9.30.2020

Răsturnare de plan: Firea contestă rezultatul

 


UPDATE Gabriela Firea a anunțat că cere renumărarea voturilor pentru Primăria Generală, dar și pentru primăriile de sector, după ce, spune ea, au fost găsite mai multe neconcordanțe ce duc la ideea că ar fi fost furate voturi. Toate probele le va arăta, miercuri, conducerii PSD și avocatului.

Firea a declarat, marți seara, la Antena 3, că niciunde în lume nu s-a întâmplat ca diferența dintre un exit-poll și rezultatul anunțat de Biroul Electoral Central (BEC) să fie atât de mare, așa că va cere renumărarea voturilor.

„Niciodată, dar absolut niciodată, nici în România, nici în Europa, nici în lume, nu a fost o diferență atât de mare între rezultatul unui exit-poll și rezultatul BEC. Practic între cele 10 puncte date ca și diferență între mine și domnul Nicușor Dan în seara exit-poll, fiind de fapt o fotografie a orei 19.00, nu noi, ci BEC arată, prin numărarea oficială a voturilor, că ar fi vorba despre o diferență de doar 4 puncte care s-ar putea ca nici aceasta să nu fie reală. În urma acestor informații mi se pare normal să facem aceste verificări”, a spus Gabriela Firea.

Primarul general încă în funcție a spus că miercuri dimineață va prezenta toate probele pe care le deține președintelui PSD Marcel Ciolacu și secretarului general al partidului, Paul Stănescu, și, împreună cu avocatul, vor decide ce vor face.

„Cred că se va merge spre această solicitare, să se renumere toate buletinele de vot la primar general, primar de sector, Consiliu General și consilii locale în toate sectoarele. Nu înțeleg pe cine deranjează să se numere din nou voturile. Poate se confirmă diferența anunțată de BEC, poate nu se confirmă, poate e în favoarea lor, poate e în favoarea noastră”, a mai spus Gabriela Firea.

Aceasta susține că i-au fost sesizate mai multe nereguli care ar fi avut loc în secțiile de votare.

Întrebată de Mihai Gâdea dacă peste patru ani va candida din nou pentru Primăria Capitalei, Gabriela Firea a răspuns „Probabil că da, am putere de muncă”. Gâdea a continuat apoi şi a întrebat-o pe Gabriela Firea dacă intenţionează să candideze şi la alegerile prezidenţiale din 2024. Aceasta a spus că nu exclude varianta unei candidaturi pentru cea mai înaltă funcţie în stat, dar ţelul ei rămâne Primăria Capitalei.

„M-am ataşat foarte mult de bucureşteni, sunt de 30 de ani bucureşteancă (…) iubesc Bucureştiul, ţin la oameni, am venit cu plăcere la serviciu. Probabil am şi greşit din entuziasm, din dorinţa de a face multe deodată, de a intra în diferite zone în care simţeam că nu s-a făcut mare lucru. De exemplu, în domeniul Sănătăţii.”, a zis ea.

Marți, Gabriela Firea a dat primul semnal că acceptă propunerea liderului PSD Marcel Ciolacu, după ce a pierdut alegerile pentru Primăria Capitalei.

Întrebată, marți, de jurnaliști, dacă va face un pas în spate după ce a pierdut alegerile pentru Primăria Capitalei, Gabriela Firea a spus că a dublat scorul politic în Capitală și se va bate acum din postura de parlamentar pentru bucureșteni.

„În București am dublat scorul politic de la 16% la europarlamentare, la 33%. Eu am obținut un scor de 38%, foarte onorant în condițiile date în care am avut tot guvernul împotriva mea. (…) De ce să fac un pas înapoi?(…) Eu o să mă zbat în continuare pentru București din postura de parlamentar”, a spus Gabriela Firea.

Aceasta a anunțat că se va face o analiză pentru fiecare județ în parte, după alegerile locale, iar în județe analiza se va face pe fiecare localitate în parte, urmând ca organizațiile județene să își ia propriile decizii.

Liderul PSD, Marcel Ciolacu, a spus că Firea ar trebui să candideze pentru un mandat de parlamentar.

„Mi-aș dori să candideze pentru un post în Parlament. Consider că trebuie să fie în linia întâi a PSD. Rezultatele din București se datorează în mare măsură și dnei Gabriela Firea”, apreciază liderul social-democraților.

Întrebată despre reproșurile lui Călin Popescu Tăriceanu, care a afirmat că alianța PSD cu ALDE și ProRomânia pentru alegerile din Capitală a fost refuzată chiar de Gabriela Firea, fostul primar al Capitalei a spus că ceste afirmații nu sunt adevărate.
„Nu este adevărat. Cu toată dragostea, îl contrazic de această dată pe domnul președinte Călin Popescu Tăriceanu pentru care am o stimă deosebită, am lucrat împreună, îl respect, îl apreciez. Eu mi-am dorit foarte mult o alianță în București între PSD, Pro România, ALDE, PP-USL. Din păcate, motivele care nu ne pot fi nouă imputate ne-au împiedicat să facem astfel de alianță”, a spus Firea.

Liderul ALDE, Călin Popescu Tăriceanu, afirmă că alianța PSD cu ALDE și ProRomânia pentru alegerile din Capitală a fost refuzată chiar de Gabriela Firea, iar Marcel Ciolacu a spus că nu vrea să-i impună o alianță pentru a nu fi considerat responsabil în cazul unui eșec.

„Gabriela Firea greșește atunci când caută vinovați pentru înfrângerea de la Capitală altundeva decât în propriile decizii! Alianța care putea să-i mai aducă un nou mandat de primar general a fost refuzată chiar de ea. Nu putem acum să acceptăm falsificarea adevărului doar pentru ca dna Firea să-și poată găsi scuze pentru dezastrul pe care l-a provocat la Capitală”, scrie, marți, pe Facebook Călin Popescu Tăriceanu.

sursa:https://www.cotidianul.ro/firea-face-pasul-spre-parlament/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu