11.01.2020

Cum a prevestit poetul Adrian Păunescu pandemia COVID de azi

 


Scene tulburătoare au fost, duminică, la mormântul lui Adrian Păunescu, la 10 ani de la moartea artistului.

Poetul a reuşit să anticipeze pandemia pe care o trăim acum, într-o poezie scrisă cu mulţi ani în urmă, iar versurile descriu perfect actuala situaţie.

"Şi ce-ar fi dacă / Într-o zi blestemată / Ne-am îmbolnăvi / Cu toţii / Deodată, / Şi medici, şi pacienţi, / Şi părinţi, şi copii şi nu ar mai avea cine să ne trateze?…" ("Bolnavi unanim", Adrian Păunescu, 2002).

”Bolnavi unanim”, o poezie care îndeamnă la reflecție în plină criză a coronavirusului

În poezia sa – scrisă în anul 2002 -, Adrian Păunescu a pus accentul pe o viitoare criză medicală fără precedent, plecând de la premisa că atât pacienții, cât și doctorii, vor fi afectați iremediabil. ”Într-o zi blestemată”, scria poetul, ”ne-am îmbolnăvi cu toții” și, din nefericire, nu va mai avea cine pe cine să trateze…

Și ce-ar fi dacă
Într-o zi blestemată
Ne-am îmbolnăvi cu toții
Deodată,
Și medici, și pacienți,
Și părinți, și copii ?

Ce-ar fi, ce-ar fi,
Dacă, brusc,
Ne-am îmbolnăvi,
Dacă n-ar avea
Cine pe cine să mai trateze,
Cine cui să-i mai scoată
Bandaje și paranteze?

Ce-ar fi dacă,
În urma dreptului legitim
De a ne îmbolnăvi,
Chiar ne-am trezi
Că ne îmbolnăvim
Și n-avem cui ne adresa,
N-avem pe cine chema?

Ce-ar fi dacă
Într-o zi blestemată
Ne-am îmbolnăvi
Cu toții
Deodată?

sursa:https://www.antena3.ro/actualitate/adrian-paunescu-prevestire-pandemie-poezie-585399.html, https://trending.cancan.ro/bolnavi-unanim-poezia-lui-adrian-paunescu-care-a-anticipat-coronavirusul-versuri-tulburatoare-si-ce-ar-fi-daca-intr-o-zi-blestemata-ne-am-imbolnavi-cu-totii-20204797

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu