2.28.2021

După uneltiri care, în ochii oricărei justiții mature, sunt ilegalități, s-a ajuns la “guvernul meu”, care nu este capabil să asigure nici măcar indemnizații de copii, salarii și pensii conform legilor în vigoare

 


Analiza grupului „The Economist” confirmă ceea ce, de ani buni, oameni cu capul pe umăr – ziariști, parlamentari, cetățeni – au semnalat , anume, că în țară se petrece un derapaj fără precedent în raport cu democrația greu instituită în 1989 și în anii ce au urmat. La rândul meu, am prezentat în „Cotidianul” analiza proprie, accesibilă oricând online.

Am arătat la timp că, în România actuală, „funcțiile publice sunt tratate ca proprietăți”, că s-a trecut la „un nou feudalism”, că „justiția este exercitată în beneficiu privat”, că s-a revenit la „falsuri organizate”. Calitatea decidenților a ajuns atât de jos, încât avem de a face cu o „președinție africană”, cu un „amatorism agresiv” și cu „trecerea la prostocrație”. Democrația a fost împinsă, ca în nici o altă țară, în subordinea „desemnărilor unipersonale”. A prins „boala protocoalelor secrete” dintre servicii secrete-procurori-judecători, s-au reluat „tehnici ale anilor treizeci” de subminare a democrației și s-a intrat în cercul vicios al degradării”: „voi mă alegeți cu orice chip, eu vă dau funcții în care nu ajungeați vreodată, iar restul îl controlăm cu instituțiile de forță”. Statul român actual a reactivat „statul paralel” inițiat de Carol al II-lea și l-a amplificat. Mulți aleși au dovedit că nu sunt „reprezentanți ai poporului” care i-a ales, cum cere democrația. S-a văzut că, la comandă, se trece dintr-un partid în altul și se desfac majorități. Între timp, securismul s-a extins – destul să vezi „guvernele mele”!

Las în seama publicațiilor amintite detaliile. Din păcate, democrația din România, atâta câtă s-a acumulat, a fost desfigurată, iar „statul de drept democratic” prevăzut de Constituție a fost avariat.

Că România de astăzi este plasată în analiza din „The Economist” după Ghana, Surinam, Botswana, Filipine depinde, desigur, și de criterii. Grav este faptul că țara este văzută astfel. Și mai grave sunt, însă, dificultățile și falsurile impuse azi românilor. De aceea, nu ar fi înțeleaptă o infuzie de realism, care să ducă la depășirea situației?

Odată și odată, tot va trebui mers la cauze și tăiat nodul. În orice caz, la o analiză cu mijloacele istoriei, sociologiei și dreptului, ies în relief fapte ce marchează adânc România actuală, subminându-i democrația și statul. Le rezum sub sintagmele „abuzul de putere”, „lipsa legitimării democratice”, „instrumentarea politică a instituțiilor de forță”, reluarea „tehnicilor de acaparare de putere” ale anilor treizeci, „trecerea la prostocrație”. De la acestea, din cauze așadar lăuntrice, instituționale și culturale, pornește derapajul.

Știm prea bine, România are Constituție în mare aidoma țărilor din regiune. Rezultatele sunt însă mult diferite. Ea are președinție construită parte după Franța, parte după Germania. Numai că, în practică, din 2005 încoace (vezi Romeo Couți, România în lumea în schimbare…, 2013), „președinții” abuzează. De exemplu, ei au luat din Constituție cuvântul „desemnare” – de prim-ministru, de șefi la justiție, la serviciile secrete, la armată – dar nu cum a stabilit legiuitorul și cum este în alte țări cu regim semiprezidențial, ca simplă nominalizare, selecția fiind în competența organismelor democratice. Ultimii „președinți” au luat „desemnarea”, în mod samavolnic, ca „selectare în interes personal și numire”. S-a ajuns astfel, ca la nimeni în Europa, la repetate desemnări arbitrare, de nulități și ageamii instrumentabili, în roluri cheie în stat.

Regula practică în desemnările din acești ani, cum se observă ușor, a rămas „cât mai convenabil să fie, nu contează valoarea insului, dar să fie docil, al nostru”. Astfel de desemnări se petrec într-o Românie care are, totuși, personalități reale pentru asemenea răspunderi.

Atunci când cel care ajunge să „desemneze” este rudimentar, malformarea ia amploare. Desemnații au ajuns astfel, în România de azi, să surclaseze aleșii, iar democrației i-a rămas să servească desemnații. Așa stând lucrurile, cum să nu emigreze dintre cei mai conștienți?

Din păcate, în România, încă nu a avut loc o dezbatere despre legitimare, nici măcar printre juriști și politologi. Legitimarea este ignorată sau confundată cu legalitatea (A. Marga, După globalizare, Meteor, București, 2020), ce se relativizează ușor, cu o justiție aservită. Orice democrație demnă de nume stă însă, cum spunea James Madison, sub imperativul legitimării prin voința cetățenilor (poporul este singurul izvor legitim al puterii”, se scrie în The Federalist, nr.49, 1788), voință stabilită în scrutinuri curate.

Alegeri se fac și în România, dar nu voturile contează în primă linie, ci organizarea. În multe situații, insalubritatea alegerilor – ce se întinde de la înscenări luate fals drept „politică”, până la numărătoarea ocultă a voturilor – a decis rezultatele. De exemplu, în 2014, era de ales, în finala prezidențială, între un aventurier și un nepriceput și, după o eficace manipulare a diasporei, a ieșit ultimul.

Numai că acesta nu a realizat nimic. Pe acest fundal, s-a și dovedit că, dacă se fac alegeri doar un pic mai corecte, opoziția la „președinte” câștigă copleșitorParlamentarele din 2016 au fost proba. Iar în 2019-2020, în fapt, contrar impresiilor, nu s-a câștigat curat și, deci, la propriu, nici un scrutin. „Europarlamentarele” au fost cu diabolizări (ne amintim că tocmai președintele SUA incrimina deunăzi, absolut normal, între altele, diabolizările folosite ca mijloc al democrației!?!) și fără dezbateri. „Referendumul” a fost pe o întrebare pe care cel care a formulat-o nu a fost în stare să o explice. „Alegerile prezidențiale” au fost după eliminarea de contracandidați cu justiția aservită și serviciile secrete și fuga de orice dezbatere. Pe bună dreptate, un distins senator se întreba public cum de a fost ales un ins care nu a făcut nimic și nici nu a promis ceva acătării.

După toate matrapazlâcurile, s-au stors puțin peste 30% din voturile electoratului – ceea ce echivalează, în fapt, cu lipsa legitimării! Parlamentarele din 2020 l-au respins din nou pe „președinte”, dar acesta a încălcat iarăși legitimarea democratică numind nu guvernul țării, cum era legitim, ci noul „guvern al meu”. Reacții de la Berlin și Bruxelles au urmat. În pandemie, a și proclamat „stare de ugență” ca să menajeze incapabilul „guvern al său”, iar acum acesta stă pe vreo 20 % din electorat!

Că la vot se prezintă câți cetățeni vor, este un fapt. Dar să pretinzi legitimare când abia treci de o treime din electorat și să impui „guvernul meu” cu și mai puțin, sunt vicieri fără seamăn ale democrației.

În condițiile carențelor de legitimare din 2004 și din anii următori, s-a recurs, cum era de așteptat, la folosirea de către „președinte” a altor instrumente. Pregătirea fiind precară, s-a apelat la ceea ce este elementar: instituțiile de forță. Acestea sunt folosite acum să disciplineze o societate ce-și pierde tot mai mult din funcționarea democratică.

Prima instituție de forță pusă să compenseze lipsa de legitimare, fie și cu prețul altor abuzuri, a fost justiția. Dacă se listează desemnările în fruntea ei, devine clar că s-a recurs mai ales la persoane care au făcut servicii vârfului și nu deranjau. În penibilitatea ei, situația nu s-a schimbat. Justiția este prinsă între rigorile dreptății și servirea unui regim anacronic, încât, și acum, oameni care gândesc democratic se plâng de operațiunile justiției injuste. Nu este surpriză că alte țări nu recunosc hotărârile justiției din România și că orice țară caută, la nevoie, să-și sustragă cetățenii de la deciziile instanțelor de aici.

Probabil că justiția nu putea fi aservită pe scară mare fără serviciile secrete. După 2009, inclusiv în 2016, s-au semnat protocoale ascunse de „cooperare” noua securitate-procurori-judecători. Iar penultimul ministru al justiției căuta asiduu să restabilească prezența securității în justiție, după ce antecesorul său a căutat să o elimine. Și mai străin de dreptate, actualul ministru desființează orice instituție care ar cere socoteală magistraților ce comit abuzuri.

Spre deosebire de alte țări, în care instituțiile de forță sunt sub control democratic, în România de azi ele au ajuns să controleze democrația. Nicio valoare, de nicio natură, nu are cum trece în societate de furcile lor caudine. Mai nou, aleșii poporului se plâng că noile servicii secrete se ocupă de ei. În nicio democrație nu se îngăduie așa ceva!

Șocantă peste măsură este împrejurarea că în România s-a revenit, cu aceeași lipsă a culturii, la „tehnicile politice” de acaparare a puterii ale anilor 30. Fixația scoaterii din spectrul politic a social-democrației (Hitler), „mișcarea străzii ca sursă de drept” (Carl Schmitt), „politica înțeleasă ca delimitare amic-inamic” (Carl Schmitt), „contestarea oricărui merit rivalului politic” (Schacht), diabolizarea opoziției ca „ciumă” (Goebbels) au fost reluate chiar de „președinte” și servanții săi. Această reluare este unică în Europa actuală.

Orice democrație propriu-zisă este meritocratică. În România, mecanismul funest al „desemnărilor unipersonale” a scos de fapt de sub control democratic reprezentanții publici. Țara s-a umplut cu diletanți și neisprăviți la deciziile de care depinde viața fiecărui om. Doar ca exemplu, posturi importante nu se mai scot la competiție sau, dacă se scot, concursul se măsluiește. Deunăzi, și prefecții au fost extrași din rândul funcționarilor publici, după ce se bucuraseră de neutralizare politică. În aproape orice sector, „aranjamentul bate regulamentul”, cum formula sugestiv un prestigios ierarh. România nu suferă azi de ochlocrație (puterea celor săraci), cum transmit unii corespondenți, ci de punerea deciziilor în mâinile celor slabi profesional, civic și moral. Nici o personalitate de valoare certă a țării nu este astăzi în siajul regimului.

Politica internă de învrăjbire a populației este prelungită în România de azi cu politica externă de excursii. De mulți ani, nu s-a dat vreun raport public despre reprezentarea internațională a țării. În schimb, sunt rumori despre plăți pentru primiri sau autoinvitări. În România actuală, politica externă nu este de reprezentare, ci mai curând de traficare în interese mărunte. Înăuntrul ei, contează vorbe de circumstanță, în loc de inițiative benefice și chibzuite.

Într-un stat avariat, nu dezbaterea cetățenească și reprezentanța democratică hotărăsc, ci voința unor inși. Cum s-a văzut, de pildă, la adoptarea bugetului pe 2021, aspirația decidenților nu sunt rezolvările, ci trecerea iute prin parlament. Simplul formalism procedural este mai important la nepricepuți decât formarea democratică a voinței politice.

Drept consecință, nu există astăzi capacitatea de a se adopta legi profunde, durabile. Și nici aceea de a da reglementări necesare – de pildă, în aceste zile, stabilirea unei politici energetice, anularea pensiilor speciale, care nu există în nicio democrație, reducerea discrepanțelor sociale, care sunt deja absurde. Neputința lovește capacitatea de a proiecta și împiedică dezvoltarea.

Într-o democrație desfigurată, nu doar politica este avariată. Se petrece distorsionarea pe scară mare a vieții. Totdeauna, unei asemenea desfigurări îi urmează declinul cultural dintr-o societate. Prea mulți ajung să piardă din verticalitate și din rezonabilitate. Brutalizarea relațiilor dintre oameni este consecința. Mai nou, aceasta se vede bine în extinderea pe care au căpătat-o incapacitatea de a cântări cu obiectivitate, lipsa de onoare, disprețul pentru civism, minciuna organizată, bucuria de a-l vedea lovit pe altul.

Ce-i de făcut? Degeaba acuzi ce fac alții, când nu a fost decizie oneroasă fără semnătura „reprezentanților” țării. Nu este consolare în ceea ce ne spun tot mai des istoricii contemporaniști, anume, că anii treizeci au început în țară cu același derapaj. Nu ar fi cazul repetării lor.

Viitorul nu este roz. Cu economia ei acum masiv de subantrepriză, cu resurse pe care nu le controlează, cu mari restanțe în infrastructură, cu șomajul în creștere, cu desfigurarea instituțiilor și cu decidenți mediocri, România actuală își pune cetățenii în fața unui câmp pietros.

Dar până și un câmp pietros poate deveni un șantier. Pentru aceasta, însă, este de chestionat legitimarea și de revenit la Constituție – cu implicația imediată: guvern al țării capabil să reformeze și alegeri anticipate. Altfel, din chinurile mediocrității, cu care România s-a procopsit prin „democrația viciată”, nu iese ceva bun. Nu are cum.

http://www.andreimarga.eu

sursa:https://www.cotidianul.ro/stat-al-democratiei-viciate/

Ambasadorul Myanmar la Națiunile Unite a fost demis

 


Myanmarul a intrat într-o criză profundă de când armata a preluat puterea la 1 februarie și a arestat-o pe lidera Aung San Suu Kyi și o mare parte din liderii  partidului său, după ce armata a susținut că alegerile din noiembrie au fost frauduloase. Totuși, Comisia Electorală a constatat că votul a fost corect.

Ambasadorul ONU s-a poziționat în favoarea liderei Aung San Suu Kyi

Kyaw Moe Tun, ambasadorul ONU, a spus Adunării Generale a ONU că vorbește în numele guvernului lui Aung San Suu Kyi.

"Avem nevoie de acțiuni cât mai puternice din partea comunității internaționale pentru a pune capăt imediat loviturii de stat militare", a spus el vineri. Sâmbătă, radiodifuzorul de stat din Myanmar, MRTV, a declarat că ambasadorul „a trădat țara și a vorbit pentru o organizație neoficială care nu reprezintă țara și a abuzat de puterea și responsabilitățile unui ambasador”.

Ulterior, raportorul special ONU pentru Myanmar, Tom Andrews, a declarat că este copleșit de „actul de curaj” al ambasadorului, adăugând pe Twitter: „Este timpul ca lumea să răspundă acelor îndemnuri curajoase cu acțiune.”

Totodată, trimisul Chinei nu a criticat lovitura de stat și a spus că situația este o afacere internă a Myanmarului, adăugând că Beijingul susține efortul diplomatic al țărilor din Asia de Sud-Est pentru a găsi o soluționare. În același timp, generalii din Myanmar au respins în mod tradițional presiunile diplomatice, precizează AlJazeera.

sursa:https://www.dcnews.ro/ambasadorul-onu-in-myanmar-a-fost-demis-de-armata-care-a-preluat-puterea_804629.html

2.27.2021

Bombele ”progresiste” ale administrației Biden

 


”America a revenit”, a spus președintele Joe Biden, la finalul săptămânii trecute, la Conferința de Securitate de la Munchen, pentru ca, vineri, să lanseze un atac cu rachete în Siria. Pentagonul și mai toate publicațiile spun că acest atac împotriva unor miliții pro-iraniene din Siria ”transmite un mesaj”.

De fapt, sunt mai multe mesaje. Primul este că Statele Unite vor riposta la fiecare atac împotriva bazelor din Irak. Atacul cu rachete din Siria ordonat de Joe Biden a venit la zece zile după ce o miliție pro-iraniană a atacat o facilitate americană din Irak, iar un contractor civil american și-a pierdut viața.

Pentagonul a ținut să mulțumeasca guvernului de la Bagdad pentru informațiile oferite înainte de atac. În acest fel, Statele Unite vor să arate Iranului că guvernul irakian cooperează cu Washingtonul.

Iar mesajul principal este pentru regimul de la Teheran: deși administrația Biden s-a arătat deschisă să negocieze revenirea în acordul nuclear cu Iranul din care Donald Trump s-a retras, asta nu înseamnă că SUA vor accepta ca milițiile iraniene să aibă mână liberă în regiune.

Marile publicații americane nu fac decât să laude administrația Biden pentru atacul cu rachete în Siria. The New York Times crie că a fost „o mișcare calculată”. The Washington Post scrie că ”Biden are o strategie inteligentă pentru Iran”. Marile publicații par să spună că bombele administrației Biden sunt bune și „progresiste”, față de cele rele și populiste ale administrației precedente.

Există însă o similitudine între atacul cu rachete în Siria ordonat de Joe Biden și cel ordonat de Donald Trump, în 2017. Atunci, în aprilie 2017, Jen Psaki, nimeni alta decât actuala purtătoare de cuvânt a DepaBombrtamentului de Stat, scria pe Twitter: ”Care este autoritatea legală pentru aceste atacuri? Assad este un dictator brutal. Însă Siria este o țară independentă”. Poate că Jen Psaki regretă acum această postare din 2017. Va trebui să răspunda la întrebarea pe care ea însăși a lansat-o în urmă cu aproape patru ani. Pentru ca acel mesaj a fost scos la iveală chiar de politicieni democrați, precum reprezentanta Ilhan Omar.

SUA nu au declarat război nici Siriei, nici Iranului. Însă, în ciuda multor inițiative, Congresul nu a revocat autorizarea pentru folosirea forței militare din 2002, prin care s-a autorizat războiul din Irak. Așadar, acesta poate fi răspunsul pe care îl va da purtătoarea de cuvânt a diplomației SUA, un răspuns pe care s-a făcut că nu-l cunoaște în urmă cu patru ani.

Însă ar mai putea primi o întrebare. Statele Unite au lansat ultimul atac în Siria pentru a arăta că nu tolerează atacurile asupra personalului american din Irak. De ce SUA au atât de multe ținte care pot fi vizate de Iran și aliații săi în Irak, Afganistan și în multe alte zone din Orientul Mijlociu? Acesta a fost primul recurs la forța armată al administrației Biden și, cu siguranță, nu va fi ultimul.

sursa:https://www.cotidianul.ro/bombele-progresiste-ale-administratiei-biden/

Turcan, demolată cu propria armă

 


Pe vremea când PNL era în opoziție, liberalii somau PSD să crească alocațiile. Acum, la guvernare, PNL spune că nu are bani pentru creșterea alocațiilor. Gabriela Firea a postat imagini care arată cum Raluca Turcan, actualul ministru al Muncii, cerea majorarea alocațiilor de pe băncile opoziției, iar acum nu mai le iese socoteala.

Ca atare, Firea presează și ea: „Majorați alocațiile copiilor pentru că aveți de unde, stimați guvernanți! Mai reduceți din cheltuielile pentru clientela politică și interesele voastre. Iese suma!”

Ce zice acum Turcan

O altă majorare a alocaţiilor pentru copii ar duce la depăşirea deficitului bugetar asumat de Guvern, a declarat, sâmbătă, Raluca Turcan, la finalul audierilor pe bugetul ministerului de resort din cadrul comisiilor reunite de buget-finanţe ale Parlamentului.

„Bugetul a fost construit cu maxim de atenţie şi practic am drămuit fiecare leu în bugetul de stat. De aceea şi sumele, şi în bugetul de stat şi în bugetul de asigurări sociale, sunt mai mari şi decât în anul 2020 şi decât în anul 2019. În plus, efortul bugetar pentru majorarea alocaţiilor este în total de 9,8 miliarde de lei, ceea ce înseamnă aproximativ 1% din PIB. Ceea ce înseamnă că o altă majorare practic ar duce la ieşirea din deficitul bugetar asumat de Guvern şi susţinut de noi toţi astfel încât orice majorare de venit să nu fie însoţită de scăderea puterii de cumpărare, de inflaţie şi de scăderea calităţii vieţii”, a afirmat Raluca Turcan.

În buget nu au fost alocate fonduri pentru o eventuală majorare a alocaţiilor în iulie.

„Legea existentă în Parlament prevede două tranşe de majorare a alocaţiilor, una la 1 ianuarie şi una la mijlocul anului. În bugetul pe care noi îl avem pentru anul acesta în privinţa alocaţiilor, avem incluşi bani pentru majorarea de anul trecut intrată în plată şi de asemenea pentru majorarea de la 1 ianuarie. Depinde foarte mult de votul din Parlament. Dacă acesta va fi în sensul obligativităţii majorării alocaţiilor, legea trebuie respectată”, a apreciat Raluca Turcan.

În timpul audierilor, ministrul Muncii le-a transmis parlamentarilor că votul din Legislativ va decide dacă alocaţiile vor mai fi majorate la mijlocul anului.

„Alocaţiile au fost majorate de la 1 ianuarie, următoarele majorări se vor face când stabiliţi dumneavoastră prin vot – de fapt şi eu împreună cu dumneavoastră prin vot – în Parlament”, a menţionat Raluca Turcan.

sursa:https://www.cotidianul.ro/video-turcan-demolata-cu-propria-arma/

„Raed Arafat ne-a vândut castraveți” !

 


Managerul Spitalului Găeşti Laurenţiu Beluşică răspunde afirmaţiilor pe tema utilizării camerelor hiberbare pentru tratarea pacienţilor cu COVID făcute de şeful DSU Raed Arafat într-un interviu, acuzându-l pe acesta că a prezentat eronat situaţia.  ”Ne-a vândut castraveţi uitând că şi noi cultivăm”, zice Belușică.

Acesta îl acuză pe Arafat, într-o postare pe Facebook, de o încercare ”sinistră şi stupidă” de inducere a opiniei publice în eroare şi comentează punctual răspunsurile date de secretarul de stat, contrazicându-l.

Iată mesajul lui Belușică, integral

,,Tu esti Mircea?

Da imparate…,,

Situatia camerelor hiperbare din gestiunea DSU si cea a terapiei hiperbare a fost prezentata eronat opiniei publice de catre Domnul DR. Raed Arafat, sau altfel spus ne a vandut castraveti uitand ca si noi cultivam.

In incercarea sinistra si stupida de a induce opinia publica in eroare , din motive pe care nu le pot intelege, afirmatiile facute de domnul ministru necesita urmatoarele precizari.

Sa reluam cu argumente:

1. Dr Raed Arafat ,,camerele folosesc doar aer sub presiune si nu oxigen,, si ,, în anumite situaţii, atmosfera din barocameră poate deveni periculoasă pentru pacient,,

Domunule ministru si atmosfera din saloanele de ATI Bals si Piatra Neamt a devenit periculoasa si nu v a pasat si montarea unor artificii a devenit periculoasa si nu v a pasat.

Doresc sa mentionez faptul ca cele 4 camere hiperbare mobile cumparate din bani publici de catre DSU in urma cu 4 ani si care au fost vazute numai la defilarea de 1 decembrie,

– detin un sistem performant de detectare a concentratiei de oxigen, la atingerea procentului de 22% concentratie in oxigen pornesc automat sistemele de spalare a aerului si astfel valoarea se mentine sub 21% concentratie.

– camerele hiperbare sunt echipate cu targa, ventilator, infuzomat si clopot de oxigenare copii si bolnavi comatosi dovada clara ca domnul ministru a mintit afirmand ca nu pot folosi oxigen. Teoretic, camerele cu presiune inalta sunt de doua feluri: barocamere care folosesc numai aer comprimat si camere hiperbare care folosesc aer comprimat si oxigen sub prersiune. Barocamerele nu cred ca se mai folosesc undeva in lume, cele 4 camere mobile ale DSU fiind de inalta performanta si evident camere hiperbare, deci folosesc oxigen, inclusiv la pacienti in coma.

2. DR Raed Arafat AFIRMA CA : ,,folosirea barocamerei la pacienţii cu COVID a fost discutată în mai multe zone, inclusiv cu colegi din afară, în faza acută cel puţin nu ştiu să fie folosită undeva. Am avut o discuţie inclusiv cu colegi din Italia, care ştiţi prin ce au trecut şi au foarte multe barocamere, era o videoconferinţă cu expertul din Italia şi care a zis că nu îl folosesc în situaţii de pacienţi acuţi,,

Comentariul nostru.

Mentionati colegii din Romania cu care ati discutat.

Asadar, Cele mai multe camere hiperbare sunt in Germania, studii medicale in ceea ce priveste tratamentul pacientilor infectati cu Covid 19 sunt deja multe publicate ca dovada ca terapia hiperbara este utilizata cu success in tratarea si recuperarea acestor pacienti vezi site EUBS (studii pe care vi le am si transmis in scris si le aveti si on line) . Nu stim cine este expertul dvs care nu foloseste camerele hiperbare pentru tratarea hipoxiei pacientilor cu Covid dar ar fi bine sa cititi si recomandarile si indicatiile Comitetului european pentru medicină hiperbară (ECHM) care a emis câteva orientări și recomandări pentru centrele hiperbarice și activitățile de scufundări. Mediul hiperbar creează provocări și riscuri unice, care trebuie luate în considerare și evaluate, pe lângă recomandările generale emise de autoritățile locale, naționale și internaționale de îngrijire a sănătății.( http://www.eubs.org/)

3. ,,Medicul de la Găeşti ştiu că a insistat să i se trimită, dar pentru pacienţii critici, gândiţi-vă că intrarea în camera hiperbară cu echipamente de ventilaţie, cu echipament de ventilaţie pe oxigen la o cantitate mare, toate astea sunt riscuri,,

Comentariu nostru: Stiti la cate riscuri ne supunem noi, medicii curanti intrand in sectiile de covid si ATI? Si mersul pe strada are niste riscuri!

Ca o paranteza, limba romana, pe care ar fi trebuit sa o vorbiti la perfectie dupa atatia ani in Romania, are o semantica aparte. Exprimarea normala este ,,managerul de la Spitalul Orasenesc Gaesti,, dar incercarea dvs de a bagateliza alti profesionisti este cunoscuta deja.

4. DR Raed Arafat,,Camerele noastre funcţionează pe principiul creării prin aer comprimat, nu prin oxigen, oxigenul se dă doar pe mască, în secunda în care dai oxigen în cantităţi foarte mari, 10, 15, 20 de litri pe minut, atmosfera din camera hiperbară devine periculoasă” explică medicul Raed Arafat.

Declaratia este mincinoasa deoarece

– camerele ISU pot administra oxigen pacientilor din interiorul camerei hiperbare in 3 moduri: in atmosfera camerei, la masca sau intermediul mastii de tip “cupola” – pentru copii sau pacienti de ATI, in functie de protocolul ales de medicul specialist raportat la diagnosticul si antecedentele pacientului.

Camerele hiperbare ale IGSU, AU IN DOTARE VENTILATOARE MULTIPARAMETRU CE POT FI FOLOSITE SI IN TRATAREA PACIENTILOR COVID.

Toate echipamentele medicale din interiorul camerei hiperbare sunt certificate special pentru aceste conditii permitind utilizarea in deplina siguranta in interiorul camerei indiferent de modalitatea administrarii oxigenului.

Daca mai sustineti altceva va rog sa prezentati fisele tehnice.

5. Intrebare reporter : De ce nu sunt folosite acum barocamerele cumpărate după incendiul de la Colectiv ?

Dr. Arafat: Firma ne-a cerut o sumă imensă pentru a pregăti 18 medici . „Când s-a făcut caietul de sarcini, în el s-a trecut instruirea celor care le vor opera pe linie tehnică, pentru partea medicală firma ne-a cerut o sumă imensă pentru a pregăti 18 medici, o sumă de aproape un sfert de milion de euro, la un curs de 2-3 săptămâni, motiv pentru care noi de acum doi ani am apelat la marina italiană ca să ne sprijine şi au promis că ne sprijină şi am avut o vizită de la ei pentru instruirea medicilor care vor lucra cu pacienţi critici în interior, intubaţi, ventilaţi, în situaţia în care au nevoie de această cameră ca şi o soluţie salvatoare de viaţă, dar venind pandemia având Italia problemele pe care le-a avut , nu s-a putut realiza cursul anul trecut, s-a reluat legătura şi în acest an se va realiza cursul.,,

Raspuns: IGSU a solicitat pentru instruirea medicilor “conditii speciale” in sensul ca certificarea sa fie efectuata de trainer specializati si diploma sa fie certificata la nivel european. De asemenea a solicitat ca cursul de 2-3 luni raportat la notiunile predate sa se desfasoare in maxim 3 saptamani, in Romania. Cursul urma sa fie realizat de traineri ECHM- Comitetul European pentru Medicina Hiperbara si EUBS – European Underwater and Baromedical Society, acestea find organismele de instruire si certificare a medicilor recunoscute la nivel European.

In Romania medicina hiperbara este reglementata in Ordinul nr. 923/2001 privind aprobarea Nomenclatorului de specialități medicale și farmaceutice, supraspecializări și competențe pentru rețeaua de asistență medicală și a Normelor metodologice de aplicare a acestuia.

In prezent cursurile se organizeaza prin Universitatea de Medicina si Farmacie Craiova, catedra de medicina a conditiilor extreme ( intre care si hiperbara) , prima si cred ca singura facultate din Romania care sustinut o astfel de catedra, si insumeaza o durata de aproximativ 120 de ore de curs, ingloband si cursuri practice la Centrul de Scafandrii Constanta (unitate ce apartine de Ministerul Apararaii Nationale infiintata in 1967, ce are formati si angajati specialisti de inalta performanta profesionala, recordul acestora fiind de scufundare la o adancime de 500 m), cursul are un cost estimativ de 1500euro/persoana.

Cursantii trebuie sa fie medici specialisti in specialitati clinice. Cursul se finalizeaza cu examen care are componenta teoretica si practica

In Europa cursurile de medicina hiperbara se realizeaza in conformitate cu specificul si curricula Comitetului European pentru Medicina Hiperbara (http://www.echm.org/) in diverse locatii cu un numar de maxim 2-6 traineri certificati si autorizati ECHM.

Cursurile au o durata de minim 30 de ore, dar in functie de complexitate si nivelul de competenta pot dura si cateva luni, costurile/ curs /participant estimative incep de la 3000 de euro

Cursul se va incheia cu sustinerea unui examen si obtinerea unei diplome recunoscute la nivel european pentru cei care vor promova examenul.

Conditiile minime pentru cursanti; acestia trebuie detina o diploma de absolvire a unei facultati de medicina recunoscuta european si sa fie medici specialisti in specialitati clinice. In plus sunt o serie de examene si verificari medicale pentru cursant din care sa rezulte ca este apt medical pentru curs.

Limba desfasurarii cursurilor este engleza, de aceea cursantii trebuie sa fie apti sa cunoasca si sa sustina o conversatie de specialitate medicala. (cursul nu va avea suportul unui traducator)

Valoarea cursului /pacient ar fi fost de aproximativ de 11.000 euro/persoana in conditiile in care cursul ar fi fost sustinut in Romania de catre un numar de 4-6 traineri autorizati ECHM – Comitetul European pentru Medicina Hiperbara . Diplomele care urmau sa fie obtinute de catre absolventi cursului in urma examenului urmau sa fie echivalate oricum in conformitate cu legislatia romaneasca .

Deci orice fel de cursuri in ceea ce priveste medicina hiperbara si nu numai trebuie echivalate in Romania.

De ce nu s-a facut instruirea medicilor prin Facultatea de Medicina si Farmacie Craiova singura universitate romaneasca cu prerogative in domeniu? Cine suporta valoarea cursurilor care vor urma sa fie facute de Marina Italiana? Cum vor fi ele echivalate? ARE MARINA ITALIANA (si de ce nu cea americana sau engleza sau australiana) PREROGATIVE SI COMPETENTE DE INSTRUIRE A MEDICILOR ROMANI CARE NU AU URMAT UN CURS UNIVESITAR DE COMPETENTA ORGANIZAT DE O UNIVERSITATE ROMANEASCA?

Dar desigur este mai interesant sa cheltuim sute de mii de euro pe cursuri care tot la diploma si certificarea romaneasca ajung. MApN are mai multi specialisti deja formati in domeniu, are cel putin o camera monoplace care functioneaza. De ce nu ati apelat la specilistii din Romania? In cate misiuni au fost angajate cele 4 barocamere cumparate de statul roman sub indrumarea dvs si cati oameni ati salvat? Sunt doar doua intrebari la care opinia publica ar trebui sa va solicite raspunsuri, eu nu am nevoie de raspuns deoarece deja il stiu.

6. Dr raed Arafat ,,Aceste camere nu pot fi trimise la oricine care spune ”Eu ştiu să o folosesc”, este o industrie întreagă, este o chestie foarte complexă, trebuie pregătire specifică,avem pregătiţi pompierii care le operează tehnic, trebuie să pregătim şi personalul medical , anul ăsta sper că se va face pregătirea”, a adăugat şeful DSU.

Raspuns, daca nu le trimiteti cui va spune ca stie sa le foloseasca si isi asuma riscurile, cui le trimiteti?

Ce ati facut 4 ani?????

Absolventii cursului de medicina hiperbara de la Universitatea de medicina si Farmacie Craiova (iar eu sunt un astfel de absolvent asa cum ati vazut si din diploma pe care mi ati cerut sa v o arat), au dreptul de “a prescrie” tratamentul hiperbar pentru pacient prin prisma prerogativelor pentru care au fost instruiti. Furnizorul echipamentului hiperbar instruieste in functie de echipamentele medicale din camera hiperbara medicii care au acesta competenta. In plus, stiati foarte bine ca am o buna colaborare cu cei mai mari specialisti in meidicina hiperbara din Romania intre care l as mentiona numai pe dr Bogdan Cristian Ion, evident cel mai bun specilist in hiperbara din Roamania. De ce nu ia ti dat dansului camerele sa salveze pacienti? Evident este acelasi motiv pentru care la Colectiv nu ati permis interventia salvarilor private, plimbandu va nepasator (cadru medical) printre raniti si vorbind la telefon (cu cine , nu stiu ca sunteti in ,, Varful piramidei trofice,,)

7. Reporter : Pentru ce sunt folosite acum camerele mobile pentru tratamente hiperbarice aflate în posesia statului?

Constat ca arta raspunsului difuz, ambiguu ati dobandit o bine.

„Camerele mobile sunt luate pentru situaţii de urgenţă, pentru deplasarea lor în cazul în care un pacient este într-o stare critică şi are nevoie imediat de susţinere prin camera hiperbară, pe o durată limitată, sau, în situaţia scafandrilor, încă un motiv de ce le-am luat, la pompieri, pentru că avem scafandri peste tot şi se sufundă la adâncimi care necesită să fie şi camera hiperbară în zonă”, a precizat Raed Arafat.

Independent de instruirea medicilor pentru utilizarea camerelor hiperbare, camerele pot fi folosite si pentru recuperarea capacitatii pulmonare a scafandrilor sub instruirea Maistrului Scafandru sau a sefului echipei de scafandrii ; au fost folosite in acest sens? Cati scafandrii au beneficiat de recuperare si cate ore de exploatare au fost dedicate pentru aceasta procedura? Opinica publica sa ceara raspuns, eu nu am nevoie.

8. Intrebare reporter : Ar putea fi folosite pe viitor barocamerele pentru tratamentul pacienţílor cu COVID-19?

Acelasi raspuns ambiguu.

„Depinde de indicaţiile medicale clare şi pentru categorii de pacienţi cu COVID, aici nu mai pot să vin eu cu o expertiză, aici trebuie să vedem ce spune ştiinţa pe plan internaţional, ce spun colegii din Statele Unite, din alte ţări, şi o să cerem mai multe date colegilor noştri care se ocupă de pacienţii critici, să vedem ce spun şi dacă există într-adevăr un beneficiu de lungă durată, e clar că un beneficiu de scurtă durată poate să existe””, spune dr. Arafat.

Dar de colegii din Romania de ce nu vorbiti? Stiti cati medici specialisti in HBO are Romania? Stiti cati tehnicieni specilisti de exceptie in HBO sunt in Romania?

Terapia hiperbara este folosita in prezent si pentru tratament si recuperare a pacientilor infectati cu COVID 19, exista numeroase studii in acest sens. In Romania acest lucru se face numai in mediul privat.

9. Intrebare reporter : Dacă avem, de exemplu, mâine un nou Colectiv, aceste patru barocamere pot fi folosite?

raspunsul era simplu NU. DUPA 4 ANI DE LA CUMPARAREA CELOR 4 CAMERE HIPERBARE MOBILE EU NU AM PUTUT SA ORGANIZEZ ACEST LUCRU DESI TERAPIA HIPERBARA ESTE SALVATOARE DE VIATA.

Dar raspunsul ministrului a fost mult mai complex :„Am nevoie să instruiesc medicii, sunt discuţii cu marina italiană pentru instruirea lor, pentru că au o experienţă foarte mare cu pacienţii critici şi acordă sprijin pentru îngrijirea pacienţilor critici şi vor fi instruiţi medicii, va dura câteva săptămâni instruirea lor din momentul în care îi primesc, şi după aceea o să începem să le folosim pe indicaţiile pe care le vom stabili cu colegii care vor fi instruiţi”, spune dr. Arafat.

Deci orice fel de cursuri in ceea ce priveste medicina hiperbara si nu numai trebuie echivalate in Romania. De ce nu s-a facut instruirea medicilor prin Facultatea de Medicina si Farmacie Craiova singura universitate romaneasca cu prerogative in domeniu? Cine suporta valoarea cursurilor care vor urma sa fie facute de Marina Italiana? Cum vor fi ele echivalate? ARE MARINA ITALIANA PREROGATIVE SI COMPETENTE DE INSTRUIRE A MEDICILOR ROMANI CARE NU AU URMAT UN CURS UNIVESITAR DE COMPETENTA ORGANIZAT DE O UNIVERSITATE ROMANEASCA?

De la inceperea pandemiei in 2020 toate cursurile care privesc medicina hiperbara au fost suspendate, dar de ce din 2017 de cand primele camera hiperbare mobile au fost livrate IGSU, pana in 2020 cand a inceput pandemia nu s-a facut nimic in ceea ce priveste instruirea medicilor care urmau sa utilizeze camerele hiperbare?

Repet cate vieti au salvat camerele hiperbare utilizate de IGSU din 2017 pana in prezent? Dati ne o cifra domnule ministru.

Dar a calculat cineva care este valoarea cheltuielilor generate de transferul pacientilor arsi si transferati cu avionul in afara tarii cand ei puteau beneficia de terapia hiperbara in tara , inainte de a fi internati si tratati intr-un spital sau sectie de spital de specialitate.

10. Pe undeva domnul ministru afirma ca asteapta sa vada raspunsul pe termen lung al plamanului la terapia HBO. Domnule ministru, sunteti medic nu aveti voie sa faceti o asemena afirmatie macar in fata noastra a celor care cultivam castraveti.

Si ca o incheiere reproduc cu copy paste un text scris de un medic anestezist roman care lucreaza in Franta (nu am acceptul domniei sale pentru a i da numele)

……. din punct de vedere sociologic si ca business management, Dr ul Arafat cred ca este un excelent caz de studiu. cum a ajuns sa cladeasca din nimic un sistem mamut al medicinei de urgenta, calcand pe toti cei din jur, pentru ca odata ajuns intr o pozitie cheie sa inece tot in jurul sau, inclusiv sistemul pe care l a cladit. este greu de spus daca fara Araft am fi avut un sistem de urgenta, personal cred ca interesele si lipsa unor adevarati manageri nu ar fi lasat sistemul de ambulanta sa se dezvolte si sa ajunga ceea ce este smurd ul astazi. indraznesc a spune ca fara el cred ca urgenta a fi fost si astazi in haos…..insa problema principala este caracterul sau….a avut o idee fantastica cu smurd ul dar acum refuza sa accepte ca este depasit poate ca nivel de munca nu neaparat ca si capacitate de management sau leadership, si cred ca de frica de a nu fi mazilit refuza sa si faca un cerc de oameni capabili carora sa le incredinteze responsabilitati pentru ca sistemul sa fie cu adevarat functional. plus, omul acresta cred ca refuza sa coopereze cu celelate structuri cu capacitate de raspuns in caz de dezastre etc…….nu inteleg de ce igsu are nevoie de o infrastructura atat de avansata cand de exemplu armata ar putea sa contribuie cu de exemplu spitale modulare multirol (sper ca avem asa ceva) etc. un exemplu, irlanda de nord, credeti ca sistemul de ambulanta are asemenea dotari cu salupe, spitale modulare, si alte fantezisme de acest gen…nu, armata are unul dintre cele mai performante spitale modulare multirol care poate fi folosit in caz de orice calamitate – ei avand si avantajul ca au experienta de a l fi folosit in diverse campanii militare ale armatei brintanice. domnul Arafat sapa singur groapa smurd ului de ceva ani buni…….

Si totusi opinia publica in baza legii 544 sa ceara raspunsurile la urmatoarele intrebari :

Cat a costat o camera hiperbara?

La cate misiuni de salvare au participat?

Cate vieti au salvat?

De ce nu au fost folosite la fetita de 12 care a murit intoxicata cu monoxid de carbon la Buzau?

De ce timp de 4 ani nu ati folosit sistemul romanesc de invatamant pentru a va scolii personalul medical?

Cat costa intretinerea periodica anuala si daca a fost facuta, a celor patru camere hiperbare mobile, inclusiv autotrenurile ?

ACUM NE DATI CAMERELE HIPERBARE SA ,,CRESTEM SI NOI CASTRAVETII CA LUMEA,,? DUREAZA PANA LE PUNEM IN FUNCTIUNE. SUNTEM LA FIX UN AN DE PANDEMIE, BOALA ESTE GRAVA, TOATA LUMEA CIVILIZATA FACE EFORTURI

DOMNULE MINISTRU, VINE VALUL 3 , NE ASTEPTAM LA MULTI PACIENTI, NOI AVEM LA SPITALUL ORASENESC GAESTI SECTIE PEDIATRIE COVID CU 25 DE PATURI (IN BUCURESTI SUNT NUMAI 7 PATURI DEDICATE COPIILOR COVID) SI INCA O SUTA DE PATURI PENTRU ADULTI COVID. ANUL TRECUT PANDEMIA NE A OBOSIT FINANCIAR INCA NU NE AM REVENIT, EFORTUL DE ASIGURA OXIGEN ESTE DIN NOU MARE SI CU RISCURILE PE MASURA PE CARE LE ATI VAZUT.

sursa:https://www.cotidianul.ro/belusica-poarta-pica-raed-arafat-ne-a-vandut-castraveti/

Schimbare radicală în ceea ce privește distribuirea pensiilor către pensionari

 

Pensionarii, mai ales cei din mediul rural, sunt vizați de o schimbare importantă în ceea ce privește distribuirea pensiilor. Concret, banii nu vor mai ajunge cash la aceștia, ci prin intermediul unui sistem de carduri și prin amplasarea unor bancomate pe raza comunelor sau a satelor.

Directorul general al Poștei Române, Horia Grigorescu, a anunțat această schimbare.

"Practic, compania a avut foarte mult de suferit, pentru că, spre exemplu, instanţele de judecată nu mai aveau termene de judecată, nu se mai trimiteau cereri de chemare în judecată, citaţii ş.a.m.d. De asemenea, ANAF-ul nu mai trimitea somaţii, nu mai demara proceduri de executare silită. (…)

Suntem conştienţi că pensiile de stat nu vor mai fi distribuite fizic într-un orizont de timp mediu şi de la această realitate va trebui să plecăm dacă vrem să punem bazele unei supravieţuiri reale a Poştei Române, să rămână un jucător important pe această piaţă", a spus Grigorescu.

Potrivit acestuia, rezultatele acestei modificări se vor vedea peste doi sau trei ani.

"Compania are în derulare un proiect în urma căruia, dacă se va concretiza, va permite Poştei Române să doteze localităţile rurale şi mici urbane cu bancomate, cu POS-uri, cu servicii financiare în interiorul oficiilor poştale.

Rezultatele acestui proiect se vor vedea peste 2-3 ani. Vorbim şi de constituirea de conturi poştale care, în viitor, vor migra către veritabile conturi bancare. Astfel, venim în sprijinul oamenilor care nu au acces la servicii financiare, dar şi în sprijinul companiei, în supravieţuirea şi reconstruirea acestei companii în viitor", a precizat Horia Grigorescu, pentru Profit.

Horia Grigorescu susține că "Poşta a strâns cureaua cât a putut, din toate perspectivele, pe zona cheltuielilor inutile, a economisit fiecare bănuţ, a profitat de toate facilităţile fiscale existente şi a reuşit, astfel, să achite datoriile istorice la stat, 135 milioane de lei".

Pensii 2021. Noul soft al Ministerului Muncii a intrat în funcţiune

Ministrul Muncii, Raluca Turcan, a anunțat că noul soft care va colecta datele din toate cele aproape 5 000 000 de dosare din sistemul public de pensii este folosit în procesul de evaluare a dosarelor din toată țara.

"Softul include o matrice de colectare detaliată a datelor din aceste dosare tocmai pentru a permite, ulterior, recalcularea pensiilor în funcție de formula pe care o va stabili noua lege, după dezbaterea ei în Parlament.

În paralel cu identificarea soluției tehnice pentru colectarea datelor - softul prezentat astăzi, avansăm cu proiectul legislativ de reformă a sistemului public de pensii, aflat acum în lucru la Ministerul Muncii", a explicat Raluca Turcan.


sursa:https://www.antena3.ro/actualitate/schimbare-radicala-in-ceea-ce-priveste-distribuirea-pensiilor-catre-pensionari-594683.html

Mihai Voropchievici : Așa afli la a câta reîncarnare ești în această viață

 


Numerologul Mihai Voropchievici a prezentat în emisiunea ''Adevăruri ascunse'' cum afli la a câta reîncarnare te afli în această viață. Un număr mare de reîncarnări poate înseamna că o persoană nu a reușit să învețe o anumită lecție și repetă examenul numit viață până este "admis".

''Unii sunt cu un număr mai mare de reîncarnări, adică nu au înțeles pe parcursul unor ani, au făcut aceleași greșeli, Unii spun că ești trimis din nou la reîncarnare cu un alt scop, cu un scop a de învăța. Indienii spun că cel care nu a reușit pe parcursul vieții respective să redreseze tot, el este pedepsit să fie trimis iarăși la reîncarnare'', a explicat numerologul Mihai Voropchievici.

Iată cum calculezi simplu la a câta reîncarnare ești:

De exemplu, dacă ești născut pe 13.10.1949, aduni cifră cu cifră, în acest caz rezultatul fiind 28. Apoi 2 +8 = 10. 1+0 = 1. Este nevoie apoi să afli codul psihoenergoinformativ. Se ia 28 si 13. Se dublează prima cifră de la 13, adică îl dublezi pe 1 și rezultă cifra 2. Se scade apoi acest 2 din 28. Rezultă astfel 26. Și aduni din nou 2 + 6. Rezultă cifra 8.

Totul trebuie să arate sub forma unui șir precum cel din imaginea de mai jos, care reprezintă gruparea cifrelor în funcție de zi, lună și an.




13 înseamnă 2 cifre. 10 înseamnă încă 2 cifre, 1949 înseamnă 4 cifre. Ce e dincolo de semnul "=" se consideră a fi 5 diviziuni.

Iar calculul final se face în felul următor: 2 + 2 + 4 + 5= 13.

Deci, persoana născută la data 13.10.1949 se află la a 13 încarnare.


sursa:https://www.antena3.ro/actualitate/mihai-voropchievici-asa-afli-la-a-cata-reincarnare-esti-in-aceasta-viata-594660.html

Procurorii au schimbat încadrarea juridică în dosarul incendiului de la Spitalul "Matei Balș"

 


Procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Bucureşti au schimbat încadrarea juridică în dosarul incendiului de la Institutul Matei Balş din Capitală.

Era începută urmărirea penală in rem pentru ucidere din culpă. A fost schimbată această încadrare din ucidere din culpă în distrugere din culpă care a avut ca urmare dezastrul, informează Antena 3.

Pentru ucidere din culpă, pedeapsa era între 5 şi 7 ani de închisoare cu executare, iar pentru cea de-a doua infracţiune, de distrugere din culpă, pedeapsa este mult mai mare şi poate ajunge până la 12 ani cu executare.

sursa:https://www.dcnews.ro/incendiu-matei-bals-decizia-de-ultima-ora-a-procurorilor_804457.html

Administraţia Joseph Biden a anunţat interdicţii de călătorie pentru 76 de persoane din Arabia Saudită

 


Secretarul de Stat american, Antony Blinken, a anunţat o directivă de interdicţie asociată cazului Jamal Khashoggi. "Impunem interdicţii asupra unor indivizi care, acţionând în numele unui guvern străin, sunt suspectaţi de implicare directă în activităţi grave, extrateritoriale de contracarare a disidenţilor", a declarat Antony Blinken, conform agenţiei Reuters, scrie Mediafax. 

A aprobat operațiunea

Serviciile de informaţii americane consideră să prinţul moştenitor saudit Muhammad bin Salman a aprobat o operaţiune în oraşul turc Istanbul "pentru capturarea sau uciderea" jurnalistului disident Jamal Khashoggi, asasinat în 2018.

"Analiza noastră arată că prinţul moştenitor al Arabiei Saudite, Muhammad bin Salman, a aprobat o operaţiune în Istanbul, Turcia, pentru capturarea sau uciderea jurnalistului Jamal Khashoggi. Evaluarea noastră are ca baze controlul exercitat de prinţul moştenitor în procesul decizional din regatul saudit, implicarea directă în operaţiune a unui consilier principal şi a membrilor dispozitivului de protecţie al lui Muhammad bin Salman şi susţinerea prinţului moştenitor pentru utilizarea mijloacelor violente în scopul reducerii la tăcere a disidenţilor din străinătate, inclusiv a lui Khashoggi", arată raportul elaborat de Biroul directorului Comunităţii Serviciilor de Informaţii din SUA, declasificat vineri.

Control total

"Începând din 2017, prinţul moştenitor a avut control total asupra organizaţiilor de securitate şi informaţii din Arabia Saudită, ceea ce face foarte improbabil ca oficiali saudiţi să fi comis o operaţiune de acest fel fără autorizarea prinţului moştenitor. Prinţul moştenitor îl percepea pe Khashoggi drept o ameninţare la adresa regatului saudit şi susţinea folosirea de mijloace violente, în cazul în care ar fi fost necesar, pentru a-l reduce la tăcere. Deşi oficiali saudiţi plănuiseră în avans o operaţiune nespecificată împotriva lui Khashoggi, nu ştim cu cât de mult timp în avans hotărâseră oficialii saudiţi să îi facă rău", subliniază raportul, publicat de site-ul Axios.com.

Documentul menţionează mai mulţi indivizi suspectaţi de participare sau de altă formă de complicitate în asasinarea jurnalistului Jamal Khashoggi.

Arabia Saudită este responsabilă

Şi Naţiunile Unite au indicat că Arabia Saudită este responsabilă de asasinarea disidentului. "Dovezile colectate din Turcia arată că domnul Khashoggi a fost victima unui asasinat brutal şi premeditat, planificat şi comis de oficiali de stat din Arabia Saudită", a declarat, în 2019, Agnès Callamard, raportorul special ONU care anchetează execuţii extrajudiciare.

Cazul jurnalistului disident Jamal Khashoggi, asasinat în Consulatul Arabiei Saudite din oraşul turc Istanbul, a generat critici vehemente la nivel internaţional. Canada, Franţa, Statele Unite şi Germania au introdus sancţiuni punctuale contra Arabiei Saudite după moartea jurnalistului.

Dispărut pe 2 octombrie 2018

Jamal Khashoggi a dispărut pe 2 octombrie 2018 în Consulatul Arabiei Saudite din Istanbul. Arabia Saudită a admis că editorialistul cotidianului The Washington Post a fost ucis, încercând să atribuie crima unor agenţi care au acţionat pe cont propriu. Dovezile existente sugerează că prinţul moştenitor al Arabiei Saudite, Mohammed bin Salman, a coordonat operaţiunea de asasinare a jurnalistului disident Jamal Khashoggi, iar teoria conform căreia autorii ar fi militari indisciplinaţi este o "ficţiune", a afirmat sir John Sawers, un fost director al Serviciului britanic de informaţii externe (MI6).

Arabia Saudită a negat că prinţul moştenitor saudit ar fi implicat în acest complot.

sursa:https://www.dcnews.ro/asasinare-jamal-khashoggi-sua-interdictii-de-calatorie-pentru-zeci-de-persoane-din-arabia-saudita_804525.html