2.15.2021

”V-ați hotărât să chemați în judecată CSM. Care a fost rațiunea pentru care ați acționat astfel ?”

 


Un aspect foarte important pentru justiția din România îl reprezintă faptul că, în anul 2020, Curtea Constituțională a admis excepția de neconstituționalitate a art. 106 lit. d) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor. Această excepție de neconstituționalitate a fost invocată de către avocatul Ionel Stan, un candiat care a fost respins la ultima probă din cadrul concursului de admitere în magistratură, cea a interviului. Cu toate acestea, presa nu a dat importanța cuvenită acestui fapt care spune multe despre felul în care sunt interpretate și aplicate, de către un grup de oameni, legile în România, oameni care la acest moment fac parte din categoria celor mai bine plătiți bugetari din România. Tocmai acesta este motivul pentru care am luat legătura cu avocatul Ionel Stan, cel care a avut răbdarea și curajul de a ne releva o realitate tristă a justiției românești.

Ciprian Demeter: Domnule avocat Ionel Stan, în primul rând vă mulţumim pentru timpul acordat cu ocazia acestui interviu şi vă felicităm pentru curajul de a vorbi deschis despre un sistem care pentru cetăţenii obişnuiţi reprezintă dreptatea, competenţa şi imparţialiatea sau cel puţin aceasta este reprezentarea noastră a tuturor. Demersul dumneavoastră ne-a dezvăluit cu totul altă realitate şi, din păcate, această realitate este tristă. Vorbiți-ne puţin despre dumneavoastră şi despre participarea la concursul de admitere în magistratură.

Ionel Stan: Am absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universității București în anul 2006, iar din anul 2007 sunt avocat în cadrul Baroului București.

După ce am îndeplinit condiția vechimii, 5 ani în profesia de avocat, am participat pentru prima dată la concursul pentru admiterea în magistratură în anul 2014. Ghinionul meu a fost că toate codurile și tratatele scrise în baza lor se modificaseră și au fost incluse în tematica de concurs, ceea ce a necesitat un timp îndelungat de pregătire. Din acest motiv am reușit să promovez probele scrise, adică proba juridică și proba de logică, la a patra participare la concursul organizat în anul 2017, iar la ultima probă a interviului am fost respins. Nemulțumit de faptul că nu cunoșteam motivele respingerii și nici nu puteam să formulez contestație împotriva acestei respingeri, am verificat dacă Hotărârea nr. 279/2012 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, prin care este aprobat regulamentul de concurs, este emisă în condiții de conformitate cu Legea nr. 303/2004, deoarece prin intermediul acestui regulament se execută în concret legea și am constatat că această Hotărâre încalcă mai multe articole din legea menționată. Mai exact, după ce am analizat cele două acte administrative, Hotărârea și Legea, am constatat faptul că CSM a inclus în cadrul concursului de admitere proba interviului cu încălcarea câtorva articole din Legea nr. 303/2004 și din Legea nr. 24/2000, lucru nepermis deoarece regulamentul trebuia să fie emis în condiții de conformitate cu legea, adică acesta nu poate să adauge ceva legii și nu poate suprima ceva dintr-o lege, deoarece acest act administrativ are o forță juridică mult inferioară unei legi organice.

Ciprian Demeter: Ce reacție ați avut când ați constatat acest lucru?

Ionel Stan: În momentul în care am descoperit acest lucru am avut un mare șoc. Eu trăiam cu gândul că autoritatea publică ce are drept scop principal garantarea independenței justiției, adică CSM, trebuie să fie un exemplu în ceea ce privește respectarea și aplicarea legilor în România. Dar, din păcate, realitatea s-a dovedit a fi cu totul alta. Aveam, așadar, posibilitatea să acționez în judecată CSM pentru a restabili legalitatea în acest caz și să solicit instanței să se pronunțe, în principal cu privire la constatarea nulității absolute a Hotărârii care aproba regulamentul de concurs, iar printr-o cerere accesorie să solicit validarea concursului doar cu privire la primele probe scrise și să fiu astfel declarat admis la acest concurs. Bineînțeles că exista și posibilitatea de a nu chema în judecată CSM și aveam posibilitatea să îmi încerc din nou șansele de a promova proba interviului la următoarele concursuri, în cazul în care mi-aș mai fi dorit să fiu admis în magistratură.

Ciprian Demeter: V-ați hotărât să chemați în judecată CSM. Care a fost rațiunea pentru care ați acționat astfel?

Ionel Stan: În primul rând, am realizat că șansele mele de a promova proba interviului, chiar dacă acționam sau nu în judecată CSM, erau practic nule, deoarece eu cred că această probă are drept scop eliminarea din concursurile pentru admiterea în magistratură și în Institutul Național al Magistraturii a persoanelor independente. Sunt de părere că acest gen de oameni nu au nicio șansă să promoveze această probă. Este posibil ca scopul acestui interviu să fie acela de a admite în magistratură și în INM persoane care pot fi ușor controlate și manipulate. De fapt, aceasta este și părerea majorității oamenilor cu care am discutat acest subiect.

În al doilea rând, în calitate de avocat am obligația să apăr Legile și Constituția din România, așa cum îmi cere legea pentru organizarea profesiei de avocat. Nu știu dacă m-aș fi împăcat cu gândul că am întors spatele acestei profesii și probabil că ar fi fost o chestiune de timp până aș fi făcut același lucru și în calitate de magistrat.

Chiar dacă am chemat CSM-ul în judecată, în anul 2017, m-am hotărât să încerc din nou și am participat la concursul pentru admiterea în magistratură organizat în anul 2018. Și la acest concurs am reușit să promovez probele scrise, iar la proba interviului am fost respins, din nou. De fapt, era imposibil să primesc o notă de promovare la interviu, în condițiile menționate. Și pentru acest concurs am acționat CSM-ul în judecată și am solicitat instanței să constate nulitatea absolută a Hotărârii care aproba regulamentul prin care a fost organizat acest concurs, iar acest litigiu se află încă pe rol.

Ciprian Demeter: În cadrul litigiului declanșat în anul 2017, ați ridicat excepția de neconstituționalitate a art. 106 lit. d) din Legea nr. 303/2004. Ce v-a determinat să invocați acestă excepție de neconstituționalitate?

Ionel Stan: La primul termen de judecată, în data de 05 octombrie 2017, mi-am dat seama că eu am o mare problemă în acest litigiu. Am considerat că șansele mele de a câștiga acest litigiu sunt extrem de mici deoarece eu încercam să anulez un act administrativ emis de CSM, care este de fapt autoritatea publică ce are anumite atribuții în sistemul magistraturii, printre care și dreptul de a aplica sancțiuni disciplinare împotriva magistraților. Cu alte cuvinte, eu eram singur și mă judecam cu un sistem. În zilele următoare am verificat dacă exista posibilitatea ca articolul 106 din Legea nr. 303/2004, articol care îi dă dreptul CSM de a emite regulamente de concurs, să contravină dispozițiilor vreunui articol din Constituție și să declanșez, astfel, un nou conflict la Curtea Constituțională. Am identificat articolul 73 alin. (3) lit. l) din Constituție care prevede ca organizarea instanțelor să se facă prin lege organică, iar până la al doilea termen de judecată am redactat excepția de neconstituționalitate și am depus-o la registratura instanței și la registratura CSM. La al doilea termen de judecată din 02 noiembrie 2017 am reușit să conving instanța să pronunțe o încheiere prin care să sesizeze Curtea Constituțională pentru soluționarea excepției.

Rațiunea mea a fost bună deoarece instanța de fond, Curtea de Apel București, a respins acțiunea pe fond ca neîntemeiată, așa cum anticipasem. Împotriva acestei sentințe am declarat recurs la Înalta Curte de Casație și Justiție iar termenul de judecată a fost stabilit pe 18 septembrie 2020. Până la termenul de judecată din recurs, în data de 10 martie 2020, Curtea Constituțională a soluționat cauza și a admis excepția de neconstituționalitate, așa cum, de altfel este cunoscut.

În data de 15 octombrie 2020 Înalta Curte de Casație și Justiție a soluționat cauza și a admis recursul pe care l-am declarat împotriva sentinței Curții de Apel București, astfel încât a pronunțat o decizie definitivă prin care a anulat Hotărârea nr. 279/2012 a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii prin care a aprobat regulamentul prin care a organizat concursul pentru admiterea în magistratură din anul 2017. Această Hotărâre este asemănătoare cu cele emise încă din anul 2012 și până în anul 2019 inclusiv, de unde se poate trage concluzia că toate aceste Hotărâri care aprobă regulamentele de concurs au fost emise fără respectarea dispozițiilor legale și sunt astfel lovite de nulitate absolută.

Redau mai jos paragrafele 28 și 32 din decizia Curții Constituționale.

În concluzie, faptul că legea organică privind statutul judecătorilor și procurorilor – Legea nr.303/2004 – nu prevede aspecte esențiale privind concursul pentru admiterea în magistratură, cum sunt etapele și probele de concurs, modalitatea de stabilire a rezultatelor și posibilitatea de contestare a fiecărei probe, contravine dispozițiilor art.73 alin.(3) lit.l) din Constituție, potrivit cărora organizarea și funcționarea Consiliului Superior al Magistraturii și organizarea instanțelor judecătorești se reglementează prin lege organică. Astfel, aspectele esențiale ale admiterii în magistratură trebuie să fie prevăzute în Legea nr.303/2004, iar Regulamentul aprobat prin hotărâre a Consiliului Superior al Magistraturii și publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, trebuie doar să detalieze procedura privind organizarea și desfășurarea concursului pentru admiterea în magistratură.

De asemenea, Curtea observă că, pentru respectarea prevederilor constituționale, legiuitorul trebuie să completeze dispozițiile Legii nr.303/2004 nu numai cu aspectele esențiale ale concursului de admitere în magistratură organizat potrivit art.33 din lege, ci și cu aspectele esențiale ce țin de ocuparea posturilor de judecător sau procuror prin celelalte modalități de admitere în magistratură. Astfel, Curtea reține că și în cazul concursului pentru admiterea la Institutul Naţional al Magistraturii, al examenului de absolvire a Institutului Naţional al Magistraturii și al examenului de capacitate al judecătorilor stagiari şi al procurorilor stagiari, legea trebuie să prevadă aspectele esențiale, cum sunt, spre exemplu, condițiile de participare, regulile generale privind constituirea comisiilor de concurs, tipul etapelor și probelor de concurs, modalitatea de stabilire a rezultatelor și posibilitatea de contestare a fiecărei probe. Totodată, Legea nr.303/2004 trebuie să prevadă și aspectele esențiale ale ocupării posturilor de magistrat-asistent de la Înalta Curte de Casație și Justiție și de la Curtea Constituțională.

În concluzie, Curtea a statuat, cu valoare de principiu, în jurisprudența sa că, în cazul tuturor categoriilor de personal al căror statut trebuie reglementat, potrivit Constituţiei, prin lege organică, aspectele esențiale referitoare la ocuparea posturilor trebuie reglementate prin lege organică, iar nu prin acte administrative cu caracter inferior legii.

Ciprian Demeter: Pare incredibil că această autoritate publică a emis acest act administrativ, atât de important pentru sistemul magistraturii și al justiției în general, fără respectarea dispozițiilor legale.

Ionel Stan: Adevărul este că anularea acestui act administrativ reprezintă o abatere disciplinară și poate chiar un abuz în serviciu, dar chiar și după pronunțarea acestei decizii, din data de 15 octombrie 2020, membrii Plenului CSM se află încă în funcțiile lor și nu răspund în niciun mod, după cum se observă.

Ciprian Demeter: Ați adus la cunoștința autorităților publice această situație?

Ionel Stan: Am anunțat toate autoritățile publice din România, inclusiv Parlamentul României, dar până în acest moment nu s-a întâmplat absolut nimic.

Ciprian Demeter: După ce a fost admisă această excepție de neconstituționalitate, pe tot parcursul anului 2020 nu au mai fost organizate concursuri pentru admiterea în magistratură și în INM, o situație fără precedent de altfel, deoarece nu a existat un cadru legal. Ce ne puteți spune despre acest lucru?

Urmare a admiterii acestei excepții de către Curtea Constituțională, CSM nu mai are dreptul de a emite regulamente de concurs prin care să stabilească aspectele esențiale din cadrul concursurilor pentru admiterea în magistratură și în INM, cum ar fi etapele din cadrul concursului, probele de concurs, modalitatea de stabilire a rezultatelor și posibilitatea de contestare a notelor obținute la fiecare probă din cadrul concursului, iar Parlamentul României trebuie să voteze o lege organică prin care să se reglementeze aceste concursuri.

Un lucru foarte grav este acela că prin intermediul proiectului Legii nr. 303/2004 emis de Ministerul Justiției și care este încă supus dezbaterii publice, se încearcă reintroducerea probei interviului în cadrul acestor concursuri, în aceleași condiții de subiectivitate și lipsă totală de transparență ca și în anii trecuți, deoarece nu există criterii obiective de examinare, iar candidații respinși nu cunosc motivele respingerii. Singura diferență inclusă în noul proiect de lege este aceea că proba interviului poate fi contestată, dar contestația este doar formală deoarece comisia de soluționare a contestațiilor audiază interviul și va lua o decizie doar în temeiul acelei audieri. Cu alte cuvinte, rezolvarea problemei subiectivității și lipsei de transparență este doar pentru a salva aparențele sau în termeni populari „de ochii lumii”.

Ciprian Demeter: Care sunt criticile pe care le aduceți probei interviului?

Ionel Stan: Proba interviului, în condițiile vechii și noii reglementări, este o probă pur subiectivă și lipsită de orice fel de transparență, lăsând loc arbitrarului și aprecierilor lipsite de orice obiectivitate. Vă dau exemplu câteva criterii prin care se examinează candidații, așa cum sunt ele prevăzute în acest proiect de lege: analiza şi interpretarea unui text la prima vedere; motivația de a accede în profesia de magistrat; existența aptitudinilor de comunicare clară și logică a ideilor, capacitatea de gândire critică, capacitatea de analiză, motivare și sinteză; înțelegerea realității sociale.

Cum pot fi notate în mod obiectiv aceste criterii de examinare și cine poate să garanteze că admiterea sau respingerea candidaților se va face în mod corect.

Prin urmare, admiterea sau respingerea candidaților se va face în temeiul „ochilor frumoși” și se poate ține, astfel, cont la luarea deciziei de admitere de criterii cu totul subiective, de exemplu: aspect fizic plăcut, nepotisme, relații personale sau eventuale fapte de corupție (luare sau dare de mită, trafic de influență, etc.).

Probele juridice scrise, grile și spețe, reprezintă o modalitate obiectivă de selecție și sunt mai mult decât suficiente pentru a clasifica toți candidaţii în funcţie de performanţele lor reale şi care contează, de fapt, pentru cariera de magistrat. Pentru un magistrat judecător nu este relevant dacă acesta are capacitatea de a analiza sau interpreta bine texte literare sau filosofice, proverbe sau maxime celebre, așa cum s-a procedat la concursurile din anii trecuți și cum se va proceda și la următoarele concursuri în cadrul acestei probe a interviului.

Judecătorul trebuie să interpreteze corect și să aplice legea, deci va pronunța soluția sa în baza unui raționament juridic și în baza probelor din dosar, respectând principiile obiectivității, independenței și imparțialității. Judecătorii şi procurorii au îndatorirea să promoveze supremaţia legii. Acestea sunt cele mai mari calități pe care trebuie să le dețină un magistrat.

Dacă această situație va mai continua și în viitor, iar judecătorii și procurorii din România vor continua să fie selectați în aceleași condiții subiective și lipsite de orice fel de transparență (obscure) prin intermediul acestei probe a interviului, în opinia mea, dezastrul în justiție va fi inevitabil deoarece este posibil ca acești magistrați să ajungă să pronunțe hotărâri neconforme cu legea, iar oamenii își vor pierde încrederea în sistemul justiției, ceea ce poate conduce la colapsul ei.

Ciprian Demeter: Unde credeți că poate fi problema sistemului de justiție din România?

Ionel Stan: Cred că o problemă importantă se află în aceste atribuții acordate de legiuitor CSM-ului, prin care această autoritate publică are dreptul de a aplica sancțiuni disciplinare împotriva magistraților, conform art. 134 alin. (2) din Constituție și art. 101 din Legea nr. 303/2004. În continuare voi explica de ce.

În primul rând, trebuie să cunoaștem care este procedura aplicării sancțiunilor disciplinare. Dacă un judecător sau procuror a comis o abatere disciplinară conform art. 99 din Legea nr. 304/2004, orice persoană care justifică un interes poate sesiza Inspecția Judiciară sau aceasta se poate sesiza din oficiu. În cazul în care se constată că există indiciile săvârșirii unei abateri disciplinare, Inspecția Judiciară prin inspectorul judiciar desemnat, dispune începerea cercetării disciplinare. După efectuarea cercetării disciplinare, inspectorul judiciar poate dispune admiterea sesizării, prin exercitarea acțiunii disciplinare și sesizarea secției pentru judecători sau secției pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii sau respingerea sesizării, în cazul în care constată, în urma efectuării cercetării disciplinare că nu sunt îndeplinite condițiile pentru exercitarea acțiunii.

Secția pentru judecători sau secția pentru procurori din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii după judecarea magistratului respectiv, în cazul în care constată că sesizarea este întemeiată aplică una dintre sancțiunile disciplinare prevăzute de art. 100 din Legea nr. 303/2004, în raport cu gravitatea abaterii disciplinare săvârșite, cea mai severă sancțiune fiind aceea a excluderii din magistratură.

Având în vedere această procedură, se ajunge practic la situația ca membrii Plenului Consiliului Superior al Magistraturii să nu poată fi trași la răspundere disciplinară pentru faptele săvârșite și actele administrative emise în activitatea lor.

Aceasta deoarece inspectorul judiciar ar trebui să sesizeze secția pentru judecători sau secția pentru procurori a CSM pentru a constata că sesizarea este întemeiată și pentru a judeca respectivul caz și a aplica una dintre sancțiunile disciplinare prevăzute de lege, dar în cazul acesta judecata ar trebui să se facă iar sancțiunile disciplinare ar trebui să fie aplicate chiar de către membrii Plenului CSM, deoarece aceștia au săvârșit faptele sau au întocmit actele administrative neconforme și au comis astfel abaterea disciplinară.

Deci, este practic imposibil ca membrii Plenului CSM să se judece și să se sancționeze pe ei înșiși. Și nicio altă autoritate publică nu are competențe în acest sens.

Singura șansă ar rămâne formularea unei plângeri penale și tragerea lor la răspundere penală pentru săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu. Dar nici acest lucru nu este realizabil deoarece în mod practic nu există posibilitatea ca împotriva membrilor Plenului CSM să se dispună începerea urmăririi penale, punerea în mișcare a acțiunii penale, trimiterea în judecată iar la finalul procesului penal să se pronunțe soluția condamnării printr-o decizie definitivă, deoarece împotriva oricărui procuror sau judecător care pronunță una dintre soluțiile de mai sus se poate declanșa cercetarea disciplinară pentru o faptă imaginară și judecarea acestuia de către una dintre secțiile corespunzătoare din CSM iar la finalul acestei acțiuni se poate aplica sancțiunea disciplinară a excluderii din magistratură pentru respectivul magistrat.

Chiar dacă magistratul în cauză are posibilitatea să exercite recurs împotriva acestei sancțiuni la completul de 5 judecători de la Înalta Curte de Casație și Justiție, în realitate nu va exista vreun procuror sau judecător din România care să își riște cariera anchetând Plenul CSM sau pronunțând o soluție defavorabilă Plenului CSM.

Ciprian Demeter: Dar judecătorii Înaltei Curți de Casație și Justiție au pronunțat decizia definitivă și au anulat Hotărârea pentru aprobarea regulamentului de concurs emisă de Plenul CSM pentru concursul organizat în anul 2017.

Ionel Stan: Da, a fost anulată această Hotărâre, dar această decizie are o însemnătate zero până în acest moment. Aceasta deoarece judecătorii Înaltei Curți nu au anulat și Hotărârea de validare a rezultatelor concursului și astfel acest concurs rămâne valabil și nici eu sau vreo altă persoană nu poate beneficia de soluția favorabilă a anulării din acest litigiu doar a Hotărârii pentru aprobarea regulamentului de concurs.

Înalta Curte a considerat că nu am îndeplinit procedura prealabilă în termenul legal de 30 de zile în cazul Hotărârii de validare a rezultatelor și din acest motiv a respins cererea mea de anulare, deși plângerea prealabilă împotriva acestui act am depus-o la registratura CSM a doua zi după ce mi-a fost comunicat actul, iar comunicarea s-a făcut verbal la primul termen de judecată urmând ca eu să descarc actul de pe site-ul CSM-ului.

Oricum, chiar și dacă nu era nevoie de procedura prealabilă, Hotărârea de validare nu mai putea fi valabilă dacă se aplicau regulile de la principiile efectelor nulității actului juridic civil.

Ciprian Demeter: Care ar putea fi soluția atunci? Cine ar trebui să aibă competența de a aplica sancțiuni disciplinare împotriva magistraților?

Ionel Stan: În cazul în care competența judecării magistratului pentru abaterea disciplinară ar reveni unui complet de judecată, de exemplu un complet de 3 judecători de la Înalta Curte de Casație și Justiție și a cărui soluție să poată fi atacată cu recurs la completul de 5 judecători, cred că lucrurile ar sta mult mai bine deoarece, în primul rând, completul de judecată este distribuit aleatoriu, ceea ce conferă o garanție în plus din punct de vedere al independenței și imparțialității actului de justiție iar, în al doilea rând, în competența completelor de judecată nu intră și emiterea de acte administrative prin care se administrează sistemul magistraturii.

A acorda competența de a emite acte administrative atât de importante unei autorități publice, prin care se administrează astfel tot sistemul magistraturii, iar aceeași autoritate publică să primească și competența de a aplica sancțiuni disciplinare împotriva magistraților, în opinia mea acest lucru echivalează cu crearea unui stat în stat. Probabil cea mai importantă dintre cele trei puteri în stat, adică puterea judecătorească, ce mai este denumită și pilonul statului de drept și în care își desfășoară activitatea în jur de 6500 de magistrați, este supusă eventualelor sancțiuni disciplinare care pot fi aplicate de o autoritate publică formată din 19 oameni. Mie nu mi se pare normal acest lucru.

Dacă CSM nu ar mai avea competența de a aplica sancțiuni disciplinare împotriva magistraților, sunt convins că membrilor Plenului CSM le-ar tremura mâinile când ar redacta actele administrative pe care le emit în activitatea lor și ar verifica atent să nu fie încălcată nicio literă din nicio lege.

În caz contrar, preocuparea lor pentru respectarea legilor este inexistentă. De exemplu, în cazul Hotărârilor prin care au organizat concursurile pentru admiterea în magistratură și în Institutul Național al Magistraturii din ultimii ani, membrii Plenului CSM au încălcat Constituția României, cinci Legi organice și două articole din Codul Penal, dacă puteți crede așa ceva. Și cred că nu le pasă absolut deloc deoarece, așa cum am arătat, membrii acestei autorități publice nu pot fi trași la răspundere în niciun mod pentru actele și faptele lor.

În faţa acestei situaţii de fapt şi după tot ceea ce ne-a relatat avocatul Ionel Stan, se naşte întrebarea legitimă: câtă încredere mai poate avea omul simplu în sistemul de justiţie din România? Decizia Curţii Constituţionale este un semnal de alarmă cu privire la faptul că interpretarea şi aplicarea legii în România se face după bunul plac al unui grup restrâns de oameni. Candidatul Ionel Stan a avut curajul şi pregătirea profesională penru a lupta cu un sistem. Cu siguranţă, o astfel de persoană este o pierdere pentru magistratura din România, magistratură care a ales să-l respingă de două ori la proba interviului la un concurs organizat cu încălcarea preverilor legale, iar pentru acest lucru încă nu avem niciun un fel de răspundere din partea vreunei persoane, căci, deşi România este un stat de drept şi este membră a UE, răspunderea magistraţilor este inexistentă şi aşa se vrea să rămână.





sursa:https://www.cotidianul.ro/avocatul-care-a-pus-pe-hold-magistratura-din-romania/

Carantinați „din greșeală”

 


Directorul DSP Arad, Horea Timiş, a vorbit la Digi24 despre situația actuală din vama Nădlac, unde e aglomerație mare, spunând că de la începutul anului zeci de români au fost carantinați „din greșeală” .

„Asigurăm triajul epidemiologic în vama dar aplicăm legislația în vigoare. Știu că există nemulțumiri, toți colegii le sesizează de câteva săptămâni, după ce a crescut timpul de așteptare. Referitor la noile măsuri, este specificat testul PCR, nu cel rapid, asta trebuie clar înțeles de toată lumea”, a precizat Horea Timiş.

Conform acestuia, adesea au loc și erori, din cauza numărului mic de angajați care trebuie să facă triajul epidemiologic al celor care intră în țară, astfel că, de la începutul anului „zeci de persoane au fost carantinate din greșeală”.

„Noi avem o problema, nu avem personal. Angajații sunt epuizați, nu mai fac față numărului mare de persoane. Este foarte greu pentru o asistentă medicală să stea la -11 grade, cum a fost aseară, să facă triajul epidemiologic de una singură a sute de oameni”, a declarat Horea Timiş.

Potrivit acestuia, lipsa de personal e cauzată de faptul că medicii școlari și asistenții medicali s-au reîntors la școală, iar în vamă au ajuns să mai lucreze doar „douăzeci și ceva de persoane”, în timp ce, ca totul să meargă bine, este nevoie de cel puțin încă 21 de angajați.

sursa:https://www.cotidianul.ro/ca-la-noi-la-nimeni-carantinati-din-greseala/

Din INFERNUL de la ”Matei Balș” - ”Hanoracul de bumbac l-am legat pe nas ca să nu inhalez fum, și mi-am pus haina pe mine. Mă gândeam că dacă va fi foc, le arunc de pe mine. Cu adrenalina aceea oricum nu aș fi simțit frigul. Nu simți nimic”


Spitalul „Matei Balș”, 29 ianuarie 2021. La etajul al doilea al Pavilionului 5, internată cu o formă medie COVID-19, fără dependență de oxigen, se afla doamna AMB. A povestit pentru SpotMedia.ro teribila experiență a acelei dimineți în flăcări, la propriu.
În salon „nu era foarte cald. Erau în jur de 20 de grade, nu mai rece. Caloriferul era cald, dar nu suficient.
În prima zi când eram cu febră mi-a fost cam frig. Când ai febra mai mare ți-e mai frig. Mi-am pus un hanorac pe mine și nu am dârdâit. Cei cu forme mai grave probabil că percepeau altfel”.
Asistentele făcuseră turele de administrare a tratamentelor la toate saloanele, ca în fiecare seară. „Apoi mai verificau o dată. Le mai auzeam și noaptea pe hol, probabil se duceau unde erau pacienții în stare mai gravă. Erau afișate mari pe perete numerele la care să sunăm dacă avem o problemă”.
În dimineața aceea însă, asistentele au năvălit strigând în saloane. „Ne-au trezit pe toți. Au alergat asistentele, s-au expus. Cea care a intrat și m-a trezit pe mine nici nu–și mai pusese costumul de protecție”.
De ce echipament de protecție, deși cadrele medicale sunt vaccinate sau au avut boala ? „Și eu am făcut Covid după prima doză de vaccin. Imunitatea se instalează la două săptămâni după a doua doză”.
După ce asistentele au dat alarma, s-au apucat să îi scoată pe cei care nu se puteau deplasa. Restul au ieșit pe picioarele lor, o experiență ca de război.
„I-am spus doamnei cu care eram în salon că trebuie să fugim. M-am mișcat foarte repede, ca în armată. Cred că în 20 de secunde am ieșit din salon. Am reușit să-mi iau geanta cu haine și laptopul. Doamna nu a reușit să-și ia nici măcar telefonul.
Hanoracul de bumbac l-am legat pe nas ca să nu inhalez fum, și mi-am pus haina pe mine. Mă gândeam că dacă va fi foc, le arunc de pe mine. Cu adrenalina aceea oricum nu aș fi simțit frigul. Nu simți nimic.
Eram la etajul al doilea, am ieșit prin spate pentru că era mai puțin fum. Am auzit explozia când eram deja în curte.
Ieșea fumul gros, stăteam și mă uitam la el. Îmi era frică să trec spre curte ca să nu facă explozie instalațiile de oxigen. În timp ce mă uitam s-a auzit o bubuitură și s-au spart niște geamuri.
Împreună cu colega de salon am mers aplecate pe lângă gard, sperând să nu mai bubuie imediat. Atunci a ajuns prima mașină de pompieri.
Dar până atunci, o mare parte dintre pacienți fuseseră deja evacuați de personalul medical. Dacă nu ne scoteau atât de repede, erau mai multe victime.
Mulți au ieșit pe balcon, ceea ce a fost bine, pentru că nu au mai trecut prin fum. De acolo i-au evacuat pompierii. Am văzut un bărbat pe balcon la parter. Nu stiu cine era, stătea și se uita ca și cum nu ar fi știut ce să facă”.
Când au ajuns la camera de gardă au fost preluate imediat, s-a stabilit cine avea nevoie de oxigen și cine nu. „Eu nu aveam nevoie, doamna care era cu mine în salon avea nevoie de oxigen”.
A urmat repartizarea. „Pe mine m-au dus tot la ’Balș’ la pavilionul de copii. Neavând nevoie de oxigen a fost mai ușor să îmi găsească un loc”.
Triajul din camera de gardă a durat aproximativ 10 minute, după care a ajuns în noul salon. „M-am uitat pe geam, curtea spitalului era plină de mașini de pompieri, de salvări, continua evacuarea. Toată noaptea au plecat salvări cu pacienți către alte spitale.
Două ore am tremurat necontrolabil. Când ne-au preluat la triere ne-au trimis un consilier psihologic ca să stea de vorbă cu noi. Toți eram în stare de șoc.
La scurt timp au venit și ne-au luat datele, numărul de telefon, salonul unde am fost internați. Toate fișele au rămas în Pavilionul care a ars, nu știau ce tratamente avem, la ce medici”.
Nici lucrurile lăsate în urmă de pacienți nu au fost recuperate imediat pentru că intrarea în pavilion a fost interzisă. „Ne-au sunat și ne-au spus că le putem ridica de mâine (marți – n. red.) încolo”.
Ce s-a întâmplat, de unde a pornit nenorocirea, dna AMB nu își explică. „Sunt convinsă că a fost un accident, probabil determinat de concentrația foarte mare de oxigen. Noi aeriseam salonul și dimineața, și seara.
Peste tot erau semne: atenție, nivel ridicat de oxigen! Nu am văzut aeroterme nici în salonul meu, nici în salonul de vizavi. Nu știu de așa ceva”.
Este însă sigură că „datorită mobilizării făcută de dr. Catalin Apostolescu, medicul șef de gardă, nu au fost mai multe victime. Pacienții din saloanele învecinate celui care a luat foc ar fi murit prin sufocare.
Nu e corect să fie acuzate cadrele medicale. Oamenii aceștia și-au riscat viața ca să salveze cât mai multă lume. Ar trebui să avem puțin respect pentru munca lor în condiții extraordinar de grele.
Cred că ar trebui să le acordăm mai mult respect pentru că au făcut tot posibilul să fie cât mai puține victime. Mai bine ne uităm ce ar trebui să învățăm pentru a nu se mai întâmpla așa ceva”, spune AMB.


ȘOȘONICA, NEVASTA OMULUI de ZĂPADĂ, VĂ UREAZĂ să aveți o SĂPTĂMÂNĂ BUNĂ !

 


Doamna Șoșonica, vă urează MULTĂ SĂNĂTATE și o SĂPTĂMÂNĂ cât mai BUNĂ !

2.14.2021

”Păi mă, Bulai, data viitoare când te prind, îți pun piedica, mă fătălăule. Tu ăsta , care ziceai că Fecioara Maria a fost mamă surogat a lui Isus Hristos...”

 


Codruța Cerva îl acuză pe Iulian Bulai de la USR că a fugit din emisiune și astfel nu i-a mai răspuns întrebărilor.

”S-a întâmplat ceva foarte ciudat la România TV. Iulian Bulai a fugit din emisiune. Am rămas așa cu ochii în soare. Nu știu ce s-a întâmplat. Dânsul, când trebuia să răspundă la niște întrebări, a dat cu fuga. Voiam să lămuresc aceste lucruri”, a zis Codruța Cerva.

Cu puțin timp înainte de a intra în live și a explica ce voia să-l întrebe pe Iulian Bulai, protestatara scrisese pe Facebook:

”Bă Bulai, băbăiatule, de ce fugiși din emisiune?? Nu știai că Cîțu vrea să privatizeze companiile de stat!? Hai dă-mă naiba, asa fricos ești?? Mvai, asa ceva?? Aaa și vezi că uitași să îmi răspunzi de dosarul lui Barna cu cele 10 milioane euro fonduri europene, furate de la copiii cu dizabilități. Deci asa stă treaba cu voi?! De asta vreți SIIJ-ul închis?! Când nu știi să răspunzi, dai cu fuga? Păi mă, Bulai, data viitoare când te prind, îți pun piedica, mă fătălăule. Tu ăsta , care ziceai că Fecioara Maria a fost mamă surogat a lui Isus Hristos...”

Iată întrebările pe care Codruța Cerva voia să i le adreseze lui Iulian Bulai de la USR:

sursa:https://www.dcnews.ro/codruta-cerva-iulian-bulai-usr-a-fugit-din-emisiune-am-ramas-cu-ochii-in-soare-nu-stiu-ce-s-a-intamplat-video_801804.html

Mii de apartamente şi instituţii publice din Ploiești, afectate după o avarie majoră a sistemului de termoficare

 


Mii de apartamente şi instituţii publice din municipiul Ploieşti sunt afectate de o avarie majoră care a survenit la sistemul de termoficare, informează, duminică, Primăria Ploieşti. 

Potrivit sursei citate, avaria afectează magistrala din zona Mihai Bravu - Centru - Democraţiei, furnizarea apei calde şi a căldurii fiind sistată până la ora 21,00.

'Sunt afectate 4.417 apartamente care sunt racordate la punctele termice 1, 2, 3, 5 Mihai Bravu, 12 Centru şi 5, 7, 13, 16, 18 Democraţiei. De asemenea, sunt afectate modulele termice Maternitate, Cămin Colegiul Virgil Madgearu, ANAF, Casa Mateescu, Colegiul Naţional 'Mihai Viteazul', ITM, Teatrul Imaginario, Serviciul Public Finanţe Locale, Policlinica de Pediatrie, Muzeul de Istorie, CONPET', precizează Municipalitatea. 

sursa:https://www.dcnews.ro/mii-de-apartamente-si-institutii-publice-afectate-in-ploiesti-in-urma-unei-avarii-majore-a-sistemului-de-termoficare_801805.html

Surpriză neplăcută pentru Barna. A crezut că studenții din USR pot fi păcăliți

 


Președintele Uniunii Studenților din România, Alex Vasile, a clarificat pentru DC News „concluzia” comunicată de vicepremierul Dan Barna, în urma întâlnirii cu privire la intenția Guvernului Cîțu de a elimina sau limita gratuitatea la transportul cu trenul. 

Vineri, studenții USR (Uniunea Studenților din România) au protestat în București și în mai multe municipii din țară împotriva intenției Guvernului Cîțu de a elimina sau limita gratuitatea la transportul cu trenul. 

După protest, vicepremierul Dan Barna a transmis că a discutat cu reprezentanți ai mai multor organizații de studenți. Din postarea lui Dan Barna, s-a înțeles că s-a ajuns la o concluzie. Totodată, vicepremierul a precizat că subvenția pentru transport se aplică pe toată durata anului, nu doar pe perioada cursurilor, fără limită de călătorii. 

„Subvenția va reprezenta 50% din costul călătoriei pe mijloacele de transport local în comun, transportul intern auto, transportul intern feroviar la toate categoriile de trenuri și naval.”, mai spunea Barna în postarea de pe Facebook. 

Președintele Uniunii Studenților din România, clarificări 

Președintele Uniunii Studenților din România, Alex Vasile, a declarat pentru DC News că „am fost chemați după protestul de vineri și cumva, din postarea domnului Dan Barna, cam așa părea: că ne-am înțeles. Dar n-am făcut asta.”

Alex Vasile a explicat apoi că „discuțiile de vineri au fost doar ca el să ne explice de ce asta e o măsură bună și noi să-i explicăm de ce nu e, de fapt, o măsură atât de bună și de ce ar putea să găsească alte locuri din care să obțină banii.” 

„Tocmai de aia am făcut și noi postarea de pe Facebook, vineri seară, să spunem că nu s-a ajuns la concluzia respectivă. Din descrierea pozei domnului vicepremier părea că ne-am înțeles, dar nu e chiar așa. 

Cumva, singura concluzia la care am ajuns a fost că el o să transmită către colegii de la guvernare soluțiile și măsurile propuse de noi, dar că nu ne promite nimic.

Ei oricum par foarte porniți să mențină aceste lucruri, motiv pentru care noi vom continua cu protestele.”, a mai spus Alex Vasile pentru DC News.

După Florina Presadă încă o demisie din USR

 


Un membru fondator al Uniunii Salvați Bucureștiul și consilier la Sectorul 1, în prezent, din partea USR, și-a anunțat demisia din partid. Ilinca Macarie spune că nu mai are nimic în comun cu cei care conduc acum USR.

„În sfârşit

Am demisionat din USR

Luasem hotărârea de mult, dar tot nu am apucat să oficializez decizia.

Poate pentru că deja mă simţeam aşa de străină de această formaţiune politică, că mi se părea irelevant.

Poate pentru că mai speram în ceva ? Nu cred. Dar despărţirile în general sunt grele, aşa că a durat un pic.

E clar, nu, de ce plec ? Nu mai am ce face aici.

Sunt membru fondator USB şi m-am băgat în politică pentru că voiam să fac ceva concret şi ştiam ce vreau să fac. Ştiam că pot face, numai să fiu lăsată.

Nu mai am nimic în comun cu oamenii care conduc acum USR-ul, nici ca viziune, nici ca sistem de valori (episodul Odăi a pus capac)

Dar nu regret că am fost parte din această poveste.

Cred că am avut aşteptări nerealiste.

Lucrurile nu se pot schimba atât de radical cum mi-aş fi dorit. Era imposibil ca după nenorociţii ăia de la PSD să vină unii de la polul opus: şcoliţi, cu caracter impecabil, culţi, generoşi, empatici. Nu se poate aşa ceva, nu permite fizica. Aşa că politica românească se transformă în ritmul ei.

Va veni şi vremea unora care vor o politică bazată pe empatie şi responsabilitate, aşa cum îmi doresc eu. Aceşti oameni există deja printre noi şi experienţa USR a fost o şcoală extrem de utilă.

Sper să o valorifice.

Sper să o valorific”, a scris Ilinca Macarie.

Ilinca Macarie a demisionat în aceeași zi cu fostul senator USR Florina Presadă, unul dintre cei mai vocali useriști. Presadă a acuzat dubla măsură, ipocrizia, lipsa de transparență și „politica de gașcă”, după numirea lui Călin Badiu ca secretar de stat la Ministerul Dezvoltării.

sursa:https://www.cotidianul.ro/barna-parasit-de-inca-o-femeie/

Talibanii avertizează NATO

 


Talibanii au avertizat Alianţa Nord-Atlantică cu privire la pericolul ''unei prelungiri a ocupaţiei şi a războiului'' în Afganistan, în contextul în care NATO se pregăteşte să discute despre retragerea trupelor străine desfăşurate în ţara asiatică, relatează AFP.

Aliaţii SUA din cadrul NATO vor decide săptămâna viitoare dacă cei 10.000 de soldaţi ai lor desfăşuraţi în Afganistan se vor retrage odată cu forţele americane sau îşi vor continua angajamentul în misiunea de pregătire a forţelor afgane, Resolute Support.

Mesajul nostru în perspectiva reuniunii ministeriale a NATO este că prelungirea ocupaţiei şi a războiului nu este nici în interesul vostru, nici în cel al poporului vostru, nici în al nostru, au declarat talibanii într-un comunicat.

La începutul lui februarie, secretarul general al NATO, Jens Stoltenberg, a făcut un apel către talibani să-şi respecte angajamentele, în special cu privire la reducerea violenţei şi la ruperea legăturilor cu grupările teroriste internaţionale.

În timpul mandatului preşedintelui Donald Trump, SUA au semnat cu mişcarea talibană, la finalul lui februarie 2020 la Doha, un acord care prevede retragerea graduală a tuturor forţelor NATO din Afganistan până în aprilie 2021. În schimb, talibanii s-au angajat să renunţe la violenţă şi să înceapă convorbiri de pace cu guvernul de la Kabul.

Planurile cu privire la ce se va întâmpla după aprilie vor fi analizate în reuniunea din 17-18 februarie a miniştrilor apărării din statele NATO. Talibanii au continuat totuşi să comită atacuri în diverse zone ale Afganistanului în pofida începerii, la jumătatea lunii septembrie la Doha, a tratativelor de pace cu guvernul afgan.

sursa:https://www.dcnews.ro/talibanii-avertizeaza-nato-se-asteapta-o-decizie-istorica-in-razboiul-din-afganistan_801715.html

Rânca, imagini spectaculoase. Stațiunea, "înghițită" de troiene de peste 2 metri

 


La Rânca, Gorj, a nins ca în povești. Stratul de zăpadă măsoară chiar și peste doi metri.

Mai multe mașini parcate pe marginea drumului național 67C, în stațiunea Rânca, ieșirea spre Transalpina, au fost acoperite cu zăpadă, pe alocuri stratul măsurând 2 metri. Drumarii din Târgu Jiu au intervenit și spun că nu e afectat accesul spre stațiune.

Drumarii de la Secția Drumuri Naționale (SDN) Târgu-Jiu au intervenit pentru îndepărtarea de pe carosabil a zăpezii viscolite în noaptea de sâmbătă spre duminică, pe DN 67C, în stațiunea Rânca, ieșirea spre Transalpina.

Potrivit drumarilor, mașinile care au fost acoperite de zăpadă erau parcate pe marginea drumului, într-o parcare ce aparține proprietarilor de cabane din zonă.

SDN Târgu Jiu precizează că drumul de acces spre stațiune nu a fost afectat de viscol, circulația se desfășoară în condiții de carosabil curat și umed, izolat fiind zăpadă de 1-2 cm.

Echipele de deszăpezire acționează permanent pe toate sectoarele de drumuri naționale și autostrăzi pentru asigurarea condițiilor de circulație în siguranță.

În zonele unde a viscolit, zăpada are 2 metri, iar temperatura este de -19 grade.

sursa:https://www.dcnews.ro/ranca-imagini-spectaculoase-statiunea-inghitita-de-troiene-de-peste-2-metri-video_801759.html

Restricții de circulație din cauza viscolului și a ninsorilor. Zonele vizate

 


Pe mai multe artere din țară sunt în vigoare restricții sau se circulă cu dificultate duminică dimineața din cauza viscolului și a ninsorii, anunță Centrul Infotrafic.

Astfel, din cauza viscolului din ultimele zile, este în continuare instituită restricție de circulație pentru autovehiculele cu masa maximă autorizată mai mare de 7,5 tone care tranzitează trei artere rutiere din județul Botoșani, respectiv DN 29 Săveni – Manoleasa, DN 29A Darabani – Rădăuți-Prut și DN 24C Ștefănești – Românești.

Nu sunt anunțate, duminică dimineața, alte drumuri naționale sau autostrăzi cu circulația întreruptă din cauza vremii nefavorabile sau a vreunui eveniment rutier.

La această oră, ninge slab pe mai multe artere din județele Bihor (DN 75 Măgura-Vârtop), Alba (DN 75 Scărișoara-Vârtop), Maramureș, Satu Mare (DN 19, DN 19A), Mureș, Iași și Suceava, însă nu este afectat traficul rutier.

În cursul dimineții de duminică, a avut loc un accident rutier, în care au fost implicate două mașini, pe autostrada A1 București-Pitești, sensul către Capitală, la kilometrul 21, în zona localității Ciorogârla, județul Giurgiu. Impactul s-a soldat cu rănirea unei persoane, ce a fost transportată la spital, fără să fie afectată circulația în zonă.

Pe autostrăzile A2 București-Constanța, A3 București-Ploiești și A4 Ovidiu-Agigea, circulația se desfășoară în condițiile unui carosabil uscat, valorile de trafic fiind reduse.

Pentru prevenirea accidentelor de circulație, polițiștii îi sfătuiesc pe șoferi ca, înainte de a pleca la drum, să se asigure că au mașina echipată corespunzător pentru circulația în condiții de iarnă, să adapteze în permanență viteza de deplasare, să nu efectueze manevre periculoase la volan și să mărească distanța de siguranță față de vehiculele dinainte, potrivit Mediafax.

sursa:https://www.dcnews.ro/restrictii-de-circulatie-din-cauza-viscolului-si-a-ninsorilor-zonele-vizate_801739.html

Nicolas Maduro se vaccinează rusește. Venezuela a primit un prim lot de Sputnik V

 


Un prim lot din vaccinul rusesc anticoronavirus Sputnik V a sosit sâmbătă pe Aeroportul Internaţional din Maiquetia, care deserveşte Capitala Venezuelei, Caracas, la bordul unui avion care a decolat din Moscova al companiei de stat venezuelene Conviasa, transmite Agerpres, citând EFE.

Lotul face parte din contractul de 10 milioane de doze încheiat între Venezuela şi Rusia.

Avionul a aterizat pe pământ venezuelean în jurul orei locale 14:00 (18:00 GMT), potrivit imaginilor difuzate de televiziunea de stat VTV.

După cum a declarat marţi preşedintele Nicolas Maduro, primul lot conţine 100.000 de doze din vaccinul rus.

sursa:https://www.dcnews.ro/maduro-se-vaccineaza-ruseste-venezuela-a-primit-un-prim-lot-de-sputnik-v_801744.html

Donald Trump a declarat sâmbătă că procesul de impeachment contra sa din Senat a fost o altă fază a "celei mai mari vânători de vrăjitoare din istoria ţării noastre", relatează Agerpres, care citează Reuters.

 


Trump a dat publicităţii un comunicat după ce Senatul l-a achitat în al doilea proces de impeachment contra sa din ultimele 12 luni, întrucât colegii săi republicani au votat împotriva condamnării sale pentru "instigare la insurecţie" înaintea evenimentelor de la 6 ianuarie, când susţinătorii săi au luat cu asalt Capitoliul.

Fostul preşedinte al SUA a promis că continue să apere "măreţia Americii".

"Mişcarea noastră magnifică, istorică şi patriotică, 'Make America Great Again' este doar la început", a precizat Trump în comunicatul său.

"În lunile care vor urma, voi avea multe lucruri de împărtăşit cu voi şi sunt nerăbdător să continui incredibila noastră aventură pentru măreţia Americii", a adăugat miliardarul republican, insinuând că nu se va retrage din viața politică.

Amintim că democraţii nu au reuşit să adune numărul necesar de voturi pentru a-l condamna pe Donald Trump în Senatul SUA în al doilea său proces de impeachment.

Votul a fost de 57 pentru condamnare şi 43 împotrivă, în condiţiile în care erau necesare două treimi din voturile din Senat, respectiv 67. Totuşi, şapte republicani au votat împotriva lui Trump în cadrul celui de al doilea proces de impeachment.

Fostul preşedintele Donald Trump era judecat în cel de-al doilea proces de impeachment contra sa pentru "incitare la insurecţie".

sursa:https://www.dcnews.ro/trump-a-prins-aripi-dupa-achitare-prima-reactie-dupa-procesul-istoric-suntem-doar-la-inceput_801741.html

SĂ AVEM cu TOȚII o DUMINICĂ PLĂCUTĂ !

 


SE PARE că în FRANȚA VACCINUL chiar FUNCȚIONEAZĂ ! 😅

2.13.2021

România va fi înecată în vaccinuri ! După mintea lui Cîțu, în România totul e minunat ...

 


Premierul Florin Cîțu a făcut un anunț șocant imediat după revenirea de la Bruxelles, anunțând sosirea unui număr uriaș de vaccinuri.

În ciuda afirmațiilor specialiștilor în economie și finanțe, pentru Florin Cîțu nu există nicio problemă, totul pare strălucitor privit prin ochii premierului! Asta rezultă după vizita de lucru de la Bruxelles!

Și nu numai în economie și finanțe totul este minunat, ci și în domeniul Sănătății! Chiar dacă Europa se confruntă cu mari probleme în privința contractelor cu firmele producătoare de vaccinuri din SUA și Occident, trebuind să apeleze la Rusia și China, România va fi pur și simplu înecată în vaccinuri!

Mai mult, asta se va întâmplă… peste puțin timp, chiar în luna martie! Da, Florin Cîțu a anunțat azi, după vizita la Bruxelles, că România va primi 2,4 milioane de doze de vaccin… în martie!

Cum de primețte România atâta vaccin? Simplu – Cîțu a convins UE cu… minunata pregătire a campaniei de vaccinare din România!

”Am prezentat situaţia din România, cum ne-am pregătit campania de vaccinare şi am fost felicitaţi pentru cum am pregătit campania de vaccinare”, spune Cîțu.

La rândul său, premierul român a mulţumit preşedintelui Comisiei Europene ”pentru modul în care a pregătit toată această campanie, prin faptul că a început în acelaşi timp în fiecare ţară, Comisia Europeană a negociat în numele tuturor pentru că altfel am fi avut probleme de ofertă a vaccinului în anumite ţări”.

De unde vom primi aceste vaccinuri? Cîțu a dat, așa, în goana succesului, câteva detalii: ”În martie, de exemplu, o să primim 2,4 milioane de doze de vaccin - un milion de la AstraZeneca, 1,2 parcă (!) de la Pfizer şi 230.000 de  la Moderna”. 

”Lucrurile vor demara şi mai rapid, rămânem la obiectivul de a avea, în Uniunea Europeană, 70% din populaţie la sfârşitul verii sau începutul lui septembrie”, a precizat Florin Cîţu.

Desigur, faptul că UE are mari necazuri cu furnizarea vaccinurilor și intenționează chiar să acționeze în instanță producătorii, asta contează prea puțin pentru Cîțu: ”Chiar dacă au fost unele sincope la început, lucrurile funcţionează din ce în ce mai bine”.

Premierul transmite și aprecierile CE pentru ”eforturile pe care le face România de a sprijini Republica Moldova”.

” Şi aici am spus că eforturile noastre de a vaccina populaţia în Uniunea Europeană sunt foarte bune, sunt binevenite dar dacă noi nu facem nimic pentru a-i ajuta pe cei din jurul  nostru să se vaccineze, nu vom putea scăpa de pandemie”, a declarat Cîțu.

Rezultatul? ”Concluzia a fost unanimă, că UE va  ajuta şi ţările din jur cu doze de vaccin şi echipamente pentru a putea scăpa de pandemie”, a declarat Florin Cîțu.

Și, nu în ultimul rând, Florin Cîțu a discutat şi despre ”propunerea  de a sprijini procesul de producţie a vaccinului la nivel european, este un proces care are în vedere un obiectiv pe termen mediu şi lung”.

Deci, euforie totală, dar întrebare este… cât de realistă este, în condițiile în care până la ora actuală, într-o lună și jumătate, au fost vaccinate mai puțin de 700.000 de persoane?

Vaccinarea în România a început pe 27 decembrie 2020, iar până pe 11 februarie au fost vaccinați 675.000 de români.

sursa:https://ro.sputnik.md/politics/20210213/33619996/Citu-dupa-Bruxelles-Romania-va-fi-inecata-in-vaccinuri.html

Cutremur devastator în Japonia - Tokyo, afectat ! Posibil un Tsunami

 


Un cutremur foarte puternic a lovit Coasta de Est a Japoniei – capitala Tokyo și zona centralei de la Fukushima au fost afectate.

Un cutremur foarte puternic, cu o magnitudine estimată la 7,1 grade pe scara Richter s-a produs în zona Coastei de Est a Japoniei.

Capitala Tokyo și zona problematicei centrale nucleare de la Fukushima au fost zguduite foarte puternic.

Cutremurul s-a produs la o adâncime de 54 de kilometri. Vor urma replici, cel mai probabil și peste 5 grade – și este foarte posibil un Tsunami.

sursa:https://ro.sputnik.md/International/20210213/33620745/Cutremur-foarte-puternic-in-Japonia-Tokyo-afectat.html