11.04.2020

Alegeri in SUA. Cu un pas mai aproape de ”scenariul de coșmar”

 


Există un lucru în privința căruia polarizata Americă este de acord: ”scenariul de coșmar” al alegerilor prezidențiale este un rezultat strâns, confuzie pe durata mai multor zile în care se vor număra voturile record exprimate prin corespondență, iar pe acest fond ambii candidați revendică victoria.

Este un scenariu care are un precedent în alegerile primare democrate din chiar acest an. Cursa electorală democrată a debutat în statul Iowa cu un mare fiasco: rezultatele au întârziat cu mai bine de o zi, victoria a fost revendicată de mai mulți candidați, iar organizatorii alegerilor au invocat mai multe ”inconsistențe”, fără a explica despre ce este vorba.

Noaptea alegerilor prezidențiale ne aduce cu un pas mai aproape de un asemenea scenariu. În primele lor mesaje de după alegeri, Donald Trump și Joe Biden revendică practic victoria.

”Răbdarea voastră este lăudabilă. Știm că a durat mult și știm că va dura până mâine dimineață, poate și mai mult. Însă stăm bine. Sunt aici pentru a vă spune că sunt încrezător că vom câștiga aceste alegeri. Cred că ne îndreptăm spre câștigarea alegerilor. Așa cum am spus, nici eu si nici Donald Trump nu suntem cei care să putem spune cine a câștigat, asta depinde de poporul american. Fiți încrezători! Vom câștiga”, a spus Joe Biden.

Replica lui Donald Trump a venit pe Twitter. ”Am câștigat mult, însă ei încearcă să FURE alegerile. Nu-i vom lăsa să facă asta. Nu se mai poate vota dupa închiderea secțiilor!”. Apoi, Trump a anunțat că va face o declarație și a mai scris: ”O mare victorie!”.

Au votat anticipat prin corespondență circa 100 de milioane de americani – circa 75% din numărul total al alegătorilor care au votat la alegerile din 2016. Este o cifra record pentru votul prin poștă. Aceste voturi sunt mai dificil de contabilizat decât cele exprimate la secțiile de vot – se verifica data poștei, semnăturile. Cel mai important este că puține state numără voturile prin corespondență înainte de ziua alegerilor prezidențiale.

Deja, autoritățile din Wisconsin, un stat în care lupta este deschisă între Trump și Biden, au anunțat că rezultatele nu vor fi anunțate în noaptea alegerilor. Rezultatele din Michigan vor fi anunțate abia vineri. Pennsylvania este un stat crucial anul acesta, iar rezultatele nu vor veni în cursul acestei zile. Se adaugă la această listă și Georgia. Rezultatele din aceste patru state pot fi decisive.

Datele pe baza cărora se fac proiecțiile prezentate acum de presa americană provin în majoritate de la votul la secțiile de vot. Pe cine favorizeaza votul în persoană? În mod tradițional, votul fizic i-a favorizat pe democrați, însă se estimează că anul acesta mulți democrați au votat anticipat (în timp ce republicanii au fost avertizați de președintele Trump să nu facă acest lucru, din cauza posibilelor fraude cu voturile prin poștă). Din acest motiv, situația poate fi inversată, iar rezultatele preliminare pe care le vedem îi pot avantaja pe republicani.

Este ceea ce analiștii din SUA numesc ”mirajul roșu”. Însă în zilele ce vor urma, pe măsura numărării voturilor prin corespondența, se poate întâmpla un ”viraj albastru”, cu înclinarea balanței spre candidatul Joe Biden.

Din cauza confuziei generate de întârzierile provocate de numărul record de voturi prin corespondență, ambele echipe de campanie recurg la o aceeași strategie: revendică victoria, dar încearcă să-și pregătească susținătorii și pentru un scenariu sumbru și pentru contestarea unui rezultat nefavorabil, în special prin argumente despre fraudarea votului prin corespondență.

Unde pot duce asemenea acuzatii si revedicarea victoriei de catre ambii candidati? Ne poate oferi un indiciu prezența Gărzii Naționale în mai multe orașe din SUA, inclusiv la Washington, desfășurarea militarilor în zonele comerciale și în preajma sediilor instituțiilor, sutele de protestatari din fața Casei Albe.

sursa:https://www.cotidianul.ro/alegeri-in-sua-cu-un-pas-mai-aproape-de-scenariul-de-cosmar

11.03.2020

Cutremurul de azi, mai MARE decât s-a crezut inițial !

 


Magnitudinea și adâncimea seismului de astăzi au fost revizuite de Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului – valori mai importante decât s-a estimat inițial.

Seismul de azi, inițial estimat de specialiștii INCDFP ca având o magnitudine de 3.7 grade pe scara Richter, a fost reevaluat.

Astfel, conform ultimelor date cutremurul produs azi la ora 11:14 a avut magnitudinea de 3,9 grade pe scara Richter. De asemenea, adâncimea de producere nu a fost de 140 kilometri cât s-a estimat inițial, ci 116 de kilometri.


Cutremurul s-a în zona seismică Vrancea, judeţul Buzău, în apropiere de localitatea Gura Teghii, la 62 km est de Braşov, 69 km nord-est de Ploieşti, 122 km de Bucureşti și 123 km de Bacău.


Pe 22 octombrie a avut loc un cutremur asemănător, tot aproape de Gura Teghii, cu magnitudinea de 4 grade, produs la o adâncime de 123 de kilometri.

sursa:https://ro.sputnik.md/society/20201103/32311645/Cutremurul-de-azi-mai-MARE-decat-se-credea-initial.htm

Iohannis anunță când începe vaccinarea anti-COVID

 


Președintele Klaus Iohannis face anunț important de la Cotroceni, in ziua în care România a ajuns la aproape 8000 de cazuri confirmate de COVID-19.

România se confruntă cu cifre îngrijorătoare, afirmă președintele, care susține că vaccinul va ajunge în România în primul trimestru din 2021.

Primii care vor fi vaccinati sunt cadrele medicale si persoanele din grupele de risc, anunță președintele, care mai spune că pentru România sunt alocate peste 10 milioane de doze.

Dincolo de acest subiect, Klaus Iohannis a abordat și problema alegerilor. „Alegerile în România vor fi posibile“, a declarat președintele, care a dat exemplu SUA, acolo unde are loc un scrutin în ciuda situației prin care trece.

 sura:https://www.cotidianul.ro/iohannis-anunt-important-de-la-cotroceni/

Toamnă de vis în Maramureș - fotoreportaj



TÂRLIȘUA - MARAMUREȘ - 01 Nov.2020



































Un fotoreportaj de  Septimiu Slicaru

sursa:https://www.cotidianul.ro/toamna-de-vis-in-maramures-fotoreportaj/

Mai puțini votanți decât la locale

 


S-a stabilit câți români au drept de vot. Numărul total de cetățeni cu drept de vot înscriși în Registrul electoral la data de 31 octombrie 2020 este de 18.981.242. Dintre aceștia, 743.721 au domiciliul în străinătate și sunt posesori de pașaport CRDS, anunță Autoritatea Electorală Permanentă.

Numărul total de cetățeni cu drept de vot înscriși în Registrul electoral la data de 31 octombrie 2020 este de 18.981.242, cu 2.012 mai puțini față de ultima informare publică realizată de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) pe această temă, potrivit căreia, la data de 30 septembrie 2020 figurau în Registrul electoral 18.983.254 alegători români”, anunță AEP.

Potrivit sursei citate, diferențele apar ca urmare a operațiunilor curente efectuate de primari în Registrul electoral aferent unităților administrativ-teritoriale conduse de aceștia, a importurilor de date de la DGP și DEPABD.

Precizăm că, în perioada 01.10.2020 – 31.10.2020, la nivelul primăriilor au fost operate în Registrul electoral următoarele radieri: 26.275 persoane au fost radiate ca urmare a decesului, conform prevederilor art. 37 din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente, cu modificările și completările ulterioare; 108 persoane au fost radiate ca urmare a încadrării în prevederile art. 39 din aceeași lege, referitor la radierea din Registrul electoral a alegătorilor cărora li s-a interzis exercitarea dreptului de a alege sau au fost puși sub interdicție”, transmite Autoritatea Electorală Permanentă.

Un număr de 133 persoane au redobândit drepturile electorale ca urmare a expirării perioadei de radiere.

Numărul de alegători care au împlinit 18 ani în perioada 01.10.2020 – 31.10.2020 este de 18.764, aceștia fiind înscriși în Registrul electoral din oficiu, de către Autoritatea Electorală Permanentă, pe baza comunicării Direcției pentru Evidenta Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date. Datele importate de la Direcția Generală de Pașapoarte în data 01.10.2020 și în data 21.10.2020 relevă că au intrat în evidențe 4.496 alegători noi, iar un număr de 96 alegători nu mai figurează în Registrul electoral, ca urmare a decesului sau pierderii cetățeniei. Ca urmare a importului de date de la DEPABD au apărut 1074 alegători noi care au împlinit vârsta de 18 ani înainte de data de 1 octombrie 2020”, mai arată comunicatul AEP.

Din totalul de alegători români care figurează în Registrul electoral, un număr de 18.237.521 au domiciliul sau reședința în țară, iar 743.721 au domiciliul în străinătate și sunt posesori de pașaport CRDS.

Potrivit Legii nr. 208/2015, Registrul electoral este un sistem informatic național de înregistrare și actualizare a datelor de identificare a cetățenilor români cu drept de vot și a informațiilor privind arondarea acestora la secțiile de votare. Registrul electoral este structurat pe județe, municipii, orașe, comune, pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în tara. Persoanele autorizate să efectueze operațiuni în Registrul electoral cuprinzând cetățenii români cu domiciliul sau reședința în tara sunt primarii sau persoanele desemnate de către primari, prin dispoziție, conform legii.

sursa:https://www.cotidianul.ro/mai-putini-votanti-decat-la-locale/

Alegerile din SUA (II)

 


La ora la care pe cotidianul.ro apar aceste rânduri, alegerile din SUA- evenimentul anului în întreaga lume- sunt în plină desfășurare. Deja s-a învechit știrea despre primii votanți americani, cei cinci alegători cu drept de vot din Dixville Notch, un sătuc cu 12 locuitori din statul New Hampshire, care au lansat simbolic maratonul electoral prezidențial american, cu toții optând pentru Joe Biden.

În paralel, treptat, în funcție de fusul orar, a început votul în restul țării, iar la ora 13,00 (ora României) s-au deschis birourile din unele state de pe coasta de Est. Trimișii marilor agenții internaționale de știri transmit la unison că la nivelul celor ce merg la urne se simte apăsarea unei campanii electorale agresive și agitate de criza pandemiei de coronavirus, și nu cum susținea marți, la prânz, la Radio România Actualități, care, nici mai mult nici mai puțin, pretindea că acest subiect ieșit din comun nu a fost pe agenda competitorilor!

Or, pe lângă implicațiile medicale foarte grave, sunt deja peste 230.000 de morți, coronavirusul a dus la o criză economică mare, cu milioane de șomeri, și, totodată, a provocat o divizare accentuată între partizanii președintelui în exercițiu Donald Trump și cei ai rivalului său democrat Joe Biden. De asemenea, începând din primăvară, SUA au fost zguduite de reapariția tensiunilor comunitare cu mari manifestații antirasiste și contra violențelor poliției.

De altfel, după cum informa „Reuters”, Joe Biden a speculat enorm pandemia, încercând să transforme scrutinul prezidențial într-un referendum național asupra gestionării acestei crize medicale de către Trump. Dacă a reușit sau nu, vom vedea peste circa 24 de ore, dacă, desigur, voturile din urne vor fi numărate fără probleme și totul nu va dura, favorizând contestațiile.

Apoi, așa cum spuneam ieri, americanii s-au înghesuit la urne în avans, statisticile oficiale arătând că 99 de milioane dintre ei au votat până marți, ceea ce reprezintă 72,3% din ansamblul celor care au fost la urne în 2016 și circa 40% din ansamblul corpului electoral. Sunt cifre fantastice pentru o populație care nu se înghesuia la urne!

Cum arătam în grupajul precedent, americanii aleg și o treime dintre membrii Senatului, decizând astfel cine-l va controla și, totodată, reînnoiesc integral Camera Reprezentanților. Inspirați de sondajele care-l dau favorit pe reprezentantul lor Joe Biden, democrații speră să păstreze controlul Camerei și, de asemenea, să preia controlul Senatului, ceea ce pare greu de realizat, dar nu imposibil.

În context să reținem că, dincolo de faptul că ar putea câștiga Trump sau Biden, există și varianta potrivit căreia între cei doi ar putea fi egalitate. Ce se va întâmpla în acest caz, cine va soluționa dilema?

Ce se întâmplă în caz că Biden și Trump sunt la egalitate?

Este un scenariu care s-a mai consemnat în trecut și presupune o procedură complexă, ea fiind explicată de Maxime Paul, de la Yahoo.fr.Reamintim că alegerea președintelui se face prin vot universal indirect, ceea ce face posibilă o egalitate între cei doi pretendenți. Când se reunesc oficial, cei 538 de mari electori care compun colegiul electoral, votează președintele ce are nevoie de 270 de sufragii. Există însă posibilitatea ca fiecare candidat să primească 269 de voturi. Nu ar fi pentru prima oară în istoria alegerilor prezidențiale americane.

În anul 1800, Thomas Jefferson și John Adams s-au aflat la egalitate, fiind departajați de Camera Reprezentanților. Așadar, Camera este cea care votează pentru desemnarea președintelui, dar nu este vorba de cei 438 membri ai săi, ci de faptul că fiecare stat are un singur vot, iar primul candidat care obține majoritatea de 28 de voturi devine președinte. În schimb, vicepreședintele este ales de celălalt organ al puterii legislative, Senatul.

Dacă democrații sunt majoritari în Camera Reprezentanților, care se impun în statele cele mai populate precum California, republicanii sunt implantați în mai multe state în total. Drept pentru care analiștii pariază pe faptul că Trump ar învinge în caz de egalitate, ținând seama de felul în care ar fi ales președintele, întrucât fiecare stat dispune de un vot și nu se iau în seamă voturile celor 438 membri ai Camerei Reprezentanților.

Așadar, scenariul unei egalități între cei doi candidați nu se exclude, dar probabilitatea de a fi consemnat este foarte redusă. În 2012, după cum arată Nate Silver, care se ocupa atunci cu statisticile la ziarul „New York Times”, a stabilit la 0,6% probabilitatea unei egalități perfecte între democratul Barack Obama și republicanul Mitt Romney.

Sătucul Dixville Notch și primii lui votanți din țară

Cei cinci alegători din Dixville Notch, care are 112 locuitori și se află în nord-estul SUA, au lansat în mod simbolic alegerile prezidențiale americane, marți, la miezul nopții, ora locală, ei votând toți pentru Biden. Pierdut în pădurile din New Hampshire, de la frontiera cu statul canadian, acest sat a perpetuat o tradiție stabilită după 1960, care i-a adus titlul „First in the Nation” ( Primul din țară). În afara acestui sat vecin cu Millsfield care votează noaptea, cea mai mare parte a birourilor de vot de pe coasta de Est s-a deschis la 6h00 (13h00, ora României) sau 7h00 (14h00 OR). Un al treilea sat din zonă, care are aceeași tradiție, a anulat votul nocturn din cauza pandemiei.

Scrutinul nu a avut nevoie decât de câteva minute, ca și desfacerea urnelor și anunțarea rezultatelor: șase voturi pentru Biden, niciunul pentru președintele în funcție.

Legile electorale din acest mic stat din nord-est permit municipalităților cu mai puțin de 100 de locuitori să deschidă birourile de vot imediat după miezul nopții și de a le putea închide atunci când ansamblul celor înscriși pe listele electorale și-au îndeplinit datoria civică.

Totuși faptul că deschide „balul” nu a făcut din Dixville Notch un oracol: în 2016, candidata democrată Hillary Cliton l-a bătut aici pe Donald Trump, care a fost cel care a câștigat în final.

Ușor- ușor și în SUA se lasă seara electorală, iar toate privirile sunt ațintite spre așa numitele „swing states”, statele cu rol decisiv în alegerea președintelui, cele mai curtate de candidați și mai urmărite acum în buletinele de știri.

„Swing States”, statele care pot răsturna totul

În seara alegerilor, observatorii vor avea ochii ațintiți spre aproximativ zece state, cele al căror rezultat este greu de prevăzut dinainte. Sunt statele care vor decide victoria finală. Alegerea președintelui american este concepută astfel încât să nu depindă în final decât de un număr redus de state care reprezintă mai puțin de o zecime din cele 50. Sunt numite „swing states” și sunt cele care, în fapt, decid cine din cei doi se va instala – sau va rămâne – la Casa Albă. În numeroase state, votul este aproape cunoscut dinainte. Dar în altele aproximativ zece, votul este indecis, iar acest lucru schimbă totul. Cum stau lucrurile. Un principiu: ”winner takes all” (învingătorul ia totul).

Văzut din Europa, sistemul electoral american poate părea oarecum ciudat. Punctul de alegere a președintelui prin votul universal indirect, pe principiul marilor electori. În final, cei 538 mari electori sunt cei care aleg președintele. Și pentru a alege acești mari electori, trebuie câștigat un stat ținând seama de regulă implacabilă denumită „câștigătorul ia totul”. Mai exact, un candidat care câștigă un stat (excepție fac Nebraska și Maine), câștigă votul tuturor alegătorilor. Acest sistem poate permite astfel unui candidat să câștige alegerile prezidențiale adunând mai puține voturi decât adversarul său la nivel național. De aceea trebuie urmărite „swing states” (statele leagăn, care balansează, care sunt indecise)

Ohio, busola alegerilor

Ohio promite 18 mari electori învingătorului în alegerile de pe teritoriul său. Dar nu acest contingent de alegători face din acest stat din nord-estul SUA unul dintre cele mai urmărite în alegeri. Din 1964, rezultatele din Ohio au fost conforme cu cele naționale. Mai exact, atunci când Ohio votează cu democrații, un democrat se instalează la Casa Albă. Și invers. Iar republicanii acordă o atenție și mai mai mare statului Ohio, Trump s-a dus acolo de mai multe ori în timpul campaniei. Căci, potrivit unei vechi credințe, dacă pierzi Ohio, pierzi alegerile la nivel național. Într-adevăr, începând cu 1856, niciun președinte republican nu a fost ales dacă nu a câștigat în Ohio.

Florida, cel mai mai dorit „swing state”

„Swing state” prin excelență cel mai dorit, cu cei 29 de electori ai săi. Candidații petrec în mod tradițional aici mult timp și cheltuiesc mulți bani. Din 1992, Florida a asistat la victoria democraților de trei ori și a republicanilor, de patru ori. Și întotdeauna cu scoruri strânse. Un suspans care se explică prin sociologia statului, compus din numeroși exilați cubanezi și numeroși pensionari, favorabili republicanilor, dar și din numeroși hispanici, care înclină mai mult spre democrați. Se adaugă la aceasta o doză bună de Covid-19, acest stat fiind printre cele mai afectate de pandemie, și toate condițiile unei mari incertitudini sunt reunite. Dar un lucru este sigur: un candidat care câștigă Florida își poate permite să cedeze câteva alte „swing states” mai puțin importante.

Pennsylvania și victorie obligatorie pentru Biden

O înfrângere în Pennsylvania ar fi o mare lovitură pentru Biden. Mai întâi pentru că acest stat are 20 de electori, ceea ce nu este neglijabil. Și apoi, este un stat tradițional democrat. Trump a reușit, în 2016, să îl facă să ezite, dar înainte de asta, adversarii republicanilor s-au impus aici întotdeauna, începând cu 1992. Mai ales că Biden s-a născut în Pennsylvania. Și dacă el nu a fost niciodată ales aici (a fost timp de 36 de ani senator pentru statul vecin Delaware), misiunea acestuia, simbolică, rămâne printre cele mai importante. Pentru a reuși, Biden trebuie să-și câștige statul unde s-a născut.

Michigan și Wisconsin, de recucerit pentru democrați.

În 2016, prea sigură pe ea, Hillary a neglijat Michigan și Wisconsin, câștigate, după părerea ei, de cauza democrată. Ceea ce era adevărat pentru primul, începând cu 1992, și pentru al doilea, din 1988. Cu atât mai dură a fost pierderea pentru adversara lui Trump.Potrivit sondajelor, aceste două state ar trebui să încline din nou spre democrați. Î n total, 26 de mari electori sunt în joc, 10 pentru Wisconsin și 16 pentru Michigan.

Arizona, bastionul republican în pericol.

Din 1960, doar o dată Arizona a votat în majoritate cu democrații. Se întâmpla în 1966. Dar acest bastion tradițional republican ar putea cădea. Alegerea senatoarei democrate Kyrsten Sinema în Senat a constituit un cutremur care ar putea să se confirme, potrivit sondajelor. Trebuie spus că Trump a greșit când l-a denigrat pe democratul John McCain, veteran în Vietnam și erou local, care a murit în 2018. Văduva acestuia și-a dat, de altfel, tot sprijinul lui Biden. Iar pentru alegătorii conservatori, acest lucru nu este de neglijat.

Cazul special al Texasului.

De regula, Texasul este dat exemplu de stat stabil prin excelență. Într-adevăr, din 1976 încoace, el a fost câștigat doar de republicani, care pot conta pe cei 36 de mari electori. De data aceasta, lucrurile stau altfel. Votul hispanic, ostil lui Trump, cât și gestionarea, considerată adesea haotică, de către președinte, a crizei coronavirusului au schimbat serios sondajele O victorie a lui Biden în acest adevărat-fals „swing state” ar avea valoare de seism dincolo de Atlantic.

„Swing states” din 2020 (toate au o majoritate republicană la sfârșit de mandat): Arizona, Florida, Michigan, Ohio, Wisconsin.

sursa:https://www.cotidianul.ro/alegerile-din-sua-ii/

Stimulentul financiar pentru persoanele cu handicap, va fi plătit în 9 noiembrie

 


Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat marți că stimulentul pentru persoanele cu handicap din București va fi plătit în 9 noiembrie. El spune că necesarul este de 28 de milioane de lei, iar singurii bani pe care i-a găsit în conturile primăriei au fost 4,4 milioane de lei și popriri pentru 80 de milioane de lei.

Reamintim că în urmă cu o săptămână Primăria Capitalei, prin Direcția Generală de Asistență Socială a Municipiului București, a anunțat că amână plata stimulentului pentru persoanele adulte cu handicap din lipsă de bani. Reprezentanții instituției spuneau că plata este ”amânată până la o dată ulterioară pe care o vom comunica de îndată ce vom dispune de fondurile necesare”.
  • "Stimulentul financiar pentru persoanele cu handicap din București va fi plătit luni, 9 noiembrie. În această săptămână vom primi banii de la guvern, iar apoi ne vom putea onora obligațiile față de adulții cu dizabilități din Capitală.
  • Vă informez că singurii bani pe care i-am găsit în conturile primăriei au fost 4,4 milioane de lei și popriri pentru 80 de milioane de lei. În condițiile în care pentru plata acestor stimulente financiare necesarul e de 28 de milioane de lei", a anunțat Nicușor Dan pe Facebook.

sursa:https://www.hotnews.ro/stiri-esential-24393749-nicusor-dan-stimulentul-financiar-pentru-persoanele-handicap-total-28-milioane-lei-platit-9-noiembrie-4-4-milioane-lei-singurii-bani-gasiti-conturile-primariei.htm

Trenuri Alstom pentru Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei

 


Metrorex a atribuit către Alstom un contract pentru până la 30 de trenuri Metropolis pentru noua Magistrală 5 din Drumul Taberei, anunță compania privată. Comunicatul Alstom vine după respingerea contestațiilor de după licitație. Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri este de peste 100 de milioane euro și contractul poate fi extins cu opțiunea de livrare a încă 17 trenuri, valoarea totală a proiectului putând ajunge la 240 de milioane de euro.

Primul tren va fi livrat în mai putin de 29 de luni și va circula pe prima secțiune a Magistralei 5 de metrou, aflată deja în serviciul comercial. Celelalte 12 trenuri ale primului lot vor fi livrate imediat dupa omologarea primei unitati, urmand ca lotul optional de 17 unitati sa fie livrat pe baza unei cereri ferme din partea operatorului bucureștean, transmite compania.

Gama de trenuri de metrou Metropolis de la Alstom este în operare de peste 20 de ani în toată lumea, versatilitatea sa făcând posibile numeroase configurații, potrivit companiei. Printre cei 60 de clienți din întreaga lume se numără operatorii de metrou din Paris, New York, Londra, Amsterdam, Singapore, Riyadh, Dubai, Sydney și Montreal.

Fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală și asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilități. Trenurile au o configurație specifică, personalizată pentru metroul din București: caroserie din oțel inoxidabil, 114 metri lungime și trei metri lățime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri/tren.

Configurația finală, culorile și finisajele vor fi complet personalizate în conformitate cu cerințele clientului, în etapa de proiectare, potrivit companiei. Trenurile vor fi echipate cu tehnologia CBTC la bord, pentru a fi compatibile cu cea mai modernă tehnologie de semnalizare din calea de rulare.

„Pasagerii vor beneficia de o serie de inovații care fac călătoria mai sigură și mai confortabilă, inclusiv atenuarea zgomotului intern, patru uși duble pe fiecare parte a fiecărui vagon, ferestre mari, iluminare cu LED-uri și informații în timp real pentru pasageri, cum ar fi harta dinamică a traseului. Unele caracteristici au fost proiectate pentru a permite un flux optim de pasageri, cum ar fi uși largi, zone largi de trecere și zone dedicate persoanelor cu dizabilități”, transmite Alstom.

sursa:https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24393765-trenuri-alstom-pentru-magistrala-5-metrou-din-drumul-taberei-modelul-este-din-gama-celor-care-circula-metroul-din-paris-londra-sau-new-york.htm


Cele mai profitabile companii din România

 


Cele mai profitabile zece companii din România au adunat anul trecut în conturi profituri nete de peste 10,6 mld. lei, arată o analiză a Ziarului Financiar pe baza datelor de la Registrul Comerţului.

Topul este dominat clar de firme din energie, care reprezintă jumătate din total, cu doi jucători pe podium – OMV Petrom SA şi Hidroelectrica. Urmează mai jos alte două „perle“ ale statului, Romgaz şi Nuclearelectrica, iar clasa­men­tul se încheie cu OMV Petrom Mar­ke­ting. Astfel, pragul de intrare în acest club select este de aproape 450 mil. lei, cu patru jucători locali care au reuşit să îşi adauge în conturi anul trecut mai bine de 1 mld. lei profit net fiecare.

Ce este interesant de remarcat este că în top zece, pe lângă companiile din ener­gie îşi mai fac loc trei retaileri – Dedeman, Kaufland şi Lidl, producă­to­rul auto Dacia şi JT Internaţional, firmă ce comercializează ţigarete.

Retailerul de bricolaj Dedeman, singura companie antreprenorială din top 10, a urcat o poziţie faţă de anul trecut, direct pe podiumul celor mai profitabile firme din România în 2019 după un salt de 26,6% al câştigului net. Astfel, compania deţinută de fraţii Pavăl a reuşit să spargă trioul energetic – OMV Petrom SA, Hidroelectrica şi Romgaz. Mai mult, Dedeman este din nou cel mai profitabil jucător din retailul local, depăşind giganţi in­terna­ţio­nali precum Kaufland şi Lidl, ambele companii active în comerţul cu do­mi­nantă alimentară. Spre compa­raţie, Dedeamn activează pe piaţa de bricolaj.

Evoluţia profitabilităţii fiecărui busi­ness variază puternic, mai exact la Romgaz şi Hidroelectrica se observă o scădere de peste 20% a câştigului net în 2019 faţă de anul anterior, pe când la Nuclearelectrica plusul e de circa 30%. În total şase firme au reuşit să îşi ma­jo­reze câştigul net anul trecut, în timp ce patru au fost pe minus. Totuşi, aces­tea din urmă – OMV Petrom SA, Hidro­elec­trica, Romgaz şi Dacia – au tras to­talul în jos cu aproape 6%.

Cele zece firme analizate de ZF au un profit de aproape 11 mld. lei la afaceri de 106 de miliarde de lei, ceea ce înseamnă o marjă de puţin peste 10%. Marjele variază şi ele puternic, de la sub 3% în cazul producătorului auto Dacia sau al OMV Petrom Marketing, la peste 30% în cazul Hidroelectrica şi JT Internaţional.

sursa:https://www.cotidianul.ro/cele-mai-profitabile-companii-din-romania/

Realitatea Plus a declanșat o nouă operațiune de spălare a unor CADAVRE POLITICE

 


După Negulescu Portocală și Cristian Rizea, specializați în introdus rahat în ventilator, a fost luat la rînd și generalul Gabriel Oprea.

Care să fie explicația? Nespus de simplă! Gabriel Oprea, rămas cu o julitură comică de partid, plănuiește să candideze, pe cont propriu, la alegerile parlamentare din decembrie (sau de cînd or fi). Zice el că nu își prea dorește, dar a fost rugat de pensionarii de armată și interne și „nu-i poate refuza”. Ha-ha-ha! Drept pentru care, ca din întîmplare (nu cunoaștem detaliile negocierii), Aexandra Păcuraru și-a adus aminte de el și a poposit acasă în celebra sufragerie (în care n-a văzut și n-a înțeles nimic!) la cel poreclit „generalul Izmană” și ”Gabi Minte-mică”.  „Timp de șapte ore“  l-a privit „ochi în ochi“, simțind și „o mare iubire pentru patrie”.

Am putea spune că amîndurora le curgea patria din priviri și din cuvinte!!
Anunțat cu surle și trîmbițe, interviul cu Gabriel Oprea a fost doar o modestă fonotecare a unei discuții la care generalul ( „general de justițe“ ca popa cu stele pe bocanci) n-a spus nimic. Dar nimic-nimic-nimic! Aceleași vorbe goale cu interesul național, cu nenumăratele funcții deținute într-o țară chiorîtă de politicieni nemernici, aceleași răspunsuri stupide la o invitație pe măsură. N-a mai lipsit decît lista de opere și de articole precum și numele celor 24 de genii validate în examene de doctorat de generalul sfertodoct.
Alexandra Păcuraru a lansat o invitație de școlăriță emoționată!
-Spuneți românilor adevărul!

Ba, în această întîlnire fără rezultate, Alexandra Păcuraru s-a mai lăudat că a „intrat în posesia” tezei de doctorat a generalului Florian Coldea. Din nefericire, Alexandra Păcuraru nu face diferența între „a lua în mînă” și „a intra în posesia”. Probabil că un exemplar al tezei de doctorat a generalului Coldea se află în posesia generalului Oprea care se chinuie să o termine de citit. Este greu de crezut că Gabriel Oprea i-a făcut-o cadou Alexandrei Păcuraru. Cît despre posesie, mai ușor! Ar putea fi chemată la o comisie sau chiar la Parchet să o predea!

Din păcate, adevărul este că Alexandra Păcuraru defilează cu atîtea vorbe goale și bombastice încît te apucă frica la gîndul că unii ar și putea-o crede! Campania sa de „reconstrucție bazată pe adevăr și credință“, oricît ar fi de sinceră, sună ca dracu și total neprofesionist!

sursa:https://www.cotidianul.ro/operatiunea-de-spalare-a-generalului-gabriel-oprea/



Cum va arăta primul Black Friday în pandemie

 


Primul Black Friday în pandemie va însemna în primul rând un număr semnificativ mai mare de cumpărători online, pe fondul scăderii vizitelor în magazinele offline, dar și categorii noi de produse care vor înregistra vânzări în creștere, ca urmare a schimbărilor din stilul de viață impus de era covid, susțin reprezentanții companiei 2Performant, care operează cea mai mare platformă de marketing afiliat din România și este direct conectată la industria comerțului online.

După o creștere absolut spectaculoasă înregistrată de comerțul online în perioadă stării de urgență, comparabilă cu un salt în viitor, Black Friday, care reprezintă în mod uzual un vârf al vânzărilor anuale pentru retaileri, este așteptat să aducă în noiembrie 2020 creșteri importante, dar diferite. „Pandemia ne-a adus și părinții și chiar bunicii în online, astfel că pentru un număr semnificativ de consumatori acesta va fi primul lor Black Friday online. Este o mare oportunitate pentru branduri să-i atragă în magazinele lor și o provocare să-i educe și să-i loializeze pentru viitor. În al doilea rând, Black Friday 2020 aduce consumatori cu nevoi noi, generate de modul de viață actual marcat de lucrul de acasă, școala online și, în general, creșterea semnificativă a timpului petrecut în interiorul propriei case. Ca urmare, ne așteptăm ca luna noiembrie, care istoric s-a dovedit a fi cea mai bună pentru comerțul electronic, să ducă la conversii în creștere”, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.

Marii retaileri au început deja pregătirile pentru Black Friday 2020, iar acestea includ și campaniile de promovare online menite să atragă cât mai mulți cumpărători, mai ales că pe fondul accelerării digitalizării clienții sunt mult mai deschiși, iar oportunitățile pentru magazine de a-i atrage sunt mult mai mari. Randamentul oferit de promovarea prin afiliere pe platforma 2Performant.com este probabil cel mai bun pentru magazinele online: în ultimele 3 luni, fiecare 1 euro investit de brandurile din platformă a generat vânzări în valoare de 15,35 euro. Retailerii se așteaptă ca Black Friday 2020 să aducă creșteri în sectoarele unde au existat deja creșteri în pandemie, în ultimele opt luni românii fiind interesați să cumpere în special produse pentru casă, îngrijire personală, sport sau alimente, în condițiile în care stilul de viață s-a schimbat. Astfel, conform datelor din platforma 2Performant.com, produsele din aceste segmente au înregistrat creșteri spectaculoase în intervalul 11 martie – 31 octombrie: alimente și hypermarket (657%), sport (402% creștere), beauty (171%), îngrijire personală și sănătate (155%), jucării și articole pentru copii (153%), flori și cadouri (83%).

Vivre, unul dintre cei mai mari jucători care derulează campanii de marketing afiliat prin intermediul platformei 2Performant.com, estimează că anul acesta Black Friday va aduce un record în ceea ce privește vânzările: „Clienții noștri au achiziționat preponderent în ultimele șase luni articole de mobilier, covoare, produse pentru bucătărie și baie, corpuri de iluminat, precum și articole de decor și lifestyle. Ne așteptăm să vedem aceeași distribuție de interese și în cadrul acestei ediții de Black Friday, cu mențiunea că va interveni, cu siguranță, și factorul de sezonalitate, care se referă la articole tematice de Crăciun. Având în vedere creșterea exponențială a întregii industrii de e-commerce din acest an, estimăm că vom livra un Black Friday record în ceea ce privește volumul de vânzări”, spun reprezentanții cunoscutului retailer.

SportVision, lider în vânzările de încălțăminte, îmbrăcăminte și echipamente sportive din regiunea Balcanilor, este pregătit și anul acesta să își crească vânzările în perioada Black Friday și anunță campanii interesante pentru cei care îi promovează produsele prin intermediul platformei de marketing afiliat 2Performant.com. „Estimăm că în săptămâna de Black Friday vom atinge o cifră de afaceri de 1 milion de euro. Așadar, oricine vrea să împartă „delia” acesta de 3%, cât reprezintă comisionul oferit afiliaților în programul SportVision.ro, este binevenit”, a declarat pentru 2Performant Octavian Sacota, Online Manager Sport Vision Group.

Titluri variate, numai bune de citit în zilele reci de iarnă, prețuri atrăgătoare, jucării educative sau cadouri pentru orice membru al familiei și prieteni, toate acestea se regăsesc în ofertele de Black Friday cu care retailerii speră să-i convingă pe clienții. Marii jucători de pe piața de carte sunt deja pregătiți să pluseze în online și mizează pe evadarea cititorilor într-o oază de liniște cu ajutorul cărților la promoție. „Ne așteptăm la o creștere mare, cel puțin proporțională cu numărul de useri noi pe care i-am câștigat în acest an. Va fi un segment nou de oameni care cumpărau mult din offline, dar care vor decide pentru moment că e mai în siguranță să facă online cumpărături, ba chiar și cadouri de Crăciun”, e de părere Ioana Oncioiu, Online Marketing Coordinator Cărturești.

Libris.ro mizează și el pe titluri variate și prețuri atrăgătoare și estimează ca anul acesta campania Black Friday să aducă o creștere de 30% față de anul trecut. „Black Friday este despre reduceri și asta pregătim, titluri foarte bune, foarte multe, din toate domeniile de interes, la prețurile cele mai bune din ultima perioadă. Suntem deja cu listele pregătite, iar dacă wishlist-ul nostru personal este deja încărcat, înseamnă că și publicul va găsi oferte greu de refuzat. Avantajul nostru este că în vremurile tulburi oamenii se apropie mai mult de lectură, ca de un spațiu care aduce liniște, speranță, răspunsuri”, crede Loredana Tudor, Director Marketing Libris.ro.

Și pentru Bestkids.ro, magazin online cu articole pentru copii, așteptările legate de acest Black Friday sunt de vânzări mai mari cu până la 10 ori față de o zi obișnuită: „Din experiența ultimilor ani, o mare parte din cadourile de sărbători se cumpără de Black Friday. Strict vorbind de nișa noastră, de produse pentru copii, credem că vom înclina și mai mult balanța către jucării (jocuri, jucării educative, seturi de construcții, jucării de rol), asta ținând cont că în continuare suntem nevoiți să ne petrecem majoritatea timpului liber în casă. De asemenea, categoria de igienă și sănătate rămâne o categorie cu rezultate frumoase în această perioadă. Una peste alta, ne așteptăm la o ușoară creștere față de anul trecut, respectiv la vânzări mai mari cu până la 10 ori față de o zi obișnuită”, declară George Șerban.

Tot pe scăderea interesului cumpărătorilor pentru magazinele offline mizează și cei de la Watchshop.ro, care deja au pregătit campanii dedicate în online, cu reduceri de până la 90% sau challenge-uri prin care se pot câștiga vouchere cu extra discount. „Anul acesta, conjuctura face ca magazinele fizice să fie mai puțin vizitate, așadar greul evenimentului va reveni pe umerii magazinelor online. Ca obicei de cumpărare, categoria cadouri, din care face parte și WatchShop.ro, credem că va fi printre fruntașele evenimentului”, spune Cătălin Florea. „Așteptările noastre sunt ca în acest an să dublăm evenimentul Black Friday față de anul trecut, ca urmare a enormei creșteri a interesului românilor pentru cumpărăturile online.”

După părerea lui Octavian Jomir, fondatorul startup-ului Esteto, acesta este cel mai bun moment pentru afiliați să se perfecționeze. „Anul acesta Black Friday va aduce probabil cu 40% mai multe vânzări față de aceeași perioadă din anul trecut. Pentru cei care sunt noi în afiliere, perioada aceasta înainte de Black Friday este momentul cel mai bun să accelereze învățarea și testarea, să facă primele comisioane. Prima retragere de bani din 2Performant pe care am făcut-o eu ca afiliat, acum mulți ani, a fost în urma unui Black Friday”, spune Jomir, care și-a început activitatea ca afiliat și a ajuns de la primul comision încasat de Black Friday în 2012 în valoare de 2.000 de lei la un business propriu în e-commerce de 1,5 milioane de euro.

Conform unui sondaj realizat anul trecut de 2Performant, 25% dintre afiliați încep pregătirile de Black Friday cu mai mult de o lună înainte, iar 57% dau startul cu 2-4 săptămâni înainte de marele eveniment. Anul acesta, 677 de afiliați noi activi s-au înregistrat în platforma 2Performant.com, adică și-au făcut cont și au generat cel puțin un comision.

Anul trecut în perioada Black Friday (14-17 noiembrie 2019), peste 41.000 de vânzări au fost generate prin intermediul platformei de marketing afiliat 2Performant.com, în valoare de peste 2,5 milioane de euro. Categoriile cu cele mai mari vânzări înregistrate anul trecut de Black Friday au fost IT & C, modă, cărți, filme și muzică.

sursa:https://www.cotidianul.ro/cum-va-arata-primul-black-friday-in-pandemie/