Operatorul de salubritate Romprest a anunţat, sâmbătă seară, că va mobiliza imediat toate resursele alocate serviciului pentru golirea autospecialelor încărcate cu deşeuri în staţiile de sortare aparţinând altor trei companii partenere.
„Având in vedere apelul nostru, transmis către toate autorităţile, în sensul găsirii unei soluţii pentru rezolvarea situaţiei de blocaj create la nivelul Sectorului 1 şi înţelegând importanţa asigurării continuităţii serviciului public de salubritate, partenerii noştri contractuali, 3R Green SRL, Rom Waste Solution SA si Iridex Group SRL, ne-au comunicat astăzi, 5 iunie 2021, la ora 20:00, ca vor permite accesul în staţia de sortare, în limita capacităţilor lor, al autospecialelor încărcate cu deşeurile colectate din sectorul 1, urmând ca diferendul financiar să îşi găsească o rezolvare amiabila, instituţională, în cursul săptămânii viitoare. Romprest va mobiliza imediat toate resursele alocate serviciului pentru ca, pe măsură ce autospecialele se vor descărca la staţia de sortare, să intre în program de colectare a deşeurilor care s-au acumulat în sector începând cu data de 1 iunie 2021, dată la care accesul la staţiile de sortare agreate a fost interzis”, a transmis, sâmbătă seară, operatorul de salubritate, care are contract cu administraţia locală a sectorului 1.
Oficialii Romprest susţin că „prin acordul comun al operatorilor de salubritate autorizaţi, această situaţie de blocaj a fost dezamorsată”, menţionând că aşteaptă ca „autorităţile abilitate să îşi asume responsabilităţile care le revin şi să asigure funcţionarea acestui serviciu public care se prestează în regim de continuitate, prin finanţarea şi asigurarea unui cadru contractual şi legal predictibil”.
Ei fac apel la populaţie şi la Poliţia locală pentru ca acestea să-i sprijine pe angajaţii de la salubritate în demersul de a reintra în regim normal de colectare.
La începutul acestei luni operatorul de salubritate Romprest a anunţat, din nou, că nu mai ridică gunoiul din Sectorul 1, conform primarului.
Romprest acuză că ”în mandatul actualului primar, aplicarea clauzelor contractului şi a prevederilor legale este discreţionară”.
”Refuzul nejustificat la plata facturilor pentru servicii confirmate, în perioada iulie-decembrie 2020, şi plata discreţionara a prestaţiilor, respectiv jumătate din prestaţia lunară a activităţilor de salubrizare stradală, în perioada ianuarie-martie 2021, au dus la acumularea unui debit restant de peste 120 milioane lei, din care 96 milioane datorie istorică aferentă prestaţiilor din anul 2020 şi 24 milioane aferente prestaţiilor din anul 2021. Facturi aferente unora dintre prestaţiile din anul 2020 înregistrează depăşiri ale termenelor de scadenţă de peste 200 de zile”, afirmă compania.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu