9.10.2020

Temă pentru medicii de familie în deschiderea şcolii

 


Copiii cu patologie cronică trebuie neapărat să aibă adeverință de la medic, pentru a putea opta în privința școlii fizice sau a școlii online, în timp ce recomandarea pentru ceilalți copii este să fie făcut consultul, spune ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru.

Întrebat la Digi24 despre adeverințele necesare la începutul noului an școlar, Tătaru a spus: „Suntem într-un context pandemic și trebuie jucat un pic altfel evităm aglomerările. (…) Haideți să începem cu acele adeverințe pentru cei care au patologie cronică și care vor trebui în următoarea perioadă să opteze dacă vor să facă învățământ online sau vor să meargă la școală. Dar, în același timp, să ne gândim că și cei care vin în comunitate au fost copii care au stat mai mult de o jumătate de an acasă și care ar trebui totuși evaluați. Haideți să spunem că poate nu o să fie într-o primă parte, poate le facem de parcurs (adeverințele – n.r.). Suntem în discuții în această perioadă”.

Ministrul Sănătății a spus că sunt analizate mai multe situații, însă pentru copiii cu patologie cronică „efectiv trebuie să avem acea adeverință pentru a-i lăsa pe ei și pe părinții lor să opteze”.

Una din variantele luate în calcul de autorități este prelungirea perioadei în care elevii pot duce adeverința.

În măsura în care se poate face, Nelu Tătaru a recomandat medicilor de familie să îi consulte pe copii deoarece „nu au mai frecventat școala de foarte multe luni”.

„Haideți să rămânem uniți până la sfârșit și să facem această evaluare evaluare completă a celor care se prezintă pentru prima dată după luni de zile la școală. În acest fel scădem și riscul, avem grijă și de profesori și mergem spre acea stabilitate și poate ajungem spre jumătatea lunii octombrie la o scădere”, a declarat Tătaru, precizând că apelul său nu este doar pentru medicii de familie, ci pentru tot ce înseamnă corp medical.

Raed Arafat a spus, miercuri seara, la Digi24, referitor la deschiderea școlilor, că nu se poate garanta „fără risc sută la sută”, dar se poate diminua riscul la maxim dacă se respectă regulile.

„Regulile se respectă prin educație, prin recunoașterea riscului. Faptul că recunoaștem că există un risc și știm care sunt regulile ne ajută să ducem riscurile la minim. Asta înseamnă începerea școlii și nu numai a școlii, dar și a activităților de lucru, pentru că sunt multe lucruri care încep acum. Copiii trebuie să fie educați și trebuie să li se explice. Copilul înțelege dacă îi explici. Nu vorbim de copilul de 4 – 5 ani și de cel de 6,7, 11 sau 12 ani”, a spus Arafat.

Acesta a adăugat că, dacă în familie au fost respectate recomandările, copilul le va respecta și el. Dacă în familie comportamentul a fost de a nu recunoaște virusul, copilul va merge și va face același lucru la școală.

În opinia lui Arafat, mai greu va fi pentru copiii care vin dintr-un anturaj care nu recunoște existența virusului. Copilul respectiv va fi diferit de copilul care acasă a văzut că familia respectă regulile, spune Arafat. Acestui copil trebuie să i se explice de ce trebuie să respecte regulile, de ce trebuie să vadă aceste reguli la școală și sunt importante pentru a-i respecta pe ceilalți copii.

Întrebat despre profesorii care nu par convinși că metodele pot fi eficiente, Arafat a răspuns că este normal, pentru că profesorii sunt cel mai în măsură să știe care e atmosfera în școală și care e comportamentul copiilor în școală:

„Este clar că temerea lor este că unii copii nu respectă regulile și va fi greu să se impună anumite reguli. Și totuși, educându-i și explicândul-e putem că reducem acest lucru. Școala trebuie să explice copiilor și să impună regulile. Dacă școala impune regulile și dacă în prima zi vor fi încercări de a nu respecta regulile de către unii copii și vor vedea o școală fermă care impune regulile, copilul va înțelege că acolo nu e joacă.

sursa:https://www.cotidianul.ro/tataru-cere-medicilor-de-familie-sa-i-evalueze-pe-copii-pentru-scoala/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu