.000 lei nu discut, pentru ca eu stau si sufar cu mana legata de gat”, a mai spus Daniel Suciu. Barbatul si-a scos certificat medico-legal, din care reiese ca necesita o perioada de 30 -35 zile de ingrijiri medicale pentru vindecare si recuperare functionala.

Barbatul este constient ca boala sa nu are leac, iar tratamentul pentru ameliorarea simptomelor este cat se poate de costisitor. Singurul venit al barbatului este reprezentat de banii obtinuti din gradul de handicap. Mai exact, venitul lunar al barbatului nu depaseste suma de 230 lei, in conditiile in care medicamentele esentiale ajung la 400-500 lei. Boala se extinde de la o zi la alta, dar deocamdata barbatul este multumit ca aceasta inca nu i-a acoperit si fata. Daca baga mainile in apa calda si imediat nu se da cu vaselina speciala, pielea barbatului devine tare si se crapa pana la sange. „Vaselina imi da posibilitatea sa ma misc, imi inmoaie pielea. Ca sa fac un tratament exact cum spun medicii, cu toate vitaminele si cu tigason, m-ar ajunge la 2000 lei pe luna. Dar eu ma multumesc cu acid salicilic si cu vaselina”, a spus barbatul. Pentru ca resursele financiare ale barbatului sunt limitate, acesta si-a deschis un cont la CEC Bank pe numele Daniel Simion Suciu, RO69CEIS0102RON0027094, pentru a putea fi ajutat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu